Kirjoittaja Aihe: Huomionkipeys  (Luettu 6884 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Huomionkipeys
« : 05.05.12 - klo:14:15 »
Onko lähipiirissänne huomionkipeää persoonallisuutta?
Mistä se mielestäsi johtuu?
Minkälaisia kokemuksia on?
Elämä on kemiaa.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Huomionkipeys
« Vastaus #1 : 05.05.12 - klo:18:02 »
Tunnustaudun jossain määrin huomionkipeäksi. Huomaan sen esim. täällä foorumilla. Kerron heti tänne mielelläni hauskat lintuhavainnot tai muut mukavat jutut. Olen aina otettu, jos jotain kirjoitustani kommentoidaan jne.
Kaupassa mielelläni juttelen myyjien kanssa. Keksin mielelläni jotain hauskaa sanottavaa, murjaisen vitsin... Siitä seuraa, että myyjät ruokakaupassa hymyilevät, tervehtivät ja heittävät hauskoja kommentteja myös minulle.
Olen ajatellut sen johtuvan siitä, että minulla on ollut huono itsetunto ja olen sitä saanut paikata sillä, että olen saanut myönteistä huomiota osakseni. Se on kai jotenkin myös koukuttaa ihmistä. (Vertaa vastausta ketjussa: Omien virheiden tunnustaminen)
Sen tarkemmin en osaa asiaa analysoida.

Pyryharakka

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10400
Vs: Huomionkipeys
« Vastaus #2 : 05.05.12 - klo:18:08 »

   Välttämättä ei kyse ole huonosta itsetunnosta, vaan siitä, että on normaalia halu tulla nähdyksi. Jos toinen vaihtoehto on Tove janssonin näkymätön lapsi, yhteyteen pääseminen on toki luonnollinen tarve.


Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

myyrä

  • Vieras
Vs: Huomionkipeys
« Vastaus #3 : 05.05.12 - klo:21:03 »
Olen tosielämässä mielelläni näkymätön. Sivullisuus, josta aiemmin kärsin, on kääntynyt voitoksi. En halua huomiota.

Täällä foorumilla on ehkä toisin, koska tämä ei ole tosielämää, mutta en kyllä täälläkään huomiota kerjää. Tämä on minulle samanlainen estradi, mikä esiintymislava on näyttelijälle.

Ooops...tulipa paljastettua jotain itsestään... :icon_eek:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Huomionkipeys
« Vastaus #4 : 05.05.12 - klo:21:58 »
Yritämme hienotunteisesti olla kuin emme olisi mitään huomanneetkaan.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Huomionkipeys
« Vastaus #5 : 05.05.12 - klo:22:48 »
Jeesus oli huomionkipeä. :icon_wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Huomionkipeys
« Vastaus #6 : 05.05.12 - klo:22:55 »
Uskoisin että ihmisellä on tarve tulla ymmärretyksi, hyväksytyksi ja rakastetuksi.
Se voi ehkä esiintyä eri ihmisillä hiukan eri tavoin.
Mutta jotenkin uskoisin, että nämä löytyy kuitenkin ainakin suurimmasta osasta ihmisiä.

Myös kyky luoda jotain, oivaltaa jotain ja sen kautta omaksua ja oppia jotain uutta on mukava asia.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Huomionkipeys
« Vastaus #7 : 06.05.12 - klo:08:38 »
Ei ole fakta että vilkas itäsuomalainen on huomionkipeä, vakaa länsisuomalainen vaatimaton.

En pidä Pyryharakkaa lainkaan huomionkipeänä. Olet seurallinen, hyvän mielen tuottaja.   
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Huomionkipeys
« Vastaus #8 : 06.05.12 - klo:12:15 »
Ei ole fakta että vilkas itäsuomalainen on huomionkipeä, vakaa länsisuomalainen vaatimaton.

En pidä Pyryharakkaa lainkaan huomionkipeänä. Olet seurallinen, hyvän mielen tuottaja.   

Kun olen täysin sekarotuinen on vaatimattomuutenikin pelkkää huomionkipeyttä ja puheliaisuuteni on hiljaisuuteni ja ujouteni peittämistä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Huomionkipeys
« Vastaus #9 : 06.05.12 - klo:16:42 »
Mäkään en kaipaa huomiota, mutta haluan ottaa kantaa asioihin, jotka ovat tärkeitä ja vähemmän ja joihin oma mielipide voi ehkä antaa vähän lisä ajatuksia.

Toivoisin aina sisäisesti, että tälläinen ufologi voisi kirjoittaa anonymisesti, mutta jotenkin aina ku skrivaan, ni jengi snaijjaa kuka taas kirjuuttelee.

Toivottavasti kenellekkään en ole sielu joka tarvitsisi pelastaa, tai se seko, ku kirjoittelee omituisia, vaan että olisin kuka olen.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Huomionkipeys
« Vastaus #10 : 06.05.12 - klo:17:22 »
Joskus erityisesti ihminen kaipaa myös kuuntelijaa, joka ihan oikeasti jaksaa hetken kuunnella jos vaikka on taakkoja sydämellä.
Ja samoin joskus aina kaipaa toista ihmistä että voi rukoilla yhdessä.

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 759
Vs: Huomionkipeys
« Vastaus #11 : 06.05.12 - klo:20:10 »
Hei!

Huomasittehan minut?

Mauno

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Huomionkipeys
« Vastaus #12 : 06.05.12 - klo:21:17 »
 :eusa_angel:
Mauno bongattu.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Huomionkipeys
« Vastaus #13 : 07.05.12 - klo:07:40 »
Tunnen yhden sairalloisen huomionkipeän ihmisen. Huomionkipeys on siitä hankala ominaisuus, että kun toinen oikein kerjäämällä kerjää huomiota, niin se tekee hyvin vastenmielisen vaikutuksen. Haluttaa vain kääntää selkä ja tulee ihan luonnostaan semmoinen torjuntareaktio.

Tiedän hänen taustansa, että hän on joutunut aivan pienenä lapsena olemaan olosuhteiden pakosta todella pitkiä aikoja erossa vanhemmistaan. Sitä hän sitten potee loppuikänsä eikä huomaa itse, kuinka ärsyttävää, lievästi sanottuna rasittavaa hänen oma käytöksensä on.

Kaikkien ihmisten pitäisi lapsena saada huomiota aivan kerjäämättä, jotta heistä ei tulisi huomionkipeitä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Huomionkipeys
« Vastaus #14 : 07.05.12 - klo:12:19 »
Luin ensin ton omien virheiden tunnustamisketjun ja sitten tämän ja tuli mieleen, että vaikka huomaisin olevani väärässä, saatan jatkaa vänkäämistä, jos mulla on semmoinen olo että toinen väittelijä ei kuuntele tahi arvosta minua. Huomionkipeää vänkäämistä  :003:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna