Kirjoittaja Aihe: Alamäki voi alkaa häistä.  (Luettu 2548 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Benkku

  • Vieras
Alamäki voi alkaa häistä.
« : 10.06.13 - klo:17:00 »
Alamäki voi alkaa  häistä.

Tämän päivän 10.6.2013 Metro-lehden kolumnissa Michael Pinmontagner kirjoittaa osuvasti, minun mielestäni, avioitumisen ”salaisuudesta”.

http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/kolumni_alamaki_voi_alkaa_haista/

Oma näkemykseni eroaa Michael Pinmontagen mielipiteestä avioitumisen suhteen hieman.  Koska pidän kristillisiä arvoja elämässäni päällimmäisenä, vaikka en niitä pystykään aina toteuttamaan, niin haluan avioitumisen tapahtuvan kirkossa, Hänen palvelijansa avustuksella.
Toisaalta ymmärrän kyllä myös niitä toisiaan rakastavia ihmisiä, sukupuoleen katsomatta, jotka haluavat ominen arvojensa johdosta avioitumisen tapahtuvan maistraatissa. Minusta se ei kumminkaan vie keneltäkään rakkauden suurta merkitystä.
Minusta Levikset ja bootsit sopivat kylläkin kirkkoon ja maistraattiin. Kunhan ne ovat mustat.  :icon_cool:

ps. Alamäki voi siis alkaa vaikka häistä.  :icon_wink:

 

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Alamäki voi alkaa häistä.
« Vastaus #1 : 10.06.13 - klo:21:00 »
En tiiä?
Pääsis joskus noinki pitkälle.. :eusa_angel:
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Alamäki voi alkaa häistä.
« Vastaus #2 : 10.06.13 - klo:21:15 »
Joskus näkee tapauksia, joissa hankitaan lapsi tai häät, jotta saataisiin parisuhde kuntoon. Minusta ne on aika lailla tuhoon tuomittuja juttuja. Jos pari ei osaa ratkoa ongelmiaan, ei lapsi tai häät ole mikään ihmeitä tekevä temppu. Päin vastoin lapsi tarvitsee vanhemmiltaan niin paljon, että parisuhteen soisi olevan vakaalla pohjalla siinä vaiheessa, kun lapsi syntyy.
Pyryharakka

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Alamäki voi alkaa häistä.
« Vastaus #3 : 10.06.13 - klo:21:30 »
Joskus näkee tapauksia, joissa hankitaan lapsi tai häät, jotta saataisiin parisuhde kuntoon. Minusta ne on aika lailla tuhoon tuomittuja juttuja. Jos pari ei osaa ratkoa ongelmiaan, ei lapsi tai häät ole mikään ihmeitä tekevä temppu. Päin vastoin lapsi tarvitsee vanhemmiltaan niin paljon, että parisuhteen soisi olevan vakaalla pohjalla siinä vaiheessa, kun lapsi syntyy.

Olipas viisaasti kirjuteltu taas.

Pitää aina varata varapäre, kun tulee körttifoorumille, ku tälläsille tavalliselle tallustelijoille ei hetkessä syvät ajatelmat avaudu. Onkohan körttifoorumille kokoontunut joku yliäly joukko joiden kanssa mä ainakaan pärjää, mut meen omia latujen vierusteluja.

Siis Pyry, vihreine hiuksineen kirjoitteli, et jotkut vaan hankkii perheen tai avoin ilman sen syvempää tai vakituisempaa suhdetta ajatteltuakaan?

Juuh Pyrynen ihan samaan oon huomannut. Mulla on tuttuja kun sanoo..Nyt siis anteeksi, jos ette tajuu mun kirjoituksistani, kun en soomee ihan hyvin osaa kirjoittaa siirtolaisuus taustastani. Siis on kavereita kun sanoo, et tein lapsen, kun halusin lapsen, mut en ukkoo ja se ukko ei ees kiinnostanut ja sit, et saisin sossusta asunnon, ni tein lapsen ja ties, mitä niinku et menin avioon ku sitä vaan pitää silleen, se nyt on sellane tapa tai jotain.

Oonkohan ihan tosi tiukkapiponen ku en hyväksy noita syitä ja en muutenkkan syrjä ja muita hyppyjä?

Kivoja aiheita täällä foorumissa. Pahus kun salis heitti mut ulos täältä ja en jaksanut olla tiukasti eri mielipuolta hänen kanssaan..
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21731
Vs: Alamäki voi alkaa häistä.
« Vastaus #4 : 10.06.13 - klo:22:05 »
Onpahan tämä jokseenkin vaikea aihe.
Myönnän että olen omalta osaltani ollut melkoisen puutteellinen, poikien ollessa pieniä,
olin liikaa "menossa"...harvemmin "tulossa"...en uskalla tästä jutustaa enempää...
Armon ja anteeksisaamisen varassa kiitollisena elän tätä päivää.
Iloitsen kohta 10 kuukautta täyttävästä pojantyttärestä, tapaamme liian harvoin...
Tuntuu vaan hirmu pahalta ajatella että tuollainen pieni Jumalan antama ihana ihme, ihmislapsi....
voi jossain tilanteessa olla "pelinappula"...

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Alamäki voi alkaa häistä.
« Vastaus #5 : 10.06.13 - klo:22:11 »
Niin, lapsenhankintasyitä on monia. Tunnen naisen, joka halusi lapsen, mutta ei miestä. Hän hankkiutui raskaaksi ulkomailla, ettei miehestä olisi mitään ongelmaa lapsen synnyttyä.
Syitähän moiseen käytökseen voi olla monia.

Joskus ihmetyttää, miten tarkkaan tutkitaan adoptiovanhempia. Tuntuu, että heiltä vaaditaan täydellisyyttä. Biologisilta vanhemmilta ei vaadita mitään.

Näissä häähommissa tuntuu joskus, että miestä viedään kuin pässiä narussa. Miten me akat osataan olla niin määrääviä, että miehet kiltisti suostuu jos jonkinlaisiin kotkotuksiin.
Pyryharakka

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Alamäki voi alkaa häistä.
« Vastaus #6 : 10.06.13 - klo:22:12 »
Onpahan tämä jokseenkin vaikea aihe.
Myönnän että olen omalta osaltani ollut melkoisen puutteellinen, poikien ollessa pieniä,
olin liikaa "menossa"...harvemmin "tulossa"...en uskalla tästä jutustaa enempää...
Armon ja anteeksisaamisen varassa kiitollisena elän tätä päivää.
Iloitsen kohta 10 kuukautta täyttävästä pojantyttärestä, tapaamme liian harvoin...
Tuntuu vaan hirmu pahalta ajatella että tuollainen pieni Jumalan antama ihana ihme, ihmislapsi....
voi jossain tilanteessa olla "pelinappula"...

Just vn ja jotkut tekee abortteja ja jotkut vaikeroi kun ei saa edes adobtoida lasta.

Aika sekasta.

Kun sitten lapsi on sylissä, niin kyllä varmasti uskoisin mieli muuttuu, et missä meidän arvot ja inhimillisyys on.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Alamäki voi alkaa häistä.
« Vastaus #7 : 11.06.13 - klo:14:40 »
Itse ihmettelen samoja asioita...ihmettelen myös niitä, jotka menevät kihloihin sen seitsemättätoista kertaa. Miksi? Pitääkö suhteen laadusta olla joku näkyvä todiste, kun ei voi luottaa siihen muuten? Mitä sillä tavoitellaan? Luottamusta suhteeseen? Merkkiä ulkopuolelle? En vaan jaksa uskoa, että tällaisessa tapauksessa kyse on siitä, että ihan oikeasti ajateltaisiin, että no NYT! Nyt löyty se oikea! Sitäpaitsi epäilen, että tämän päivan ihmisiltä on menny pahasti puurot ja vellit sekaisin, kun puhutaan rakkaudesta. Koen, että ihmiset haikailevat hullaantumisen tunteen, ihastumisen, perään ja kuvittelevat, että aito rakkaus on sellaista, että jalat menee alta ja korvissa soi. Voihan se sitäkin olla, välillä...mutta kestävämpi rakkaus on sitä mikä syntyy teoista ja yhdessä koetuista ja jaetuista jutuista. Tähän on pakko linkata Jani Kaarlon kolumni, koska siinä on tavoitettu mielestäni jotain olennaista. Ps.rakkautta on puristella toisen mustapäitä ja sitä että voi kotonaan päästellä pieruja. Nih! http://www.hs.fi/tiede/Rakasta+ihmist%C3%A4+n%C3%A4in/a1370827262803?ref=hs-hitaat-e-8

Benkku

  • Vieras
Vs: Alamäki voi alkaa häistä.
« Vastaus #8 : 11.06.13 - klo:21:57 »
...mutta kestävämpi rakkaus on sitä mikä syntyy teoista ja yhdessä koetuista ja jaetuista jutuista.
ja ne vie jalat alta, keneltä vaan. :icon_wink:

Benkku

  • Vieras
Vs: Alamäki voi alkaa häistä.
« Vastaus #9 : 11.06.13 - klo:22:44 »
Toisaalta ihmiset tekevät asioista vaikeita. Vaikka häistä voi myös alkaa ylämäki ja siihen ei tarvitse kuin pieni ja hento ote. Se on vain ihmisistä kiinni.
 http://www.youtube.com/watch?v=m4cfsiY0N3A

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Alamäki voi alkaa häistä.
« Vastaus #10 : 12.06.13 - klo:19:39 »
Sinäpä sen sanoit Benkku! Ne jutut todellakin hurmaa!