Kirjoittaja Aihe: Maailmme on paha  (Luettu 43874 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Maailmme on paha
« Vastaus #90 : 05.08.10 - klo:15:53 »
Ehkä olet a)turhan vaativa tai b) suvaitsematon.

Luulisin että ennemmin kohta b).  Kun olen  vannoutunut  yrittämisen, puurtamisen ja vaivannäön nimeen vannova jäärä niin minua ärsyttää tuonkaltaisissa ohjelmissa (esim. Diili) ensinnäkin se, että on oikeasti olemassa niin läpeensä tyhmiä ihmisiä jotka unelmoivat äkkirikastumisesta, äkkimenestymisestä tahi äkkihuipulle-pääsemisestä ilman työtä, vaivannäköä ja yrittämistä. Nuori nykypolvi on aivopesty ajattelemaan ettei itse tarvitse tehdä mitään ja niin he eivät monesti teekään mitään. Poikkeuksiakin on. Mennään vaan johonkin tyhmään ohjelmaan; -diiliin, talenttiin tai idoliin ja haaveillaan huipulle pääsystä kuin taikaiskusta, ilmaiseksi. Sitten itskeskellään televisiossa kun ei onnistakaan..

Tämänkin vielä jotenkin ymmärtäisi mutta kun nuo samaiset tyhjäntoimittajat ja p**kanjauhajat pyrkivät esiintymään kuin olisivat kaikki maailman asiat nähneet ja kokeneet. Yritetään esiintyä teennäisen korostetun itsevarmasti, pukeudutaan kuin riikinkukot vaikka pojanmälkeilläkin kätöset vielä pehmeää nukkaa kuin sylilapsen peppu, mihinkään ei ole tarvinnut ikinä tarttua.

Olen tavannut sanoa omillekin jälkeläisille että tässä maailmassa ei riitä se, että vaan haluaa sitä ja tätä. Pitää olla valmis tekemään, ahkeroimaan, näkemään vaivaa vuosikausia!  Ilmaislounaat kannattaa unohtaa.

Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Maailmme on paha
« Vastaus #91 : 05.08.10 - klo:20:15 »
Kun olen  vannoutunut  yrittämisen, puurtamisen ja vaivannäön nimeen vannova jäärä niin minua ärsyttää tuonkaltaisissa ohjelmissa (esim. Diili) ensinnäkin se, että on oikeasti olemassa niin läpeensä tyhmiä ihmisiä jotka unelmoivat äkkirikastumisesta, äkkimenestymisestä tahi äkkihuipulle-pääsemisestä ilman työtä, vaivannäköä ja yrittämistä.

Eiväthän ne helppoon työhön hae. Se, että saa hyvän työpaikan ei vielä johda äkkirikastumiseen, - menestykseen tai -huipulle. Monien ihmisten menestyksen takana saattaa olla vuosikymmenien työ.


Lainaus
Olen tavannut sanoa omillekin jälkeläisille että tässä maailmassa ei riitä se, että vaan haluaa sitä ja tätä. Pitää olla valmis tekemään, ahkeroimaan, näkemään vaivaa vuosikausia!  Ilmaislounaat kannattaa unohtaa.

Näköjään tolkutamme samoja asioita nuoremmalla sukupolvelle.  :023:
Acta, non verba.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Maailmme on paha
« Vastaus #92 : 13.08.10 - klo:21:32 »
Salis on ihana mies. Yleensä kukaan ei saa minulta viimeistä sanaa. Hän sai eikä jäänyt edes paha mieli= ei ollut ilkeä.  Ihan totta. Ja ihania musiikkilinkkejä tuo.

Ai mies? Oon aina luullu häntä naiseksi.. :-\

Jampe ei ehkä tajua, että maailma muuttuu.
On formulakuskeja, pokerinpelaajia ja vaikka jääkiekkoilijoita jotka suht helpolla ovat rikastuneet.

Maailma nyt vaan ei ole reilu paikka.
Joku yrittää ja yrittää, mutta ei onnistu. Toinen tekee loton ja sillä sipuli.

Onneksi ihmisen elämän laatu ei ole kiinni vain rahasta. :-\
Tik toc.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Maailmme on paha
« Vastaus #93 : 23.08.21 - klo:21:14 »
Jos talibanit saavat vallan, palataan takaisin keskiaikaiseen yhteiskuntajärjestykseen.
Talibanien valtaan pääsy Afganistanissa on seurausta Allahin työstä. Talibanin vallan pelätään heikentävän ihmisoikeuksia Afganistanissa. Taliban on sunnalainen liike, jonka arvoja ohjaa ankara tulkinta islamilaisesta laista eli šariasta. Sen ideologian mukaan naisten kuuluu käyttää peittävää burkaa, miehillä on oltava parta, yli 10-vuotiailla tytöillä ei ole asiaa kouluun, homoseksuaaleja kuuluu rangaista kuolemalla ja monet taiteen, huvin sekä urheilun muodot eivät ole sallittuja.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Maailmme on paha
« Vastaus #94 : 23.08.21 - klo:22:31 »
Talibanien valtaan pääsy Afganistanissa on seurausta Allahin työstä.

Allah on Jumala arbiaksi kuten God on Jumala englanniksi ja Dio on Jumala italiaksi. Jumala on nähtävästi sallinut Talibanien pääsyn valtaan, mutta onkohan se kuitenkaan Hänen tahtonsa?

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Maailmme on paha
« Vastaus #95 : 24.08.21 - klo:13:44 »
Jumala on nähtävästi sallinut Talibanien pääsyn valtaan, mutta onkohan se kuitenkaan Hänen tahtonsa?
Talibanit ovat ehkä eri mieltä tuosta asiasta.  :eusa_pray:
« Viimeksi muokattu: 24.08.21 - klo:14:23 kirjoittanut Pena »

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Maailmme on paha
« Vastaus #96 : 24.08.21 - klo:14:22 »
Talibanit ovat ehkä eri mieltä tuosta asiasta.

Varmasti ovatkin. Heillä on erilainen tulkinta Allahin tahdosta kuin kristityillä, ymmärtääkseni erilainen kuin monella muslimillakaan.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Maailmme on paha
« Vastaus #97 : 24.08.21 - klo:15:31 »
Varmasti ovatkin. Heillä on erilainen tulkinta Allahin tahdosta kuin kristityillä, ymmärtääkseni erilainen kuin monella muslimillakaan.
Talibaneilla on ehkä ainoa oikea tulkinta Allahin tahdosta. Ṭālibān eli ”opiskelijat” on pataanien muodostama sunnalainen ääriliike. Paštut, vanhemmilta nimityksiltään myös pataanit tai afgaanit, ovat etninen ryhmä pääasiassa Pakistanin länsi- ja pohjoisosissa, sekä Afganistanin itä- ja eteläosissa. Järjestö tunnetaan äärimmäisen vanhoillisesta islamin tulkinnasta, ja se kutsuu hallitsemaansa valtiota Afganistanin islamilaiseksi emiirikunnaksi. Sen ylin johtaja on Hibatullah Akhundzada. Paštut puhuvat paštun kieltä ja he ovat säilyttäneet vahvan heimorakenteen, sekä paštunwali-kunniakäsityksen. Uskonnoltaan paštut ovat pääasiassa sunnalaisia muslimeja.

Lähteet

Taliban https://fi.wikipedia.org/wiki/Taliban

Paštut https://fi.wikipedia.org/wiki/Pa%C5%A1tut

Kabul heräsi Talebanin valtaan, lento­kenttä oli seka­sorrossa – ”Luotimme presidenttiin ja hänen hallintoonsa, mutta hän petti meidät”, sanoo paikallinen HS:lle
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000008195010.html

Deadly firefight at Kabul airport: Live News https://www.youtube.com/watch?v=PP9bexwAdwA
« Viimeksi muokattu: 24.08.21 - klo:15:39 kirjoittanut luterilainen »

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Maailmme on paha
« Vastaus #98 : 24.08.21 - klo:15:55 »
Talibaneilla on ehkä ainoa oikea tulkinta Allahin tahdosta.

Jos olet tuota mieltä, kirjoittelet väärälle foorumille.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Maailmme on paha
« Vastaus #99 : 24.08.21 - klo:17:37 »
Talibanien valtaan pääsy Afganistanissa on seurausta Allahin työstä. Talibanin vallan pelätään heikentävän ihmisoikeuksia Afganistanissa. Taliban on sunnalainen liike, jonka arvoja ohjaa ankara tulkinta islamilaisesta laista eli šariasta. Sen ideologian mukaan naisten kuuluu käyttää peittävää burkaa, miehillä on oltava parta, yli 10-vuotiailla tytöillä ei ole asiaa kouluun, homoseksuaaleja kuuluu rangaista kuolemalla ja monet taiteen, huvin sekä urheilun muodot eivät ole sallittuja.

Nyt olisi tilausta mennä juttelemaan Talibaani opiskelijoiden kanssa.

Jos olisin nuorempi ja radikaali kun olin nuorena, niin menisin taleban johtajien luo ja alkaisin keskustella uskonnosta ja heidän tavoitteistaan.
Nuorena tein niin milloin minkä hullun terroristijärjestön kanssa ja mua kutsuttiin Nigaraguaan ja ties minne.
Ne oli silloin vapautuksen teologeja ja ties mitä.
Nuorena pelko oli tuntematon ja palo Jumalaa kohtaan ihan eri kuin nyt.

Pitäisköhän nuoruuden innolla kirjoittaa Afganistaniin Talebaneille jA KYSYÄ VOISIMEKO KESKUSTELLA NÄKEMYKSISTÄMME USKONNOSTA JA MUUSTA. oLEN VAIN jUMALAAN MYÖS USKOVA KUTEN TE!
Nuorena tein tollaisia pyyntöjä ja sain vastauksia, nykyään uskonto taitaa kuulua vain mediaan ja jengi ei tee mitään.
https://www.youtube.com/watch?v=EhKSRIvDFI0&list=RDMM&index=8
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Maailmme on paha
« Vastaus #100 : 24.08.21 - klo:18:47 »
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8321
Vs: Maailmme on paha
« Vastaus #101 : 24.08.21 - klo:19:42 »
yi
« Viimeksi muokattu: 24.08.21 - klo:19:48 kirjoittanut Viisveisaaja »
Tik toc.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Maailmme on paha
« Vastaus #102 : 24.08.21 - klo:22:26 »
Nyt olisi tilausta mennä juttelemaan Talibaani opiskelijoiden kanssa.

Jos olisin nuorempi ja radikaali kun olin nuorena, niin menisin taleban johtajien luo ja alkaisin keskustella uskonnosta ja heidän tavoitteistaan.
Nuorena tein niin milloin minkä hullun terroristijärjestön kanssa ja mua kutsuttiin Nigaraguaan ja ties minne.
Ne oli silloin vapautuksen teologeja ja ties mitä.
Nuorena pelko oli tuntematon ja palo Jumalaa kohtaan ihan eri kuin nyt.

Pitäisköhän nuoruuden innolla kirjoittaa Afganistaniin Talebaneille jA KYSYÄ VOISIMEKO KESKUSTELLA NÄKEMYKSISTÄMME USKONNOSTA JA MUUSTA. oLEN VAIN jUMALAAN MYÖS USKOVA KUTEN TE!
Nuorena tein tollaisia pyyntöjä ja sain vastauksia, nykyään uskonto taitaa kuulua vain mediaan ja jengi ei tee mitään.
https://www.youtube.com/watch?v=EhKSRIvDFI0&list=RDMM&index=8
Kunhan et toimi noin omavoimaisesti vaan aralla tunnolla nöyrästi ja synnin tunnossa.  :eusa_pray:

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Maailmme on paha
« Vastaus #103 : 24.08.21 - klo:22:51 »
Kyllä tässä maailmassa on paljon tilaa hyville töille ja sanoille, myös hengelliselle toiminnalle,
varsinkin esirukouksille, puheita, messuja, lauluja, seuroja...kaikelle on tilaa ja tarvetta.
Eloa on paljon, työmiehiä vähän.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Maailmme on paha
« Vastaus #104 : 25.08.21 - klo:09:17 »
Kyllä tässä maailmassa on paljon tilaa hyville töille ja sanoille, myös hengelliselle toiminnalle,
varsinkin esirukouksille, puheita, messuja, lauluja, seuroja...kaikelle on tilaa ja tarvetta.
Eloa on paljon, työmiehiä vähän.
Aamen! Rukoillaan siis elon Herraa, että hän lähettäisi työmiehiä elonkorjuuseensa kevätsateen huolehtiessa viljan lopullisesta kypsymisestä ennen elonkorjuuta.  :eusa_pray: