Kirjoittaja Aihe: Körtti-Baari 2  (Luettu 59869 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Saukkis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1252
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #75 : 08.11.14 - klo:10:10 »
Tästäköhän sitten tulee se tarjoiluissa kursailu, jossa kukaan ei "halua" ottaa ensimmäisenä, tai se, ainakin työpaikkani kahvihuoneen tapa, ettei kukaan ota viimeistä palaa vaan aina puolet jäljelläolevasta - lopulta ihan murusesta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #76 : 08.11.14 - klo:21:47 »
^Ehkä ei kuitenkaan, sillä kuulemma tuo kahvipöytäkursailu on erityisesti suomalainen tapa. Jossain muualla pidetään epäkohteliaana, jos ei käy käsiksi antimiin heti kun emäntä on kehottanut.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #77 : 10.11.14 - klo:18:44 »

Ihan niinku juopottelusta tossa oli aluperin musta kysymys, siis mun ällillä ja ajattelulla.

Nooalla oli se rankka merimatka takana ja kun hän tui Araratille, niin hän jotenkin halusi nollata tilanteen.

Joskus .., mulla useesti niin älli vaan ei riitä ja tarvii nollauksen, varsinkin ajatuksissa Isään Jumalaan, itse tarviin sen useasti.

Musta Jeesus soi sen jonkun kerran,.Kanaan häät ja jokunen toinen kerta,
Mooses vanhassatestamentiisa ja mutenkin.

Nollaus, känni. tupakka. outo seksi, knarkki.itse en osaa vaan tuomita näitä mukavia käyttäjä tuttuja, vaikka itse en enään knarkkaakaan,...

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #78 : 10.11.14 - klo:19:11 »
Kävin tänään oluella. Vessajonossa (muodostin itse yhden hengen jonon) luin seinälle teipattua artikkelia, joka taisi olla tämä. Tai ainakin sisältö oli olennaisesti sama.

Enpä muista, että vielä neljännestäkään olisin tullut kiukkuiseksi. Vieläkin minulla on pyytämättä seurakuntani pastorilta vai mikä kappalainen lieneekään hän ollut se oppinut kiirastorstain saarna, jossa hän selitti juutalaisten pääsiäisateriaa, ja myös erilaisia maljannostoja sen yhteydessä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #79 : 10.11.14 - klo:19:19 »
 :)
öppis:)

Joku sanonta on,et parempaa selittelijää ei olekkaan kuin juoja juomiselleen ???

Kai se niin on, vaik en laske itseäni fiksujen joukkoon ajattele, pyyh, kauas se pois !!

Öppistä mua tekis, niin mieli halaa ja ja viettää hauska ilta jutellen asioista ja toisista. Fiksu mies filosofiseen jutuskeluun ..



Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #80 : 10.11.14 - klo:19:26 »
:)
öppis:)

Joku sanonta on,et parempaa selittelijää ei olekkaan kuin juoja juomiselleen ???

Kai se niin on, vaik en laske itseäni fiksujen joukkoon ajattele, pyyh, kauas se pois !!

Öppistä mua tekis, niin mieli halaa ja ja viettää hauska ilta jutellen asioista ja toisista. Fiksu mies filosofiseen jutuskeluun ..
Öppis, myyrä ja pena, mikä aivoriihi tai myrsky ja jos sitä vois kärpsenä voi katolta katella,, ja jos malla hyvällä sydämellä ois mukana...
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #81 : 10.11.14 - klo:19:29 »

Suomenkieli, vaan on vaikeeta.,.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #82 : 11.11.14 - klo:13:30 »
Voisin toimia tuossa tiimissä kuunteluoppilaana.  :kahvi:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22058
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #83 : 11.11.14 - klo:18:18 »
Suomenkieli, vaan on vaikeeta.,.

Hvad med det danske sprog? (Kuukkelin kääntäjän avulla väsätty, lausuisin sen jotenkin näin: Vä meö de dänskö sproö?)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #84 : 14.11.14 - klo:21:29 »
Duunissa oli tänään skumppaa . Firma oli voittanut jonkin laatupalkinnon.  :109:

Eikä siinä vielä kaikki: Alkon valikoimiin on ilokseni palannut Aecht Schlenkerla Rauchbier Urbock. Sillä jatketaan!
« Viimeksi muokattu: 14.11.14 - klo:21:39 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #85 : 18.11.14 - klo:18:42 »
 :)
 Tuntuu oudolta juoda Johnny Walker Black Label whiskyä.
Herää muistoa missä olin silloin, kun nää naiset oli laittamssa pulloihin tätä juomaa.
12 vuotta sitten, ei kauaakaan.

Varmaan jokunen öppis tai joku juo vanhempikin nautintoaineita, vaikka Räsäsen mukaan ette saisi, no me pahikset tai ainakin minä.

Öö 12 vuotta taaksepäin, ei ees kaukana.. 2002,. pyh,, mullapa oli suhde silloin,.
Kannelmäessä asuin ja hermoilin, et miks taas slummissa. olinhan asunu Tanskassa slummissa ja en jaksais taas tätä,.

Tais mennä 2002 formuloiden ja vaikean suhteen kanssa hermoillessa..
Ei kivat muistot, miten teillä muilla, vai onko vanhempaakin juomaa juotu? ?
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #86 : 19.11.14 - klo:19:19 »
Ei kivat muistot, miten teillä muilla, vai onko vanhempaakin juomaa juotu? ?

Chateau de Breuil Calvados Millesime 1973

Paras calvados jota olen saanut nauttia. Paikan päältä noudettu Normandian kiertomatkan yhteydessä. Oli ilmeisesti vuosikerta calvados eli tietyn vuoden omenista tehty. Normaalisti kai sekoitetaan eri vuosien tisleistä.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #87 : 28.11.14 - klo:18:11 »
Ai niin se olisi baaripäivä, ja totisesti ansaitsisin ryypyn ylipitkän työrupeaman päätteeksi.

Osaisiko joku teistä sanoa, mitä merkitsee viskien ja konjakkien yhteydessä laatusana pehmeä? Onko sen vastakohta sitten terävä? (Minä olen kyllä mielestäni kumpaakin.) Joltain viskisivustolta kun luin, niin melkein kaikki viskit olivat ainakin jonkun mielestä pehmeitä. Alkon luettelossa näköjään ovat useimmat teräviä.   Voisitteko mainita jommastakummasta tuoteryhmästä (viskit, konjakit) parin, jonka toinen puoli on pehmeä ja toinen ei, niin hankkisin maistiaisia.

Oluita kun enimmäkseen käytän, niin ei ole kovin vanhoja juomia tullut vastaan. Harvemmin oluelle vuosikertautuminen hyvää tekee, mutta kyllä näitäkin tapauksia muutama on. Erittäin arvostettua Nøgne Ø Dark Horizon 1. edition -olutta minulla oli aikoinaan pullo muutaman vuoden ajan kaapissa vanhenemassa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #88 : 28.11.14 - klo:19:38 »
Ai niin se olisi baaripäivä, ja totisesti ansaitsisin ryypyn ylipitkän työrupeaman päätteeksi.

Osaisiko joku teistä sanoa, mitä merkitsee viskien ja konjakkien yhteydessä laatusana pehmeä? Onko sen vastakohta sitten terävä? (Minä olen kyllä mielestäni kumpaakin.) Joltain viskisivustolta kun luin, niin melkein kaikki viskit olivat ainakin jonkun mielestä pehmeitä. Alkon luettelossa näköjään ovat useimmat teräviä.   Voisitteko mainita jommastakummasta tuoteryhmästä (viskit, konjakit) parin, jonka toinen puoli on pehmeä ja toinen ei, niin hankkisin maistiaisia.

Oluita kun enimmäkseen käytän, niin ei ole kovin vanhoja juomia tullut vastaan. Harvemmin oluelle vuosikertautuminen hyvää tekee, mutta kyllä näitäkin tapauksia muutama on. Erittäin arvostettua Nøgne Ø Dark Horizon 1. edition -olutta minulla oli aikoinaan pullo muutaman vuoden ajan kaapissa vanhenemassa.

Minusta wiskyt on kaikki teräviä, mutta konjakitpehmeitä.

Poikkeus on vanhat wiskyt mustallaleimalla.
Yleensäkin mitä vanhempaa ainetta senpehmeämpää :)

Mutta kyllä terävä pohjaan palanut paukkukin on paikkansa ansainnut silloin jos tällöin.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Körtti-Baari 2
« Vastaus #89 : 28.11.14 - klo:20:35 »
  Voisitteko mainita jommastakummasta tuoteryhmästä (viskit, konjakit) parin, jonka toinen puoli on pehmeä ja toinen ei, niin hankkisin maistiaisia.

Kyllä ainoa oikea tapa on omakohtainen aistinvarainen arviointiprojekti, jossa tavoitteena on löytää omaan makuun ja eri mielentiloihin sopivat tuotteet. Siinä kuluu väistämättä vuosia, ja saattaa käydä niin, että kun on mieleisen löytänyt, Alko poistaa sen valikoimastaan. Näin on käynyt minulle muutaman kerran.

Edellisessä kappaleessa oleellinen sana on mielentila. Juoman nautitsee ihminen itse, ja ihminen on eri ajankohtina hieman erilainen. Joskus mielentilaan sopii vanha, pehmeä calvados, toisessa tilanteessa taas vähän nuorempi, terävän viinamainen on parempi valinta.

Eri asiantuntijoiden kuvailut ja omien aistimusten suhteuttaminen niihin on yksi tapa, mutta vuosien karttuessa se tuntuu yhä joutavammalta. Ja tämä asennoituminen ei koske pelkästään alkoholijuomia, samalla tavalla suhteudun esimerkiksi kahviin ja lukuisiin ravintoaineisiin, kuten kokonaisiin tattariryyneihin ja hapanleipään (sikäli kun sitä stadissa onnistuu löytämään).

Muuten olen sitä mieltä, että Alkossa olisi oltava asiallinen hedelmäviinavalikoima. Ainakin luumuviina, vadelmaviina, aprikoosiviina ja kirsikkaviina kuuluvat eurooppalaiseen perinteeseen. Nyt tilanne on huono.

Mt