Joo. Tuon takia en ymmärrä näitä nykyvanhempia, jotka eivät kastata lapsiaan, vaan sanovat, että lapsi saa sitten aikuisena päättää itse. Eihän se kaste päätösvaltaa pois vie!
Itse kävin aikuisrippikoulun, ei ollut vaikeaa silloin. Varmasti hyvin seurakuntakohtaista.
Se miksi lapsia kastetaan on varmaan hyvin erilaista, siis se miksi.
Eihän kaste tee lasta sen pyhemmäksi kuin ketään kastamatamatontakaan lasta tai eri uskoista hindulasta tai muslimi ipanaa.
Kukaan ei voi toisen uskoa mitata.
Vaikka nämä tatuoidut ja hulluttelia jalkapalloiliat maailman mestaruus kilpailluissa.
Nehän tekee ristinmerkkiä juostessaan kentälle tai tehdessään maalin, mutta niiden elämä noin muuten, voinee olla aika erilaista mitä nyt uskonto kristillinen siis on asettanut.
Itse en kastaisi lasta. Antaisin kakaran itese valita kun aika on.
En veisi siunattavaksikaan, vaikka ehkä se voisi olla hyvä, mutta en voisi ostaa siunausta sillä, kun tiedän lapsen olevan kristitystä maasta, vaan rukoilisin itse lapsen puolesta ja kun hän valitsee mitä valitsee, niin sanoisin, nyt kakara minusta valitsitsit väärin, mutta olet rakas silti jos jonkun ihan huuhaa uskon olisi valinnut.
Kaste on aika vaikea asia ja riidan sillä saa helposti aikaan.
Huh elän nyt maailman liberaalimmista maista.
Jotain uhkaa Norjassa 3 vuotta vankeutta vihapuheesta, kun oli todennut, ettei mies voi olla lesbo.
No maalaisjärjellä selvä juttu, mutta täällä ei.