Kirjoittaja Aihe: Röyhkeys kannattaa!  (Luettu 2302 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Röyhkeys kannattaa!
« : 12.11.11 - klo:14:23 »
Sen olen monesti pannut merkille niin työ-, kuin muussakin elämässä että röyhkeydellä pääsee hyvin eteenpäin tässä maailmassa. Ihmiset ovat yleensäottaen sen verran lauma-, ja lammassieluisia olentoja että he hyväksyvät hiljaisesti keskuudessaan öykkäröivän ja kyynärpäitä käyttelevän tyypin rauhan nimissä.  Suuremman konfliktin pelossa annetaan näiden suurisuisten ja röyheiden tyyppien luoda rauhassa omaa latuaan ja kävellä muiden yli.

Monesti ko. tyypit ovat juuri niitä jotka ovat suuna päänä tunkemassa itseään kaikenmaailman yhdistysten luottamuselimiin, mieluiten puheenjohtajan paikoille sekä politiikkaan, urheiluseuroihin yms. Sama pätee työelämään; suuri suu ja terävät kyynärpäät takaavat etenemisen uralla paljon tehokkaammin kuin henkilökohtaiset kyvyt ja/tai sopiva koulutus. Varsinkin esimiestehtäviin valittua ei panna pois tehtävästään vaikka hän olisi miten epäsopiva tahansa. Sen sijaa suorittavaa porrasta rangaistaan virheistä ja ammattitaidottomuudesta usein kybällä ihan pienistäkin virheistä joiden taloudellinen merkitys on olematon. Luomallaan hämmennyksellä ja piikikkäällä olemuksellaan he raivaavat itselleen tilaa ja etuja joita eivät kykyjensä perusteella ansaitsisi.

Näin on valitettavan usein!  (ja taas kerran se nähtiin)
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Röyhkeys kannattaa!
« Vastaus #1 : 12.11.11 - klo:14:28 »
On muitakin selityksiä. Katso kuka on parhaiten pukeutunut työpaikalla, sillä hän on seuraava esimiehesi
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Röyhkeys kannattaa!
« Vastaus #2 : 12.11.11 - klo:14:50 »
On muitakin selityksiä. Katso kuka on parhaiten pukeutunut työpaikalla, sillä hän on seuraava esimiehesi


Meillä kävi (tosin jo vuosia sitten) niin, että työpaikan parhaiten pukeutuva henkilö kouluttautui työnsä ohessa aika pitkälle. Hänellä oli vaatimaton virka. Sitten kun tuli auki hänen uutta koulutusta vastaava virka, tämä tietysti haki muttei päässyt koska häntä väheksyttiin sen takia että oli aina totuttu pitämään sen "vähäisen" viran ihmisenä. Hän haki naapurikuntaan korkeaa virkaa, sai sen ja miestenä tällä poislähtemisellään ainakin virtuaalisesti haistatti pitkät meidän "kukaaneioleprofeettaomallamaallaan"-politiikallemme.  Ja teki aivan oikein! Typerämpää ei olekaan kuin päästää käsistä osaava, koulutettu ihminen tällä lailla. Ainoa syy oli ettei hän ollut vaatimattomassa virassaan päässyt koskaan näyttämään kykyjään ja sen takia hänen kykyihinsä ei uskottu. Uudessa tehtävässään hän onkin pärjännyt hienosti ja on arvostettu.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Röyhkeys kannattaa!
« Vastaus #3 : 12.11.11 - klo:15:38 »
Toiset valttavat kiusatuksi tulemisen alkamalla itse kiusaajaksi.
Kiltit ihmiset ovat se persoonallisuus-tyyppi, jotka uhrautuvat muiden puolesta ja
joita on helppo kiusata ja sortaa. Hieman vilpillinen luonne pelaa usein korttinsa paremmin
tassakin asiassa ja suojelee parhaiten yksityisasioitaan.
Herkat muusikotkin karsivat eniten kovista arvosteluista ja
esiintymispeloista yms. Herkille merkitsee se mita ymparisto heista ajattelee
ehka vahan liikaakin, vaikka siihenkin turtuu jos leimautuu negatiivisesti.
Elämä on kemiaa.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Röyhkeys kannattaa!
« Vastaus #4 : 12.11.11 - klo:16:43 »
Toiset valttavat kiusatuksi tulemisen alkamalla itse kiusaajaksi.

Näinpä! Ja sota vältetään olemalla hiljaa asioista joista ei oikeasti saisi olla hiljaa. Joskus sota olisi parempi kuin ainainen hiljaa oleminen mutta valitettavan usein sota sytyy ihan vääristä asioista.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Röyhkeys kannattaa!
« Vastaus #5 : 13.11.11 - klo:17:25 »
Tämän päivän vanhan testamentin tekstistä:

14 Olette sanoneet näin: "Turha on palvella Jumalaa. Mitä hyötyä on siitä, että noudatamme hänen käskyjään, palvelemme Herraa Sebaotia ja kuljemme murhe kasvoillamme? [Job 21:15]
15 Me näemme, kuinka röyhkeät ovat onnellisia, kuinka he menestyvät vaikka ovat tehneet pahaa. He saavat elää, vaikka ovat koetelleet Jumalan kärsivällisyyttä." [Job 21:7]

Mal 3:14-15
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Röyhkeys kannattaa!
« Vastaus #6 : 14.11.11 - klo:17:10 »
Joskus, noin 1990, lyötiin töissä vetoa, että saan asuntolainan ja halval.la korolla, kun vain menen pankkiin ja sanon:  Ettekö te tiedä, kuka minä olen?   Minä voitin sen vedon!  En ottanu mitään lainaa... ei ollu edes välittömästi tarpeen...  se oli vain joku hullu kahvihuoneen juttu... 

Ei sanonu virkailija että enpä tosiaankaan, ette taida olla oikein kukaan niinkuin toiset väitti  --- kauheeta mihin hupsutuksiin minä nuorena rupesin kun yllytettiin ---   
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33776
Vs: Röyhkeys kannattaa!
« Vastaus #7 : 14.11.11 - klo:17:52 »
Kannattaako ?
Ehkä aikansa, " mutta pää tulee vetävän käteen " ennemmin tai myöhemmin. Viime päivien muitutuksena nimet: Muammar Gadaffi, Silvio Berlusconi, muut arabi-diktaattorit.
Kaikki röyhkeät: Stalin, Hitler, Ceauseskut ja muut maailmanhistorian "suuruudet" ovat kukistuneet vallanhimossaan ja röyhkeydessään ja heidän kukistumisensa on ollut suuri.
Muurit ovat murtuneet, rautaesiriput sortuneet, ideologiat kaatuneet.
Pienen ihmisen sortajat saavat palkkansa  jo täällä ajassa, ja kärsijät, orjat ja nälkäiset näkevät Jumalan.

Myöskin pienempiä ahneita röyhkeitä tuomitaan jatkuvasti ympäri maapallon. En olisi kovin huolissani eräitten omanvoiton pyynnöstä. Ahneella on p......n loppu.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)