Kirjoittaja Aihe: talvisota 1939-40  (Luettu 37690 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: talvisota 1939-40
« Vastaus #135 : 06.12.09 - klo:19:06 »

Mitä te tätä nuorisoa niin mollaatte, ittehän olette heitä kasvattaneet.
Suurinosa heistä obn ihan ok.

Jos vanhemmat eivät opeta lapsiaan tekemään kotitöitä, ottamaan vastuuta elämästään ja opettavat heidät aina vain odottamaan valmista, niin kait siitä saa sanoa. Tällaisia uusavuttomia valittajia on liikaa.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: talvisota 1939-40
« Vastaus #136 : 06.12.09 - klo:19:31 »
Juu. Tottakai saa ja pitääkin sanoa, mutta minusta suurinosa nuorista on ihan okey.
Niitten työmäärä koulutöiden ja harrastusten ja muiden kanssa on niin suuri, että en menisi niitä vielä mollaamaan, jos ne ei nyt jaksa aina kotona siivota ja tiskata, vaikka Äidit niin vaatiikin, vaikka toteltavahan se on.

Tämä aika on henkisesti niin repivää ja raskasta, että se uuvuttaa ihmisiä.
Ei tätä aikaa ja Talvisodan aikaa voi verrata toisiinsa.

Jos nuoret äidit uupuu ja toiset ei jaksa, viitsi tai osaa, niin en silti menisi heitä haukkumaan uusavuttomiksi, vaikka sellaisiakin on.

Ja onhan se totta että yhteiskuntamme hyysää liikaakin joitain.

No ollaan nyt erimieltä ja koitetaan silti säilyttää rauha. :)
Kaikki valta tekoälylle!

santtu-62

  • Vieras
Vs: talvisota 1939-40
« Vastaus #137 : 07.12.09 - klo:16:24 »
Tuosta olen eri mieltä. Ennen oli vielä enemmän kiireitä, mutta siitä huolimatta ei valitettu koko ajan. Nykyajan kiireet on tekemällä tehtyjä. Nykyisin keretään käymään vaikka missä sellaisessa, mistä ei ennen osattu uneksiakaan, niin ei sitä voi oikeasti olla kiire. Se on vain arvokysymys, että arvostaako enemmän kotia ja perhettä vai uraa, seitsemää eri harrastusta ja kaikkea muuta. 
:023:
..... Työ on vain työtä ja mikä elämässä oikeasti merkitsee, se ei liity työhön ja uraan. Tämän toivon muistavani. Se tulee aina mieleen, kun katsoo nykymenoa ja ihmisten valituksia kiireestä. Minne meillä on kiire?
Haave maailmaan... ja hautaan. :icon_sad:

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: talvisota 1939-40
« Vastaus #138 : 07.12.09 - klo:22:32 »
... Tuntemattoman sotilaan eilen näin n. 40 kertaa... ja itkin
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa vaivattu sielu

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 612
Vs: talvisota 1939-40
« Vastaus #139 : 08.12.09 - klo:10:00 »
Kun ikää tulee lisää, niin mieli voi muuttua.

Olen kohdannut ja muutoin todennut elämäni varrella lukuisia maailmanparantajia, jotka nuoruuden innolla tuovat esiin mitä erilaisimpia näkemyksiä ja kannanottoja "lastenkamarista". Aina jossain elämänsä vaiheessa he ovat kuitenkin palanneet ruotuun ja takaisin maanpinnalle. Joidenkin ihmisten nuoruuteen näyttääkin vääjäämättömästi kuuluvan yhteiskunnan vastaisuutta ja ehdotonta oikeassa olemisen tarvetta. Politiikassa näitä tapauksia on ollut lukuisia ja tulee olemaankin aina. Kelkka on heidänkin kohdallaan aina kääntynyt iän karttuessa.

Minua tapaukset harmittavat, jonka johdosta foorumilla kirjoitteluni on vähentynyt ja taitaa vähentyä vielä entisestäänkin. Se on tietenkin vain minun ongelmani.

Herkkähipiäinen körtti.
Murtunutta ruokoa hän ei muserra, lampun hiipuvaa liekkiä hän ei sammuta. Tinkimättä hän toteuttaa oikeuden.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10398
Vs: talvisota 1939-40
« Vastaus #140 : 08.12.09 - klo:10:07 »
Nuorena radikaali, vanhana konservatiivi.
Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: talvisota 1939-40
« Vastaus #141 : 08.12.09 - klo:10:41 »
Minulla menee kuten ravuilla yleensä, takaperin. Nuorena olin konservatiivi, kuten vanhempanikin. Ja kun ei koskaan tarvinnut taistella isää ja äitiä vastaan ja itsestäni tuli äiti 21-vuotiaana, olinkin valmis täti. Puoluesidonnaisuuteni vaihdoin 1980-luvulla uskovaisten puolueeseen. Kerkeän vielä ehkä vaihtaa vihreisiin tai vassuihin. Ei ole kyllä mitään akuuttia tarvetta, mutta radikaalimpaan suuntaan ajatteluni kulkee vanhetessani. Paraneeko vanha viini vai käykö etikaksi?


                                              :097:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: talvisota 1939-40
« Vastaus #142 : 08.12.09 - klo:10:49 »
Olen kohdannut ja muutoin todennut elämäni varrella lukuisia maailmanparantajia, jotka nuoruuden innolla tuovat esiin mitä erilaisimpia näkemyksiä ja kannanottoja "lastenkamarista". Aina jossain elämänsä vaiheessa he ovat kuitenkin palanneet ruotuun ja takaisin maanpinnalle. Joidenkin ihmisten nuoruuteen näyttääkin vääjäämättömästi kuuluvan yhteiskunnan vastaisuutta ja ehdotonta oikeassa olemisen tarvetta. Politiikassa näitä tapauksia on ollut lukuisia ja tulee olemaankin aina. Kelkka on heidänkin kohdallaan aina kääntynyt iän karttuessa.

Minua tapaukset harmittavat, jonka johdosta foorumilla kirjoitteluni on vähentynyt ja taitaa vähentyä vielä entisestäänkin. Se on tietenkin vain minun ongelmani.

Herkkähipiäinen körtti.

Muistan nuoruudestani, joka oli sinun jälkeesi sanonnan, että mikään ei ole niin viisas kuin vastavalmistunut. Se viisauden uho on helppo myöntää nyt jälkikäteen. Naapurin lääkäri sanoo sen niin, että lääkäri on viisaimmillaan vastavalmistuneena ja kokeneimmillaan eläköityessään. Nuoruuteen kuulee ehdottomuus, jota ei vielä kokemus ole karsinut. Yritetään kestää heitä ja he meitä.

Toivon sinun edelleen tuovan kokemuksen rintaääntä herkkähipiäisesti ja nöyrästi muille jakoon.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: talvisota 1939-40
« Vastaus #143 : 08.12.09 - klo:10:50 »
Tämä tuli täyteen joten jatketaan osassa 2 jos tarpeen
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi