Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään...3  (Luettu 31942 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #105 : 05.06.11 - klo:10:11 »
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa:

Wikipedia väittää Billy Grahamin syntyneen isänsä kuoleman jälkeen. Billyn isästä sanotaan näin: "William Cook Graham oli Billyn isä ja etelävaltioitten veteraani, joka kantoi luotia jalassaan ja kuoli vuonna 1910 ollessaan kuusikymmentä vuotta."
Sitten meni kahdeksan vuotta kunnes pikku-Billy syntyi.

Billy G. sairastaa parkinsonin tautia, ja on vetäytynyt julkisuudesta jo 2005. Mitään tietoa nykyisestä voinnista ei tunnu löytyvän.

Edellisen painoksen mukaan meidän virsikirjassa oli kuolleen miehen kirjoittaman virsi. Virren (574) kirjoitusvuodeksi ole merkitty ensimmäinen painovuosi. Nyt se on korjattu.

Olin aikoinaan Stadionilla kuuntelemassa Billy Grahamia ja se oli minusta täysi floppi. Hän oli ominut Valituista Paloista kaksi tarinaa ja sijoittanut ne perheeseensä. Olin saman kesänä lukenut ne tarinat mökin PuuCee:ssä olevasta suuresta VP:kokoelmasta. Tämä epärehellisyys yökötti minua ja kunnioitukseni karisi täydellisesti koko showsta. 
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #106 : 05.06.11 - klo:10:52 »
Minusta se on ihan hyvä se B.Graham yhdistyksen ohjelma Deissä, vaikka Amerikkalaista meininkiä vierastan tosi paljon, ja sanoma on äärimmäisen yksinkertainen ja pelkistetty, jopa lapsellinen. Mutta siinä on jotain aitoa ja kivaa.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #107 : 05.06.11 - klo:13:19 »
Lahdattiin tätä kansaa Stadionilla.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #108 : 05.06.11 - klo:18:37 »
 >:(  Väderleksgubbe totesi saapuvaksi 30 asteen helteitä. Ei ihminen kestä sellaisia.  :076: eikä ihmisen kasvit.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #109 : 05.06.11 - klo:20:57 »
>:(  Väderleksgubbe totesi saapuvaksi 30 asteen helteitä. Ei ihminen kestä sellaisia.  :076: eikä ihmisen kasvit.

Kasvit kestää kun hiukkasen varjostaa niitä ja kastelee sopivasti iltaisin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #110 : 06.06.11 - klo:12:45 »
Lahdattiin tätä kansaa Stadionilla.

Minäkin olin lahtaamassa. Se on yksi niitä asioita jotka nyt hävettää ihan hirveästi. On kuin olisin ollut tätä kansaa narraamassa.
Tulipahan itselle tämä alatien paikka ja armo senkin teon avulla.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Mettiintynyt

  • Etsii Siionin virsistä seuraavaa virttä
  • Viestejä: 97
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #111 : 06.06.11 - klo:22:17 »

Minäkin olin lahtaamassa. Se on yksi niitä asioita jotka nyt hävettää ihan hirveästi. On kuin olisin ollut tätä kansaa narraamassa.
Tulipahan itselle tämä alatien paikka ja armo senkin teon avulla.

Sama häpeä ja nolous täälläkin. En tosin ollut enää Olympiastadionilla lahtarina enkä lahdattavana. Muutamaa viikkoa aiemmin olin palanut hengellisesti loppuun enkä enää jaksanut suorittaa uskovaisuutta enkä evankelioimista. Ote kirposi ja putosin. Luulin sitten vuosien ajan, ettei minulla ollut mitään. Eikä mitään omaa ollutkaan. Siellä pohjalla on vain Jeesus, joka kantaa.

Grahamin tunsin Billy Graham Evangelistic Associationin radio-ohjelmista, joita kuuntelin 1970- ja -80-luvuilla. Sain paljon kirjoja, lehtiä ja äänilevyjä, joita ohjelmissa tarjottiin ilmaiseksi. Uusia Testamenttejakin tuli useina englanninnoksina. The New King James New Testament näkyy olevan peräti "sielunhoitajan versio". Materiaalissa on ratkaisemisen ja suorittamisen painotus.

Hyvää Grahamin ohjelmissa oli mukavasti vanhahtava musiikki. Erityisen mieluusti kuuntelin George Beverly Shean lauluja.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33739
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #112 : 07.06.11 - klo:07:43 »
Noista missioista poiki sekin , että liityin kahteen "lähetysrenkaaseen", mm. siihen joka lipui pitkin Volgaa käännyttämässä venäläisiä.
Rahaa paloi, mutta tuloksista ei ole tietoa. Ortodoksikirkko piti pintansa ja hyvä niin.

Tätäkin muistelen häveten tänään. Olisi niilläkin markoilla voinut tehdä jotakin muuta. Rahaa en sinällään sure, vaan hölmöyttäni.
...
Edesmennyt foorumilainen juhoma neuvoi Aholansaaren työn kannattajaksi. Sitä on ilo avustaa, olenhan nähnyt paikan ja kaipaan sinne uudelleen.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #113 : 08.06.11 - klo:16:04 »
Hahaa, täällähän on syntitovereita... itte olin Lappi-aktiossa kun "pohjois-Suomi on hengellisessä pimennossa". Lestadiolainen liike kai sitten jokun mielestä oli pelkkää pimentoa...  voi olla... saattaa hyvin olla....  en ota kantaa...     mutta kerta riitti kyllä meitsille. Ainoa nolouden puolustelu on peilin edes, että joojoo mutta enhän minä ollu kun teini... 

Mutta aktiokoulutuksessa opin kivan laulun jonka muistan yhä... Italia-aktioon menijöiltä....  on Leenan Suuri Siivouslaulu nykyisin. 
O, fa mi brillare Singnor, Fa mi brillare per te...   fino al giorno se tu ritornera...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #114 : 08.06.11 - klo:20:08 »
Kävin uimassa luonnonvedessä ensimmäistä kertaa tänä kesänä ja olipa mahtavan lämmintä vettä. Vesi tuoksui uskomattoman puhtaalle. Kun ajattelee luonnon kauneutta tähän aikaan vuodesta, voi olla varma, että alkuräjähdyksestä houhottavat tyypit ovat ehdottoman väärässä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #115 : 08.06.11 - klo:20:33 »
Olen taas saannut monta harmaata hiusta lisää, :017: kun olen yrittänyt saada meidän perheen vaatevarastoa johonkin järjestykseen. Etenkin tuon lähes alokkaan vaatekaapit saavat verenpaineen nousemaan :018:. No toivossa on hyvä elää, että seuraavan vuoden aikana hänkin oppii miksi vaatteilla on omat paikkansa :002:; voi alikessu parkaa :039:. Toisaalta luovutan urakan hänelle ihan mielellään, minä olen yrittänyt ihan tarpeeksi :icon_lol:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22047
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #116 : 08.06.11 - klo:20:52 »
Olen taas saannut monta harmaata hiusta lisää, :017: kun olen yrittänyt saada meidän perheen vaatevarastoa johonkin järjestykseen. Etenkin tuon lähes alokkaan vaatekaapit saavat verenpaineen nousemaan :018:. No toivossa on hyvä elää, että seuraavan vuoden aikana hänkin oppii miksi vaatteilla on omat paikkansa :002:; voi alikessu parkaa :039:. Toisaalta luovutan urakan hänelle ihan mielellään, minä olen yrittänyt ihan tarpeeksi :icon_lol:

Kyllä se on alokas, joka saa kokea olevansa parka, jos ei saa intin kaappia järjestykseen. Alikessu huolehtii siitä, että näin käy.

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #117 : 08.06.11 - klo:21:04 »
Tämän minäkin olen pojalle muutaman kerran kertonut!

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16861
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #118 : 08.06.11 - klo:21:22 »
Tämän minäkin olen pojalle muutaman kerran kertonut!

Mitä useammin sen kerrot sitä huonommin toimii. Luota alikessuun hän saa toimintaa aikaiseksi kun sen kaapin lattialle muutaman kerran tyhjentää.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa meme

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Mitä tänään...3
« Vastaus #119 : 08.06.11 - klo:21:58 »
Näin varmaan on, kiitos teille rohkaisusta!