Äänestys

Mitä mieltä olet kirjasta?

huippuhyvä kirja
1 (11.1%)
hyvä kirja
3 (33.3%)
menettelee
0 (0%)
poltan koko kirjan
2 (22.2%)
en halua edes tietää
3 (33.3%)

Äänestäjiä yhteensä: 7

Kirjoittaja Aihe: Hurskas sika ja hunajanpisaran toivo  (Luettu 7067 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Hurskas sika ja hunajanpisaran toivo
« : 20.12.09 - klo:18:36 »
Tilasin kirjan karjalaisenkyöstiltä ja nyt olen lukenut sen. Odotin suurella mielenkiinnolla, millainen kirja on, koska kirjoittaja kuulostaa olevan aika värikäs tyyppi. Jotkut kuulostavat myös polttaneen koko opuksen, joten varmaan kirja ei jätä ketään kylmäksi.

Minä suorastaan ahmin sen läpi ja luulen, että voin lukea sen vielä useampaankin kertaan. Minä pidin kirjasta tosi paljon. Minusta kirjan ajatus on mahdollisimman körttiläinen. Harvaa kirjaa lukiessa minulla herää synnintunto, mutta nyt se heräsi. (Väinö Malmivaaran puheita lukiessa tapahtui sama ilmiö.) Häveten huomasin oman farisealaisuuteni.

Kirja oli myös niin hauskasti kirjoitettu, että nauru sitä lukiessa pääsi monta kertaa.

Luultavasti en ole foorumilaisista ainut kirjan lukenut, joten kiinnostaisi kovasti kuulla kommentteja, mitä mieltä toiset ovat kirjasta.

Äänestykseen voi osallistua, vaikka ei halua edes lukea koko kirjaa (vaihtoehto 5 )
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Hurskas sika ja hunajanpisaran toivo
« Vastaus #1 : 20.12.09 - klo:20:21 »
Lainaus
Poltan koko kirjan
   :icon_lol: :003: :icon_lol: hehe!


Siellä missä poltetaan kirjoja, poltetaan seuraavaksi ihmisiä...  (joku viisas)




ps. yleensä sellaiset kirjat ovat lukemisen arvoisia, joita toiset tahtovat polttaa.

« Viimeksi muokattu: 20.12.09 - klo:20:24 kirjoittanut Jampe »
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Vs: Hurskas sika ja hunajanpisaran toivo
« Vastaus #2 : 20.12.09 - klo:20:24 »
Sikojakin odottaa usein uuni tähän aikaan vuodesta.

Kirja oli ehkä puoleen väliin todella kiehtova. Häikäilemätöntä armonlietsontaa. Sitten se alkoi toistaa samoja ajatuksia. Välillä olikin sitten kiintoisampaa miettiä, minkähänlaiselle henkilölle milloinkin vastattiin, kuin pohtia enää varsinaista viestiä.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Hurskas sika ja hunajanpisaran toivo
« Vastaus #3 : 20.12.09 - klo:21:06 »
...(joku viisas)...
Kuka onkaan tämä viisas niin minä mielelläni keskustelisin tämän viisaan kanssa.

ps. Uskon kumminkin että kirjan paperin laatu on niin "heikkotasoista" että polttamisessakin on vaikeuksia puhumattakaan...
Hurskas sika & Hunajanpisara  :eusa_think: ... on sitä Jouluna tonttuja liikkeelä :icon_cool:

Poissa mami

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 458
Vs: Hurskas sika ja hunajanpisaran toivo
« Vastaus #4 : 20.12.09 - klo:21:29 »
Olisin äänestänyt "menettelee" ja "poltan koko kirjan" väliltä, jos sellainen vaihtoehto olisi ollut. Ostin läpyskän Seinäjoelta ja lukaisin sen paluumatkalla autossa. Se jäi kuukausiksi lojumaan auton tavaratilaan ja luultavasti lojuu siellä vieläkin...  :077: Kirjassa olleet hienot ajatukset olisivat kolahtaneet paremmin, jos kirjoittaja ei olisi asettanut itseään toisten tuomariksi eikä haukkunut/mollannut/haistatellut/nimitellyt kohteitaan niin ahkerasti.

Lyö särö väärään varmuuteeni.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Hurskas sika ja hunajanpisaran toivo
« Vastaus #5 : 20.12.09 - klo:22:15 »
Kiitos vastauksista tähän mennessä! Tuntuu mukavalta todeta, että jokainen vastaa niin kuin itse ajattelee eikä yritä mielistellä muita. Tällaista pitää keskustelun ollakin.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Hurskas sika ja hunajanpisaran toivo
« Vastaus #6 : 20.12.09 - klo:22:56 »
... hei... Auri on päässyt kovemmasta koukusta kuin heposta jne. ... annetaanko farisealaisten meidän foorumiin osallistujien käyttää lakia...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Hurskas sika ja hunajanpisaran toivo
« Vastaus #7 : 20.12.09 - klo:23:01 »
... hei... Auri on päässyt kovemmasta koukusta kuin heposta jne. ... annetaanko farisealaisten meidän foorumiin osallistujien käyttää lakia...

heposta? hepo? hevonen? tuota, meni taas vähän yli ymmärryksen
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Hurskas sika ja hunajanpisaran toivo
« Vastaus #8 : 20.12.09 - klo:23:05 »
... hei... Auri on päässyt kovemmasta koukusta kuin heposta jne. ...
heposta? hepo? hevonen? tuota, meni taas vähän yli ymmärryksen
GLO...siinä vihje Pirska..äläkä nyt juhani puolustelemaan....

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Hurskas sika ja hunajanpisaran toivo
« Vastaus #9 : 21.12.09 - klo:05:33 »
Jos ihminen omaa jonkin verran nöyryyttä ja/tai on alatien kulkija, siis sellainen, joka ei seiso millään kovin korkealla omavanhurskauden korokkeella, niin väitän,
että hän ottaa vastaan lain & evankeliumin  saarnan, tuli se sitten korokkeelta taikka kuopasta.
Ei hän välitä, opettiko häntä ihminen, joka on häntä parempi, taikka huonompi, taikka samanarvoinen, kun on siis kyseessä lain & evankeliumin saarna.
Hän on vain iloinen, kun hänessä olevaa omavanhurskautta nuhdellaan.
Rahtusen nöyryyttä omaava ihminen ottaa vastaan opetusta, ylpeä ei opetusta tarvitse.
Ylpeä ihminen tuomitsee korokkeella olijan, jos korokkeella olija tuomitsee tämän ylpeän ihmisen.

Itse pidän tuosta sikakirjasta eikä sen hyökkäävän agressiivisen riehuva kuopasta huutelevan ihmisen kirjoitustyyli minua haittaa.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Hurskas sika ja hunajanpisaran toivo
« Vastaus #10 : 21.12.09 - klo:08:18 »
Olen lukenut rinnan Auria ja Fausia. Fausia vähän pidemmälle, Auria vajaaseen puoleen väliin.
Ensin hiukan häiritsi ihmisten nimillä kirjoittaminen, mutta sitten tuli alkupuheenvuorosta silmiin, että nämä ovat netti-tuttavia. Nimet kaiketi vaihdettu.
Sinä Pekka, sinä Pia ym. menivät kovin henkilökohtaisiksi.
Asiat sinänsä tuntuvat olevan Aurilla hyvin hanskassa. Tyyli vaihtelee karismaatikon herätyspuheenvuorosta kirkkaan evankeliumin julistukseen.
Aika kiinnostavaa, ainakin tämä alku. Minua ei helposti härskiydet hetkauta.

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Hurskas sika ja hunajanpisaran toivo
« Vastaus #11 : 21.12.09 - klo:08:49 »
Lainaus
Nimet kaiketi vaihdettu.

Kyllä siinä kirjassa on käytetty samoja nimimerkkejä/nimiä, kuin keskustelufoorumillakin.


HurskasSika on tällä hetkellä sijalla 35. tuolla joulupadassa.
Kaikenkaikkiaan kilpailussa on mukana 198 yhteisöä tällä hetkellä.

Eräs mielenkiintoinen yhteisö on "Hamppu", sijalla 24.
SE on pärjännyt hyvin vuosi toisensa jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 21.12.09 - klo:08:54 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Vs: Hurskas sika ja hunajanpisaran toivo
« Vastaus #12 : 21.12.09 - klo:08:53 »
Niistä nimimerkeistä rupesinkin arvailemaan henkilöitä, kun veli Pontevan levy rupesi kirjan lopulla toistamaan samoja uria. Se oli hauskaa, vaikka arvausten osumista ei kiukaan tarkistanutkaan.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Hurskas sika ja hunajanpisaran toivo
« Vastaus #13 : 21.12.09 - klo:08:57 »
Lainaus
kun veli Pontevan levy rupesi kirjan lopulla toistamaan samoja uria.

Jos joku kokee, että levy ei toistellut samaa tarinaa riittävän montaa kertaa, kannattaa lukea kirja uudelleen.
ITse kuulun niiden lukijoiden joukkoon, joiden mielestä samaa levyä ei tarpeeksi montaa kertaa soitettu läpi.

Jollekin ehkä riittää se, että levy pyörähtää ympäri 10 kertaa, itselleni se ei riitä.

santtu-62

  • Vieras
Vs: Hurskas sika ja hunajanpisaran toivo
« Vastaus #14 : 21.12.09 - klo:11:40 »
Hurskas sika on asetettu joulupöydälle, mätä omena suussa. Pöytäliina on suvaitsevaisuuden tahrima. Kynttilän steariini valuu pöydälle, mutta kukaan ei tee mitään.
Liha maistuu suolaiselta, vetiseltä… suorastaan oksettavalta.
 Kaikki pöydän ääressä myötäilevät ja hymyilevät verhoutuneena ”tekopyhyyteen”.
Yksinäinen hunajanpisara lattialla kokee kohtalonsa, jalat tallaavat sen … sitten kun aika tulee … lattia rätti pyyhkii … loputkin …”jämät” hunajanpisarasta.

ps. Onneksi minä en ostanut "sikaa säkissä".