Kirjoittaja Aihe: Keskustelua keskustelusta  (Luettu 18792 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Soopeli

  • Puheen mittainen pastilli on huvennut
  • Viestejä: 174
Keskustelua keskustelusta
« : 30.05.05 - klo:09:01 »
Keskustelun valitettiin kuivahtaneen täällä, joten se on uuden viestiketjun paikka. Asioita on aina mukava analysoida, ja yksi sellainen asia on keskustelu, jutustelu. Eli minkälaisista aiheista tykkäätte arkielämässä keskustella, ja kenen kanssa? Mitkä ovat mielenkiintoisimpia aiheita, joista pystyisi puhumaan vaikka kuinka pitkään? Mitkä taas ovat aiheita, jotka aikaansaavat silmien pyörittelyä ja kellon vilkuilua?

On tullut huomattua, että aiheiden kestosuosikit armeija ja melkein kaikki tekniikkaan liittyvä on varmoja keskustelun tappajia, koska seurasta löytyy aina asiaan vihkiytymättömiä, jotka ei pysty ottamaan osaa keskusteluun. Myöskin mikä tahansa aihe, mistä vain pari henkilöä on kiinnostuneita, ärsyttää helposti porukan muita jäseniä.

Mielipiteitä vielä siitä, miten aiheet ja jutustelun taso vaihtelee ihmismäärän, tilanteen ja paikan mukaan? Millä tavalla erilaista on mielipiteiden vaihto netissä kuin elävässä elämässä?

Poissa Teme

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 449
    • http://www.janoinen.net/
Keskustelua keskustelusta
« Vastaus #1 : 30.05.05 - klo:09:43 »
Keskustelufoorum toimii ainoastaan, jos ihmiset ovat kunnolla eri mieltä sellaisista asioista, jotka herättävät tunteita. Jos viitsisin tehdä pikaisen katsauksen aiheisiin, jotka eri hengellisillä keskustelupalstoilla vetävät porukkaa niin lista varmaan olisi: kaste (uskovien vs. sylivauvojen kaste), ihmeet (parantaa vs. ei paranna (ainakaan kovin yleisesti)), seksi (avioliitto vs. avoliitto, homot).. oliskohan muita... syntilistat...

Teme
Vertaistukea  ex-vapaakirkollisille (helluntai, vapaasrk, karismaattinen jne)

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Keskustelua keskustelusta
« Vastaus #2 : 30.05.05 - klo:10:29 »
Tällä körttifoorumilla kuitenkin ajattelisin ainakin itse, että jotenkin pitäisi liipata jotakin hengellistä. Minua ainakin kiinnostaa, mitä mieltä me körttiset olemme mm. homojen adoptoinnista, siitä avasinkin uuden keskustelun kun asiasta oli uutisissa puhetta. Myös hyvinvointiyhteiskunta ja verot keskustelu oli hyvinkin mielenkiintoinen, ja ainakin hyvinvointiyhteiskunnan osalta kovastikin tälle palstalle kuuluva.

Autofoorumeillakin (lähinnä OCF) tulee päivittäin pyörittyä, samaten auto- ja kotihifi sekä valokuvaus aiheisilla keskustelupalstoilla, sekä tietysti täällä. Tuosta ylläolevasta ehkä saa jonkinlaisen kuvan siitä, mitkä aiheet minua henkilökohtaisesti kiinnostavat. Kuitenkin myös yhteiskunnalliset aiheet ovat minusta mielenkiintoisia, niistä onkin onneksi täällä keskusteltu.

Tarkoitin tuolla kuivahtamisella sitä, että nyt porukka tuntuu lähinnä vastaavan urputustopicciin ja positiivisten asioiden ketjuun, tai "mikä soi juuri nyt" keskusteluun tai muihin vastaaviin kyselyihin. Kunnollinen keskustelu on siis jäänyt vähemmälle, kun aiheita ei ole keksitty. Minullakaan ei aina välttämättä ideat piisaa, osallistun kyllä mielelläni keskusteluun jos vain aihe minua kiinnostaa. Hyviä keskusteluita siis on ollut, ja uskoisin että tulee myös olemaan. Nyt vain pari viikkoa ollut melko hiljaista sillä saralla!

Poissa mannaryyni

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 552
Keskustelua keskustelusta
« Vastaus #3 : 30.05.05 - klo:14:52 »
Kaikilla on kevätväsymys, eikä kukaan jaksa keksiä mitään fiksua..
Itse pyörin nykyään aika paljon hevosfoorumeilla, niin jutut on sitten lähinnä niitä :)
Tänä iltana kaikki onnistuu.

Poissa shuichi

  • Kuuntelee puhetta ikävöivästä uskosta
  • Viestejä: 154
Keskustelua keskustelusta
« Vastaus #4 : 30.05.05 - klo:17:56 »
eeh.. enpä tiiä täällä ja parissa muussa foorumissahan minä.. manga ja anime foorumissa ja taidefoorumissa ja yhessä musafoorumissa.. siinä on aiheita jotka kiinnostaa.. joista saan hyvin juttelun irti!! ainakin minä saan jos ei muut.... ja puheliaana tyttönä minä juttelen kaikesta asiaan liittyvästä ja sen ulkopuolelta... :D mutta joo kesällä varmaan en muista tämän/muitten keskustelufoorumien olemassa oloa :shock: !!!!
teach me how to breathe how to live without any pain, because I´m still bleeding in my heart and I want it to stop

Poissa Kristian

  • veisaa: "...Armahda heikkoa ja kurjaa.."
  • Viestejä: 222
Keskustelua keskustelusta
« Vastaus #5 : 30.05.05 - klo:22:00 »
Minä voin keskustella oikeastaan ihan mistä tahansa ja kenen kanssa tahansa. Ainut edellytys on se, että toinen keskustelun osapuoli perustelee kantansa hyvin eikä vain väitä vastaan ilman minkäänlaisia perusteluita. Tällaisia ihmisiä on vain valitettavan harvassa.

Jos nyt lempiaiheista arkielämän puolelta ottaa, niin ne ovat urheilu ja ajankohtaiset asiat sekä politiikka. Näistä syntyy lähen aina hyvää keskustelua. Minulle saa väittää mitä tahansa ja erimieltä saa olla kuhan on jotkin todella hyvät perusteet (siis huom. perusteet ei peruste). Paljon erilaisia argumentteja siis pitää laittaa keskusteluun.

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
Keskustelua keskustelusta
« Vastaus #6 : 31.05.05 - klo:00:14 »
ei kasteta, ei paranna, seksiä ja homoille kans, syntiä myös. keskustelkaa. poikkeavat mielipiteet ovat vääriä!

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Keskustelua keskustelusta
« Vastaus #7 : 01.06.05 - klo:18:29 »
Kun väki vähenee niin pidot paranee. Mikä pitää ihan paikkansa. Jos on useampia kavereita koolla, niin kunhan osa on lähtenyt kotiin, menee keskustelu mielenkiintoiseksi. Yleensä paskanpuhumista ja syvimpien tuntojen vuodattamista. Leikkimökin katolla syntyy myös hyviä keskusteluja.

Minäkään en älyä tommosia tyyliin "Mikä soi juuri nyt", eihän ne ole yhtään mielenkiintoista luettavaa, niihin kirjoitetaan vaan kirjoittamisen vuoksi. Tyhmää :?
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Keskustelua keskustelusta
« Vastaus #8 : 01.06.05 - klo:22:22 »
Lainaus käyttäjältä: "myyräpartio"
poikkeavat mielipiteet ovat vääriä!
Maailmassa on olemassa kahdenlaisia mielipiteitä. Minun ja väärät. Jos ei ajattele näin, niin on kyllä oikeasti päästään vialla tai tossu... Lisäksi väärässä!

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Keskustelua keskustelusta
« Vastaus #9 : 03.06.05 - klo:13:34 »
Kaikissa asioissa on kolme puolta; minun, sinun ja se oikea. :idea:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna

Poissa Yasmin

  • Kulku käy kohti Paavon Pirttiä
  • Viestejä: 22
Keskustelua keskustelusta
« Vastaus #10 : 13.07.05 - klo:23:32 »
Ainakin täällä körttifoorumissa tykkäisin uskoon liittyvistä keskusteluista. Paitsi kovin pitkiä tekstejä ei jaksa aina lukea.

Muilla foorumeilla käyn lähinnä lukemassa mitä siellä puhutaan.

Mutta yleensä asioista, joista voisin jutella vaikka kuinka, on koirien jalostus, koiran kouluttaminen, koiran luonne ja käyttäytyminen ja itse asiassa kaikki koiriin liittyvä sekä uskoon liittyvät asiat. Ja sitten kaikki mikä liittyy siihen sairauteen, joka minulla on ja mitä kaikkea muuta siitä aiheutuu. Siis siitä nimenomaan toisen samaa sairautta sairastavan kanssa, koska muut ei ymmärrä, jos eivät ole koskaan sitä kokeneet.

Ja totta on, että pidot paranee kun väki vähenee. Kun suuri porukka on koolla, ei synny mitään mielenkiintoista keskustelua, mutta kun enää vain muutamia on paikalla, päästään syvällisiin keskusteluihin ja ajatusten vaihtoihin.

Paras keskustelukumppani/-t on sellainen, joka osaa keskustella. Siis ei sano heti että asia on näin ja minä olen oikeassa, turha tulla kenenkään muuta väittämään. Hyvässä keskustelussa esitetään monia eri näkökulmia ystävällisessä hengessä. Kyllä hyvä keskustelu voi mennä väittelynkin puolelle, mutta silloinkin pitää olla hyvät perustelut mielipiteille.

Ah ja voih, minä oikein ihan rakastan keskustelemista!! Nimenomaan nokakkain, en niinkään fooumeissa.

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Keskustelua keskustelusta
« Vastaus #11 : 14.07.05 - klo:15:27 »
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Kaikissa asioissa on kolme puolta; minun, sinun ja se oikea. :idea:
Eikös tuo sitten ole ymmärrettävissä siten, että sinä et aina pidä omia mielipiteitäsi oikeina? Eihän siinä ole mitään järkeä, jos ei itsekään usko siihen mitä ajattelee...

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Siinä vasta järkeä on
« Vastaus #12 : 14.07.05 - klo:17:26 »
Lainaus käyttäjältä: "m.k"
Lainaus käyttäjältä: "Eliza"
Kaikissa asioissa on kolme puolta; minun, sinun ja se oikea. :idea:
Eikös tuo sitten ole ymmärrettävissä siten, että sinä et aina pidä omia mielipiteitäsi oikeina? Eihän siinä ole mitään järkeä, jos ei itsekään usko siihen mitä ajattelee...


Minusta on mitä suurinta typeryyttä pitää omia ajatuksia ainoina oikeina. Viittaan samalla pikkuisen sielläkin päin voimakkaseen uskonnolliseen liikkeeseen, joka on ainoassa oikeassa uskossa. Joka sanoo olevansa ainoassa oikeassa on taatusti väärässä.

Minusta Elizan kanta oli upea ja hyvä lähtökohta rehelliselle elämälle.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Teme

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 449
    • http://www.janoinen.net/
Keskustelua keskustelusta
« Vastaus #13 : 14.07.05 - klo:17:27 »
Ja se oikea on vain Jumalalla.

Teme ;)
Vertaistukea  ex-vapaakirkollisille (helluntai, vapaasrk, karismaattinen jne)

Poissa myyräpartio

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 437
Keskustelua keskustelusta
« Vastaus #14 : 14.07.05 - klo:18:15 »
*myyräpartio shakes the magic 8ball and reveals: "No."*