Kirjoittaja Aihe: Linnut 30  (Luettu 26677 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Linnut 30
« Vastaus #135 : 13.07.18 - klo:10:22 »
Menomatkalla rämeelle lehahti tuulihaukka maasta lentoon. Siinä paikallahan oli ennen vanhoja muovipaaleja, mutta nyt ne oli puhdistettu lantana pois. Aikuisen linnun jälkeen räpiköi poikanen lentoon päästen läheisen koivun oksaan kiinni, mutta se oli niin hento, että se alkoi taipua alaspäin. Ehdin nähdä, että poikanen riippui oksasta ihan selällään pää alaspäin. Minähän posottelin menemään Punilla nelosella, että ei siinä maaston vilinässä sen tarkempia havaintoja kykene tekemään nuorempikaan harjastukka. Paluumatkalla linnut olivat jo poissa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Linnut 30
« Vastaus #136 : 21.07.18 - klo:20:16 »
Terveisiä kotinurkkieni cityjoutsenilta: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201807212201088359_u0.shtml. Siis asun tässä ihan lähellä, mutta en kuitenkaan ole jutussa mainitun filminpätkän kuvaaja (enkä kukaan muukaan siinä mahdollisesit mainittu henkilö). Joutsenia näissä täkäläisissa pikkujärvissä kyllä näkee.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Linnut 30
« Vastaus #137 : 21.07.18 - klo:20:57 »
Terveisiä Lahden torilta:

https://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/art2472422

Merilokkeja kaiketi
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Linnut 30
« Vastaus #138 : 23.07.18 - klo:08:40 »
Äsken tuli lintu meille sisään avonaisesta parvekkeen ovesta.
Jos olisin taikauskoinen arvelisin sen tietävän pahaa. Se oli kaiketi tiainen, ehkä poikanen. Tuli ja sipaisi minun otsaani lentäessään tämän huoneen läpi kirjastoon.

Nyt avattiin kaikki ikkunat sen lentää ulos. Piilopaikkoja on paljon, emme näe sitä millään.

 :051:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Linnut 30
« Vastaus #139 : 23.07.18 - klo:15:23 »
Lintu on yhä täällä. Se oli monta tuntia näkymättömissä, kai pelästyneenä. Äsken se alkoi lennellä kirjaston palkkien yläpuolella.

Sain sen sieltä säikyteltyä alemma, se lesi portaikon tasanteelle josta koetin sen pehmeän pöly-wipan avulla saa käteeni.
Oli kuin silmänkääntötemppu olisi ollut, se ei ollut wipassa, eikä portailla.

Nyt täytyy antaa sen olla rauhassa ja illalla avata kaikki lävet.
Se ei ole tiainen, vaan mahdollisesti harmaasiepon poikanen.

Tässä niitä on kaksi:  http://www.iides.fi/iideslinnut/iides-harmaasieppo.htm
kolmannessa kuvassa ylhäältä
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Linnut 30
« Vastaus #140 : 23.07.18 - klo:15:33 »
Samassa kun kirjoitin tuon, tuli Matti kirjaston puolelta linnunpoikanen käämmenkuppiensa välissä.

Lintu oli lentänyt palkin päältä matolle ihan Matin jalkojen juureen josta hänen oli helppo ottaa se kiinni.
Pieni raukka oli niin pelästyksissään ja uupunut ettei heti osannut lentää avoimeltä kädeltä pois. Pian se pyrähti parvekkeen palkille, ehkä pesäänsä.

Harmaasieppo tekee mielellään pesän rakennuksiin, niin mökilläkin. Ja se on viimenen tulija ja viimeiset poikasetkin sillä siis.
Tämän ensilehto päättyi kuitenkin onnellisesti.

Matti kehtasi epäillä minun näkemääni. Luuli minun kuvitelleen sen olleen ' enkelin siipi' ! :icon_biggrin:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Linnut 30
« Vastaus #141 : 23.07.18 - klo:15:44 »
Muistupa tässä mieleen semmonen, jotta erräänä suvena näin räkätinpoekasen auton nokkapellillä ihan siinä talon uluko-oven vieressä. No, minä alon puhumaan sille linnulle mukavia ja jonkun aekoo siinä rupateltuvan mänin sisälle. Ovvee en sulukenu.
Linnunpoeka seuras minuva sisälle, sinne se parkkeeras kirjahyllyyn istumaa. Minä aattelin, jotta nyt se tekkee peästöjään pitkin olohuonetta. Mutta ei. Minä alon toas puhumaan sille mukavia ja se seuras kiltisti minun perässän ulos eikä se millään meinannu luopuva minun seurasta. Emokseen luul vissiin.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Linnut 30
« Vastaus #142 : 23.07.18 - klo:15:57 »
Lintuloihe ystäviihä myö tääl ollaa kaikin. Luulen ainaskii.

Oot sie lukent miu Klaus -juttujain ?  Se siit on viisas. Tuntoo miut ja tää on jo kolmatta tahi neljättä polvee täs mei pihas. Myö ollaa täs asuttu vuuvesti 1981.

Raamatus kerrotaa monii tarinoita kuinka Herra linnun muo´ssa puhhuu meil.
Tähän minnäi uskon. :051:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Linnut 30
« Vastaus #143 : 23.07.18 - klo:17:12 »
Kiitos vihijeestä Riitta-mummi, mää laetoin hakuun "klaus" ja sitte mää sainki tietää, että se on varis. Ja siinä oli nätti runoki.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Linnut 30
« Vastaus #144 : 31.07.18 - klo:12:16 »
Harakkaraati on todennut, että tällä korkeudella punaherukka on niin kypsää pensaissa, että sen syönti ei närästä. Ja nyt syövät kuin viimeistä päivää, mutta meillä on vastaiskun mahdollisuus, sillä mansikka on pensaissa loppunut, että siirrämme muutaman verkon marjapensaitten päälle.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Linnut 30
« Vastaus #145 : 31.07.18 - klo:14:34 »
Kiitos vihijeestä Riitta-mummi, mää laetoin hakuun "klaus" ja sitte mää sainki tietää, että se on varis. Ja siinä oli nätti runoki.

Huomasitko vitsin? Klaus Varis oli aikoinaan Suomen Pankin pääjohtaja.

Siirrytään osaan 11
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi