Kirjoittaja Aihe: Millä herkuttelet ja/tai hemmottelet itseäsi?  (Luettu 31306 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33745
Vs: Millä herkuttelet ja/tai hemmottelet itseäsi?
« Vastaus #135 : 15.09.14 - klo:15:54 »
Olen aloittanut herkuttelun kuivaamillamme omenarinkuloilla ja luumunpuolikkailla. Ahhh... Ajattelin niiden riittävän jouluun asti, mutta tällä vauhdilla ne hupenee viikossa-parissa. Turpoamista tämä tietää. :118:

"Oma suu tikanpojan surma ."
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Millä herkuttelet ja/tai hemmottelet itseäsi?
« Vastaus #136 : 20.09.14 - klo:17:26 »
Salmiakkimaitosuklaamantelit, joita saa Punniste ja säästä-kaupasta, ovat suurta herkkua. Niitä olin varannut kanelimaitosuklaamantelien kanssa ystäville iltanaposteltavaksi illanistujaisiin. Kaikki olivat aina pettyneitä, jos kulhosta sattui käteen kaneliversio, olivat ikävästi lähes samanvärisiä ruskeita. Ensi kerralla vain salmiakkisia. Nämä ovat myös salmiakkiseuran vuoden salmiakkituotevailinta ja suklaayhdistyksessäkin yhden kuukauden voittajatuote.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Millä herkuttelet ja/tai hemmottelet itseäsi?
« Vastaus #137 : 20.09.14 - klo:21:40 »
Kaksi lakritsipatukkaa ostin ja söin. Ja kolme tölkkiä ykkösolutta; vastaa yhtä A-oluttuoppia. Lisäksi oli tarkoitus hemmotella itseäni katsomalla näiden kyytipoikana nyrkkeilyksi kutsuttua väkivaltaviihdettä, mutta sitä näyttävä nettipalvelin on näköjään ihan tukossa. Pitänee keksiä muuta.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Millä herkuttelet ja/tai hemmottelet itseäsi?
« Vastaus #138 : 20.09.14 - klo:21:52 »
Suklaajäätelöä syön sängyssä kun pitäis kai nukkua, ja jokin hyvä sarja tai leffa iPadissa siinä näköetäisyydellä. 

Riehutan itseni finaaliin kirjottamalla.  Se on kyllä tyhmää, siitä tulee ihan kuin krapula, siis ei moraalinen vaan se tavallinen.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Millä herkuttelet ja/tai hemmottelet itseäsi?
« Vastaus #139 : 21.09.14 - klo:19:14 »
Lehtikaalisipsit!
Jostain kuulin, että lehtikaalista voi tehdä sipsejä. Olin ostanut pussillisen lehtikaalia ajatuksella lisätä se silputtuna keittoon, mutta innostuin vinkistä paistamaan ne uunissa rapeiksi. Aivan yllättävän hyvää. Googlailun perusteella näyttää siltä, että olen muodissa taas jälkijunassa, ovat olleet in ja pop ja cool ameriikassa jo vuosia ja kotomaassakin jo toissavuonna...

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Millä herkuttelet ja/tai hemmottelet itseäsi?
« Vastaus #140 : 21.09.14 - klo:21:26 »
Kuivatut omenasiivut, lenkkilakritsit (ilman lenkkiä tuppaa kulumaan), Polar 15 - siivut.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33745
Vs: Millä herkuttelet ja/tai hemmottelet itseäsi?
« Vastaus #141 : 22.09.14 - klo:07:18 »
Kuivatut omenasiivut. Niissä maistuu lapsuus. Samoin paahdetussa ruisleivässä kun pinnalle sivelee voita ja hunajaa. Se on mannaa.
Iltapalani on aina pala juustoa. Aamuinen kahvi on nektaria. :kahvi:  Hiljaiset hetkeni ovat kaikkein tärkeintä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Millä herkuttelet ja/tai hemmottelet itseäsi?
« Vastaus #142 : 22.09.14 - klo:09:36 »
Oikeastaan olen tyytyväinen siihen, mitä eteeni laitetaan. Ruoka on hyvää, paitsi graavisuolattu kala ja maksa sekä kovarasvainen nauta.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Millä herkuttelet ja/tai hemmottelet itseäsi?
« Vastaus #143 : 22.09.14 - klo:11:29 »
Laiskottelua harjoittamalla totean niinikään.  :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Millä herkuttelet ja/tai hemmottelet itseäsi?
« Vastaus #144 : 22.09.14 - klo:15:41 »
Onkohan se hemmottelua, että pelaa aivottomia mutta addiktoivia nettipelejä?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Millä herkuttelet ja/tai hemmottelet itseäsi?
« Vastaus #145 : 22.09.14 - klo:18:17 »
En tuota tiedä, ikävöin Tetristä. Poikkesin toteen että nyt loppui minun hemmotelut. Yksi maitojäätelömöhkäle, ja katso, olin unessa. Ei ihan toivotusti.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Millä herkuttelet ja/tai hemmottelet itseäsi?
« Vastaus #146 : 22.09.14 - klo:18:58 »
Kyllä jotakin pitänee aikansa kulumiseksi tehdä,,ehkä.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Millä herkuttelet ja/tai hemmottelet itseäsi?
« Vastaus #147 : 22.09.14 - klo:20:58 »
Aikani kuluu kyllä mainiosti, tekemistä on liikaakin. Siinähän se aika menee hyvin, kun etsii kaikkea kadottamaansa  :icon_biggrin:.

Ilmaisia Tetris-versioita on netissä, vaikkapa tämä: http://pelikone.fi/pelit/nostalgiapelit/Tetris/109. Pitää vain malttaa odottaa mainos ohi, ennen kuin peli käynnistyy. On kyllä niin nykivä kuva, että pelkään saavani migreenikohtauksen, joten ehkä en pelaa tuota.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33745
Vs: Millä herkuttelet ja/tai hemmottelet itseäsi?
« Vastaus #148 : 22.09.14 - klo:21:21 »
Matti joutui jo täydentään kuivattujen omenien varastoja. Saamme niin paljon omenia lapsuudenystävältä kuin haluamme. Myös hyviä Antonovkia myöhemmin hillottaviksi.

Keitin ensimmäisen hedelmäsopan omakuivaamista omenoista ja luumuista lisättynä osto-rusinoilla.  Siitä tuli just sen makuista miltä se
muistoissani maistui. Ensin tietysti kuivien hedelmien liotusta joitakin tunteja.

Pidän avokadoja uusimpina lempi-hedelminä.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Millä herkuttelet ja/tai hemmottelet itseäsi?
« Vastaus #149 : 22.09.14 - klo:22:40 »
Aikani kuluu kyllä mainiosti, tekemistä on liikaakin. Siinähän se aika menee hyvin, kun etsii kaikkea kadottamaansa  :icon_biggrin:.

Ilmaisia Tetris-versioita on netissä, vaikkapa tämä: http://pelikone.fi/pelit/nostalgiapelit/Tetris/109. Pitää vain malttaa odottaa mainos ohi, ennen kuin peli käynnistyy. On kyllä niin nykivä kuva, että pelkään saavani migreenikohtauksen, joten ehkä en pelaa tuota.

Vautsi, kiitos.

Kun sain ensimmäisen Tetrikseni, elettiin lerppuaikaa. Asetin sen ja pelasin haltioissani kunnes huomasin että kello on neljä aamulla  ja työpäivä edessä. Mitä ihnettelen on tämä. Nukahdin heti. Olin virkeä herätessäni ja koko työpäivän. En edes muista että seuraavana iltana olisi väsyttänyt ihmeemmin.

Jotakin hyödyllistä se  aivoilleni teki. Hyödyttäisi tutkia. Se saattaa edistää jotakin tai estää jotakin.  :003: hyvä juttu.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.