Kirjoittaja Aihe: Herännäisyyden todellinen tila/tilanne?  (Luettu 4553 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Herännäisyyden todellinen tila/tilanne?
« Vastaus #16 : 08.01.23 - klo:14:41 »
Kyllä

Asia ydin on juurikin tässä. Nimenomaan. Kyllä minunkin mielestäni.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Herännäisyyden todellinen tila/tilanne?
« Vastaus #17 : 08.01.23 - klo:19:53 »

Ymmärsit minut väärin. Ei mitään rauhaa, mutta asia ei irvailemalla parane.

Irvailu tuntuu olevan herännäisyyden tyyssija, jos muistetaan narsisteja. Irvailemalla tila parenee toki. Irvailemalla saatiin vanhojen Siionin virsien käännökset pois näkyvistä.
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Herännäisyyden todellinen tila/tilanne?
« Vastaus #18 : 08.01.23 - klo:20:44 »
Helsingin Seuratuvalla oli yli 59 vuotta sitten körttiseurat. Olin pakanana. Minä olin kasteessa vähän sen jälkeen. Körttiläinen lapsuus, teini-ikä, aikuisuus... ihan samalla tavalla kuin suomalainen toisaalta tekisi. Voi olla, että minä olen viimeinen mohikaani. Mutta ajattelultaan kyllä minulla on hyvinkin paljon sisaruksia (mm. körttifoorumi, reilut ihmiset).
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Thomas McElwain

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2754
Vs: Herännäisyyden todellinen tila/tilanne?
« Vastaus #19 : 08.01.23 - klo:20:49 »
Helsingin Seuratuvalla oli yli 59 vuotta sitten körttiseurat. Olin pakanana. Minä olin kasteessa vähän sen jälkeen. Körttiläinen lapsuus, teini-ikä, aikuisuus... ihan samalla tavalla kuin suomalainen toisaalta tekisi. Voi olla, että minä olen viimeinen mohikaani. Mutta ajattelultaan kyllä minulla on hyvinkin paljon sisaruksia (mm. körttifoorumi, reilut ihmiset).

Jos herännäisyys on niin ihanaa, voitko selittää, miten jouduin kokemaan mitä koin kääntämällä vanhoja Siionin virret?
Sai körttien vihan päällensä kääntämällä ystävällisenä eleenä kaikki Malmivaaran 158 virttä englanniksi (ca 10.000 riimitettyä riviä), kuulemma kamala ja kuvottava teko.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8327
Vs: Herännäisyyden todellinen tila/tilanne?
« Vastaus #20 : 01.02.23 - klo:21:34 »
Helsingin Seuratuvalla oli yli 59 vuotta sitten körttiseurat. Olin pakanana. Minä olin kasteessa vähän sen jälkeen. Körttiläinen lapsuus, teini-ikä, aikuisuus... ihan samalla tavalla kuin suomalainen toisaalta tekisi. Voi olla, että minä olen viimeinen mohikaani. Mutta ajattelultaan kyllä minulla on hyvinkin paljon sisaruksia (mm. körttifoorumi, reilut ihmiset).

Me kaikki rakastetaan sinua, luulisin, mutta kun näin äitisi oliko se larun tsyrkan edessä, siis Lauttasaaren kirkon, niin äitisi kyllä on henkilö jonka edessä nostan hatun kunniaksi.

Kun moikattiin.

No jonkun vitsin heitin sokerista kaulallasi ja Kai pappi jotain syvää teologiaa. Taisi olla Kai Takkula. kovasti opiskellut ja kääntänyt Raamattuja suomenkielelle tai jotain.

No äitisi elää Herraa lähellä kyllä, kuten minunkin.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8327
Tik toc.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8327
Vs: Herännäisyyden todellinen tila/tilanne?
« Vastaus #24 : 07.02.23 - klo:18:22 »
Tän heränneen tila huomenna vapiseva.
Tik toc.