Kirjoittaja Aihe: Suomalaiset eläkeläiset Ranskassa, Espanjassa ja Portugalissa  (Luettu 11482 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Ymmärrykseni mukaan -70 luvun puolivälistä alkaen ovat yksityisen sektorin eläkeläiset voineet saada eläkkeensä eri tavalla verotettuina kuin verovaroin palkatuissa palvelussuhteissa olleet henkilöt. Fuengirolassa oli tällaisia henkilöitä paljon. Jos eläke oli vähemmän kuin 20000 tuh euroa vuodessa, ei veroa Espanja maksattanut ollenkaan. Kateuden voimasta tähän saataneen muutos. "Isokenkäiset" eivät saa tehdä samaa kuin tavallinen kansa. Iso summa jää verotuloja saamatta, jos tuhannelta ei peritä veroa ollenkaan. Oikein on se, että kukin maksaa esivallalle sen, mikä on kunkin osuus. Vapaamatkustaja on minulle vapaamatkustaja, on rikas tai köyhä.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Ymmärrykseni mukaan -70 luvun puolivälistä alkaen ovat yksityisen sektorin eläkeläiset voineet saada eläkkeensä eri tavalla verotettuina kuin verovaroin palkatuissa palvelussuhteissa olleet henkilöt. Fuengirolassa oli tällaisia henkilöitä paljon. Jos eläke oli vähemmän kuin 20000 tuh euroa vuodessa, ei veroa Espanja maksattanut ollenkaan. Kateuden voimasta tähän saataneen muutos. "Isokenkäiset" eivät saa tehdä samaa kuin tavallinen kansa. Iso summa jää verotuloja saamatta, jos tuhannelta ei peritä veroa ollenkaan. Oikein on se, että kukin maksaa esivallalle sen, mikä on kunkin osuus. Vapaamatkustaja on minulle vapaamatkustaja, on rikas tai köyhä.

Mitä kerrot pitää paikkanasa. Minulla on hauska tilanne, kun firma yksityistettiin ja saan eläkkeeni kahdessa osassa. Eli toinen se pienempi osa olisi Suomessa verottamaton, jos muuttaisimme ulkomaille ja isommasta osasta maksaisin veroa Suomeen.

Helsingin Sanomien mainitsema lähdevero voisi ola hyvä ratkaisu. Lähdeveroa maksavat Suomessa vierailevat taiteilijat ym täällä tienaamastaan. Lähdevero on progressiivinen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Tässä on vielä sellainen epäoikeudenmukaisuus, että ovat viisi vuotta suomalaisen sosiaaliturvan piirissä vaikkeivat maksa mitään.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
^Ovat kuitenkin aikoinaan maksaneet, usein paljonkin.

Oletko myös sitä mieltä, että on epäoikeudenmukaista, että vain pääomatuloja nauttiva henkilö saa käyttää kotikuntansa palveluista, vaikka ei maksa kunnallisveroa?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Ko verolait lienevät tehdyt jo Kekkosen aikana. Mielestäni on turha kysellä yksittäisiä mielipiteitä. Fuengirolan kämppärillä valtiota palvellut verovirkailija maksoi veronsa Suomeen, mutta samantapainen vakuutusyhtiön virkailija ei.
Eihän tällaisessa ole järkeä. Veroremontti pitää tehdä ja nyt, kun kateus "vääntää", se voi toteutuakin.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
Minä vähän vastustan tuota kateus-kortin esiinvetoa näissä yhteyksissä.

Vaikka nyt minä, en minä niitä verovaroja itselleni halua, en halua olla maksamatta veroja enkä siis kadehdi niitä joilla on siihen mahdollisuus.
 
Minä haluan ne rahat itseäni paljon köyhemmille suomalaisille. Vaikka nyt niin, että kaavailtu eläkeläisten asumistuen leikkaus voitaisiin perua. Onko se kateutta? Itse en tuota tukea saa enkä varmaan koskaan tule saamaankaan.

Mutta jos se on kateutta niin olkoon niin  :icon_cool:.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Ymmärrän asian omalla laillani. Jos rikkaat olisivat pysyneet Suomessa, ei asiaan olisi puututtu. Kullekin eläkeläiselle lasketaan ja yhteensovitetaan eläke lain mukaan. Jos jotakin pitää moittia, niin kansanedustajiamme lainlaatijoina. Mielestäni kateellisten median edustajien esiintulo on hyvä asia ja puhdistanee ilmaa pikku hiljaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6330
^Haluan uskoa median edustajista hyvää, joten en syyttäisi heitäkään kateellisiksi, ennen kuin motiivit on selvitetty. Voihan heissäkin olla niitä, joita huolettaa köyhimpien suomalaisten asema (itse asiassa tiedänkin, että on).

Kansanedustajista on kukin omalta osaltaan vastuussa. Tai jos on äänestänyt puoluetta/vaaliliittoa, joka ei saanut yhtään edustajaa eduskuntaan, niin sitten ei ole, mutta muuten.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Joku saattaa kadehtiakin ja haluta siitä syystä tuhota toisten ihmisten, no, kaiken.

Olen tätä paljon miettinyt sillä tämän sortin kateus on joidenkin ongelma ja he eivät suvaitse kerjäläiselle paitaa päälle vaan kadehtivat sitäkin.

Suuri osa miettii aivan rehellisesti mikä oikeuttaa tällaisen toiminnan. Toki heitä on progression syystä tai ansiosta nyös verotettu Suomeen, mutta niillä varoilla on taattu korruptiosta vapaa yhteiskunta, yhteiskuntarauha, kirjastopalvelut, päivähoito, leikkaukset ja lääkekorvaukset heillekin. Ja väitänpä käteen jääneen kuitenkin huimia ansioita.

Alan myös väsyä tuohon 24/7 hokemaan. Ehkä on ammatteja joissa eletään ilman sitä työaikaa,  mainitkaahan yksi nyt malliksi. Turpeenpuskijan on ajateltava asioita silloinkin kun ei ajankohtaisesti jemmaa jyvää maan poveen.

 Kuka päätti päiväkotityöntekijöiden liksoista? Miksi se on kymmenesosa pankinjohtajan saamasta? On tietysti surullista jos pankissa sählätään, mutta jos sattuu saamaan seikkailijaluontoisen jälkeläisen, se pääsee omille teilleen ja kuolee hukkuessaan lähimpään ojaan sitä ei korvaa mikään, ja kahdenkymmenen lapsen ryhmää saattaa valvoa yksi työntekijä ja siinä on aina kolme karkailijaa keskimäärin.

Ja nähty on kuinka kaiken aikaa on haku päällä, tätä voisi käyttää eskariryhmälke, nyt voisikin järjestää siiliperiodin luonnontiedon opetukseen, olisiko sinulla kuvia.... Eikä kukaan huomioi, että nykylapset huutavat, ja kun eivät saa heti huomiota huutavat lujempaa. Melutaso aiheuttaa kuulovaurioita!

Mutta hehän eivät yritä eivätkä uurasta iloisesti isänmaan eteen eivätkä erityisesti yritä.

Olen ehdottanut sata kertaa, jää pois, jää saikulle, älä mene sinne koska käteen jää niin vähän ettei kannata.  Hän menee koska on pakko sen pienen ansion eteen. Minulle hyvin rakas ihminen jonka näen vähitellen uupuvan, menettävän kuulonsa, unensa koska stressitaso on niin korkea, kuka kariaa huomenna --- koko ajan luku päällä.

Ja vapaahetkinä jatko-opintoja.

Kertokaa tuosta kuka nykyisin ei tee duunia 24/7.
« Viimeksi muokattu: 01.08.15 - klo:13:10 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Jos pistän lusikkani tähän soppaan, niin ei se kateutta ole (voi kyllä jollain ollakin) vaan yksinkertaisesti väärin, mitä ne veropakolaiset tekee. Väärin ainakin minun yksinkertaisen järjenjuoksun mukaan. Yhtä hyvinhän voisi kysyä kun paperimiesten hyviä palkkoja pidetään liian korkeina niin onko se näiltä arvostelijoilta kateutta?

Se tässä vähän harmittaa kun Suomi tarvitsisi kipeästi verotuloja ja toiset kiltisti maksaa ja toiset ei. Jossain mielessä olen kyllä itse jäävi tässä asiassa kun minulla on täysi invalidivähennys verotuksessa niin sen takia veroprosenttini on normaalia pienempi. Se on verottajan näkemys enkä tietenkään lähde siitä pullikoimaan  :003:

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Mulle kans, hurja, minulla lisäksi on ammattitauti jos tarkkoja ollaan sillä ei epilepsia olisi puhjennut ilman sitä kerran-viikossa-yks kolkytkuustintinen ja muuten normaalit kakstoistatuntiset läsnäolot ja joka ikinen asia tulee kotiin ja jommin kummin päin soitellaan muuten vaan. Että oletko hengissä tai hei minä oon sun potilaas äiti tai muuta.

Eikä sitä pitänyt minään, se oli sitä työtä... Takasin duuniin kun alkaa epäilyttää että se sai liian pienen annoksen sitä tai tätä ja se oli sitä työtä ja kaikki teki samoin.

Totta siitä jää pois kun käsketään ja taju käy kankaalla alkaa itsekin ihmetellä. Taksilla  bussitolpalta  selittämään ehheihoihyksihehhähuhahoihaahenhohihaan ja yrjöt päälle...  :-\

Nyt on sitten velttovetelys . Sen minä opin Israelissa että ken ei työtä tee sen ei syömänkään pidä. Oli pari pienipalkkaista pankki-hm-henkilöä jotka siellä poikkeavat seuraamassa Kristusta ilmastoidussa bussissa vähintään kerran vuodessa, kun siellä on niinkun Jumala ihan kun päänpäällä niinkun...

Ja menkööt ja viekööt rahansa. Johan Sillanpää lauloi että "kun on vaaralle alttiina syntymämaa, kotiaskareet jäädä saa" ja pakeni Ruåtsiin saman tien. Haluan itse kuolla tietäen että yritin! Että maksoin veroni ja tiesin että minulla on kuitenkin paremmin kuin monella toisissa maissa, että minun ymmärrykseni Kristuksen seuraamisesta nyt vain oli toinen...  Minä tahdon kuolla kuten Dosentti  :026:
Joka edellyttää että elän kuten Docens.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Ymmärrän asian omalla laillani. Jos rikkaat olisivat pysyneet Suomessa, ei asiaan olisi puututtu. Kullekin eläkeläiselle lasketaan ja yhteensovitetaan eläke lain mukaan. Jos jotakin pitää moittia, niin kansanedustajiamme lainlaatijoina. Mielestäni kateellisten median edustajien esiintulo on hyvä asia ja puhdistanee ilmaa pikku hiljaa.

En itsekään pidä kateutta median ammattitautina.

Omaan koulutukseeni 12v plus tutkijakoulutus plus kaksi psykoterapiakoulutusta plus muuta on kuulunut myös kateuteen perehtyminen. Arvelen tietäväni siitä koko paljon.

 Median tehtävänä on nostaa epäkohtia esille, ja arvelen että ylisuurista eläkkeistä olisi puhuttu, muuten puhuttiiniin jo aikaisemminkin nyt kun jokanen vanhus pelkäsi syötettävän " kuolinpillereitä" kun sairastuivat keuhkokuumeeseen tai taittoivat jalkansa tämän duunin hoidin itse..  Selitin ettei ole ja ettei hän ole " pommi" meidän silmissämme. Järkyttävää.

Totta kai myös ylilyöntejä ja jankutusta tulee, koska lehti on saatava painoon ja ohjelma ruutuun eli tulos tai ulos pätee, eikö totta ? Mutta hyvin vähän tämä teema on saanut sijaa missään.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Ex virsi 440, esittäjä Erkki Rankaviita 

"Jo vääryys vallan saapi, se huutaa taivaaseen..."  :023:

https://youtu.be/oCErml3vbFo

PS. Hyvä kommentti tuo "tunnetaan myös vaalitulosvirtenä"  :003:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Tiesin, että sohaisen ja arvasin senkin, että menee hengelliseksi. Minä en syytä yksilöä kateelliseksi, vaan syytökseni on kollegiaalinen. Jos tuhansia on ollut kymmenien vuosien ajan veropaossa, ei se mitään. Mutta jos rikas, 5-6,  tekee sen saman, koska huono laki sen sallii, niin huutajia on. Tämä on epäreilua. Pitää korjata laki, ymmärtänette tämän. Vuorineuvoksetkin lukevat lain, kenties paremmin kuin tavis suomalainen. Se pitää heille suoda.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
^Ovat kuitenkin aikoinaan maksaneet, usein paljonkin.

Oletko myös sitä mieltä, että on epäoikeudenmukaista, että vain pääomatuloja nauttiva henkilö saa käyttää kotikuntansa palveluista, vaikka ei maksa kunnallisveroa?

Tämä oikaistaan yhteisövero palautuksissa valtion toimesta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi