Kirjoittaja Aihe: - muuttukaa mielenne uudistuksen kautta---  (Luettu 20208 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa malla

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 15518
Vs: - muuttukaa mielenne uudistuksen kautta---
« Vastaus #45 : 10.09.17 - klo:16:29 »
Saatat olla ihan oikeassa.
Noin ajattelisin.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: - muuttukaa mielenne uudistuksen kautta---
« Vastaus #46 : 17.09.17 - klo:13:17 »
Pitäisi varmaan lukea Raamattua vähän enemmän, sieltä löytyisi itselle ehkä jotain. En nyt ole saanut käsiini aikoihin. Hukkasin koko opuksen.

Toisinaan mietin kyllä tämmöisistä kyselyistä


-Mitä se sinulle kuuluu? Kuka on niin pöhkö että kertoo?
-Millä motiivilla joku töämmöisiä kyselee?  Siksikö, että saisi sitten tilaisuuden tullen iskeä sitä "muuttumatonta"?

En tasan tiedä!  Jumala sen ainoana, siis taatusti ihan ainoana näkee. 
« Viimeksi muokattu: 17.09.17 - klo:13:23 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: - muuttukaa mielenne uudistuksen kautta---
« Vastaus #47 : 17.09.17 - klo:13:19 »
Yksi pahe kerrallaan on riisuttu.


Vai niin. No, hatunnosto. Jäikö mitään jäljelle? 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: - muuttukaa mielenne uudistuksen kautta---
« Vastaus #48 : 02.10.17 - klo:10:40 »
Semmoista on, että jos alan puhua asioista nousee helposti mielipiteitä ja kriittisyyttä.

Vältä niistä kirjoittamista, enimmäkseen. Kotona puolisolle
 tulee arvosteltua yhtä sun toista hänen tekemisistään. :icon_wink:

Vaikka kuin hyvääkin puhuisin voi mielessä pyöriä monenlaista pahaa. Ajatuksen syntejä kai nämä ovat sekä ylpeyttä.

Herra armahda minua ! 
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: - muuttukaa mielenne uudistuksen kautta---
« Vastaus #49 : 02.10.17 - klo:21:33 »
Se on siis jatkuva olotila, eikä salli pysähtymistä edes punaisiin liikennevaloihin. Tuon lauseen tosin niin moni ymmärtää toisin kuin minä. (en sano kumpi on oikeassa sillä tiedättehän sen muutenkin)
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: - muuttukaa mielenne uudistuksen kautta---
« Vastaus #50 : 04.10.17 - klo:21:57 »
Semmoista on, että jos alan puhua asioista nousee helposti mielipiteitä ja kriittisyyttä.

Vältä niistä kirjoittamista, enimmäkseen. Kotona puolisolle
 tulee arvosteltua yhtä sun toista hänen tekemisistään. :icon_wink:

Vaikka kuin hyvääkin puhuisin voi mielessä pyöriä monenlaista pahaa. Ajatuksen syntejä kai nämä ovat sekä ylpeyttä.

Herra armahda minua !

Bo Gierzin "kalliophja" kuvaa erittäin hyvin ihmisen "parannusta", juuri sitä jossa hän pääsee "paheistaan yksi kerrallaan".  Ei kai tämä ketään koske muita ihmeemmin, mutta näin se kai menee. Yksi kerrallaan perataan sitä sielun puutarhaa kuin nyhdettäisiin rikkaruohoja ja välillä kaikki näyttää sujuvan mainion hyvin.  Toimitetan paikalle lannoitetta ja tuoretta multaa, ja kasvu nousee oikein innoittavasti... Kiitos Herran, eiköstä vaan.

Jos pintaa raaputtaa, pohjalta löytyy yhtä kaikki kivikova, julma, toisia arvosteleva, kateellinen, kärsimätön, ylpeä, omaansa etsivä, kärkkäästi hyökkäävä, siis rakkaudeton ihmisen mieli.  Se ei ole muuttunut miksikään -- se ei muutu miksikään.

Ihminen voi luulotella itsestään hyvää, katsella kylvöstään tyytyväisenä ja juuri niin, tyytyväisenä itseensä, huokaisi hän sitten "Jumalan olkoon kunnia" tai jättäköön huokaisematta. Pohjalla on yksi ja sama muuttumaton kallioperusta, jonka päällä kasvaa jotakin pikkusievää niin pitkään, kuin ihmisen mieli on kääntynyt tarkastelemaan joko omaa itseä, omaa muuttumista tai, mikä on surullisen yleistä, toisten muuttumista.

En muista mistä kohdin tuo kehoitus muuttua "mielen uudistuksen kautta" on, mutta sen verran sentään että UT:sta ja jonkun kirjeestä. Kenen, kenelle jka missä yhteydessä, mitäpä minä siitä. JOku haluaa tutkia sitä, toinen paheksuu koko aietta. Lie vaikka ylpeyttä! Giertz selittää jatkon valitettavan sotkuisesti. Sydämen kallioperustalta pitäisi johtaa sillan (?) Golgatan kallioperustalle, ja joskin luin kirjan moneen kertaan, tällä kohdin tekijän kyky aivan tarkoin selittää tätä "mielen uudistusta" niin, että tämmöinen, mikä nyt siis lienenkin, valitettavasti en saa otetta siitä, mitä Gierzin näkemyksen mukaan tulisi oikein tapahtua. Kontata kalliolta toiselle?  Taisi mennä överiksi. Minulla ei ole koskaan ollut harhaluuloja itsestäni, vaikka täällä joku on näyttänyt semmoista kuvittelevan.

Paremmin hän onnistuu pannessaan vanhan kirkkoherran keskustelemaan nuoren palavasydämisen apulaisensa kanssa.

-Tahdon sedän vain ymmärtävän että minä olen uskossa!
Kuulenhan minä sen poikaseni. Mihin sinä siis uskot?
-Minä olen antanut sydämeni Jeesukselle!
-Vai sillä tavalla... Sydän, mikä se on?  Ruosteinen peltipurkki tunkiolla...  Ja sitten tulee ihmeellinen Herra, poimii peltipurkin kävelykeppïnsä kärjellä ja sitä, poika, merkitsee pelastus. Sydän, se on tyhjä ruostunut peltitölkki tunkiolla... Todella suurenmoinen syntymäpäivälahja! Ja sitten ohi kulkee ihmeellinen Herra, noukkii roskan haisevalta tunkiolta, sitä on pelastus... Etkö käsitä, ettei pelastajaa valita itselle eikä hänelle anneta sydäntä?

............................................

Eipä se järin aitokörttiläistä edes liene -- olisiko joskus ollut, no, en hämmästyisi. Joka herätysliike näyttää etenevän alun hehkuvasta innosta arkiseen ja melkoisen maallistuneeseen kulttuurisidonnaiseen puuhasteluun. Enää ei juuri keskustella heräämisestä.  Sellaista sattuu myös talonpoikaiskulttuuria arvostavassa ja vaalivassa liikkeessä, joka ei edes käytä itsestään herätysliikkeen nimeä. "Me olemme seuraliike" olen kuullut useammin kuin tarpeeksi. Mitä lienee sitten, en tiedä. 




« Viimeksi muokattu: 04.10.17 - klo:22:10 kirjoittanut Leena »
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: - muuttukaa mielenne uudistuksen kautta---
« Vastaus #51 : 10.04.21 - klo:16:31 »
Tämä näkyy loppuneen Leenan laajaan kirjoitukseen. Aihe nousi mieleeni kun veli -vn kyselee tänään kuinka päästä tietyistä taipumuksista.

Olen kipuillut samaa aihetta vuosikymmeniä, ja päässyt jonkin verran muuttumaan jatkuvan rukouksen   avulla. Siihen jos en osaa muuta liittää, niin Jeesuksen rukous  annetaan apuuan.
Herra Jeeaua Kristus Jumalan poika, armahda minua syntistä ihmistä !

Nyt olen alkanut tuntea itseni siksi pikku-Riitaksi joka olin nuorena, ennen kuin alkoi
taistelu houkutuksia, lankeamisia, itsepäisyyttä, ylpeyttä ja muuta syntiä vastaan.

Ne tulivat tutuiksi elämän vastamäissä.

Vastamäet kasvattivat käsittämään käsimyksen ja kärsivällisyyden tarkoituksen.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10375
Vs: - muuttukaa mielenne uudistuksen kautta---
« Vastaus #52 : 11.04.21 - klo:06:01 »

   Ihmiin hioutuu. Sosiaalisina yksilöinä kosketuksessa tapahtuu vuorovaikutusta. Sen myötä ihmisestä kehkeytyy pallo, joka vain hipaisee lähimmäistä. Särmien kadottua liikkuminen vapautuu. Toteutuu tarkoitus. Maallinen ei haasta, vain tuntematon. Pyrkimys kiinnittyä on kuitenkin luonnostaan hakusessa.
   Virsirunoilijan sanoin "Taivaaseen käy matkamme, maa ei viihdyttää saa meitä." "Koleat korpitiet" ovat jääneet. Katse on iäisyydessä. Kuolemankamppailu on seurustelua Kaikkein Pyhimmän kanssa. Siksi vanhuksia kunnioitetaan. Koleoilla korpiteillä kulkevat tietävät olevansa menossa samaan suuntaan. Ikuinen rauha odottaa. Nuorta kiinnostaa vanhuksessa oma tulevaisuutensa.
   Ihmisen kohtalo on yhteinen.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: - muuttukaa mielenne uudistuksen kautta---
« Vastaus #53 : 17.04.21 - klo:22:45 »
Hoh.  Jokin on muuttunut huomaan, kun meinasin kaapata aloittajan kysymyksen ja vastata siihen, että  olen murehtinut muuan seikkaa. 

Ihan kuin olisin käsittänyt mitä tarkoitetaan Kristuksen seuraamisella kun elämä jo tuli elettyä, ja seuraamatta jäi kun en käsittänyt jne.  Sen ymmärsin, että seuraaja uskoo mutta jäi teoreettisen hoksaamisen tasolle ja niin jäi muuttuminen myös.


Mahoton miten olen kirjoittanu vastausta, kolme-neljä vuotta sitten.   En jaksanu lukea.   :003: :003: :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: - muuttukaa mielenne uudistuksen kautta---
« Vastaus #54 : 18.04.21 - klo:08:15 »
Tunnustan, että olen kirjoittanut sanan seuraliike. En ole tiennyt, että se on huonoa kristillisyyttä. Mutta eihän kaikkien mielipiteistä tarvitse välittää. Meitä on huonoja ja vieläkin huonompia tässä joukossa. Olen tullut siihen tulokseen, että maallisen menon kautta ei saa sitä, mitä haluaisi tavoitella. Masentaa, kun ajattelenkin asiaa.


Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: - muuttukaa mielenne uudistuksen kautta---
« Vastaus #55 : 18.04.21 - klo:09:35 »
Vanhuus muuttaa oleellisesti enemmänkin kuin 'sisäinen' muutos. Kaikki hengelliset kokemukset ja opit ovat nyt nipussa jossakin. Onko niillä mitään käyttöä enää, siinäpä kysymys !

Ruumiin esteet , ajatusten väheneminen, kiinnostuksaen puute, Ne ovat suurta muutosta jonka kokee ja näkee.

Monet ennen tärkeät asiat ovat nyt ' turhuuksien turhuus'.

Toisaalta on helpottavaa vain olla olemassa , luotuna vanhuuteen.

Tämäkin muutos on hyvä, onhan se Luojan suunnittelema.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: - muuttukaa mielenne uudistuksen kautta---
« Vastaus #56 : 19.04.21 - klo:09:33 »
Juuuh... miten mie muutun kun kehittävät hyviä lääkkeitä, no, siinä näkyy kuinka olemme pintaa.  Mitä vähemmän auraoireita sitä vähemmän ärtyisyyttä, ja joskus luulen vallan muuttuneeni.

Oli luuloa, luulen. 



Ehkä ajatus siitä k u i n k a  syntisen saattaa Jumala armahtaa, muuttuu. 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.