Kirjoittaja Aihe: Hurskas Sika joulupadan porinassa  (Luettu 14225 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Hurskas Sika joulupadan porinassa
« : 08.12.09 - klo:10:12 »
Hurskas Sika on viidettä kertaa kilpailemassa Pelastusarmeijan joulupadassa.
Ensimmäinen kerta oli vuonna 2005, jolloin sika pääsi sijalle 18.
Vuonna 2006 HurskasSika oli sijalla 17.
Seuraavana vuonna, eli 2007 sija oli 13.
Viime vuonna tuli notkahdus, sijana sialle oli 23. Ei kovin huono sijoitus sekään,  kärkipaikoilla kun tuulee lujaa.

Laitoin Hurskaan Sian jälleen joulupataan viimeviikolla (nimellä www.HURSKASSIKA.com).
Kyseisellä www-sivulla on kuva kirjan kansista sekä linkki Raamattuikkunasivustolle.

Olisin varsin otettu, jos nostaisin HurskaanSian tunnusta korkeammalle tuolla Pelastusarmeijan joulupadassa (www.joulupata.fi)
Siellä on myös monia muita yhteisöjä, joiden sijaa voi nostaa, mikäli HurskasSika ja siihen liittyvät kylkiäiset eivät edusta omaa uakomusmaailmaasi riittämiin.
Lahjoittaa voi myös ohi tunnusten taikka voit myös luoda oman tunnuksesi.

Pelastusarmeija käyttää järkevästi hyväkseen ihmisten peli-intoa.
Toivottavati saataisiin kokoon mahdollisimman suuri summa vähempiosaisten suomalaisten joulunviettoon.


Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Hurskas Sika joulupadan porinassa
« Vastaus #1 : 11.12.09 - klo:09:02 »
Heitä HurskaanSian nimissä Pelastusarmeijan joulupataan panoksesi, niin lähetän kyseisen kirjan sinulle joululahjaksi, kunhan kerrot, mihin kirjan lähetän.
HurskasSika on täkkä hetkellä joulupadassa noin sijalla 50.
Jos et halua joulupataan mitään laittaa ja et omista kirjaa ja haluaisit sen lukea, voin silti lähettää sinulle kirjan ilmaiseksi, jos kerrot minulle, mihin sen voin toimittaa.
Siltä varalta, että moni haluaisi kirjan, niin sanotaan, että 10 ensimmäiselle yksityisviestin lähettäneelle toimitan kirjan ilmaiseksi.
Tuo kymmenen ei tietysti ole kiveen hakattu, mutta joku raja pitää kait laittaa, koska jos tulee 1000 pyyntöä, en pystyisi silloin toimitusta tekemään.
Kesäisin kirjaa on ollut saatavana Körtijuhlilla.
Jos tämä kirjoitukseni oli laiton, niin en pahastu liikaa, jos ylläpito sen poistaa (normaalistihan sensuroinnista pahastun).
« Viimeksi muokattu: 11.12.09 - klo:09:10 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Hurskas Sika joulupadan porinassa
« Vastaus #2 : 11.12.09 - klo:09:32 »
Heitä Hurskaan Sian nimissä Pelastusarmeijan joulupataan panoksesi, niin lähetän kyseisen kirjan sinulle joululahjaksi, kunhan kerrot, mihin kirjan lähetän.
Hurskas Sika on tällä hetkellä joulupadassa noin sijalla 50.
Jos et halua joulupataan mitään laittaa ja et omista kirjaa ja haluaisit sen lukea, voin silti lähettää sinulle kirjan ilmaiseksi, jos kerrot minulle, mihin sen voin toimittaa.
Siltä varalta, että moni haluaisi kirjan, niin sanotaan, että 10 ensimmäiselle yksityisviestin lähettäneelle toimitan kirjan ilmaiseksi.
Tuo kymmenen ei tietysti ole kiveen hakattu, mutta joku raja pitää kait laittaa, koska jos tulee 1000 pyyntöä, en pystyisi silloin toimitusta tekemään.
Kesäisin kirjaa on ollut saatavana Körttijuhlilla.
Jos tämä kirjoitukseni oli laiton, niin en pahastu liikaa, jos ylläpito sen poistaa (normaalistihan sensuroinnista pahastun).


Tulee mieleeni alkusyksyn tapahtuma. Ajoin moottoritietä Kuopion eteläpuolella ohituskaistalla kun poliisi pysäytti minut. Olimme tulossa Aholansaaren körttifoorumista ja minulla oli auto täynnä porukkaa. Minun käskettiin mennä papereiden kera poliisiautoon, jossa minulle kerrottiin, että oli ajanut ylinopeutta, mutta tästä tulee vain huomautus. Yritin kysellä kuinka lujaa olin ajanut, mutta sitä minulle ei kerrottu pyynnöstä huolimatta. Vastaus oli vain että ei tästä tule rangaistusta eikä tätä kirjata mihinkään. Kuitenkin siitä kirjoitetenttiin A4 kokoinen lomake, jossa rikkeeksi oli merkitty vähäinen liikennerikkomus. Kuten huomaatte minua se vaikeneminen siitä, mitä olin ajanut kiusaa vieläkin. Minulla on autossani vakionopeussäädin, joten ajan aika tarkasti pari kilometriä yli liikennemerkin. Jos ajan kovempaa ryhtyy navigaattori kolkuttamaan kuin omatunto konsanaan.

Kun sinunkin navigaattorisi kolkutti, niin en poista sitä vähäisen rikkomuksen vuoksi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Hurskas Sika joulupadan porinassa
« Vastaus #3 : 12.12.09 - klo:00:57 »



  Hurskaasta Siasta on henkilöjuttu tuoreimmassa Hymy-lehdessä. Jutun voi kiteyttää näin: Frouvia, lapsia ja ravintoloita!  :kahvi: ;) :045:

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Hurskas Sika joulupadan porinassa
« Vastaus #4 : 12.12.09 - klo:07:07 »


  Hurskaasta Siasta on henkilöjuttu tuoreimmassa Hymy-lehdessä. Jutun voi kiteyttää näin: Frouvia, lapsia ja ravintoloita!  :kahvi: ;) :045:

Kuulostaa ennemminkin sialta, kuin hurskaalta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Hurskas Sika joulupadan porinassa
« Vastaus #5 : 12.12.09 - klo:08:11 »
Tuosta kyseisen kirjan kirjoitustyylistä muutama sana.
Suositukseni on, että lukijat antavat kirjoittajalle anteeksi hänen agressiivisen hyökkäävän ja ehkä ainakin osittain sopimattoman kirjoitustyylinsä ja keskittyisivät itse kirjan sanomaan.
Jos tämän anteeksiantamisen tekee, kirja saattaa osoittautua varsinaiseksi aarreaitaksi.
Jos taasen ei anna anteeksi, kirja saattaa lentää uuniin taikka roskiin.

Eräs tuttavani repi tuon kirjan jonka oli kirjoittajalta saanut nimikirjoituksineen ja lyhyen aforismin kera.
Tuli katumapäälle ja annoin hänelle uuden kirjan.
Eräs turkulainen henkilö, jota en tunne, ilmoitti minulle myös, että repi kirjan ja heitti sen roskiin.
Voihan olla, että repiöitä on muitakin, vaan enhän voi tietää kaikkien kirjojen kohtaloa, varsinkin, kun kirjoittaja otti kirjasta muistaakseni 5000 kappaleen painoksen.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Hurskas Sika joulupadan porinassa
« Vastaus #6 : 12.12.09 - klo:08:22 »
Olen tilannut kirjan kyöstiltä. Ajatukset ovat etukäteen kaksijakoiset: Onko kysymyksessä hurskahteleva uskovainen, salainen sika. Vaiko se kiltti sika joka antoi syödä tuhlaajapojan kaukalostaan.

Luin Auri H:sta juttuja ja uteliaisuus heräsi. ???
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: Hurskas Sika joulupadan porinassa
« Vastaus #7 : 12.12.09 - klo:17:18 »
Paninpa sanat tuossa väärään järjestykseen. Ei tuhlaajapoikaa syöty, van hän sai syödä sian kaukalosta.  :077: :079:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Hurskas Sika joulupadan porinassa
« Vastaus #8 : 12.12.09 - klo:17:24 »
Olen tilannut kirjan kyöstiltä. Ajatukset ovat etukäteen kaksijakoiset: Onko kysymyksessä hurskahteleva uskovainen, salainen sika. Vaiko se kiltti sika joka antoi syödä tuhlaajapojan kaukalostaan.

Luin Auri H:sta juttuja ja uteliaisuus heräsi. ???
Ai Sinäkin tilasit. Niin tilasin minäkin. Suoraan sanottuna uteliaisuus vaivaa ja joulunpyhinähän sitä on aikaa lukea. Nyt tuleekin kolminkertainen pyhä.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Hurskas Sika joulupadan porinassa
« Vastaus #9 : 12.12.09 - klo:21:55 »
... Köpi, upea kirja tämä oli... vaikka agressiivinen, mutta oikealla asialla...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Teme

  • armon kerjäläinen
  • Viestejä: 449
    • http://www.janoinen.net/
Vs: Hurskas Sika joulupadan porinassa
« Vastaus #10 : 12.12.09 - klo:23:09 »
Harmi että live kohtaaminen Aurin kanssa ei ollut positiivinen kokemus. :^/ Kirja on kyllä ihan viihdyttävä.

Teme
Vertaistukea  ex-vapaakirkollisille (helluntai, vapaasrk, karismaattinen jne)

Poissa tosikkoko

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 858
Vs: Hurskas Sika joulupadan porinassa
« Vastaus #11 : 12.12.09 - klo:23:25 »
Tuosta kyseisen kirjan kirjoitustyylistä muutama sana.
Suositukseni on, että lukijat antavat kirjoittajalle anteeksi hänen agressiivisen hyökkäävän ja ehkä ainakin osittain sopimattoman kirjoitustyylinsä ja keskittyisivät itse kirjan sanomaan.
Jos tämän anteeksiantamisen tekee, kirja saattaa osoittautua varsinaiseksi aarreaitaksi.
Jos taasen ei anna anteeksi, kirja saattaa lentää uuniin taikka roskiin.
lainasin sen viime kesänä kirjastosta ja vaikken saanutkaan luettua loppuun, niin se ei johtunut kirjasta. pitää aloittaa lukeminen joskus paremmalla ajalla.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Hurskas Sika joulupadan porinassa
« Vastaus #12 : 14.12.09 - klo:09:17 »
Harmi että live kohtaaminen Aurin kanssa ei ollut positiivinen kokemus. :^/ Kirja on kyllä ihan viihdyttävä.

Teme


Muistan hyvin tämän tapauksen ja olen samaa mieltä siitä.
Auri taisi pelätä omavanhurskautta ja muuta epätäydellisyytta niin paljon, että hän näki sitä joka puolella, tarjottavassa ruoassakin piili epätäydellisyys.
Jos oikein muistan, niin ensitapaamisellani Auri haukkui minut pataluhaksi, on sen jälkeenkin sitä harrastanut.

Lieventävänä asianhaarana voisi todeta, että agressiivisesta/räväkästä käytöksestään huolimatta Auri ei tunnu asettavan itseään millekään hyvyyden jalustalle.

Joskus olen Auria yrittänyt houkutella tänne kirjoittamaan.
Vahingoniloisena ja kierona ihmisenä minusta olisi ollut hauska nähdä, kuinka Auri saa porttikiellon tälle foorumille.
Siihenhän hänen tulonsa mitä ilmeisimmin johtaisi.
Olen niitä harvoja (ehkä ainut) ihmisiä tällä foorumilla, jolla on pahantahtoisia taka-ajatuksia.
En raivostu, jos minua siitä julkisesti taikka yksityisesti nuhdellaan - miksi raivostua, koska nuhtelija olisi oikeassa.

« Viimeksi muokattu: 14.12.09 - klo:09:25 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10398
Vs: Hurskas Sika joulupadan porinassa
« Vastaus #13 : 14.12.09 - klo:09:52 »
Miksi pahantahtoisia? Me, ja seppos varsinkin, tahdomme sinulle vain hyvää.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Hurskas Sika joulupadan porinassa
« Vastaus #14 : 14.12.09 - klo:10:00 »
Miksi pahantahtoisia? Me, ja seppos varsinkin, tahdomme sinulle vain hyvää.

Kyse oli minun pahantahtoisuudestani.
Uskon kyllä, että minulla halutaan hyvää.