Kirjoittaja Aihe: Kaikenlaisen kokemista  (Luettu 1435 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Kaikenlaisen kokemista
« : 14.08.15 - klo:17:58 »
Ajattelin vastata Öppiäiselle uudessa ketjussa. Kyllä sanoi pianisti. Joka sävellajilla on oma kvaliteettinsa ja hänen lempparinsa pianolla on d-molli.

Säveltäjillä on useilla omat mielisävellajinsa myös ja useat ovat koloristeja eli näkevät väreinä vaikka se on niin yleistä ettei edellytä erityislahjoja. Samoin jo pienenä jokin sävellaji oli surullisempi kuin toinen vaikka kuuntelin pianonsoittoa.

Soitin sen Penan kuvan. Siitä tuli sangen selkeästi variaatio teemaan Siili menee lypsylle  :icon_biggrin: jota lauloimme lapsina useasti. Ja se asettui A-duuriin joka oli ehkä sen violetin pohjan vastaväri vain.

Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Kaikenlaisen kokemista
« Vastaus #1 : 14.08.15 - klo:18:08 »
Minä ajattelin tätä ketjua kaikkien kummallisuuksien ketjuksi muutenkin.

Ennen tuo terassi oli niinkuin minun omani. Minä menin sinne yöllä jos oli kuuma  :003: tai teki mieleni sytyttää yökynttilä talvilyhtyyn tai kuunnella kesäyön ääniä.
Siitä oli määrä kehkeytyä metsän mutta usea tuija kuoli.

Sitten toissa keväänä laitoin tuon säleikön ( löytyi oikea sana) joka on hyvin kookas ja joka kasvaa täynnä vihreää ja nyt toisena vuonna tänne pesittiin, tömistettiin kiivaasti tassuja ja juoksenneltiin sisällekin.

Yöelämä kuitenkin muuttui mystiseksi. Lyhtyihin syttyvät valot mutta ripinä ja rapina, ajoittainen nuuskutus ja varoitustuhahdukset sinne pyrkiessäni suorastaan saavat minut kokemaan itseni tunkeilijaksi.

Onhan ihmisaivoissa se hyvin varhainen osa, mietin, sekö saa minut säikähtäen perääntymään kun kuuluu varoitustuhahdus? Se on aina ensireaktio, sitten menen jos on menoa. Se on yöllä Villi Metsä keskellä tavallista kaupunkia.

Kummallinen kokemus.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Kaikenlaisen kokemista
« Vastaus #2 : 14.08.15 - klo:18:10 »
Tämäpä osui tänään kun olen juuri soittanut ( puhelun )  eräälle ystävälle ja kysynyt värien näkemisestä.

Näen nimittäin tietyt uneni vaaleanruskeina, hopean ja valkoisen kuvioimina.
Ja kun luin Konkan kirjaa aloin nähdä vaaleanpunaista kun hän kertoi ihastumisestaan Jacques Jouet´iin.

Että onkin yleisempää kuin tiedetään. Tunnen olevani täydessä tolkussa.
Ääniä en ole kuullut.

Voisiko johtua silmistä ?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)