Kirjoittaja Aihe: Mielipide ja sen esiin tuominen  (Luettu 13426 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33724
Vs: Mielipide ja sen esiin tuominen
« Vastaus #30 : 08.04.14 - klo:14:05 »
Eikä jees-naisia. 
Harjoittelen pitämään hiukan suuta supussa, ilman omaa ponnistelua. Siihen voisin pakahtua.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Mielipide ja sen esiin tuominen
« Vastaus #31 : 08.04.14 - klo:20:57 »
Tulipa mieleeni vitsi mielipiteen vaihdosta. Alainen menee esimiehen luo oman mielipiteensä kanssa ja palaa sieltä esimiehen mielipiteen kanssa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Mielipide ja sen esiin tuominen
« Vastaus #32 : 24.04.14 - klo:19:38 »
Erilaisuuden ymmärtäminen on vaikeampaa kuin omanlaiset ihmiset. Kaltaiset vetävät puoleensa. Se on tutkittua, ja myös maallikko sen huomaa.

Mielenkiintoista syntyy kun alkaa ymmärtää muiden ajattelutapoja.

Minulle kai sittenkin tuli vähän haavoja niistä entisistä piireistäni. Jampe, joka ennen täällä kirjoitti omista kokemuksistaan, puhui siitä hyvin suorin sanoin. Uskonnon uhriksi en lukeudu, tiettyjen asioiden karsastajaksi kylläkin.

Nämä omat juttuni, marinat ja narinat ainakin pitäisi jättää vähemmälle. Vaan, mistä sitten vanhat ja sairaat puhuisivatkaan. :icon_rolleyes:


Marinat ei haittaa ollenkaan ja vähän ainakin sulta niitä on tullut. :)

Erilaisuuden ymmärtämisestä toivoisin kuulevani vaikka seurapuheen.

Siinä sitä on miettimistä, erilaisuuden hyväksymistä ja sille jopa rajojen pistämistä.
Erilaisten ihmisten kanssa on aina oma aikansa tulla toimeen ja aina siinä tulee loukatuksi toista, jos ei muuten niin tahtomattaan.

Mulle taitaa olla hiljaiset ihmiset hankalimpia, kun toi ajatus kulkee suht nopeasti.
Toinen porukka on sellaiset kun vähättelee toisia.
Kummankinlaisten kanssa oon oppinut paremmin ja paremmin tulemaan toimeen ja olemaan loukkaantumatta heidän puheistaan ja asenteistaan.

Tärkeintä on löytää joku yhteinen sävel ja sitä soittaa, niin kun saa perusluottamuksen syntymään, että en ole henkilöä vastaan, niin voi jo sitten pikkaisen huomauttaa toisen asenteista ja vitseistä.

Mielipiteen esitys on vaikea taitolaji, mutta onneksi täällä ei ole liikaa tuomareita :)
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mielipide ja sen esiin tuominen
« Vastaus #33 : 14.07.14 - klo:00:11 »

Inhimillistä mutta tottahan on, että foorumiystävykset pitävät yhteyttä myös yksityisviestein, ja myöhemmin kirjeenvaihdolla. Viisas joka ei tällaista joukkoa suututa. Tiedän, että silloin saadaan joutuisasti "useampia henkilöitä"  esittämään valitus toimikunnalle, ja se tietää kyllä lähtöä.

Viisain vaihtoehto on tämän muistaminen, riittävä etäisyys jokaiseen, pyynnöstä huolimatta kieltäytyminen lähemmästä yhteydenpidosta (yleensä juuri silloin kylvetään ensimmäinen pahoittumisen siemen, sillä olen aina erilainen kuin toivotaan ja niin on meistä joka ikinen)  siitä huolehtiminen, että olipa oma elämäntilanne mikä hyvänsä, ei milloinkaan jättäydy tämän varaan, vaan sosiaalisessa mediassakin ylläpitää vaihtoehtoja, hyväksyy sen, että näin saattaa joka tapauksessa käydä.

Samoin tulee oppia huiskaisemaan kintaalla sille, että lopullinen bannaus ei sitten yhtäkkiä sitä olekaan, vaan jonkin sen pituinen jonka joku sitten saa setvittyä. Eli tätä ei kannata ottaa järin tärkeästi, se on varmin keino pahoittaa mielensä.

Kannattaa antaa anteeksi,. mutta unohtaminen ei ole viisasta.  Unohtaja juoksee päänsä jatkuvasti päin samaa kiviseinää.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.