Kirjoittaja Aihe: Eduskuntavaalit 2011 osa 2  (Luettu 104697 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #255 : 18.04.11 - klo:17:57 »
:-\ Halla-aho sanoi, että hän haluaa maahanmuuttoministeriksi? :-\ :102:

Mikä pesti Kikelle pitää löytää? Saihan hän hirveesti ääniä, että joku pesti myös hänelle.

Jotenkin tulee mieleen Saksa aikoinaan. Siellähän rosvoporukka sai vallan, mutta siis en vertaa perussuomalaisia heihin, mutta noin yleisesti ihan outoa porukkaa valittiin.


Huoli on aika aiheellinen. Timon puhe omilleen vaalivalvojaisissa toi mieleen Nürnbergin puoluekokouksessa pidetyt puheet. Muuten hän oli hyvin sovinnollinen ja yhteistyöhaluinen.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Hölkänen

  • Vieras
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #256 : 18.04.11 - klo:18:19 »
Rikkaat on rahoistaan huolissaan, kun päätösvalta ei enää ole kauppakamarien juoksupojilla, puoluekoneistojen broilereilla ja muilla joita pari kuukautta on lehdissä isolla rahalla käsketty äänestää. Kansa kerrankin luotti itseensä ja valitsi eduskunnan, joka oikeasti edustaa Suomen kansaa eikä eliittiä.

Selailin uusien kansanedustajien naamoja, ja näyttää ihan fiksulta, vastuullista työtä tekevältä väeltä. Perussuomalaiset ei ole mikään äärioikeistolainen Sverigedemokraterna. Päinvastoin, puoluekenttä notkahti nyt hiukan vasemmalle. Kansallismielisyys kyllä tuntuu ikävältä, ei mahda onnistua kehitysyhteistyörahojen nosto tälläkään vaalikaudella millekään kunnialliselle tasolle. Saadaankohan ilmastolakiakaan aikaan?

Saattaa kyllä käydä niin, että valta korruptoi persutkin: edustajat keskittyvät nauttimaan eduistaan ja alkavat pedata jatkopaikkojaan. Kansa haistaa petoksen, ja sitten kuihtuu koko puolue kuin edeltäjänsä SMP. Tai sitten hajoaa. Tuommoinen tyhjästä nyhjäisty 39 henkilön ryhmä on ihan sosiaalipsykologisesti ajatellen aika epävakaa ja taipuvainen klikkiytymään. Mutta joka tapauksessa on tervettä tuulettaa eduskuntataloakin välillä.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #257 : 18.04.11 - klo:18:32 »
:-\ Halla-aho sanoi, että hän haluaa maahanmuuttoministeriksi? :-\ :102:

Mikä pesti Kikelle pitää löytää? Saihan hän hirveesti ääniä, että joku pesti myös hänelle.

Jotenkin tulee mieleen Saksa aikoinaan. Siellähän rosvoporukka sai vallan, mutta siis en vertaa perussuomalaisia heihin, mutta noin yleisesti ihan outoa porukkaa valittiin.


Viisveisaaja ja hänen kuorolaisensa: Kike on kansanedustajan tytär, joten hänelle on elämänsä aikana ainakin jonkin verran kulkeutunut tietoa siitä mistä parlamenttitouhussa on kysymys.

 Toiseen asiaan: Minä muuten luulen, että Soini ehdottaa ministerin paikkaa eduskunnan omaehtoisesti jättäneelle lakimies ja poliisi Vistbackalle! Olisiko Vistbacka seuraavan hallituksen sisäministeri? :kahvi:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8334
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #258 : 18.04.11 - klo:19:06 »
 :-\ Takkia kääntämättä, ei mulla Kikeä vastaan mitään ole.

Ihan fiksu mimmi. Ikävää että ukko oli rötösherra, mutta eihän sen pitäisi Kiken mainetta mitenkään koskea.

Ehkä se on median antama kuva Kikesta, kun pikkasen vaikuttaa varaukselliseen suhtautumiseen, mutta mikä tässä mitään sanomaan mitään, kun ei henkilöä tunne sen enempi.

Milenkiintoiseksi menee. En usko kyllä Persujen menevän hallituspuolueeksi, mutta jos menee, niin sen mukaan on elettävä.

Ei tämä varmaan ainoaksi isänmaalliseksi julistautuvan puolueen vaalivoitto tule olemaan. Ihan varmasti muistakin maista näitä vielä tulee, kunhan vaaleja tulee.
Eniten pelottaa Venäjän vaalit.

Miten tää maailma on mennyt tän kansainvaelluksen myötä, niin helpatin epävakaaksi ja moniongelmaiseksi.
Vapaa ihmisten liikkuminen kyllä on tuonut mukanaan kaikkea ei toivottua.
Mut kait se on vaan sopeuduttuva tai kuoltava?

En ole persujen puolta, vaikka totean että onhan se realististista, että ongelmia tulee ihmisten vapaanliikkumisen myötä, mutta se että se saa pelon aikaan ja ihmiset liittyvät äärikansallisiin ryhmiin ei ole oikea ratkaisu hoitaa asiaa.

Kalistaja kun näen Kiken, niin varmasti vilpittömästi häntä onnitten, tai jos näen.
Tik toc.

myyrä

  • Vieras
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #259 : 18.04.11 - klo:19:37 »


Milenkiintoiseksi menee. En usko kyllä Persujen menevän hallituspuolueeksi, mutta jos menee, niin sen mukaan on elettävä.

Ei tämä varmaan ainoaksi isänmaalliseksi julistautuvan puolueen vaalivoitto tule olemaan. Ihan varmasti muistakin maista näitä vielä tulee, kunhan vaaleja tulee.
Eniten pelottaa Venäjän vaalit.

Miten tää maailma on mennyt tän kansainvaelluksen myötä, niin helpatin epävakaaksi ja moniongelmaiseksi.
Vapaa ihmisten liikkuminen kyllä on tuonut mukanaan kaikkea ei toivottua.
Mut kait se on vaan sopeuduttuva tai kuoltava?

En ole persujen puolta, vaikka totean että onhan se realististista, että ongelmia tulee ihmisten vapaanliikkumisen myötä, mutta se että se saa pelon aikaan ja ihmiset liittyvät äärikansallisiin ryhmiin ei ole oikea ratkaisu hoitaa asiaa.




Kyllä PS hallituksessa tulee olemaan tai sitten tähän maahan tulee kapina. Vaalivoiton kanavoiminen hallitukseen (olipa ihmeellisesti sanottu  :003:) on välttämätöntä heille itselleen ja vaalien tuloksen kunnioittamista. Luulen perussuomalaisten tekevän vielä monia kompromisseja.

Näin tutkija selittää PS:n nousun ja varmaan tuossa perääkin on, mutta kyllä suurin syy on pankkien tukeminen. Suomalainen puristelee kauankin nyrkkiä taskussaan, mutta rajansa kaikella ja sitten räjähtää.

Tässä tutkijan näkemys:

http://www.karjalainen.fi/Karjalainen/Uutiset_kulttuuri/tutkija_soinin_kannattajat_hakevat_satumaata_7039498.html

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #260 : 18.04.11 - klo:19:54 »
Minua vähän ärsyttää kun hoetaan että Persujen menestys = kansa on puhunut. Mikä fucking kansa?  Suurin osa kansasta äänesti ihan muita puolueita. kaikkein suurin kansanosa äänesti Kokoomusta.

Onko Persujen kannattajajoukko The "Kansa" ja muut vain muita äänestäjiä?  Persujahan äänesti vain n. 1/5 kaikista äänestäjistä.  Ei tuolla tuloksella paljon olisi vielä varaa paukutella  "kansaonpuhunut"- henkseleitä...

Sitä paitti: nyt se alkaa vaalilupausten syöminen Persuillekin. :003: Stefan Wallin ennusti että vähintään puolet heidän on nieltävä vaaliohjelmastaan.  Mielenkiintoista nähdä miten Soini aikoo hillitä väen jota villitsi ennen vaaleja mahdottomilla puheillaan.

« Viimeksi muokattu: 18.04.11 - klo:19:59 kirjoittanut Jampe »
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #261 : 18.04.11 - klo:20:10 »
Sama ajatus. Harvoin olen hävennyt niin paljon Suomen kansan puolesta kuin eilen illalla. Häpesin niin paljon, etten saanut unta kuin vasta aamuyöllä. Häpesin vielä aamulla, kun luin ulkomaisten lehtien kommentit Suomen vaaleista. Häpesin varsinaissuomalaisten puolesta, kun huomasin, että Kike Elomaan saaneen yli 13 000 ääntä. Ja minä kun olen pitänyt varsinaissuomalaisia vakaina ja harkitsevina ihmisinä. Ei siinä mitään muuta voi kuin pulinat pois. Kansa on äänestänyt.   

En minä tuomitsisi Suomen kansaa enkä varsinaissuomalaisia. Ei minulla ole valtaa tuomita heitä.

Huomaatko nyt, miten ärsyttää, kun oma vastakkainen mielipide käännetään tuomitsemiseksi?
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

myyrä

  • Vieras
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #262 : 18.04.11 - klo:20:12 »
 Suurin osa kansasta äänesti ihan muita puolueita. kaikkein suurin kansanosa äänesti Kokoomusta.

 



Kuilu etelän ja muun maan välillä syvenee. Täällä kokoomus sai vain 10,5% äänistä eikä Pekka Ravi olisi mennyt läpi ilman vaaliliittoa kristillisten kanssa. Perussuomalaisten äänisaalis oli 23,1%.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #263 : 18.04.11 - klo:20:15 »
Varsinaissuomalaiset ovat mukavaa väkeä, mutta savolaiskulttuuriin suhtaudun suurella skeptisyydellä.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #264 : 18.04.11 - klo:20:44 »
Huoli on aika aiheellinen. Timon puhe omilleen vaalivalvojaisissa toi mieleen Nürnbergin puoluekokouksessa pidetyt puheet. Muuten hän oli hyvin sovinnollinen ja yhteistyöhaluinen.

Soinin puheen tyyli oli mielestäni hyvin tilanteeseen sopiva. Väki oli hurmoksessa (mitä en ihmettele), eikä sellaisessa tilanteessa kaiveta povitaskusta valtiotieteilijän tekemää erittelyä tilanteesta, siihen johtaneista syistä ja lähitulevaisuuden haasteista. Vaalivoittajan omilleen pitämässä televisioitavassa tilannepuheessa pitää olla tunnetta, mutta ei liikaa poliittista asiaa ja kannanottoja, jotta ei paaluteta vahingossa neuvotteluasemia.

Puhe oli taitavasti rakennettu. Ytimekäs isku oli sekä alussa ("Tuli iso jytky") että lopussa ("Tänään on tilipäivä"). Pääosa puheesta oli yhteishenkeä kohottavaa fraasistoa. Sen joukkoon oli sijoitettu kolme terävämpää iskua puhetta ryhdittämään:
"Tuli iso jytky."
"Perussuomalaiset sai kansanedustajan jokaisessa vaalipiirissä."
"Me voitimme sekä vaalit että gallupit."
"Ihmeitä tapahtuu, kun niitä tehdään."
"Tänään on tilipäivä."

Puheteknisesti Soini malttoi nostaa iskut esiin tauotuksen ja tempon avulla, vaikka väsymys selvästi haittasi esitystä.

Annan Soinille tästä puheesta arvosanan 9.

Puoluejohtaja on tuossa tilanteessa huutosakinjohtaja oman persoonallisuutensa mukaisesti. Valitettavasti muita todellisia voittajia ei ollut, joten vertailu on mahdotonta. Katainen, Urpilainen ja Jungner huudattivat hiukan omaa porukkaansa, mutta ainekset olivat miedommat.

Mt
Puheopin ja kaunoluvun tutkinto 1978 tai jotain sinne päin...

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21983
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #265 : 18.04.11 - klo:21:41 »
Varsinaissuomalaiset ovat mukavaa väkeä, mutta savolaiskulttuuriin suhtaudun suurella skeptisyydellä.
Savolaisuus on suurta skeptisyyttä.

Poissa Syterskalet

  • aralla tunnolla
  • Viestejä: 482
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #266 : 18.04.11 - klo:22:56 »
Huoli on aika aiheellinen. Timon puhe omilleen vaalivalvojaisissa toi mieleen Nürnbergin puoluekokouksessa pidetyt puheet. Muuten hän oli hyvin sovinnollinen ja yhteistyöhaluinen.

No ei nyt sentään. Kai sitä vähän pitää tuulettaa noilla prosenteilla.
Paljon pahemmalta tuntui uho Kokoomuksen vaalivalvojaisissa muutama vuosi sitten (televisiosta nähtynä).

Soinin kampanjasta oli hyvä ohjelma juuri TV2:ssa.

Mutta eipä päässyt Jarmo Korhonen eduskuntaan - perunat loppuivat kesken!
Moni niitti vaalirahoitusjupakan ja muiden sotkujen satoa.

Mutta saapa nähdä pysyykö Soinin ryhmä yhtenäisenä, vai eroavatko kiivaimmat maahanmuuttokriittiset omaksi ryhmäkseen?



Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #267 : 18.04.11 - klo:23:59 »
Huoli on aika aiheellinen. Timon puhe omilleen vaalivalvojaisissa toi mieleen Nürnbergin puoluekokouksessa pidetyt puheet. Muuten hän oli hyvin sovinnollinen ja yhteistyöhaluinen.

Voisiko tässä natsikortin vilauttelussa olla takana puhtaasti se, että liberaali ajattelutapa vain pelkää konservatiivista maailmankuvaa?

Minulle tulee monesti mieleen täällä harjoitettavasta natsikortin käytöstä sun muusta vastaavasta milloin mitäkin negatiivista.
Natsikortin lisäksi täällä on valtava määrä todella hienoja ja ajattelevia ihmisiä, joille toisuskoisuus ei ole mikään uhka.
« Viimeksi muokattu: 19.04.11 - klo:00:06 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #268 : 19.04.11 - klo:00:12 »
Olen hyvin iloinen PSn vaalivoitosta ja toivon heille kaikkea hyvää.
Itse tosin äänestin KDtä ja sieltä erästä ulkomaalaistaustaista henkilöä, mutta PS saa minulta paljon sympatiaa.
Jos vaalitulos olisi ollut jokin muu, se ei olisi ollut minulle henkilökohtainen uhka.

Timo Soini on hyvä ja rehellinen tyyppi, vaikka muutamat tuomiovallan omaavat henkilöt häntä täällä raskaasti tuomitsevatkin.
Olen Pirskan kanssa täysin samaa mieltä siitä, että ei meillä kenelläkään ole oikeutta tuomita Timo Soinia.
Joiltain "tuomareilta" se vain näyttää unohtuneen, kun kovin raskaita tuomioita hänen päälleen heittävät.
Älkää hyvät ihmiset tuomitko, ei teillä ole siihen oikeutta.
Mitä te tuomarit oikein kuvittelette olevanne?
Toisten yläpuolella?

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: Eduskuntavaalit 2011 osa 2
« Vastaus #269 : 19.04.11 - klo:00:20 »
No katoppa ku minä selitän:

Kun on oikein vihassa, ei pysty ajattelemaan lempeästi. Ei osaa rakastaa. Siiitten kun viha laantuu, osaa taas rakastaa. Niin yksinkertaista se minulle on, vaikka en yksinkertainen olekaan.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024