Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään...3  (Luettu 32088 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #120 : 08.06.11 - klo:22:49 »
Lahdattiin tätä kansaa Stadionilla.

Noista stadion-jutuista mulla ei ole mitään kokemusta, tilanne voi olla vähän pinnallinen. Mutta "oli tarkoitus vilpitön tai ei, kunhan Kristusta vain kaikin tavoin julistetaan" (Fil. 1:18) Isoihin massakokouksiin taitaa liittyä omat riskinsä, sanoma itsessään voi jäädä varjoon. Mutta silti sieltäkin voi joku saada aitoa matkaevästä mukaansa..

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #121 : 08.06.11 - klo:23:03 »
Noista stadion-jutuista mulla ei ole mitään kokemusta, tilanne voi olla vähän pinnallinen. Mutta "oli tarkoitus vilpitön tai ei, kunhan Kristusta vain kaikin tavoin julistetaan" (Fil. 1:18) Isoihin massakokouksiin taitaa liittyä omat riskinsä, sanoma itsessään voi jäädä varjoon. Mutta silti sieltäkin voi joku saada aitoa matkaevästä mukaansa..

Minä en vaan voi uskoa vilpittömyyteen. Billy oli myynyt puheensa eli saapumisensa puhumaan ja hän myi varastettua tavaraa. Luuleeko hän, että se kelpaa Jumalalle??? Samoin nämä suuret showt, jossa laumoittain siihen tehtävään hankittuja ihmisiä marssii lavan lähelle näytellen vastaherännyttä. Jos tämä on kristillistä, niin täytyy miettiä asioita uudelleen. Ei se vilpillä ja valheella hoidu eikä sitä voi hyväksyä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33771
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #122 : 09.06.11 - klo:08:26 »
Olen miettinyt sitä "eteentulemista". Olikohan niin että kehoituksen jälkeen tuhannet koulutetut  rukousavustajat lähtivät ensimmäisinä valumaan kohti lavaa. Sitten oli puheella ja tunnelmamusiikilla pehmitettyjen sielullisesti herkkien kärsivien joukkojen helppo seurata.

Siellä näki kaikenlaista kurjaa etsijää. Hetken lohtu ehkä löytyi sielullisiin tarpeisiin kun joku kuunteli. Mutta jäikö pysyvämpää jälkeä?
Paljon perustettiin seurakuntiin pienryhmiä. Olin itsekin yhden vetäjänä. Se hyvä niistä oli että Raamattua luettiin paljon.

Luin eilen taas V Porkolaa , omista töistä. Nämä ovat turhaa kaikki, Kristus on tehnyt sen työn joka ainoastaan kelpaa silloin kun pelastuksesta on kysymys.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22067
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #123 : 09.06.11 - klo:08:42 »
En ole ollut läsnä yhdessäkään missiotilaisuudessa. Julisteita kyllä yritin pari kertaa suunnitella, vaikka niiden viestistä ei aina yhteisymmärrystä löytynytkään. Minua kutsuttiin sinnikkäästi mukaan tilaisuuksiin. Kun kieltäydyin kohteliaasti, sitä ihmeteltiin. Näissä keskusteluissa ilmeni, että tietty joukko aktiivisia seurakuntalaisia kierteli tilausajokyydillä eri paikkakuntien missioita. Varmaan he kävivät toistuvasti alttarin luona rukousta pyytämässä. Laskettiinko heidät siis moneen kertaan niihin, jotka 'antoivat elämänsä Herralle'? Miten paljon tällaiset vaikuttavaa kääntymiskokemusta uudelleen hakevat vääristävät ilmoitettuja lukuja missioiden tuloksista?

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #124 : 09.06.11 - klo:09:18 »
Sain teininä elinikäisrokotuksen eriseuraisuutta vastaan.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #125 : 09.06.11 - klo:09:22 »
Nilsiään Aholansaari Sinfonietan lasten hoitajaksi ja siskon tilalle äidin hoitoon.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #126 : 09.06.11 - klo:09:37 »
En ole ollut läsnä yhdessäkään missiotilaisuudessa. Julisteita kyllä yritin pari kertaa suunnitella, vaikka niiden viestistä ei aina yhteisymmärrystä löytynytkään. Minua kutsuttiin sinnikkäästi mukaan tilaisuuksiin. Kun kieltäydyin kohteliaasti, sitä ihmeteltiin. Näissä keskusteluissa ilmeni, että tietty joukko aktiivisia seurakuntalaisia kierteli tilausajokyydillä eri paikkakuntien missioita. Varmaan he kävivät toistuvasti alttarin luona rukousta pyytämässä. Laskettiinko heidät siis moneen kertaan niihin, jotka 'antoivat elämänsä Herralle'? Miten paljon tällaiset vaikuttavaa kääntymiskokemusta uudelleen hakevat vääristävät ilmoitettuja lukuja missioiden tuloksista?

Ne luvut ovat ihan puuta heinää. Suurin osa eteen tulleista on jo ollut pitkään aktiiveja ja nytkin he palvelevat näyttämällä esimerkkiä. Ovat siis mainospaloja.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10401
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #127 : 09.06.11 - klo:09:41 »
Olisi yritettävä nähdä julkkishälyn taakse meidän pienten ihmisparkojen hapuiluun tiellämme Jumalan luo.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #128 : 09.06.11 - klo:09:52 »
Olen miettinyt sitä "eteentulemista". Olikohan niin että kehoituksen jälkeen tuhannet koulutetut  rukousavustajat lähtivät ensimmäisinä valumaan kohti lavaa. Sitten oli puheella ja tunnelmamusiikilla pehmitettyjen sielullisesti herkkien kärsivien joukkojen helppo seurata.

Olen ollut yhdessä missiotilaisuudessa Helsingin Messuhallissa joskus 70-80-luvulla. En nyt muista evankelistan nimeä. Panin merkille etumaisten rivien ihmisten käytöksen puheen lähestyessä eteenkutsukohtaa. Siellä oltiin selvästi lähtökuopissa, taisipa jokunen aavistuslähdön yrityskin tapahtua. Kutsuvirkkeen alkusanojen aikana sitten noustiin ja lähdettiin. Aavistuslähdöistä ja lähtökuopissa olemisesta voi päätellä, että eivät ne kyllä mitään ennalta sovittuja eteentulijoita olleet. Eivät kyllä ensikertalaisiakaan, koska osasivat odottaa kutsua. Joukossa oli runsaasti vanhoja naisia. Sain sen vaikutelman, että he olivat olleet ehkä jo useammassa tilaisuudessa samalla viikolla ja toistivat hyvältä tuntuneen rituaalin.

Mt  

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #129 : 09.06.11 - klo:13:35 »
Nuoruusvuosina seurakunnan nuoret tekivät useamman bussillisen retken Eurofestille Brysseliin, joten livenä on Grahamkin nähty..

Me mentiin eteen koko remmi--- ja on sitä elämää annettu Jeesukselle useasti kotimaisissakin missioissa -- tuntui se vähäsen oudolta mutta menin kun kaveritkin, en oikein saanut siellä Brysselissä puheesta selvää koska kovaääninen särki äänen pahoin, enkä siitä kyllä mitään muista.  Mutta tajusinhan minä että ei tää tarkoita nyt oikeastansa tämän uskontulkinnan valossa meitä. 

Ei saa sitten varastaa ideaa... copywright Leenan...  ,minun viime tarinassa henkilö joutuukin riparille Finkenwaldeen jossa Dosentti - ei tule nyt kuvaan, paistattaa kai päivää terassilla - sanookin että mitä sinä lapsiparka puhut... Jumalahan päinvastoin antaa elämän sinulle poikansa tähden ja poikansa kautta...   
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

myyrä

  • Vieras
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #130 : 09.06.11 - klo:15:07 »
Liian kuuma :004:

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #131 : 09.06.11 - klo:15:37 »
Rannalla oli inhimilistä ja samalla tuli kaupungin mattojenpesupaikalla pestyä ensimmäiset matot :023:. Hartiat tosin taitavat olla illalla arkana :017:

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #132 : 09.06.11 - klo:18:55 »
Liian kuuma :004:

Koeta kestää vielä muutama päivä. Ensi viikolla pitäisi sään kylmetä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33771
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #133 : 09.06.11 - klo:19:03 »
Me emme juuri mene ulos puolen päivän jälkeen kun on näin kuumaa. Pidän kaikki ikkunat joihin aurinko osuu kaihdittuina ja tuuletusluukut kiinni. Yöllä ne ovat puolestaan kaikki auki.
Aamulla on huoneitten lämpötila alakerrassa + 22 astetta, eli sopiva. Nyt on toimenpiteistä huolimatta + 26 ja se on ihan liikaa.
...
Olen vain lepäillyt ja lukenut samalla Viljo Porkolan teoksen osaa Mitä meidän tulee tekemän. Hän selventää omia hapuilevia mutta samansuuntaisia ajatuksiani vanhurskauttamisesta ja pelastuksesta. Todella mielenkiintoista.
...
Nettiyhteys katkesi päivällä kun olimme sulkeneet tietokoneen. Äsken sain sen puhelinopastajan avulla takaisin. Johtuiko "auringon räjähdyksestä"
vai Matin uudesta kännykästä jonka operaattorin hän vaihtoi tähän DNA:lle.  Olin jo hätää kärsimässä kun en saanut Lotan iskää kiinni muutamaan tuntiin. Selviä riippuvuusoireita on!   :023:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa AKUANKKA313

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1095
  • x ja y pohtii elämän syvintä olemusta
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #134 : 09.06.11 - klo:19:37 »
Dynaaminen jooga tiistaisin, ke klubitalon jalkkis-harkat ja tänään to Elvis-projektin
jalkkis harkat. Joogan syvärentoutuminen antaa hyvät unet ja vähentää stressiä.
Dynaaminen jooga  kehittää myös keskivartalolihaksia.
Huomenna teemme työtä klubitalon kahviossa matkakassaa varten:
leivomme, myymme kahvia, teetä, limpparia yms.
Lähdemme syyskuussa Tukholman klubitalolle 2 päiväksi jäsenvetoisesti.
Elämä on kemiaa.