Kirjoittaja Aihe: Tuntematon herätysliike  (Luettu 5221 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Tuntematon herätysliike
« Vastaus #15 : 29.04.16 - klo:15:34 »
Tuntematon on paras.
Sellainen missä mainostetaan, että on paras puhuja ja sitä tapahtuu ja sitä.
Sellaiset herätysliikkeet ei oo mua varten.

Sellaiset missä ei ole ketään merkkihenkilöitä ovat ihan parhaita.
Okeesti siksi ei oikein nappaa käydä herättäjien kesäjuhlissakaan, mut toisaalta onhan siellä paljon tuttuja, mutta enempi saan ns, hengellisesti pienissä seuroissa.

Raamatuissa on muistaakseni sellainen kohta Jeesuksesta, että häntä ei kuulla meteleissä ja sitten toinen, et kun sanotaan täällä tai tuolla, niin älkää menkö sinne.

Olen saapunut joitakin kertoja samoihin pienimuotoisiin kirkko- ja seuratilaisuuksiin, joissa Viisveisaaja on jo ikään kuin valmiksi istunut. Vähän niin kuin tiedostamattaan minua odottamassa. Ihan hyviä ovat nuo hetket olleet, vaikka väkeä ei aina ole kummoisesti ollutkaan. Mutta sanon tässä kumminkin, että joskus kun oikein tapahtuu ja kun joku asia oikein syvältä kouraisee, niin sen myönteiset ( tässä tapauksessa ja mielestäni ainakin ) seuraukset tuntuvat kauas, vuosikymmenien päähän, kauemmaskin. Herännäisyydessä on ollut ihania aikoja, jolloin Hyvän Paimenen selkeä, kutsuva, väkevä ja rakastettava ääni on vaikuttanut vahvasti yksilöihin ja myös joukkoon siinä hetkessä ja siitä hetkestä eteenpäin... Tieto vahvasta puheesta, kohtikäyvästä julistuksesta on myös kiirinyt laajalle, ihmisten koteihin, aitovierille ja myös erilaisiin julkaisuihin ja tiedotusvälineisiin. Herännäisyys on ainakin ajoittain ollut tietoinen osa monen ihmisen arkea ja pyhää. Herännäisyydessä on ainakin joskus koettu, että eteen tulleet asiat ja neuvot ovat kummunneet kaukaa ja ne ovat aidosti, laskelmoimatta ja mitenkään sen kummemmin mainostamatta vaikuttaneet. Vaikuttaneet ja tulleet tykö. Asia on edennyt ihmiseltä ihmiselle. Noin on ainakin ajoittain ollut. :kahvi: