Äänestys

Ketä aiot äänestää 2. kierroksella?

Tarja Halonen
23 (52.3%)
Sauli Niinistö
21 (47.7%)

Äänestäjiä yhteensä: 42

Äänestys päättynyt: 16.01.06 - klo:23:32

Kirjoittaja Aihe: Presidentti 2006 - osa 2  (Luettu 74912 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Presidentti 2006 - osa 2
« Vastaus #105 : 29.01.06 - klo:12:48 »
Onko satman vaihtunut pAAVOKSI? Siis minullä löi vähän aikaa tyhjää, kun katsoin foorumiin kirjautuessani, että noin paljon kirjoittajan viestejä, enkä ole vielä nähnyt yhtäkään ennen. Sitten vasta, kun tätä ketjua selasin, niin tajusin, että nuo viestit olen kerran jo lukenut. Hui, että oli kamala olo. Luulin jo hetken, että minulla on päässä mennyt jotakin sekaisin, kun mikään ei tuntunut täsmäävän.  :-?  Tämä on varmaan sitä, mistä lukiossa oli jollakin psykologian tunnilla, että maailma rakentuu aiemmin opitun ja aiempien kokemusten varaan ja  yllättävät poikkeavuudet johtavat tajunnan ristiriitoihin. No, tulipahan senkin lauseen merkitys opittua käytännössä...  :wink:
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Presidentti 2006 - osa 2
« Vastaus #106 : 29.01.06 - klo:16:11 »
Nyt kävin juuri ääneni antamassa...Niinistölle se meni, vaikka ensin sanoin, etten ikinä moista äkäpussia äänestä, mutta samanlainen se näkyi tuo Halonenkin olevan. Todellakin on ihan sama tosin kumpi voittaa. Niinistö tai Halonen...ei vois vähempää kiinnostaa, mutta saapahan sanoa, etten ole jättänyt vaaleja väliin. EU-vaalit tosin  saatan jättää protestin vuoksi väliin sitten kun niitä joskus on, mutta suomalaisia vaaleja en vapaaehtoisesti ilman hyvää syytä meinaa jättää (ainakin nyt tuntuu). Kyllä sitä pitää aina edes tyhjää äänestää.

Minulta jäi ennakkoäänestys vieläkin kokeilematta, kun meinasin kyllä kokeilla, mutta ei sattunut koulupäivänä semmoista saumaa, että olisi kerennyt. Sitten kun meinasin mennä, niin hupsista, suljimme justiinsa ja virkailija oli ovella ottamassa mainoksia pois. Hölmöt ajat tuollaiset 10-14, ketkä muut kuin eläkeläiset silloin joutaa sinne. Vaalipäivänä onneksi on koko päivä aikaa.  :wink:
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Presidentti 2006 - osa 2
« Vastaus #107 : 29.01.06 - klo:16:15 »
Ja nyt sitten vaalivalvojaisia odottelemaan...se hyöty on äänestämisestä tällaisissa tapauksissa, joissa ei oma ehdokas (Vanhanen) päässyt läpi, että on edes hauska ilta vaalivalvojaisten kanssa, kun tv:tä katsoo ja vaikka lyö jonkun kanssa vetoa kumpi voittaa ja sitten toinen peli, että millaisin luvuin. Ja tietysti samalla jotain naposteltavaa, kuin elokuvissa ikään. Sitähän se politiikka itse asiassa onkin, iso näytelmä, jonka jotkut ottavat todestakin...siis suomeksi p****n jauhamista, kun omia etujaan ne lopulta siellä ajavat...   :lol:
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Presidentti 2006 - osa 2
« Vastaus #108 : 29.01.06 - klo:18:25 »
pAAVON viimeinen kommentti meni kirkkaasti hilseen ylitse.

Aika tavalla jännittää, että minkälaisia asenteita tämä skaba nyt indikoi.  :smt105
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa jude

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 576
Presidentti 2006 - osa 2
« Vastaus #109 : 29.01.06 - klo:21:13 »
Jiihaa! Meillä on presidentti! Ja vielä toivottu sellainen!

Poissa PP

  • Pistää körttipastillin suuhun
  • Viestejä: 133
Presidentti 2006 - osa 2
« Vastaus #110 : 29.01.06 - klo:21:15 »
Oikea ehdokas voitti. Hyvä niin :)
The healing hand held back by the deepened nail

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Presidentti 2006 - osa 2
« Vastaus #111 : 29.01.06 - klo:21:18 »
Toivoin, että paras mies olisi voittanut. Eipä voittanut ei, saipahan kansa sellaisen presidentin minkä ansaitsee. Onneksi vaalit ovat sentään rehdit, ja hyvää makua edustivat molempien kampanjat. Kiitokset jännittävistä vaaleista vaan sekä Haloselle että Niinistölle, harmittaahan tämä tulos toki aivan vietävästi mutta minkäs sille tekee...

Poissa Eevi

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 435
    • http://www.eephi.deviantart.com
Presidentti 2006 - osa 2
« Vastaus #112 : 29.01.06 - klo:21:31 »
muhahahahhahahahahahahahaaa.
-tottelematon ja paha-

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Presidentti 2006 - osa 2
« Vastaus #113 : 29.01.06 - klo:21:36 »
Körttifoorumin kannatusjakauma näkyy olevan sama kuin todellinen lopullinen, koko Suomen kannatusjakauma: 48 % ja 52 %.

Poissa Jaakkoopuukkoo

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 461
    • http://www.thedivisive.com/sivallus
Presidentti 2006 - osa 2
« Vastaus #114 : 29.01.06 - klo:22:06 »
Hyvä! Hieno homma, kun ainakaan kaikki keskustalaiset eivät lähteneet tähän käsiteasetelmaan (koska olen porvari, äänestän Niinistöä). Mut eihän siinä. Aikamoisen kirin se Saukki otti.
Sensuuri ompijees
Mulla onkivees

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Presidentti 2006 - osa 2
« Vastaus #115 : 29.01.06 - klo:22:08 »
Juupelis, takkiin tuli jo tuplasti... Tai oikeestaan hävisin jo eka kierroksella, kun Vanhanen ei päässyt jatkoon ja niinpä tulos oli nyt ihan sama. Olisi tuo voinut olla vähän tiukempi kisa, kun nyt niin äkkiä meni kaikki "jännitys" ohi. Jäi vielä niin paljon naposteltavaa, kun tv:tä katselin. Toisen kierroksen otinkin viihteen kannalta, kun joka tapauksessa olin jo hävinnyt vaalit, vaikka kumpi hyvänsä olisi voittanut.

No, Tarja on fiksu ihminen ja kuuden vuoden ajan hoitanut hommansa hienosti, joten todennäköisesti saamme taas kuudeksi vuodeksi hyvän pressan, vaikka olisihan tuo joutanut joku muukin kuin SDP valtaan. 30 vuotta sama puolue, huh huh...no, onneksi pressanvaalit on henkilövaalit, eikä puolueella sikäli ole niin suurta väliä. Nyt siis vain kaikki tuki Tarjalle. Demokraattiset vaalit on käyty ja se on tärkeintä. Vieläkin tosin tuo äänestysprosentti oli surkean alhainen, mutta jospa ihmiset vielä joskus tajuaisivat, että äänestäminen kannattaa aina, edes tyhjän lapun vieminen, sekin on hyvä protesti.  :wink:
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa An-na

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 857
Presidentti 2006 - osa 2
« Vastaus #116 : 29.01.06 - klo:22:24 »
Joo-o, kyllä nyt harmittaa. Mut hyvin se Sauli silti pärjäsi. Ja erityisen iloinen olen Vaasan vaalipiirin (henkinen koti...) prosenteista; 56,9 % Saulille, Lapualla jopa 68,1 %! Fyysisessä kodissa Helsingin Kalliossa äänet olivat selkeästi Tarjalla, 66,1 %.

Mutta joo, elämä jatkuu, ja kuten jo aiemmin sanottua, Tarja on ollut ihan hyvä presidentti, ja sellaisena hän toivottavasti myös jatkaa.

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Presidentti 2006 - osa 2
« Vastaus #117 : 29.01.06 - klo:22:40 »
Lainaus käyttäjältä: "An-na"
Joo-o, kyllä nyt harmittaa. Mut hyvin se Sauli silti pärjäsi. Ja erityisen iloinen olen Vaasan vaalipiirin (henkinen koti...) prosenteista; 56,9 % Saulille, Lapualla jopa 68,1 %! Fyysisessä kodissa Helsingin Kalliossa äänet olivat selkeästi Tarjalla, 66,1 %.


No, voihan sen noinkin ajatella. Minä myös!  :wink:  Täällä omassa kunnassa Sauli sai 56,2 ja Tarja 43,8 prossaa... Voisi Suomen napa olla joskus täällä eikä aina Helsingissä. Kaikki maakunnat yhteen niin Helsinki menee silti aina edelle.    [-(
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa Johannes

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1334
Presidentti 2006 - osa 2
« Vastaus #118 : 29.01.06 - klo:22:44 »
Lainaus käyttäjältä: "Johannes"
Onko satman vaihtunut pAAVOKSI? Siis minullä löi vähän aikaa tyhjää, kun katsoin foorumiin kirjautuessani, että noin paljon kirjoittajan viestejä, enkä ole vielä nähnyt yhtäkään ennen. Sitten vasta, kun tätä ketjua selasin, niin tajusin, että nuo viestit olen kerran jo lukenut. Hui, että oli kamala olo. Luulin jo hetken, että minulla on päässä mennyt jotakin sekaisin, kun mikään ei tuntunut täsmäävän.  :-?  Tämä on varmaan sitä, mistä lukiossa oli jollakin psykologian tunnilla, että maailma rakentuu aiemmin opitun ja aiempien kokemusten varaan ja  yllättävät poikkeavuudet johtavat tajunnan ristiriitoihin. No, tulipahan senkin lauseen merkitys opittua käytännössä...  :wink:


Siis voisiko joku selittää tämän jutun...Päivällä mielestäni luin, että nimi oli pAAVO ja nyt se on taas satman. Joko minä olen kohta tulossa ihan pöpiksi, näössä on vikaa tai sitten tässä on jotain outoa... Pitää varmaan huomenna koukata Kuopioon mennessä Harjamäen mielisairaalan kautta pää tutkituttamassa, kun ihan outoja näen...  :-?
"Ei mikään niin voi virvoittaa,
en muusta iloani saa,
ei autuutta saa suurempaa
kuin minkä Jeesus lahjoittaa."

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Hameväki voitti
« Vastaus #119 : 29.01.06 - klo:22:55 »
Kyllästyin nimimerkkiini, kun arvasin, että sosiaalipummit aktivoituvat uurnille. Mutta ylläpitäjä-Liisa viestitti, että pAAVOa ei saa käyttää.

Lopputulema vaaleista on sama kuin Seppo Rädyllä, kun häneltä kysyttiin, mitä mieltä hän on oopperasta: "Hyi saatana."


............................................................................................    [-(   ............................................................................................
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024