Kirjoittaja Aihe: Autoilu  (Luettu 30928 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Autoilu
« : 02.02.16 - klo:14:12 »
Kokeillaas tämmöistä aihetta autoista, automatkailusta ja korjailuista.
Vaihdoin autoa ja saan itselleni uuden huomenna.. Entinen kerkisikin olemaan n.4 1/2 vuotta. Ajoin siihen 135000km, oli ostaessani mittarissa oli 70000.
Nyt vaihtui saksalaiseen, on noita saksalaisia ollut ennenkin 5kpl ja aina on ollut mielessä kirjoittaa omistajan käsikirjan kanteen MEIN KAMPF. Liekö taikauskoa vai mitä lie, niin taidan voittaa kiusauksen tälläkin kertaa, en halua herjata voimmaa jota en tunne.  :050:

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Autoilu
« Vastaus #1 : 02.02.16 - klo:15:08 »

   Auto on hyvä ostoskassi, eikä ole kertakäyttöinen kuten nuo maapalloamme saastuttavat muovinyssykät ja -pussukat!

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6341
Vs: Autoilu
« Vastaus #2 : 02.02.16 - klo:16:54 »
Noudatan nykyaikaisen yritystoiminnan periaatteita ja olen ulkoistanut autoiluni ammattilaisille, se kun ei ole mitään ydinosaamisaluettani. Minulla on kuukauden mittainen sopimus paikallisen liikennelaitoksen kanssa, uusin sen jos haluan. Lisäksi käytän suoriteperusteisesti muita palveluita, milloin tuo vakiotoimittajani ei pysty tuottamaan sopivasti räätälöityä tuotetta.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu
« Vastaus #3 : 03.02.16 - klo:08:02 »
Onhan noi kaikki käytettävissä autoilijallakin, mutta jos esim. töihin ei ehdi julkisillla, tai omistamalla auton vaikuttaa isompaan yhteisöön vaikka jälkikasvuun ja lastenlapsiin helpottamalla pienten ihmisten elämää.
Onko teillä kokemuksia rengashotelleista? Nykyautojen rengassarja on niin kookas nippu ettei kunnolla mahdu verkkokomeroon, joten illalla katselin hotellisäilytystä, säilytys vaihto ja renkaitten pesu 85€/ kausi. Harkinnassa.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Autoilu
« Vastaus #4 : 03.02.16 - klo:08:34 »

   Kolmas vuosi menossa rengashotellin käytössä. Hyvä, kätevä ratkaisu.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Autoilu
« Vastaus #5 : 03.02.16 - klo:09:58 »
Kesämökin omistajana, jonne lähin bussi tulee 13km päähän ja siinä on lähin kauppakin, elämä ilman autoa on mahdotonta. Toisaalta asun alueella, jossa lähimmälle bussipysäkille on 1km. Elämä ilman autoa olisi kallista taksin käyttöä ja vaikeaa. Kaupunkialueella ei autoa juurikaan tarvitse ja se näkyy siinnä, että Helsingissä on vähiten autoja taloutta kohti.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6341
Vs: Autoilu
« Vastaus #6 : 03.02.16 - klo:10:46 »
Joskus kyselin toisaalla, mitä autoilu maksaa, jos ottaa huomioon kaikki kustannukset. Itse en edes tiedä mitä kaikkia niitä on, mutta auton hankinta nyt ainakin. Vastaukset olivat halvimmillaan jotain 300 euroa kuussa, ja siihen ei vielä sisältynyt juurikaan auton käyttöä. Mitä teillä menee?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Autoilu
« Vastaus #7 : 03.02.16 - klo:11:40 »
Mellä on myös niin, että auto on pakollinen, koska asumme  paljon maalla. Lisäksi sain säästetyksi matkailuauton. Sen osto on periaatteessa elinikäinen tällä iällä. Henkilöauton tulee nyt olla halpa, mutta tilava. Dacia Lodgy täyttää nämä vaatimukset, 7-paikkaisena. Yritän tehdä itse niin paljon kuin kykenen, se on kivaa, säästyy euroja ja opin uuttakin.
Zetorin pito on käytännössä ilmaista siihen nähden, mitä sillä teen. Esim liikennevakuutus on alle 30 euroa. Ja tielläkin saan ajaa omia polttopuita löpön voimalla. Enkä pelkää sen särkymistäkään, sillä netistä löytyy vähällä rahalla samaa merkkiä ja mallia. Vanhan voin pitää varaosina.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33821
Vs: Autoilu
« Vastaus #8 : 03.02.16 - klo:11:51 »
Vähän toisenlainen autoilujuttu. Äsken asioidessamme oli Prisman parkkipaikalla, vaikka yleisestiottaen se on hyvin hiekoitettu, reunapaikan vierusta aivan jäinen.
Minä siihen meidän mersuun sitä reunakiven vierustaa lipsuttelin ja otin hiukan kiinni nokakkain olevan auton, Chevrolet maasturi, ovenkahvasta ennenkuin tapasin oman auton konepellistä.  Nousipa Letukasta kaunis ja rikas nuori rouva ja torui minua;
" Ei saa koskea toisten ihmisten autoihin !!! Teillä on sormuksetkin sormessa ( oletti
kai minun raapivan sutoaan ).

Naapurissa asui samanlainen mies. Hän kiersi autonsa aina ympäriinsä ennen kuin lähti ajoon. Epäili myös raapijoita ja lasten sormenjälkiä.   :003:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22089
Vs: Autoilu
« Vastaus #9 : 03.02.16 - klo:11:58 »
Letukalla Letukka.  :003:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33821
Vs: Autoilu
« Vastaus #10 : 03.02.16 - klo:11:59 »
 :003:   :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Autoilu
« Vastaus #11 : 03.02.16 - klo:13:55 »
Letukalla Letukka.  :003:

Leuhkalla Letukka
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu
« Vastaus #12 : 08.02.16 - klo:09:22 »
Faijalla oli joskus aikoinaan musta Studebaker Lark punaisella nahka sisutuksella. Ilmastointia ei -60 luvun puolivälissä ollut ainakaan meillä, ja kun auto seisoi kesällä päivät pitkät auringossa niin kyllä oli kuuma. Joskus muistan  että hypättiin autoon istumaan sortseissa niin tuntui että iho palaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Autoilu
« Vastaus #13 : 10.02.16 - klo:09:38 »
Uneksin  robottiautosta jonka sjaa, sitten saan auton!  :109:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Autoilu
« Vastaus #14 : 13.02.16 - klo:23:05 »
Tänään teimme pidemmän (n. 600km) lenkin uudella kiesillä. Hieman totuttelua vielä kun käyttölogiikka on niinkuin vaihtaisi kännykässä Nokialaisesta IPhoneen. Mutta hyvältä tuntuu kunhan pääsee sinuiksi edes osaan toiminnoista. Nykyinen on diesel ja entinen suht janoinen ruotsalainen bensakone, niin tuntuu että tankkaustarve on tosi vähääinen.
Aika lailla on eroja jopa vak.nop.säätimen kansa eri autoissa.