Kirjoittaja Aihe: Puhuuko Jumala Sinulle?  (Luettu 29659 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #45 : 09.06.09 - klo:19:37 »
Jumala on...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #46 : 09.06.09 - klo:20:05 »
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #47 : 09.06.09 - klo:20:41 »
Jumala on...
Jumala ... ja Hän on se... joka Hän on.

Poissa peel

  • Körttiläisyyden jäljillä
  • Viestejä: 6
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #48 : 09.06.09 - klo:20:42 »
Oma kokemukseni on, että Jumala puhuu monin eri tavoin. Olen huomannut tämän erityisesti elämän suurten linjojen - johdatuksen muodossa. Luen myös päivittäin hartauskirjoja mm. Lutherin Mannaa Jumalan Lapsille ja päivän sanan. Hyvin usein varsinkin tiukissa tilanteissa näissä on "osunut kohdalle" täydellisesti tilanteeseen sopiva sana. Ja silloin on "rauha joka ylittää kaiken ymmärryksen" vallannut mielen  :eusa_angel:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8428
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #49 : 14.06.09 - klo:20:40 »
Oma kokemukseni on, että Jumala puhuu monin eri tavoin. Olen huomannut tämän erityisesti elämän suurten linjojen - johdatuksen muodossa. Luen myös päivittäin hartauskirjoja mm. Lutherin Mannaa Jumalan Lapsille ja päivän sanan. Hyvin usein varsinkin tiukissa tilanteissa näissä on "osunut kohdalle" täydellisesti tilanteeseen sopiva sana. Ja silloin on "rauha joka ylittää kaiken ymmärryksen" vallannut mielen  :eusa_angel:
Kuullostaa hyvältä, mutta minusta se tekee Jumalasta pikkuisen pikkuisen ja oudon.

Se että saa jonkun ahah kokemuksen kun lukee jotain on hienoa, mutta minusta Herramme ei voi olla vain noin pieni.
Minulle kaikki on ihmettä ja Jumalan puhetta.
Minusta jos joku vaikeus tai onnistuminen tulee, niin ne kaikki on hänen kasissään ja sallimaa.
Olisi outoa jos pitäisi olla jossain epävarmuudessa elämässä olenko hänen tahdossaan ja teenkö vastoin kuin hän haluaa.

Tietysti voinee tulla joku epämääräinen tai voimakas tunne, että noin ei tule tehdä ja teen vastoin kun olen jo päättänyt. Sellainen voi tapahtua, mutta jotenkin näen Jumalan niin isona että lepään hänen armonsa varassa ja luotan kaiken tulevan häneltä.

Äh taas menee vaikeaksi pukea sanoiksi näitä juttuja.
 :102: :icon_confused:
Olen vaan huomannut että monet jotenkin luopuu elämisestä ja tekemisistä ja jättää kaikki Herran huomaan ja eivät luota siihen, että meidän tulee tehdä mitä voimme ja ottaa vastuuta asioista, eikä heittäytyä tekemättömiksi.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #50 : 14.06.09 - klo:20:52 »
Lainaus
Olen vaan huomannut että monet jotenkin luopuu elämisestä ja tekemisistä ja jättää kaikki Herran huomaan ja eivät luota siihen, että meidän tulee tehdä mitä voimme ja ottaa vastuuta asioista, eikä heittäytyä tekemättömiksi.

Luin kerran eräästä uskonnollisesta kirjasta, että eräs henkilö kuuli äänen, että "jos todella luotat Minuun, voit autoa ajaessasi laittaa silmät kiinni".
Luottamus ei riittänyt, eikä henkilö sulkenut silmiään (onnexi).

Kerran leikkasin eräästä suomalaisesta ei-uskonnollisesta sanomalehdestä artikkelin, jonka otsikko oli suunnilleen näin kuuluva: "Nainen jätti auton ohjaamisen Jumalalle". Artikkelissa kerrottiin, että asiassa selvittiin pelkällä säikähdyksellä. Auto jotenkin törmäsi jalkakäytävän reunaan ja tavalla tai toisella pysähtyi.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8428
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #51 : 14.06.09 - klo:20:58 »
Mä katoin telkusta tai oliko kuuntelin radiosta.
Oli jotain ihmisiä pelastuslautalla ja toinen huusi kovalla äänellä Jeesus, Jeesus, Jeesus, kokoajan. Toinen kun siinä äyskäröi lauttaa sanoi, että lopeta se huutaminen ja tuu äyskäröimään tuskin Jeesus tulee äyskäröimään.

Siis muuten olis voinu olla hauska juttu, mutta tilanne liian traaginen vitsailuksi.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #52 : 14.06.09 - klo:21:32 »
Mä katoin telkusta tai oliko kuuntelin radiosta.
Oli jotain ihmisiä pelastuslautalla ja toinen huusi kovalla äänellä Jeesus, Jeesus, Jeesus, kokoajan. Toinen kun siinä äyskäröi lauttaa sanoi, että lopeta se huutaminen ja tuu äyskäröimään tuskin Jeesus tulee äyskäröimään.

Siis muuten olis voinu olla hauska juttu, mutta tilanne liian traaginen vitsailuksi.
Tuostapa tuli mieleeni juttu, jonka kuulin kauan sitten. En tiedä, lieneekö totta vai tarua. Mies kertoi joutuneensa veden varaan ja rukoilleensa Jumalaa. Ennen kuin "Jumala oli ehtinyt tehdä mitään", siihen paikalle oli osunut joku ihminen, joka oli auttanut hänet ylös vedestä.

Kyllähän se on niin, että Jumala auttaa meitä useinmiten ihan näiden luonnonlakien puitteissa. Kyllä kaikki pelastumiset, parantumiset ja terveenä pysymiset ovat Jumalan kädessä, myönsimmepä sitä tai emme.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #53 : 14.06.09 - klo:21:56 »
Lainaus
Tuostapa tuli mieleeni juttu, jonka kuulin kauan sitten. En tiedä, lieneekö totta vai tarua. Mies kertoi joutuneensa veden varaan ja rukoilleensa Jumalaa. Ennen kuin "Jumala oli ehtinyt tehdä mitään", siihen paikalle oli osunut joku ihminen, joka oli auttanut hänet ylös vedestä.

Kyllähän se on niin, että Jumala auttaa meitä useinmiten ihan näiden luonnonlakien puitteissa. Kyllä kaikki pelastumiset, parantumiset ja terveenä pysymiset ovat Jumalan kädessä, myönsimmepä sitä tai emme.



Minä kuulin kerran erään tapauksen, joka muistuttaa tuota Pirskan tapausta.
En tiedä, että onko kyseessä tosi juttu, vaiko sepitelmä, mutta vähän tähänsuuntaisesti se meni.
Joku mies joutui veden varaan ja rukoili Jumalaa, että pelastuisi.
Joku vene tuli miehen luo. Tarkoituksena oli, että veneessä olijat nostavat miehen veneeseen.
Mies kieltäytyi, koska hän uskovaisena halusi, että Jumala tulisi hänet pelastamaan, ei ihminen.

Kohta joku laiva ajoi ohi ja heitti pelastusrenkaan miehelle. Mies ei tarttunut renkaaseen, vaan jatkoi rukoilemista, että Jumala tulisi ja pelastaisi hänet.

Kohta miehen yli lensi helikopteri, josta laskettiin miehelle tikkaat.
Mies kieltäytyi jälleen ihmisavusta ja jatkoi rukoustaan, että Jumala pelastaisi hänet.

Mitään ei tapahtunut ja mies hukkui.
Jumalan eteen päästyään hän kyseli Jumalalta, että miksi Jumala ei tullut hänen avukseen, vaikka niin kovin rukoiltiin ja hädässä oltiin.
Jumala vastasi miehelle, että kyllä hänen rukouksensa kuultiin. Jumala kertoi lähettäneensä miehen luo ensin veneen, sitten laivan ja lopuksi vielä helikopterin.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #54 : 15.06.09 - klo:10:40 »
Olin kerran tilaisuudessa, jossa vanhimmistoveli helluntaiseurakunnasta osoitti huivipäistä kuulijaa ja sanoi hänellä olevan taivas avoinna huivin ansiosta. Ensin hän oli lausunut tuomiot huulipunan ja korvakorujen käyttäjille. Puheensa lopuksi puhuja lausui tuomiot Lutteeruksen seuraajille. Epäilen, ettei Jumala ollut puhunut hänelle etukäteen puheen sisällöstä.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #55 : 15.06.09 - klo:10:55 »
Jumalan eteen päästyään hän kyseli Jumalalta, että miksi Jumala ei tullut hänen avukseen, vaikka niin kovin rukoiltiin ja hädässä oltiin.
Jumala vastasi miehelle, että kyllä hänen rukouksensa kuultiin. Jumala kertoi lähettäneensä miehen luo ensin veneen, sitten laivan ja lopuksi vielä helikopterin.

Poikkeustapaus ainakin siinä mielessä, ettei päässyt rikas mies Tuonelasta varoittamaan omia veljiään. Kuka lie tuonut tässä tapauksesta tiedon?
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22105
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #56 : 15.06.09 - klo:11:33 »
Olisikohan itse Herra ollut juttutuulella? Taitaa sittenkin olla huumorimiehiä. :icon_biggrin:

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #57 : 15.06.09 - klo:13:19 »
Olisikohan itse Herra ollut juttutuulella? Taitaa sittenkin olla huumorimiehiä. :icon_biggrin:

Olisiko Herralla pirullinen huumori? Ei vaiskaan, Herran huumori on taivaallista ja maistuu hattaralta.  :003:
Acta, non verba.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #58 : 15.06.09 - klo:18:30 »

Kerran leikkasin eräästä suomalaisesta ei-uskonnollisesta sanomalehdestä artikkelin, jonka otsikko oli suunnilleen näin kuuluva: "Nainen jätti auton ohjaamisen Jumalalle". Artikkelissa kerrottiin, että asiassa selvittiin pelkällä säikähdyksellä. Auto jotenkin törmäsi jalkakäytävän reunaan ja tavalla tai toisella pysähtyi.

 :icon_lol:Heheh!  Minä tunnen tai oikeastaan tunsin kaksi helluntailaista ukkoa jotka itse sanoivat etteivät voi yhdessä mennä samalla autolla mihinkään kun joutuvat niin hengen valtaan; -pitää rukoilla ja profetoida niin kovasti että auto menisi metsään. Nämä kaksi aina profetoivat toisilleen. He oli kuin kaksi marjaa; toinen aina profetoi vuoron perään toiselle!  :icon_lol: Käyhän se niinkin... :003:
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: Puhuuko Jumala Sinulle?
« Vastaus #59 : 16.06.09 - klo:13:56 »
Tuo karjalaisenkyöstin juttu löytyy yhdestä seurakuntien hartauskirjasta. Olisiko ollut tätä "Kerron sinulle tarinan" -sarjaa. Ei siis ole tosijuttu mutta todella hieno ja opettavainen tarina.

Lainaus
Olisi outoa jos pitäisi olla jossain epävarmuudessa elämässä olenko hänen tahdossaan ja teenkö vastoin kuin hän haluaa.

Minä olen ainakin täysin varma siitä etten ole hänen tahdossaan ja teen vastoin kuin hän haluaa! Voiko siitä olla epävarmuutta? Vuorisaarna ainakin sen kertoo.
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna