Kirjoittaja Aihe: No voi hyvä ihminen - hyvien ihmisten keskusteluketju  (Luettu 11775 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33760
Vs: No voi hyvä ihminen - hyvien ihmisten keskusteluketju
« Vastaus #15 : 13.11.09 - klo:08:50 »
Säkkien penkominenko jatkuu? Nyt lajitellaan hyviin ja huonoihin. Monella ei ole edes säkkiä mihin mitään panna. On vain  kuin kaatopaikkajäte, siinä on kaikki sekaisin.

Päivittäin minä koiran raato raihnainen kalvan armoluuta, ja olen vihainen jos joku toinen koira yrittää minun luulleni.
Yritän katsoa eteeni etten pahasti jalkaani kiveen loukkaisi. Välillä loukkaankin, mutta toisten polvien rupia en syynää.
Olen siis kova, ylpeä ja rakkaudeton?
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: No voi hyvä ihminen - hyvien ihmisten keskusteluketju
« Vastaus #16 : 13.11.09 - klo:09:07 »
Lainaus
Säkkien penkominenko jatkuu? Nyt lajitellaan hyviin ja huonoihin.


Voi olla, että eräs syy miksi pidän Körttifoorumista, on piirre, joka minusta näyttää avoimen vainoharhaisuudelta ja sangen hassulta.
Ihminenhän on taipuvainen vainoharhaisuuteen, joten ei siinä sinällään mitään kummallista taikka poikkeavaa ole,
ei varsinkaan foorumilla, jossa julkisesti tunnustetaan, että ollaan muita huonompia.

Eräs hassu ja varsin yleinen piirre körttifoorumilla on ainainen ihmisten syyttäminen ja itsekehu (jolle ilmeisesti ollaan varsin sokeita).
 sinä/he/ne/jotkut muut (en minä)
- penkovat säkkejä (tässä yhteydessä monesti syyttäjä kehaisee, että hän itse ei säkkejä pengo)
- ihmisiä lajitellaan (ja välillä syyttäjä kehaisee, että ainakaan hän ei ihmisiä lajittele)
- asetut muiden yläpuolelle (ja samalla syyttäjä kehaisee erilaisin sanamuodoin, että ainakaan hän ei tuollaiseen syyllisty, koska hän nyt sattuu olemaan tämän foorumin huonoin ihminen)
jatkan varmaan tätä listaa joskus, jos siltä tuntuu.

Jotain piti vielä kirjoittaa, mutta unhoitin.
Vaihtakaa hyvä ihmiset sitruunat johonkin makeampaan hedelmään.

Nöyryys ja alatie ovat toki hyvin tärkeitä ja tavoiteltavia ominaisuuksia, joita minäkin arvostan, mutta jos kerran antaa ymmärtää, että on nöyrä ja alatien kulkija, niin ihmisten jatkuva syyttely ja itsekehu eivät mielestäni kuulu alatielle eikä nöyrälle ihmiselle.
Ja jos ei ole nöyrä eikä alatien kulkija, eikö olisi rehellisempää tunnustaa kulkevansa yltietä ja olevansa oikeasti ylpeä, ei vain sellainen ylpeä nöyristelijä?

Vaikka tämä kommentti tuli Riitan kommentin jälkeen, niin se on yleinen kommentti meille kaikille, jota ei siis ole osoitettu vain jollekulle yksilölle.
« Viimeksi muokattu: 13.11.09 - klo:09:10 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: No voi hyvä ihminen - hyvien ihmisten keskusteluketju
« Vastaus #17 : 13.11.09 - klo:09:17 »
Tarkennan vielä tuota vainoharhaisuuslausumaani.
Tarkoitan sitä, että tällä foorumilla ei lajitella, luokitella, pengota ihnisiä/asioita yhtään sen enempää, kuin vaikkapa jossain paikallislehdessä.
Itseasiassa sitä lajittelua/penkomista saatetaan tehdä jopa vähemmän, kuin normaalissa elämässä tehdään.
Kuitenkin tekstejä lukemalla tulee sellainen kuva, että kirjoittavat aivan aikuisten oikeasti ovat sitä mieltä, että täällä pengotaan/lajitellaa/tehdään kaikenlaisia kauheita syntejä vallan vietävällä volyymillä.

Ehkäpä minä vain olen ollut niin paljon ei-uskonnollisilla foorumeilla ja ei-uskonnollisissa yhteyksissä, että jotkut hengelliset aistini ovat kuolleet ja en vain huomaa sitä valtavaa synnin rehoitusta, jota tällä foorumilla väitetään tehtävän.
Jos näin on, tällöin asiat ovatkin niin kuin olla pitää ja minä vain olen sokea.
« Viimeksi muokattu: 13.11.09 - klo:09:20 kirjoittanut karjalaisenkyösti »

santtu-62

  • Vieras
Vs: No voi hyvä ihminen - hyvien ihmisten keskusteluketju
« Vastaus #18 : 13.11.09 - klo:11:41 »
Terveisin . Iso Paska :icon_cool:
Nyt täytyy korjaa paha virhe, enhän minä olekaan iso paska. :icon_sad: 
”Kulman kundit” kerran tokaisivat: ”Että sä olet läpi paska” ja sitten naurettiin yhdessä  :kahvi:  ääressä.  :eusa_angel:
Siitä voi taas tehdä jokainen omia päätelmiä hyvyyden ja pahuuden välillä. :icon_wink:

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: No voi hyvä ihminen - hyvien ihmisten keskusteluketju
« Vastaus #19 : 13.11.09 - klo:12:53 »
Eiko se pohjaton itsensä haukkuminen ole jo Jumalanpilkkaa,
kun kerran Jumalankuviksi ollaan luotu... :102:
Herra armahda.

santtu-62

  • Vieras
Vs: No voi hyvä ihminen - hyvien ihmisten keskusteluketju
« Vastaus #20 : 13.11.09 - klo:13:03 »
Eiko se pohjaton itsensä haukkuminen ole jo Jumalanpilkkaa,
kun kerran Jumalankuviksi ollaan luotu... :102:
No en ainakaan minä koe että haukkuisin itseäni…
Mutta jos se siltä tuntuu niin … ei voi mitään.
 :eusa_angel:

ps.heippa.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: No voi hyvä ihminen - hyvien ihmisten keskusteluketju
« Vastaus #21 : 13.11.09 - klo:15:58 »
Nyt täytyy korjaa paha virhe, enhän minä olekaan iso paska. :icon_sad: 
”Kulman kundit” kerran tokaisivat: ”Että sä olet läpi paska” ja sitten naurettiin yhdessä  :kahvi:  ääressä.  :eusa_angel:
Siitä voi taas tehdä jokainen omia päätelmiä hyvyyden ja pahuuden välillä. :icon_wink:

Jos ne meinasivatkin, että sinä olet läpipaskuri?    :icon_eek: :003:
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

santtu-62

  • Vieras
Vs: No voi hyvä ihminen - hyvien ihmisten keskusteluketju
« Vastaus #22 : 13.11.09 - klo:16:09 »
Jos ne meinasivatkin, että sinä olet läpipaskuri?    :icon_eek: :003:

Se on Sinun päätelmä, mutta en muista että olisit ollut ”kundien” joukossa tai sitten olit ilmeisesti  sivummalla kyhnyttämässä  joten en nähnyt Sinua.
 :icon_cool:

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: No voi hyvä ihminen - hyvien ihmisten keskusteluketju
« Vastaus #23 : 16.11.09 - klo:01:20 »
"mä olen läpipaska", sanoi Luther...
wilhelmi niskasen jäljillä

santtu-62

  • Vieras
Vs: No voi hyvä ihminen - hyvien ihmisten keskusteluketju
« Vastaus #24 : 16.11.09 - klo:16:09 »
"mä olen läpipaska", sanoi Luther...
Nyt taitaa juhani poika juksata... :icon_wink:

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22061
Vs: No voi hyvä ihminen - hyvien ihmisten keskusteluketju
« Vastaus #25 : 16.11.09 - klo:17:27 »
Paksun-Martin ruumiinrakenteesta päätellen hän ei ollut mikään läpi-paska, vaan otti ravinnostaan talteen kaiken mahdollisen rakentavan.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: No voi hyvä ihminen - hyvien ihmisten keskusteluketju
« Vastaus #26 : 16.11.09 - klo:22:21 »
se on oikein siististi... mutta saksankielisessä tekstissä ajatus on rujompi... seppos ei kai suvaitse körttifoorumille pistää...
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: No voi hyvä ihminen - hyvien ihmisten keskusteluketju
« Vastaus #27 : 16.11.09 - klo:22:24 »
se on oikein siististi... mutta saksankielisessä tekstissä ajatus on rujompi... seppos ei kai suvaitse körttifoorumille pistää...

Jos pelkäät, että siivoan sen pois on parempi, että silloin kuuntelet omantuntosi ääntä etkä laita sita
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Rauski

  • Saapunut Aholansaaren rantaan
  • Viestejä: 16
Vs: No voi hyvä ihminen - hyvien ihmisten keskusteluketju
« Vastaus #28 : 17.11.09 - klo:03:19 »
Rauski Hyviä ihmisiä, onko niitä. Omasta mielestään kyllä! Jumalan edessä pieniä ja syntisiä, mutta armon saaneita, siitä hyvyys lähtee Jumalan puhutelusta.
Aloitin tutkimaan Ilmestyskirjaa nyt etsin selitysteoksia. Löytyisikö teiltä vinkkejä teoksista.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: No voi hyvä ihminen - hyvien ihmisten keskusteluketju
« Vastaus #29 : 17.11.09 - klo:07:26 »
Lainaus
Aloitin tutkimaan Ilmestyskirjaa nyt etsin selitysteoksia. Löytyisikö teiltä vinkkejä teoksista.

Jos suomenkielistä Raamatun kommentaaria etsit, nin en tiedä muuta, kuin Novum.
Saatat löytää kirjastosta.
Englanninkielisiä sitten taitaa löytyä kovin useita.