Kirjoittaja Aihe: Jäsenehdokas kysyy viisaammiltaan  (Luettu 16254 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Jäsenehdokas kysyy viisaammiltaan
« Vastaus #30 : 21.11.09 - klo:18:21 »
Kyllä Juhani on, mutta hänhän savustaa jo itseään jatkuvasti syöpäkääryleillä.

hy.hy  :025: kuinkas kehtaat  :icon_wink:
Aah. Nyt muistan, olenhan mä kokenut kun "äijä" myrkyttää "ympäristöään".

Poissa Mauno

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 758
Vs: Jäsenehdokas kysyy viisaammiltaan
« Vastaus #31 : 21.11.09 - klo:21:24 »
Tervetuloa, Erakko-Erkki!

Kun minä tunne itseni seuroissa erakoksi, ujoksi tms, niin olen sellainen. Istun reunalle enkä yritäkään tavoittaa muita tms. En yritä päästä tunnelmaan enkä fiiliksiin. Istun vain ja tuntuu mukavalta, jos saa olla rauhassa. Monesti käy kuitenkin niin, että monet tulee juttelemaan tms. sillä joudun olemaan oman paikallisosaston vetäjä tällä hetkellä.

Mutta koen, että erakolla on oikeus olla halutessaa yksin ja rauhassa, tarkkailla tilannetta, kuulostella ja olla möllöttää vain. Ei Vapahtajaan hoputa tulemaan luoksensa tekemään temppuja ja perinteisiä liturgioita, vaan antaa olla rauhassa - ja antaa ehä sen rauhan ja hiljaisuuden vaikuttaa.

miettii Mauno

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Jäsenehdokas kysyy viisaammiltaan
« Vastaus #32 : 21.11.09 - klo:21:32 »
Aikoinaan luin mietelmän, joka oli muistaakseni Helena Anhavan : "Kunnioitan etäisyyttä välillämme".
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Jäsenehdokas kysyy viisaammiltaan
« Vastaus #33 : 21.11.09 - klo:22:36 »
Karjalaisenkyösti valitti, että hänen tekstiään ymmärretään väärin ja luetaan jopa rivien välejä. Se on ihan totta.
Olen ollut kirjoittajakurssilla, jossa asiasta kerrottiin. Kun viisi ihmistä lukee jonkun tekstin, siitä saadaan viisi erilaista tulkintaa. Sillä aina luetaan myös rivien välejä. Jokainen lukee tekstiä oman eletyn elämän kokemuksella tulkiten.
Samalla kurssilla oli paikallislehtemme toimittaja, joka kauhistui kuulemaansa. Hän oli kuvitellut kaikkien lukijoiden ymmärtävän hänen kirjoittamat jutut juuri niinkuin hän oli ne ajatellut ja kirjoittanut.  :icon_rolleyes:

Siis tervetuloa Erakko-Erkki. Kirjoita vain rohkeasti ja me luemme kuin oman ymmärryksemme mukaan.  :039:
Pyryharakka

santtu-62

  • Vieras
Vs: Jäsenehdokas kysyy viisaammiltaan
« Vastaus #34 : 21.11.09 - klo:23:42 »
.. Se on ihan totta. ..
No se ei ole totta ... ja minun osaltani kyseisen nimimerkin käsittely on ohi.

Kirjoitajia mahtuu foorumille ... ja minä olen yksi kirjoittaja kirjoittajien joukossa, mutta...

ps.kirjoitta tai runokursseista on sen verran kokemusta että on ehkä parempi kuin en kommentoi... vuorovaikutus, sitä ei aina opi...

Poissa Teme

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 449
    • http://www.janoinen.net/
Vs: Jäsenehdokas kysyy viisaammiltaan
« Vastaus #35 : 21.11.09 - klo:23:59 »
Samalla kurssilla oli paikallislehtemme toimittaja, joka kauhistui kuulemaansa. Hän oli kuvitellut kaikkien lukijoiden ymmärtävän hänen kirjoittamat jutut juuri niinkuin hän oli ne ajatellut ja kirjoittanut.  :icon_rolleyes:

Se on sitten nukkunut viestinnän kursseilla. Niiden peruslähtökohta on tulkinta ja siinä oleva häiriö, jonka seurauksena kukaan ei ymmärrä viestiä juuri samalla tavalla kuin viestin lähettäjä on tarkoittanut. Joskus viestin välitys onnistuu paremmin, usein heikommin. ;)

Teme
Vertaistukea  ex-vapaakirkollisille (helluntai, vapaasrk, karismaattinen jne)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Jäsenehdokas kysyy viisaammiltaan
« Vastaus #36 : 22.11.09 - klo:08:09 »
Lainaus
Penan viestissä on vain yksi rivi, joten et ole varmaankaan lukenut rivien välistä. Mutta mielestäni olet tulkinnut sen väärin, tai ainakin toisin kuin minä.

Penan ajatus: Karjalaisenkyösti seisoo körttijoukon edessä ja pitää peiliä edessään niin, että körtit näkevät siinä oman kuvansa. Jos kuva ei miellytä, ei körtin pidä syyttää peilin pitelijää eli Karjalaisenkyöstiä vaan itseään.

Mt

Lainaus käyttäjältä: Pena
Kyösti, ymmärsit minut täsmälleen väärin. Pitelet peiliä meidän edessämme, et itsesi. Kiitos siitä!


Noniin,
sorruin itse juuri siihen, mistä monesti olen muita syytellyt ja psyykenmaailmani samalla punastui häpeästä.
Anteeksi.
Oikea tapa tässä olisi ollut kysellä, mitä Pena tarkoittaa.
Tämä oli terveellinen tapahtuma ylpeydelleni.
Yritän ottaa opikseni.
Kirjoittajalta kyseleminen on eräs hyödyllinen työkalu tekstien oikein tulkinnassa.
« Viimeksi muokattu: 22.11.09 - klo:08:11 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Jäsenehdokas kysyy viisaammiltaan
« Vastaus #37 : 28.11.09 - klo:18:47 »
- Tässäkin uusi jäsenehdokas viettää lauantai-iltaa etsien ajatuksia, viisautta ja vissiin vähän lohdutustakin.  Varjelkoon, kuinka monta juttua multa jo on lähtenyt, toivoittavasti se nähdään oikein:  Tyhmä siinä vain kysyy ja kommentoi ja enemmän kuin viisi viisasta osaa vastata. Karjalaisenkyösti 21.11.: Pidin jutustasi.  Noinhan se menee joka paikassa, kuinka nyt tämä joukko voisi olla siltä suojassa?  Ja Pena: Tosi on, ellei peili miellytä niin mitäs tehtäis. Surkuhupaisaa mutta mahdottoman lohdullista.  Kelpaisko tänne, vaikka tuli jo suorastaan heitettyä se peili roskikseen kun näytti niin rumaa kuvaa...?
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Jäsenehdokas kysyy viisaammiltaan
« Vastaus #38 : 28.11.09 - klo:19:42 »
- Tässäkin uusi jäsenehdokas viettää lauantai-iltaa etsien ajatuksia, viisautta ja vissiin vähän lohdutustakin.  Varjelkoon, kuinka monta juttua multa jo on lähtenyt, toivoittavasti se nähdään oikein:  Tyhmä siinä vain kysyy ja kommentoi ja enemmän kuin viisi viisasta osaa vastata. Karjalaisenkyösti 21.11.: Pidin jutustasi.  Noinhan se menee joka paikassa, kuinka nyt tämä joukko voisi olla siltä suojassa?  Ja Pena: Tosi on, ellei peili miellytä niin mitäs tehtäis. Surkuhupaisaa mutta mahdottoman lohdullista.  Kelpaisko tänne, vaikka tuli jo suorastaan heitettyä se peili roskikseen kun näytti niin rumaa kuvaa...?

Kyllä tänne peilittömätkin kelpaa. Ei tässä niin söpöjä olla muutkaan, vaikka on laitettu naama näkösälle. Kaiksi on kauhistusta aamuisin meillä kaikilla peili ja vaaka.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: Jäsenehdokas kysyy viisaammiltaan
« Vastaus #39 : 28.11.09 - klo:21:10 »
Kaiksi on kauhistusta aamuisin meillä kaikilla peili ja vaaka.
Pääsen vähemmällä kun omistan vain toisen  :eusa_angel:  :icon_wink:
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Jäsenehdokas kysyy viisaammiltaan
« Vastaus #40 : 28.11.09 - klo:21:24 »
Kyllä tänne peilittömätkin kelpaa. Ei tässä niin söpöjä olla muutkaan, vaikka on laitettu naama näkösälle. Kaiksi on kauhistusta aamuisin meillä kaikilla peili ja vaaka.

Niin mutta on Sinussa, seppos, sisäistä söpöyttä. Ihan oikeasti!
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Jäsenehdokas kysyy viisaammiltaan
« Vastaus #41 : 28.11.09 - klo:21:34 »
Kaiksi on kauhistusta aamuisin meillä kaikilla peili ja vaaka.

Ei ole probleemaa , ei vaakaa ei peiliä.
timmissä oleva vartalo ja Jumalan luomat kasvot :eusa_angel:

ps. nyt ne pistää mut jo Porvoon dösään :icon_wink:


Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Jäsenehdokas kysyy viisaammiltaan
« Vastaus #42 : 28.11.09 - klo:22:03 »
ps. nyt ne pistää mut jo Porvoon dösään :icon_wink:

Tervetuloa, täällä tehdään huomenna papista piispa.

Mt

Poissa vasara

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 695
Vs: Jäsenehdokas kysyy viisaammiltaan
« Vastaus #43 : 30.11.09 - klo:15:18 »
Mielenkiintoisen keskustelun tuo erakko-erkki on saanut aikaan....
 Hyväksymmekö vain samanmieliset, samaa musiikkia kuuntelevat ja saman hengellisen painotuksen ommavien puheet?

 Erakko on ihan oikealla asialla täällä ja toisaalla kirjoittelussaan, rohkeasti omalla etsivällä kannallaan...
 Minua ei ole siinä sangen pienessä körttiryhmässä uloskatsottu, jossa on tilaisuus ollut käydä.... tietysti auttoi se, että frovastit tunsin jo virka-aikoinaan....jolloin veisattiin virsikirjasta ja rukoiltiin   "seuroissa eli seurakunta-illoissa".
 
Mielenkiinnolla olen lukenut myös Kyöstin kokemuksista ja huomioista.    Jos on saanut/voinut/joutunut kuuntelemaan monenkin hengellisen kuppikunnan saarnoja ja käyttäytymis-pukeutumis normeja, niin Kyöstin huomiot osuvat melkoisen oikeaan.

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Jäsenehdokas kysyy viisaammiltaan
« Vastaus #44 : 30.11.09 - klo:15:45 »
Mielenkiintoisen keskustelun tuo erakko-erkki on saanut aikaan....
 Hyväksymmekö vain samanmieliset, samaa musiikkia kuuntelevat ja saman hengellisen painotuksen ommavien puheet?

Jokaisella ihmisellä on ainutlaatuisia ajatuksia ja ajatusten takana on erilaisia tausta-ajatuksia. Jokainen körtti erottuu toisista sen suhteen, millaisesta ruoasta tykkää, millaisia tv-ohjelmia katselee, mitä lehtiä lukeee, mitä musiikkia kuuntelee ja millä tavalla ymmärtää herännäisyyden ydinsisällön. Ihmiset ovat erilaisia. Erilaisuuden hyväksyminen on yhteiskuntamme perusta. Miten ihmeessä voisimme kaikki olla samanlaisia? Se olisi paitsi tylsää, niin mahdotonta.
Acta, non verba.