Kirjoittaja Aihe: Nyt 22  (Luettu 25788 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 22
« Vastaus #15 : 08.11.19 - klo:18:28 »
Ei minuun vaikuta. Lehtiä tulee vain 3 kpl ja laskut ovat e-sellaisia.
Uteliaille  :003: saan kirjoittaa lehtieni nimet: Kylkirauta, Caravan-lehti ja Hengellinen kuukauslehti. Netistä ja tvuutisista uutiset.
Tästäpä toinen jatkaa, jos haluja.
Jatkan tähän loppuun, että Haaparanta on taas koettu ja nähty. Tietyöt matkalla olivat ikäviä, kun päivällä valossa liikennemerkit, tilapäiset olivat lumiset ja siten sekavat minun hermostuvalle habitukselleni. Paluumatkalla ajelin muun liikenteen mukana, sillä töistä paluu oli juuri menossa.
« Viimeksi muokattu: 08.11.19 - klo:18:33 kirjoittanut 1944 »

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Nyt 22
« Vastaus #16 : 08.11.19 - klo:19:19 »
Joo, koskee meitä Suomen Kuvalehden, Kotileden, Hengellisen Kuukauslehden ja Padasjoen sanomien osalta, sekä muutamia yksittäisiä laskuttajiakin aina ilmaantuu.
Onneksi HY lähetti Kuukauslehdestä ensi vuoden laskun juuri tänään. :003:
ESS ja Uusi Lahti tulevat lehdenkantajien toimesta, ja netti lisää uutispalveluia.

Kyllä nyt taas toisesta taskusta otetaan kun toiseen pitäisi laittaa , tarkoitan että Kela ei saa eläkkeitä maksettua kun Posti menee lakkoon. Valtion palveluita kumpikin.
...
Nyt on aina muistaa maailman lapsia !!!  Hyvää Nenäpäivää !

                                                         
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Nyt 22
« Vastaus #17 : 08.11.19 - klo:20:03 »
Postin lakko alkaa. Vaikuttaako se elämääsi vai ovatko esim. kaikki sinulle tulevat laskut e-laskuina?

Laskut tulevat e-laskuina, mutta sitten kun en muista maksaa ajallaan, tulevat karhut paperisina. En odota suurempia vaikutuksia lakolla olevan elämääni. Lehtiä en tilaa. (Ai mutta, kaverin ristikkolehdet... miten niitä ratkaisujakaan pääsee sitten postittamaan?)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nyt 22
« Vastaus #18 : 08.11.19 - klo:22:08 »
Hyvä. Mutta miksei se soinut ,  oliko akku loppunut ?

mie hukkasin sen... Ja tositarve oli  eli iski paniikki.  Aina mun käy näin. Välistä on asiat hyvin eli prepaid sitä varten, että soitan omaan numeroon ja sen löydän- nyt oli siitä saldot käytetty.  Puhelimel on vakipaikka, mutta kun on kohtaus, siirtelen sitä.       
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 22
« Vastaus #19 : 09.11.19 - klo:03:44 »
Yksinelävän ihmisen on järjestettävä näköjään omaa turvallisuuttaan varten "systeemejä", mutta koska asutaan yksin järjestelmään tulee väistämättä joskus "pikatilanteita". Forumilla kirjoittelusi on turvallisuuttasi parantava asia. Kaksistaan asuvat ihmiset ovat monella tapaa suojatummassa tilassa.

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 504
Vs: Nyt 22
« Vastaus #20 : 09.11.19 - klo:09:56 »
Neljänelonen näyttää heränneen hyvissä ajoin  :icon_biggrin: Minä nukuin poikkeuksellisesti melkein kuuteen.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 22
« Vastaus #21 : 09.11.19 - klo:11:55 »
Kuulehan Veliseni, minulla oli huono yö, sillä taistelin "tuulimyllyjä vastaan". Sellaisia on ollut usein, mutta nyt harvenneet. En tässä osiossa halua kertoa muuta. Ole Sinä onnellinen öistäsi. Ihmisen osa on niin monenkirjava kuin tikalla selkä.
On kiva, että kirjoittelet. Tämä kööri olisi kuolemassa muuten. :039:

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Nyt 22
« Vastaus #22 : 09.11.19 - klo:12:34 »
Meillä vaikuttaa lakko kovastikin. Päivittäin posti jakaa laatikkoomme Etelä-Saimaan ja Helsingin Sanomat. Kolme kertaa viikossa Maaseudun tulevaisuuden, kerran viikossa Luumäen lehden, Kotimaa ja Suomen kuvalehden. Lisäksi talouteemme tulee suuri määrä maatalouteen liittyviä lehtiä, urheilulehti, Lähetyssanomat, Piplia, Pellervo, Apu, Reserviläinen, Sydänyhdistyksen lehti, Epilepsia lehti, Marttojen Emäntälehti, Valitut Palat.
Lisäksi laskut tulee pääsääntöisesti paperisina. No, niillä ei mitään kiirettä olekaan.  :003:

Töissäni postitan viikottain useita kirjeitä, etupäässä virkatodistuksia, lasten kastepapereita ja hatuaslaskuja. Lisäksi meillä on tapana lähettää syntymäpäiväkortteja seurakuntalaisille.

Tällaisen maaseutupitäjän, jossa ihmiset vielä lukee paperilehtiä, ja jossa kaikki taajaman ulkopuolella asuvat saavat sanomalehtensä postin jakamana kirjepostin yhteydessä, on tilanteessa ihmeissään. Mietin heti, mihin postin tiloissa mahtuu ne sanomalehdet, jotka painotaloista tulee. Ja tuleehan ne, kun taajamaan samat lehdet jaellaan erillisenä jakona, joka ei kai ole postin toimintaa.

Paikallislehti ilmoitti, että postilakon aikana tilaajat saavat ilmaiseksi lukea näköislehteä netistä. Tai vaihtoehtoisesti lehden voi noutaa toimituksesta.

Jos nyt tulis lehtien asemesta luettua kirjoja.   :icon_biggrin:
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 22
« Vastaus #23 : 09.11.19 - klo:13:18 »
Sanoisin, että valveutuneita asukkaita. :039:

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Nyt 22
« Vastaus #24 : 09.11.19 - klo:14:34 »
Nyt ilmassa leijuu kuin joulutunnelma. Jatkunee huomena Helsingissä.

On siis kaksipäiväinen Isänpäivä Matilla.  :icon_xmasbiggrin:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Rajan poika

  • kyselevällä mielellä
  • Viestejä: 504
Vs: Nyt 22
« Vastaus #25 : 09.11.19 - klo:16:25 »
Kuulehan Veliseni, minulla oli huono yö, sillä taistelin "tuulimyllyjä vastaan". Sellaisia on ollut usein, mutta nyt harvenneet. En tässä osiossa halua kertoa muuta. Ole Sinä onnellinen öistäsi. Ihmisen osa on niin monenkirjava kuin tikalla selkä.
On kiva, että kirjoittelet. Tämä kööri olisi kuolemassa muuten. :039:

Toivon mukaan myllynsiivet aina joskus pysähtyy. Minä huomaan nyt eläkeukkona nukkuvani rauhallisemmin, töissä ollessa aina alitajuisesti varmaan jännitti tulevaa päivää, heräili aamulla pyörimään sängyssä tarpeettoman aikaisin.

Kai täällä pitäisi useammin käydä, kun salasana on yleensä aina unohtunut edellisen käynnin jälkeen ja pääsee uusimaan...  :icon_biggrin:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Nyt 22
« Vastaus #26 : 09.11.19 - klo:16:58 »
Minullakin joskus käy samoin, että salasana on unohtunut, mutta ylläpito on siihen kehittänyt nätin konstin. Huomenna pitää taas Zetoria kiusata, kun lunta on tullut. Kunnan urakkamies jo ajeli naapurin tiellä. Täällä kunnalle on sälytetty aurausvastuu, jos päätieltä on yli 200 m aurattavaa. Meillä on tieltä 60 m, että itse hoidellaan. Aina joskus on naapuri pyynnön mukaan lingonnut ja sitten keväällä oltu tilissä. Meitä on tässä kaksi kopperaa senioria, että jos vielä itse,,,, Jumala näkee, että miten tuleva talvi menee. Ei pelota onneksi tulevan ajan odotus.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nyt 22
« Vastaus #27 : 09.11.19 - klo:17:52 »
Yksinelävän ihmisen on järjestettävä näköjään omaa turvallisuuttaan varten "systeemejä", mutta koska asutaan yksin järjestelmään tulee väistämättä joskus "pikatilanteita". Forumilla kirjoittelusi on turvallisuuttasi parantava asia. Kaksistaan asuvat ihmiset ovat monella tapaa suojatummassa tilassa.

Näin on, kiitos kaikille, Fb on toisinaan toiminut kanssa.  Sieltä tuppaa liikaa tulemaan huolestuneita uheluja kun en saa kaikille sanaa. Yksinelävän epileptikon basilaari-retinaalimigreenipotilaan  elämä on jännää, mutta kuulemma pitäis olla turvaranneke totes sosiaalialan opettaja kaverini.  En tiijä annettaisko, joten jatkan jännää seikkailuani. tähän piti tulla hymiö cool...

On tämä ollut väillä hirmuista, mutta omituista, minä oon jotensakin Jumalan kouras…  "Kämmenteni maloon minä olen sinut piirtänyt". Osapuilleen. Eipä muuta voi, ja se riittää.
« Viimeksi muokattu: 09.11.19 - klo:17:58 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Nyt 22
« Vastaus #28 : 09.11.19 - klo:17:59 »
Nyt rätsähti jotain iPadissani, harrrrmittaa!  Akku kuumeni yks ilta ihan se poltteli, nyt tietty on kylmä ja yrittää ladata vaan ei onnistu.  Mikä hänes on?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Nyt 22
« Vastaus #29 : 09.11.19 - klo:18:36 »
Nyt rätsähti jotain iPadissani, harrrrmittaa!  Akku kuumeni yks ilta ihan se poltteli, nyt tietty on kylmä ja yrittää ladata vaan ei onnistu.  Mikä hänes on?

Taisi akullasi olla pneumokokki infektio js pääsi pois pahasta maailmasta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi