Kirjoittaja Aihe: Onko körttifoorumi ”hoitoyksikkö”.  (Luettu 31535 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Onko körttifoorumi ”hoitoyksikkö”.
« Vastaus #45 : 09.11.13 - klo:12:40 »

J
oten jatkakaa vaan "terapiaa"  ja "hurkastelua" ryhmässä, siellä tyhmyys tiivistyy.

Kiitos arviosta.

Minulla on kyllä aivan toisenlainen käsitys hoitoyksiköistä missä hoidetaan mielenterveyttä ja päihdeongelmia ja ne menetelmät eivät minusta kyllä yhdy tämän keskustelualueen tarkoitus.

Eikös tämä "hoitoyksikkö"-näkökulma ole lähinnä sinun näkemyksesi, en ole huomannut sitä täällä laajemmin kannatetun.

Mt
Tiivistä tavaraa

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Onko körttifoorumi ”hoitoyksikkö”.
« Vastaus #46 : 09.11.13 - klo:13:51 »
Minusta Hellsten on varsin asiallinen ja hyvä terapeutti, kirjailija, luennoitsija.
Olen häneltä saanut hyvin paljon eväitä omaan itsetutkisteluuni.
Paljon helpommalla pääsee kun tutustuu johonkin aiheeseen liittyvään valmiiseen materiaaliin.
Parempi näin kuin siten että yrittäisin itse keksiä jonkin asian uudelleen.
Toivon vain omalle kohdalleni lukuinnostuksen ja keskittymiskyvyn palautumista.
Ja eikös se ole vähän niinkin että otetaan vastaan se mikä hyvältä ja omakohtaiselta tuntuu,
jos joku piirre jossain ärsyttää, niin ei kai se koko elämää kaada siten että kaikki pitää torjua ja hylätä.
Eiks näin että kaikissa on jotain hyvääkin.
Kauneus on katsojan silmässä.
Valitettavasti on usein niin että näemme roskan lähimmäisen silmässä mutta emme malkaa omassamme.

Benkku

  • Vieras
Vs: Onko körttifoorumi ”hoitoyksikkö”.
« Vastaus #47 : 09.11.13 - klo:15:06 »
Kiitos arviosta.
Mt

Ole hyvä.


Eikös tämä "hoitoyksikkö"-näkökulma ole lähinnä sinun näkemyksesi, en ole huomannut sitä täällä laajemmin kannatetun.
Mt
Tiivistä tavaraa

Mistäs tiedät, tämä foorumi ei ole suljettu vaan julkinen. Eli kaikki voivat lukea keskustelualueen kirjoituksia ja mitä itse olen saanut palautetta sisällöstä, niin ne eivät ole kyllä mitään ylistys puheita keskustelualueen sisällöstä.

Minusta Hellsten on varsin asiallinen ja hyvä terapeutti, kirjailija, luennoitsija.
Olen häneltä saanut hyvin paljon eväitä omaan itsetutkisteluuni.
Paljon helpommalla pääsee kun tutustuu johonkin aiheeseen liittyvään valmiiseen materiaaliin.
Parempi näin kuin siten että yrittäisin itse keksiä jonkin asian uudelleen.
Toivon vain omalle kohdalleni lukuinnostuksen ja keskittymiskyvyn palautumista.
Ja eikös se ole vähän niinkin että otetaan vastaan se mikä hyvältä ja omakohtaiselta tuntuu,
jos joku piirre jossain ärsyttää, niin ei kai se koko elämää kaada siten että kaikki pitää torjua ja hylätä.
Eiks näin että kaikissa on jotain hyvääkin.
Kauneus on katsojan silmässä.
Valitettavasti on usein niin että näemme roskan lähimmäisen silmässä mutta emme malkaa omassamme.

Turhat selitykset minusta pois, on vain hyvä todetava , että totuus tekee kipeää.

ps. Tuli yksityisyys viesti tänään 9.11.2013:

Pieni myönteisyys helpottaa elämää.

Terv Seppos

Minä olen hyvinkin myönteinen, sillä uskon muutoksen tapahtuvan maailmassa ennemmin tai myöhemmin.  :icon_cool:
« Viimeksi muokattu: 09.11.13 - klo:15:12 kirjoittanut Benkku »

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Onko körttifoorumi ”hoitoyksikkö”.
« Vastaus #48 : 09.11.13 - klo:15:09 »
Oliko mun selitys turha?

Benkku

  • Vieras
Vs: Onko körttifoorumi ”hoitoyksikkö”.
« Vastaus #49 : 09.11.13 - klo:15:13 »
Oliko mun selitys turha?

"Turha pyöriä on ellei irtoa".

 :icon_cool:
« Viimeksi muokattu: 09.11.13 - klo:15:16 kirjoittanut Benkku »

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Onko körttifoorumi ”hoitoyksikkö”.
« Vastaus #50 : 09.11.13 - klo:15:21 »
Niin...oliko mun selitys turha?
Onko täällä rajattu kuka saa kirjoittaa ja mitä saa kirjoittaa?
Pitääkö osata kirjoittaa vain negatiivista ja vain toisista?

Benkku

  • Vieras
Vs: Onko körttifoorumi ”hoitoyksikkö”.
« Vastaus #51 : 09.11.13 - klo:15:31 »
Kertaukseksi.

Onko körttifoorumi ”hoitoyksikkö” mielenhäiriöille, mielenterveys ongelmista kärsiville ja yksinäisille ihmisille?

Vuosia on kulunut kun olen ollut körttifoorumin jäsenenä. Tunteet ovat leiskuneet milloin mihinkin suuntaan. totuutta on tullut kerrottu, mutta myös valheita. Mutta yhtään sanaa tai lausetta en oikeastaan kadu, vaikka olen joutunutkin pahoittelemaan ja jopa pyytämään anteeksi käytöstäni.
Sillä loppujen lopuksi olen ainoastaan ja ainoastaan tehnyt itselleni vahinkoa käyttäytymiselläni.

Me olemme erilaisia persoonia ja meillä on jokaisella omat ongelmat elämässämme. Kuten esimerkiksi työttömyys, sairaudet, talous, perhesuhteet,… luettelo on pitkä.
Mutta onko oikein että ”hoidamme” omia ongelmiamme, kuten mielenterveyttämme ja yksinäisyyttämme foorumilla?
Oma mielipiteeni on, että miksei, mutta ehkä olisi hyvä harkita kuinka pitkälle asian voi viedä. Lyhyesti sanottuna totuuden nimissä foorumi ei ole minusta lääke eikä hoitoyksikkö.
Vaan enemminkin: ”Körttifoorumi on tarkoitettu herännäisyyskeskustelulle sekä herännäisyyden hengessä käytävälle muulle keskustelulle”.
http://foorumi.h-y.fi/index.php?action=register
Minusta tämä on aika merkittävästi jäänyt huomioimatta tänä päivänä körttifoorumilla, myös itseltäni.

Toinen asia on se, että olemme ruvenneet tehostamaan itseämme minä hengessä ja ”kyttäämään” toistemme käyttäytymistä foorumilla ja sen ulkopuolellakin. Pidän tätä asiattomana jopa hieman epäsosiaalisena käytöksenä. Joten olisi varmaan hyvä meidän jokaisen pohtia kuka ja mikä on loppujen lopuksi elämässämme se asia mihin meidän pitää katseemme kohdistaa.

SV 79



Keskustelu aiheesta päättyy hyödyttömänä
Seppos
« Viimeksi muokattu: 09.11.13 - klo:21:05 kirjoittanut seppos »