Äänestys

Saavatko sinusta adoptoida lapsen

Homot, lesbot ja yksinäiset
36 (58.1%)
homot tai lesbot
7 (11.3%)
pelkästään naisparit
2 (3.2%)
yksinäiset naiset
4 (6.5%)
vain heterot
13 (21%)

Äänestäjiä yhteensä: 57

Äänestys päättynyt: 02.03.05 - klo:22:48

Kirjoittaja Aihe: Homojen, lesbojen ja yksinäisten naisten adoptio-oikeus  (Luettu 59811 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Homojen, lesbojen ja yksinäisten naisten adoptio-oikeus
« Vastaus #75 : 29.03.05 - klo:21:51 »
Olisi kyllä tosiaan hyvä että yhteiskuntaan saataisiin aikaiseksi soveliaisuutta... Yksinkertaisuudessaan voisin kuitenin tiivistää ajatukseni niin, että isällä on pippeli ja äidillä pimmpi, ja lapsella on molemmat (siis vanhemmat). Oli adoptoitu tai kotitekoinen. Itse en pidä tätä suvaitsemattomana ajatteluna, koska niin on alunperinkin tarkoitettu. Nisäkkäitä on kahta sukupuolta, ja lisääntyminen tapahtuu eri sukupuolten kesken, ei saman. Jos jostain syystä ei onnistu, niin sitten adoptio käy minulle. Jos ei onnistu siitä syystä että ei ole kumppani eri sukupuolta, niin sitten ei pitäisi adoptionkaan onnistua.

Poissa Cecil

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 33
Homojen, lesbojen ja yksinäisten naisten adoptio-oikeus
« Vastaus #76 : 01.04.05 - klo:22:22 »
Lainaus käyttäjältä: "m.k."
Eihän adoptointi olekaan sama asia kuin lapsen teko, sellaista en ole yrittänytkään väittää. Minusta kuitenkin pitäisi adoptiossa olla ihan samat säännöt ja rajat kuin lapsen tekemisessäkin, ja oikeastaan reilusti tiukemmatkin.


"Samat säännöt ja rajat kuin lapsen tekemisessäkin." Oletko tullut ajatelleeksi, miten helposti lesbot voivat hankkia lapsen yhden illan suhteen tai maksetun sperman kautta? Rajojapa hyvinkin.

Ja olet siis sitä mieltä, että lapselle on parempi saada joko "terveet" heterovanhemmat tai sitten jos ei niitä vanhempia riitäkään olla enemmin ilman vanhempia ollenkaan, ilman minkään ihmisen mallia, kenenkään turvaa, hellyyttä ja rakkautta, kuin että vanhempi/vanhemmat olisivat homoseksuaalisia/muute kuin heteroseksuaalisia/vähänkin tavanomaisuudesta poikkeavia? Niin, tottahan jokainen lapsi on mieluummin ilman mitään kuin ottaa muuta kuin terveet heterovanhemmat, kyllä kyllä.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Homojen, lesbojen ja yksinäisten naisten adoptio-oikeus
« Vastaus #77 : 02.04.05 - klo:13:00 »
En ole MISSÄÄN tilanteessa väittänyt että homous olisi sairautta. Kyllä, olen ajatellut kuinka helppoa lesbon on hankkia lapsi ilman adoptoimatta. Minun tuskin kannattaa enempää toistaa itseäni, vastaus kyllä sinunkin kysymykseesi löytyy ainakin rivien välistä. Lapsella pitää olla rakastavat vanhemmat ja turvallinen koti. Minusta vanhempien pitää olla heterot, koska luonto on niin tarkoittanut.

Poissa Cecil

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 33
Homojen, lesbojen ja yksinäisten naisten adoptio-oikeus
« Vastaus #78 : 02.04.05 - klo:14:54 »
Et edelleenkään vastannut kysymykseeni, onko sitten mielestäsi parempi, ettei lapsella ole vanhempia ollenkaan, jos ei heterovanhempia riitäkään. Eikö luonto ole tarkoittanut niinkin, että lapsella on vanhemmat ylipäänsä, että lapsi tarvitsee vanhemman hoivaa ja rakkautta?

(äläkä yritäkään luistaa siitä ensimmäisestä kysymyksestä vastaamalla vain viimeisimpään)

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Homojen, lesbojen ja yksinäisten naisten adoptio-oikeus
« Vastaus #79 : 02.04.05 - klo:19:08 »
Luonto on tarkoittanut niin, että lapsella on vanhemmat, mies ja nainen. Minusta on luonnon vastaista, että vanhemmat ovat samaa sukupuolta. Jos luonto olisi niin tarkoittanut, niin miehet ja naiset voisivat saada lapsia saman sukupuolen kesken. Tämä ei kuitenkaan ole mahdollista. Eli perustelisitko hieman, miksi luonto ei ole tarkoittanut vanhemmiksi miestä ja naista. Sama kaikilla nisäkkäillä, uros ja naaras lisääntyvät, mutta eivät uros ja uros tai naaras ja naaras.

Jos heterovanhempia ei riitäkään? Miten niin ei riitä? Kerrotko minulle, mistä ne vanhemmat oikein puuttuvat? Kyllä, lapsi tarvitsee vanhemman hoivaa ja rakkautta. En sanonut etteikö tarvitsisi. Vanhemmat nyt vain minun (ja luonnon) käsityksen mukaan ovat eri sukupuolta.

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
Homojen, lesbojen ja yksinäisten naisten adoptio-oikeus
« Vastaus #80 : 02.04.05 - klo:19:23 »
Lainaus
Luonto on tarkoittanut niin, että lapsella on vanhemmat, mies ja nainen.


Niin, voisitko nyt määritellä millainen entiteetti tämä luonto on, joka näin määräilee elämäämme? Eri asia olisi, jos väittäisit, että jumala on tarkoittanut näin olevan.

Poissa Cecil

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 33
Homojen, lesbojen ja yksinäisten naisten adoptio-oikeus
« Vastaus #81 : 02.04.05 - klo:20:19 »
Lainaus käyttäjältä: "m.k."
Jos heterovanhempia ei riitäkään? Miten niin ei riitä? Kerrotko minulle, mistä ne vanhemmat oikein puuttuvat? Kyllä, lapsi tarvitsee vanhemman hoivaa ja rakkautta. En sanonut etteikö tarvitsisi. Vanhemmat nyt vain minun (ja luonnon) käsityksen mukaan ovat eri sukupuolta.


Tarkoitan sitä, miten nytkin lastenkodeissa ulkomailla ja täällä on paljon lapsia, jotka kaipaavat adoptiovanhempia, kotia, hoivaa ja rakkautta. Jos vain heteroilla on adoptio-oikeus mutta tarpeeksi moni hetero ei silti tahdo adoptoida, lapset jäävät lastenkotiin mahdollisesti täysikäisiksi asti, ilman vanhempia, kotia, turvaa ja hoivaa. Onko mielestäsi sitten parempi, että lapset joutuvat olemaan ilman vanhempia aina, lastenkodissa koko lapsuutensa ja nuoruutensa, kuin että he saisivat rakastavat homovanhemmat ja turvallisen kodin näiden luota? (Entä jos lapsi itse tahtoo minkälaiset vanhemmat tahansa, kunhan vanhemmat saisi, kuten eräs täällä ketjussa sanoi?)

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Homojen, lesbojen ja yksinäisten naisten adoptio-oikeus
« Vastaus #82 : 03.04.05 - klo:10:44 »
Turha kai tästä on ruveta enempiä kinastelemaan. Minulla on oma kantani, ja se pysyy, samoin sinulla. Minä en antaisi homoseksuaalien ja yksinäisten naisten adoptoida lapsia, sinä taas antaisit. Kaikessa rauhassa, ei se minua haittaa. Minusta se on vaan luonnonvastaista, ja sillä siisti.

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Homojen, lesbojen ja yksinäisten naisten adoptio-oikeus
« Vastaus #83 : 03.04.05 - klo:11:13 »
M.k., et taaskaan vastannut kysymykseen, joka sinulle esitettiin. Esim. tämä:

"Onko mielestäsi sitten parempi, että lapset joutuvat olemaan ilman vanhempia aina, lastenkodissa koko lapsuutensa ja nuoruutensa, kuin että he saisivat rakastavat homovanhemmat ja turvallisen kodin näiden luota?"


Vaikka oletkin asiasta eri mieltä kuin moni muu, olisi se aika hedelmällistä keskustelua, jos vastaisit sinulle esitettyihin kysymyksiin ja perustelisit ne.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Homojen, lesbojen ja yksinäisten naisten adoptio-oikeus
« Vastaus #84 : 03.04.05 - klo:11:43 »
Ei se parempi niinkään ole. Minusta tosin tuntuu siltä, että kyllä tähän maailmaan riittää lapsettomia heteroparejakin. Kyllä lapsella pitää rakastava ja turvallinen koti olla, ei siitä mihinkään pääse. Homoseksuaalien adoptointi kyllä taatusti sallitaan jossakin, veikkaanpa että ruotsissa melko pian. Minusta suomessa ei sellaiselle ole tarvetta, eikä kyllä liioin muuallakaan. Muiden maiden päätöksiin ei minulla ole mitään vaikutusvaltaa, mutta eduskuntavaaleissa kyllä katson tarkkaan, että en äänestä henkilöä joka kannattaa adoptio-oikeutta homoseksuaaleille.

Ja ennen kuin mitään adoptio-oikeutta tullaan koskaan antamaan, niin ehdottomasti pitää odottaa kokemuksia muista maista. Ei kaikkessa tarvitse olla mukana ensimmäiseksi ja heti, aina ehtii mukaan myöhemminkin. Ainakaan nyt ei ole minusta mitenkään otollinen hetki, ensin pitää antaa ihmisten tottua siihen että osa ihmisistä on homoseksuaaleja. Sitten voi aikaisintaan harkita tuota adoptiohommaa, muttei missään tapauksessa aikaisemmin.

Poissa Laura

  • Muistelee sepän sanoja: Vain yksi...
  • Viestejä: 354
Homojen, lesbojen ja yksinäisten naisten adoptio-oikeus
« Vastaus #85 : 03.04.05 - klo:13:53 »
Ainakaan nyt ei ole minusta mitenkään otollinen hetki, ensin pitää antaa ihmisten tottua siihen että osa ihmisistä on homoseksuaaleja.

No läpi historian osa ihmisistä on ollut homoseksuaaleja, että eiköhän olisi jo korkea aika tosiaankin tottua siihen etteivät kaikki ole samanlaisia.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Homojen, lesbojen ja yksinäisten naisten adoptio-oikeus
« Vastaus #86 : 03.04.05 - klo:14:09 »
Lainaus käyttäjältä: "m.k"
Ja ennen kuin mitään adoptio-oikeutta tullaan koskaan antamaan, niin ehdottomasti pitää odottaa kokemuksia muista maista.


Ei nyt kyllä liity tähän mitenkään mutta eipä olisi ensimmäinen kerta kun Suomi olisi edelläkävijä. Mm. Suomessa naiset saivat ensimmäisenä äänioikeuden.

Tiedän kyllä, että tämä ei liity mitenkään aiheeseen, sitä ei minulle tarvitse kertoa.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Homojen, lesbojen ja yksinäisten naisten adoptio-oikeus
« Vastaus #87 : 03.04.05 - klo:16:17 »
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"


Ei nyt kyllä liity tähän mitenkään mutta eipä olisi ensimmäinen kerta kun Suomi olisi edelläkävijä. Mm. Suomessa naiset saivat ensimmäisenä äänioikeuden.


Eikös se ollut ekana euroopassa, mutta toisena maailmassa? Joku uusi-seelanti ehti ensin...

Mutta tosiaan, jos kaikki odottavat kokemuksia muualta, kukaan ei koskaan tee mitään.
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Homojen, lesbojen ja yksinäisten naisten adoptio-oikeus
« Vastaus #88 : 03.04.05 - klo:18:08 »
Niin, mutta tarvitseeko suomen aina olla etunenässä toohaamassa jokapaikkaan? Joskus voisi olla hyvä pysähtyä, tuumata tilannetta ja sitten tehdä päätös. Kyllä tätä kohta jossakin kokeillaan, ei suomen tarvitse kaikkea ensin kokeilla. Siitä ensimmäisenä kokeilemisesta on niin hyviä kuin huonojakin kokemuksia.

Vaikka olisikin korkea aika tottua siihen että osa meistä on homoseksuaaleja, niin ei vielä olla totuttu. Aivan sama mitä mieltä sinä Laura siitä olet että pitäisi olla tottunut, kun ei olla. Minä olen tottunut, sinä olet tottunut, mutta veikkaanpa että yli 40-vuotiaitten keskuudessa asiat ovat toisin.

Poissa Cecil

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 33
Homojen, lesbojen ja yksinäisten naisten adoptio-oikeus
« Vastaus #89 : 03.04.05 - klo:20:07 »
Jonkun kuitenkin täytyy aina tehdä aloite, jotta asia saataisiin alulle. Miksei Suomi siinä missä mikä tahansa muukin maa? Jonkun se kuitenkin täytyy tehdä.

Ja m.k., itse asiassa adoptiolasta kaipaavia heteropareja ei ole tarpeeksi lapsia nähden, ja juuri nytkin lapsia lojuu lastenkodeissa ties kuinka paljon, vailla kotia, turvaa ja rakastavia vanhempia, yksin. (joo, niillä on jonkinlaiset hoitajat, mutta sinänsä) Suomessa ei kenties suomalaisia lapsia niin paljoa lastenkodeissa ole, mutta mikseivät yhtä lailla suomalaiset voisi adoptoida ulkomailta kärsiviä lapsia, kuten jotkut nykyään jo tekevätkin?

Ja entäs sitten perheen sisäinen adoptio? Jos tosiaan esimerkiksi lesboparin toinen osapuoli hankkiutuu raskaaksi tavalla tai toisella, ja he elävät onnellisena perheenä kunnes lapsen synnyttänyt kuolee vaikkapa auto-onnettomuudessa, niin mitä sitten? Mm. jossain Teho-osasto -telkkarisarjassahan tämä jo joskus nähtiin, lapsen synnyttäneen vanhemmat veivät lapsen armotta parin toiselta osapuolelta, joka oli yhtä lailla äiti yhteiselle lapselle, ja rakasti ja hoivasi tätä yhtä lailla, mutta oikeus oli silti lapsen synnyttäneiden vanhempien puolella, koska lapsi ei virallisesti ollut myös tämän elossa olleen osapuolen.
(myönnän, että olen tässä aiheessa hieman hataralla pohjalla, mutta olen ainakin saanut sellaisen käsityksen, että juuri perheen sisäisessä adoptiossa on ongelmia vieläkin)