Kirjoittaja Aihe: Mitä teet elääksesi?  (Luettu 57791 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Benkku

  • Vieras
Kovat kundit ei tanssi.
« Vastaus #90 : 28.07.08 - klo:21:29 »
Rosvoan. 8)  :smt025  8)



ps.Yhteiskuntaa,luontoa,sieluja,luottamuksia,rakkautta,rehellisyyttä,...

Mahjong

  • Vieras
-työtä-
« Vastaus #91 : 28.07.08 - klo:22:39 »
-ja tällä hetkellä oon pikkuisen vihainen.... on hyvä olla välillä pahallakin tuulella... vai? :wink: ...ja elääkseen on syötävä välillä, muuten tulee "noutaja"...

Aika aikaa kutakin, sano pässi kun päätä leikattiin...
-------------------------------------------------------------------------------------
4.8.2008 Muistan tuosta UT:sta kun Jeesus pani Jerusalemin temppelissä "hyrskyn myrskyks", kun hänen Isänsä huoneesta oli tehty rosvojen luola... Juolahti mieleen, tuli raikkautta temppeliin, kun kaupustelijat kaikkosivat...rahanvaihtajien pöydät kumoon ja kyyhkyset tiehensä...
-------------------------------------------------------------------------------------
Mutta nykypäivään...tuuli on pikkasen parantunu... jospa pitäisi käydä illalla uimassa...vaikka syksy on alkanut tehdä tuloaan... :roll:

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #92 : 28.07.08 - klo:23:15 »
Sanailen! :shock:

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #93 : 29.07.08 - klo:08:34 »
käyn kaupassa :wink:
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #94 : 29.07.08 - klo:09:57 »
Organisoin, testaan, kirjoitan, käännän, neuvon, vastaan (merkityksessä "olen vastaava"), koodaan, vahdin, kovistelen, kiirehdin, muistutan, palaveroin, säntäilen ja sitten kotona sitä samaa...  :smt100
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa llwyd

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 766
    • http://stockholmslender.blogspot.com/
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #95 : 29.07.08 - klo:12:13 »
Jaa, huomasinpas tästä vanhasta ketjusta, miten moni mukava ääni on täällä siirtynyt vähän takavasemmalle - ja paljon juuri siitä nuoresta päästä. Onko maailma vienyt, missä ovat? Ettei vaan olisi galleriassa joku nuoriso-körtti -yhteisö?
Opeta tälläisena luoksesi tulemaan

Poissa eeva-kaisa

  • Jatkaa kamarikeskusteluihin
  • Viestejä: 250
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #96 : 29.07.08 - klo:12:34 »
Minä olen huomannut saman kuin llwyd. Luen foorumia päivittäin, mutta tuntuu, ettei ole mitään sanottavaa mihinkään. Monet keskustelut ovat menneet jotenkin kummallisiksi. Tuntuu ettei ajatus täällä lennä niin vapaana ja raikkaana kuin ennen, vaan jonkinlaista ... en osaa sanoa, mitä, jotain ei-niin-körttiläistä on paljon. Jotain lievää kiusaantuneisuutta aiheuttavaa, joka ei houkuttele osallistumaan keskusteluun.

Tai ehkä minulla ei vain ole sanottavaa.
Toiset tykkää saatanasta, se on silkkaa seksiä / Toiset tykkää Jumalasta, sillä riittää älyä /
Mitä mulle jää? - Puupää! (Ismo Alanko)

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #97 : 29.07.08 - klo:13:19 »
eeva-kaisa, onhan näitä foorumeita, olisko Usko ja rukous -foorumilla sinulle jotain parempaa, jotain rakkaampaa ja raikkaampaa, vai...  :roll:

    Kerro nyt kumminkin vähän tarkemmin mikä täällä mättää...? Hyvä on että ääneen sanot mitä tunnet. Ei kai kukaan voi muuten kaikkien tuntemuksia tietää. Minä kyllä silti vähän yllätyin tekstistäsi. Muistelen myös jotain kirjoittamisiasi. Useinkaan ei tainnut vastata, mutta mielenkiintoisina olen useimpia tekstejäsi pitänyt.

    Kehittele, eeva-kaisa, itse kelpo avauksia, jos täällä on jotain kummaa ja vierasta...

    Ja ennen muuta, vastatkaa nyt tämä ketjun kysymykseen, myös sinä eeva-kaisa, vaikka muistelen, että muutamaa paksua kirjaa kasseissasi kanniskelet... :)  :)

Poissa llwyd

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 766
    • http://stockholmslender.blogspot.com/
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #98 : 29.07.08 - klo:13:49 »
Lainaus käyttäjältä: "Kalistaja"
eeva-kaisa, onhan näitä foorumeita, olisko Usko ja rukous -foorumilla sinulle jotain parempaa, jotain rakkaampaa ja raikkaampaa, vai...  :roll:


Mikähän se on kun Usko ja rukous ei enää herätä aivan niin valtavaa vastenmielisyyttä kuin aiemmin? Jotenkin tuntuu että pahin piiskaaminen ja aggressio on siellä jotenkin laantunut, ja keskustelu on tiukoissa puitteissaan usein aika kiinnostavaa. Sinänsä se meno ei tietenkään riemua herätä: taitaa alkaa jo uskonpuhdistus kakistelemaan kurkkua, niin siellä muotopuolista menoa ihaillaan ja Roomaa karehditaan. Tämä menee muun ketjun aiheeksi, mutta mielestäni kristinuskon karikot ovat toisaalla sisällöstä tyhjentyvässä virallisessa valtavirta-kirkossa, jolle rakkainta on oman organisaationsa, valta-asemiensa säilyttäminen ja toisaalla näissä älyllisesti kapeissa enemmän tai vähemmän kirjaimelliseen tulkintaa takertuvissa jyrkissä virtauksissa, jossa sitten vallankäyttö (vähän vanhaan tapaan) kohdistuu jyrkkänä yksilöihin ja jossa on täysin unohdettu miten järkyttävän raadollinen yhteiskunta olikaan "puhdasoppisuuden" vallitessa. U&R tietysti vähän poikkeaa fundamentalismista teologisilla koukeroillaan (olisikohan niin että piru olisi keksinyt teologian?), mutta henkisesti ollaan ahtaissa raameissa siellä. Näitä karikoita harvat välttävät, mutta jotenkin tästä ei sentään tunnu olevan vaaraa tässä joukossa, joka pohjattoman osaamattomasti ikävöi muukalaisten isänmaahan. Vaikka synti tien sulkeekin. (Hmm, anteeksi vahva ot.)
Opeta tälläisena luoksesi tulemaan

Poissa Liisa

  • ex-ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1137
    • kotisivu
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #99 : 29.07.08 - klo:14:44 »
Luulen, että ymmärrän vähän tuota eeva-kaisan fiilistä.
Näin kai käy kyllä monelle foorumille joskus, ja ylipäätäänhän kausiluonteista täälläkin on tunnelma, aiheet jne.

Suurena tappiona pidän minäkin sitä, että olemme monia vanhoja - tosin tarkoitan kyllä, että iältään nuoria - kirjoittajia menettäneet. Mukanaan ehkä hieman hyväntuulista huulenheittoa ja viatonta pohdiskelua, kyselyä, yhdessä tuumailua ilman sarvia ja hampaita. Oliko aiemmin vähemmän kukkoilua, jyrkkää opetusta, vaatimuksia... Vai kultaako aika vain muistot?

Se, että meitä on täällä monen ikäisiä, on hienoa ja rikkaus - mutta kun vaan tosiaan nuoretkin vielä viihtyisivät. Mutta nämä foorumit elävät omaa elämäänsä.

Voi olla, että fiilikseni on väärä. Toivottavasti. Toivoisin kyllä, että täällä viihdyttäisiin.

---Ja että mitä elääkseni? Juuri tällä hetkellä aika vähän. "Väitöskirjaa" pitäisi kai olla virallinen vastaus. Sivussa yritän innokkaasti, tietokoneita pääasiassa, Herättäjänkin IT-kuvioita ja webbipuolta.

Poissa llwyd

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 766
    • http://stockholmslender.blogspot.com/
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #100 : 29.07.08 - klo:15:00 »
Lainaus käyttäjältä: "Liisa"
Suurena tappiona pidän minäkin sitä, että olemme monia vanhoja - tosin tarkoitan kyllä, että iältään nuoria - kirjoittajia menettäneet. Mukanaan ehkä hieman hyväntuulista huulenheittoa ja viatonta pohdiskelua, kyselyä, yhdessä tuumailua ilman sarvia ja hampaita. Oliko aiemmin vähemmän kukkoilua, jyrkkää opetusta, vaatimuksia... Vai kultaako aika vain muistot?


Minulla on samanlaiset tuntemukset. Oli tiettyä hyväntuulisuutta ja tuoreutta keskusteluissa, oli mukava lueskella ketjuja vaikka ei itse niihin aina osallistunutkaan. Itse syyllistyn jatkuvasti ylikiivauteen ja pidän näitä erilaisia foorumeita lähinnä väittely-paikkoina itselleni, ne tarjoavat mukavaa älyllistä voimistelua ja argumentointia. Tälläinen ei oikeastaan helposti sovellu körttiläisyyden henkeen, paitsi niin että sitäkin hymähtäen suvaitaan joukossa. Mutta ydinasia tässä on että joukossa - nyt ehkä nämä muut sävyt ovat tulleet ehkä turhankin hallitseviksi. Ei siis niin että olisi väärin keskustella omalla tavallaan vaan niin että turhan paljon toisenlaista keskustelua puuttuu. Olemmeko karkoittaneet nuorison ja avaran hengen?
Opeta tälläisena luoksesi tulemaan

jUHOMA4

  • Vieras
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #101 : 29.07.08 - klo:15:30 »
Yli neljänkymmenenvuoden työrupeaman jälkeen nautin työn tuloksesta(eläkkeestä) ja suurin työni on surfailla netissä ja lukea varsinkin körttifoorumin tapahtumia, josta olen Eeva-Kaisan kanssa erimieltä.  Hauskaahan tämä on , kun joskus Penan kanssa saa väitellä ja kehua "kaalikeittoa"  :D
Jäi vielä mainitsematta,että teen kyllä oikeaa työtäkin. Aloitin muistelmien kirjoittamisen parivuotta sitten. Aivan pian olen jo tässä foorumissa saakka.  Talletan sen työpöydän laatikkoon, josta aikanaan lastenlapsemme sen löytää.     Tällä työllä melkein elää  :!:

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #102 : 29.07.08 - klo:15:40 »
Jaa, minua rupeaa pelottamaan, että uudetkin kirjoittajat lähtevät pois, kun heitä/meitä pidetään niin "outoina" ja "kummallisina". Mutta pliis, kestäkää vielä vähän, kyllä me voidaan oppia talon tavoille! Minäkin olen jopa H-Y:n jäsen, mutta yritän vasta epätoivoisesti sisäistää aitoa körttihenkeä.
Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa llwyd

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 766
    • http://stockholmslender.blogspot.com/
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #103 : 29.07.08 - klo:15:58 »
Lainaus käyttäjältä: "mami"
Jaa, minua rupeaa pelottamaan, että uudetkin kirjoittajat lähtevät pois, kun heitä/meitä pidetään niin "outoina" ja "kummallisina". Mutta pliis, kestäkää vielä vähän, kyllä me voidaan oppia talon tavoille! Minäkin olen jopa H-Y:n jäsen, mutta yritän vasta epätoivoisesti sisäistää aitoa körttihenkeä.


Vähän pelkäsinkin että tälläinen tulkinta tehdään. Minusta on äärimmäisen hienoa että tulee uusia jäseniä - se on palstan elinehto, mitä enemmän on keskustelijoita sitä elävämpi on foorumi. Etenkin tälläinen, missä ei joukolla huudeta eri tavoin ajattelevia maan rakoon. Mutta huolestuttavaa on jos monet aktiiviset keskustelijat hiljenevät. En itse asiassa usko, että tämä hienoinen sävyn muuttuminen olisi syy keskustelijoiden lähtöön vaan lähinnä seuraus siitä. Tämä foorumi lähti liikkeelle aika selvästi nuorison aktiivisuuden merkeissä, muistan kun tunsin itseni ikivanhaksi palstalla, mutta nyt täällä lähinnä lienevät äänessä me keski-ikäiset. Minusta olisi hienoa, jos kumpikin joukko löytyisi niin omista kuin yhteisistäkin keskusteluistaan.
Opeta tälläisena luoksesi tulemaan

Poissa eeva-kaisa

  • Jatkaa kamarikeskusteluihin
  • Viestejä: 250
Mitä teet elääksesi?
« Vastaus #104 : 29.07.08 - klo:17:47 »
Lainaus käyttäjältä: "Kalistaja"
Ja ennen muuta, vastatkaa nyt tämä ketjun kysymykseen, myös sinä eeva-kaisa, vaikka muistelen, että muutamaa paksua kirjaa kasseissasi kanniskelet... :)  :)


Olen pappi. Tällä hetkellä kotona lapsen kanssa, pätkätöiden välissä. Lähiaikoina olen ajatellut ruveta pitämään silmiä auki työpaikkojen suhteen, kun tuntuu, että pitäisi saada jotain omaa, aikuista tekemistä ettei pää hajoa. Mutta se on vielä pohdinnan asteella. Helmi Elina on hirmu pieni vielä.

Katselin tätä ketjua edellisiltä sivuilta. Vuonna 2005 on väännetty kiivaastikin ja perustellen veropolitiikasta. Se oli mielenkiintoinen keskustelu, sellaisia kaipaan tänne.

Ehkäpä juuri siinä on se puuttuva juttu: täällä on kovin paljon ollut viime aikoina ns. hengellisiä kysymyksiä. Itse olen tottunut ajattelemaan, että ei ole erikseen elämää ja hengellistä elämää, ja siksi tykkäisin körttien kanssa jutella yhteiskunnallisista jutuista. Kyllä se körttihenki näkyy siellä rivien välissä, oli aihe mikä hyvänsä. Vaikka kyllä kai uskonnollisistakin kysymyksistä täytyy puhua. En siis halua mitenkään rajoittaa tänne nykyään kirjoittavien aihevalintoja, vaan kaipaan niiden rinnalle sellaista meininkiä kuin pari vuotta sitten.
Toiset tykkää saatanasta, se on silkkaa seksiä / Toiset tykkää Jumalasta, sillä riittää älyä /
Mitä mulle jää? - Puupää! (Ismo Alanko)