Kirjoittaja Aihe: Yhteisöllisyys  (Luettu 3646 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8322
Yhteisöllisyys
« : 02.02.19 - klo:14:12 »
Mitä jengi on mieltä tuosta " yhteisöillisyys " ?

Mua siis minua on kyllä potkittu pois körteistä ja varmaan ihan aiheitakin on.

No mut jos oisin körtti, niin mitä jengi siis porukka on mieltä herännäisyyden yhteisöllisyys ja muutenkin tuosta yhteinen?

Kun itse asuin Tanskassa meillä oli paljon kylä, kaupunki, ammattiosastot ja ties mitä juhia ja aina ne oli katu juhlat.
Koko kaupunki oli mukana ja muutenkin kaikki oli yhteisöllisyyttä.

Miksi ei herännäisyys ole ja miksi em me, mut voi laskea pois, kun istä mieltä aika moni, niin kuitenkin voisihan sitä olla samomassa Suomen toiseksi tai aika isolta liikkeeltä oman mielipiteensä asioihin?

Voihan olla, et ei meillä ole mielipidettä, mutta eikö me voisi olla aktiivisimpia?
Seppos repii, nyt parran, et ei enään mihin pitäis alkaa olla ja vaikutta?

No tietty jos aletaan murista ja vaikuttaa, niin ne huomionkipeet narsistit, kuten korkkalaist ja ja muut alkaa tulee esiin, mut jos ois ihanne ja vaan maanläheiset körtit alkais oleen enempi äänessä, kun aika iso jengi ollaan, vaikka mut ja Aku Korhosen tapaset on heitetty aliyli laidan ja ihan hyvä niin.
Tik toc.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8322
Vs: Yhteisöllisyys
« Vastaus #1 : 02.02.19 - klo:14:15 »

Pooh, olipa huonoa soomea, mut ajatus oli vaikuttaminen?
Tik toc.

Paikalla Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8322
Vs: Yhteisöllisyys
« Vastaus #2 : 02.02.19 - klo:15:27 »
Tik toc.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Yhteisöllisyys
« Vastaus #3 : 07.02.19 - klo:20:55 »
En tiedä körttien yhteisöllisyydestä, kun olen tällainen sekunda körtti. Luulen yhteisöllisyyden riippuvan enemmän henkilön sosiaalisuudesta, kuin hänen herätysliiketaustasta. Suomalaiset ei kai kaiken kaikkiaan ole niin yhteisöllisiä. Enemmän sellisia omissa oloissa viihtyviä, jos hyvin karkeasti yleistää.

Itsessäni tunnistan vastakkaisuuden. Viihdyn hyvin yksin ja pienessä tutussa porukassa. Toisaalta kun tapaan uusia ihmisiä, minulla on tarve alkaa etsimään jotain yhdistäviä tekijöitä heidän kanssaan. Eikä minulla ole hajuakaan, mistä se johtuu.

Toisaalta, minusta on aika helppoa tutustua ihmisiin. Saatan kaupassa tai kadulla jutella aivan ventovieraille ihmisille. Se voi tietysti johtua puolittaisesta karjalaisuudestani.
Pyryharakka

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Yhteisöllisyys
« Vastaus #4 : 08.02.19 - klo:08:27 »
 :eusa_clap: :023:

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Yhteisöllisyys
« Vastaus #5 : 10.02.19 - klo:09:04 »
Tunnistan itsessäni yhteisöllisyyttä taloyhtiööni, Nuutilan kylällä naapureihini, oman kohorttini ex-sotilaisiin ja tämän forumin/ Israelin matkalaisjäseniin. Omaisia ja sukulaisia en tässä yhteydessä käsittele. Suppeaksi on entinen "hovini" kutistunut.

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Yhteisöllisyys
« Vastaus #6 : 10.02.19 - klo:11:48 »
Sain juuri hetki sitten kokea lämmintä yhteisöllisyyttä kirkossa. Ehtoollispöydäsä se tuntui ja myöhemmin kirkkokahveilla.
Meitä oli pitkä pöydällinen tutuhkoja ihmisiä. Sotilaskotisisko ja hänen upseerimiehensä juttelivat aivan tutusti vaikka ei ole vuosikymmeniin nähtykään. Sitten oli muita 'oman kirkon väkeä' jotka kyselivät viihtymistämme uudessa kodissa.
 :052: :052: :052: :052:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Yhteisöllisyys
« Vastaus #7 : 10.02.19 - klo:18:08 »
Mitä jengi on mieltä tuosta " yhteisöillisyys " ?

Mua siis minua on kyllä potkittu pois körteistä ja varmaan ihan aiheitakin on.

No mut jos oisin körtti, niin mitä jengi siis porukka on mieltä herännäisyyden yhteisöllisyys ja muutenkin tuosta yhteinen?

Kun itse asuin Tanskassa meillä oli paljon kylä, kaupunki, ammattiosastot ja ties mitä juhia ja aina ne oli katu juhlat.
Koko kaupunki oli mukana ja muutenkin kaikki oli yhteisöllisyyttä.

Miksi ei herännäisyys ole ja miksi em me, mut voi laskea pois, kun istä mieltä aika moni, niin kuitenkin voisihan sitä olla samomassa Suomen toiseksi tai aika isolta liikkeeltä oman mielipiteensä asioihin?

Voihan olla, et ei meillä ole mielipidettä, mutta eikö me voisi olla aktiivisimpia?
Seppos repii, nyt parran, et ei enään mihin pitäis alkaa olla ja vaikutta?

No tietty jos aletaan murista ja vaikuttaa, niin ne huomionkipeet narsistit, kuten korkkalaist ja ja muut alkaa tulee esiin, mut jos ois ihanne ja vaan maanläheiset körtit alkais oleen enempi äänessä, kun aika iso jengi ollaan, vaikka mut ja Aku Korhosen tapaset on heitetty aliyli laidan ja ihan hyvä niin.
Meistä körttiläisistä voisi tulla erittäin mahtava sekametelisoppa, joka olisi aivan eri mieltä.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Yhteisöllisyys
« Vastaus #8 : 10.02.19 - klo:18:51 »
Pyhien yhteys lienee pikemminkin sekametelisoppa kuin ankean tasalaatuinen velli.

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33643
Vs: Yhteisöllisyys
« Vastaus #9 : 07.04.19 - klo:17:59 »
Oleellisinta yhteydessä, myös yhteisöllisyydessä on ' kasvojen yhteys'.
Totesin sen äsken taas kun tapasin seuroissa Kalistajan.

Jos olemme kirjoitteluissamme vaikuttaneet  erimielisltä, se on 'näköharhaa', emme me ole.
Pelkän kirjoitusen pohalta jää niin paljon kokematta. Ei katseita ja virtuaalihalaus on
haalea versio ystävähalaukssta paikan päällä.

Myöskin mielipiteiden esittäminen saa helposti kylmemmän sävyn kuin mikä on ollut ajatuksena.

Me olemme kovin vajaita, mutta Kristus meitä yhdistää. Iloitaan siitä ! :039:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Yhteisöllisyys
« Vastaus #10 : 07.04.19 - klo:19:16 »
Totta puhut!   ja kirjoitatkin... :039:

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Yhteisöllisyys
« Vastaus #11 : 07.04.19 - klo:22:00 »
Oleellisinta yhteydessä, myös yhteisöllisyydessä on ' kasvojen yhteys'.
Totesin sen äsken taas kun tapasin seuroissa Kalistajan.

Jos olemme kirjoitteluissamme vaikuttaneet  erimielisltä, se on 'näköharhaa', emme me ole.
Pelkän kirjoitusen pohalta jää niin paljon kokematta. Ei katseita ja virtuaalihalaus on
haalea versio ystävähalaukssta paikan päällä.

Myöskin mielipiteiden esittäminen saa helposti kylmemmän sävyn kuin mikä on ollut ajatuksena.

Me olemme kovin vajaita, mutta Kristus meitä yhdistää. Iloitaan siitä ! :039:

Virkistävän reissun tein Lahteen. Ensin sain levähtää körttiseuroissa ja sitten vielä pysähtyä jalkapallon liigaotteluun FC Lahti -KuPS. Paluumatkalla junassa hetki sitten mietin, että useamminkin minun pitäisi pölähtää körttiseuroihin Helsingin ulkopuolelle.  Nivalan ensi kesän herättäjäjuhlat ja Nivalan väkevä menneisyys ja aktiivinen nykyisyys herännäispaikkakuntana putkahtivat tänään nahkaisesta päätietokoneestani. Toivottavasti myös Riitta-mummi pääsee ensi kesän herättäjuhlille Nivalaan. Niille juhlille kyllä tahdon mennä. :kahvi: