Kirjoittaja Aihe: No voi hyvä ihminen - hyvien ihmisten keskusteluketju  (Luettu 11776 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: No voi hyvä ihminen - hyvien ihmisten keskusteluketju
« Vastaus #30 : 17.11.09 - klo:08:37 »
Aloitin tutkimaan Ilmestyskirjaa nyt etsin selitysteoksia. Löytyisikö teiltä vinkkejä teoksista.

Eiköhän näillä pääse alkuun:
- L. Koskinen - T. Lehtinen - W. Riekkinen, Ilmestyskirja. Helsinki: Kirjapaja 1999.
- Nikolainen, Aimo: Johanneksen ilmestys: mitä tulee tapahtumaan. 1988. Avaa Uusi Testamenttisi -sarja.
- Kari Kuula, Martti Nissinen, Wille Riekkinen: Johdatus Raamattuun. Kirjapaja 2008.

Mt

Poissa sadetta

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1504
Vs: No voi hyvä ihminen - hyvien ihmisten keskusteluketju
« Vastaus #31 : 20.11.09 - klo:18:05 »

Eräs hassu ja varsin yleinen piirre körttifoorumilla on ainainen ihmisten syyttäminen ja itsekehu (jolle ilmeisesti ollaan varsin sokeita).
 sinä/he/ne/jotkut muut (en minä)
- penkovat säkkejä (tässä yhteydessä monesti syyttäjä kehaisee, että hän itse ei säkkejä pengo)
- ihmisiä lajitellaan (ja välillä syyttäjä kehaisee, että ainakaan hän ei ihmisiä lajittele)
- asetut muiden yläpuolelle (ja samalla syyttäjä kehaisee erilaisin sanamuodoin, että ainakaan hän ei tuollaiseen syyllisty, koska hän nyt sattuu olemaan tämän foorumin huonoin ihminen)


 :018: :repee:

En pidä itseäni hyvänä ihmisenä, mikä sellainen on?? Jos voin olla ihmiselle ihminen, niin hyvä. Joskus koen olevani ihan surkea, mutta siitä se aina kääntyy ok-oloksi.

Monta kertaa koen kyllä olevani oikeassa, oikeammassa kuin moni muu  :083:  mutta sitten taas kolahtaa omaan koipeen, joten liikaa ei voi alkaa itsestään luulla.

Mutta tuo ´hyvä ihminen´ on minulta vähän piilossa.. Millainen on hyvä ihminen?   :017:
Jeesus vaivaiset syntiset korjaa

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: No voi hyvä ihminen - hyvien ihmisten keskusteluketju
« Vastaus #32 : 20.11.09 - klo:18:53 »
Hyvä ihminen on hän, joka kuuluu samaan porukkaan kuin minä, on aina samaa mieltä kuin minä, kannattaa minua ja tekee hyviä töitä yhtä paljon kuin minä ja lopuksi vielä on yhtä epäitsekäs kuin minä. :041: :041:
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Vs: No voi hyvä ihminen - hyvien ihmisten keskusteluketju
« Vastaus #33 : 20.11.09 - klo:19:05 »
Vaari perusti joskus toisen 'hyvän ihmisen' kanssa leikillään Todellisten nöyrien yhdistyksen. Ei siihen muita kelpuutettukaan. Taisivat sitten huomata toistensakin kelpaamattomuuden.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: No voi hyvä ihminen - hyvien ihmisten keskusteluketju
« Vastaus #34 : 20.11.09 - klo:20:52 »
Hyvä ihminen on hän, joka kuuluu samaan porukkaan kuin minä, on aina samaa mieltä kuin minä, kannattaa minua ja tekee hyviä töitä yhtä paljon kuin minä ja lopuksi vielä on yhtä epäitsekäs kuin minä. :041: :041:
Tulee mieleen se entinen eukko, joka kertoi olevansa älykäs, kaunis, hyvä ja vielä niin vaatimatonkin.  :003:
Pyryharakka

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Vs: No voi hyvä ihminen - hyvien ihmisten keskusteluketju
« Vastaus #35 : 20.11.09 - klo:22:14 »
"Olen muuten ihan täydellinen, mutta liiallinen vaatimattomuus on välillä kiusallista."

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: No voi hyvä ihminen - hyvien ihmisten keskusteluketju
« Vastaus #36 : 20.11.09 - klo:22:59 »
Vanhimman poikani lentävä lause oli " Nobody is perfect, my name is Nobody" Eli olkoon ne vaatimattomia, joilla on siihen aihetta.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Rauski

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 16
Vs: No voi hyvä ihminen - hyvien ihmisten keskusteluketju
« Vastaus #37 : 27.11.09 - klo:01:28 »
Eiköhän näillä pääse alkuun:
- L. Koskinen - T. Lehtinen - W. Riekkinen, Ilmestyskirja. Helsinki: Kirjapaja 1999.
- Nikolainen, Aimo: Johanneksen ilmestys: mitä tulee tapahtumaan. 1988. Avaa Uusi Testamenttisi -sarja.
- Kari Kuula, Martti Nissinen, Wille Riekkinen: Johdatus Raamattuun. Kirjapaja 2008.

Mt
Kiitos vinkeistä. Tulen käyttämään kyseisiä selitysteoksia. Ilmestyskirjan lukeminen tekee hyvää se saa aivosolut liikeelle ja avaa näkymiä kristillisyyteen. Tiettyä varovaisuutta on hyvä olla mukana kun kyseistä kirjaa Raamatusta lukee.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: No voi hyvä ihminen - hyvien ihmisten keskusteluketju
« Vastaus #38 : 27.11.09 - klo:10:14 »
Seinäjoella pistettiin pystyyn RY joskus tuossa 1980-luvun alkupuolella. Minäkin kuulun etäjäsenenä siihen. Se on Oluen Orjat Ry.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa jazbaz

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 14
Vs: No voi hyvä ihminen - hyvien ihmisten keskusteluketju
« Vastaus #39 : 27.11.09 - klo:21:46 »
kiva...
Turhuuksien turjake

santtu-62

  • Vieras
Vs: No voi hyvä ihminen - hyvien ihmisten keskusteluketju
« Vastaus #40 : 27.11.09 - klo:21:54 »
Seinäjoella pistettiin pystyyn RY joskus tuossa 1980-luvun alkupuolella. Minäkin kuulun etäjäsenenä siihen. Se on Oluen Orjat Ry.
kiva...
No ... tämähän selvittää kaiken...hiivassa jatkuvasti :icon_wink:

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: No voi hyvä ihminen - hyvien ihmisten keskusteluketju
« Vastaus #41 : 28.11.09 - klo:08:09 »
Kiitos vinkeistä. Tulen käyttämään kyseisiä selitysteoksia. Ilmestyskirjan lukeminen tekee hyvää se saa aivosolut liikeelle ja avaa näkymiä kristillisyyteen. Tiettyä varovaisuutta on hyvä olla mukana kun kyseistä kirjaa Raamatusta lukee.

Ilmestyskirjasta taitaa suomenkielellä olla saatavilla useita satoja erilaisia tutkielmia ja aihetta käsitteleviä kirjoja (laidasta laitaan), vaikka kieltä puhuukin vain noin 5 miljoonaa ihmistä.
Novum on kuitenkin ainut tietämäni suomenkielinen kommentaari. Kommentaarissa ilmestyskirjan teksti on myös "alkukreikaksi" ja jossa on kommenttien lisäksi myös sanakirja mukana, jonka avulla voi helposti perehtyä tarkemmin yksittäisten sanojen merkityksiin.

Poissa Sanneli

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2387
Vs: No voi hyvä ihminen - hyvien ihmisten keskusteluketju
« Vastaus #42 : 28.11.09 - klo:13:36 »
Jouluksi lähen taas mumman ja paapan työ häjyjen maille, hyvien ihmisten kylään.  :icon_wink:
"Kun oma pohja vajoaa Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion Minulla turvapaikka on."
Parhain terveisin Sanna