Kirjoittaja Aihe: Kävitkö kirkossa 22  (Luettu 34639 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kävitkö kirkossa 22
« Vastaus #75 : 29.07.19 - klo:11:03 »
Oulun tuomioseurakunnan kirkossa saarnasi Matti Pikkarainen, hän on minua nuorempi ja hänenkin vanhempiensa koti on Tavajärven saaressa juuri omien vanhempieni kotitörmää vasten. Pitäisi tietysti kirjoittaa menneessä aikamuodossa kodista, mikä on jäänyt rajan toiselle puolelle.

Oletko käynyt täällä http://www.kirjastovirma.fi/museot/porkkatorma/tavajarventalot

Pikkaraisen tapasin Petroskoin kirkon vihkiäisissä. Mukava mies.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kävitkö kirkossa 22
« Vastaus #76 : 29.07.19 - klo:11:24 »
Olen samaa mieltä po henkilöstä.

Kysymäsi paikka on minulla hankeluettelossa vasta. Minua kiusaa se, että en osaa sukujuttuja tutkia netin kautta. Isoisäni isä olisi ollut Paavo, siihen tökkää.
Toisaalta olen ajatellut, että ei ole tarkoitettukaan kaikkea tietää, jos aika muuten kuluu  :003:.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kävitkö kirkossa 22
« Vastaus #77 : 29.07.19 - klo:17:50 »
Oliko se tämä Paavo    Kylä   Talo
*    14.2.1847           Drg. Påhl Manninen   Bd.dr Elsa Maria Singelä   

Täältä pääsee alkuun https://hiski.genealogia.fi/hiski/, mutta muuten on liityttävä Suomen sukuhistorialiseen seuraan   
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kävitkö kirkossa 22
« Vastaus #78 : 29.07.19 - klo:18:13 »
Vastasin kanavalla kaksi  :003:.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33644
Vs: Kävitkö kirkossa 22
« Vastaus #79 : 04.08.19 - klo:11:46 »
Kävimme Mukkulan kirkossa, olimme ehtoollisella, minä seisoen kuten melko moni muukin.

Muuten tuntui jotenkin vieraalta, kuin emme olisi kotikirkossa olleetkaan.
Papin taiteellinen 'esitys' vieraannutti. Kanttorit ovat kai kesälomilla kun musiikin ja säestyksen soitti pianolla eläkerovasti.

Muotomenojen ei pitäisi antaa häiritä, mutta minua nyt kuitenkin näin teki.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kävitkö kirkossa 22
« Vastaus #80 : 04.08.19 - klo:12:13 »
Kuuntelin kirkonmenot radiosta, sanapalvelus Kulosaaresta.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kävitkö kirkossa 22
« Vastaus #81 : 04.08.19 - klo:14:14 »
Olimme taas hommissa kun toimittava pappi soitti eilen ja pyysi.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Kävitkö kirkossa 22
« Vastaus #82 : 08.08.19 - klo:21:28 »


  Viime sunnuntaina, 4. elokuuta, kävin taas vaihteeksi Pelastusarmeijan "pyhäpalveluksessa" Castréninkadula Helsingin Kalliossa, paloaseman ja "oikean" kirkon lähettyvillä. Uusi virkapukuinen toimija esiteltiin. Hänen nimensä oli ja on Benjamin Hursti.  Ihan hyvin puhui hän, ja puhui myös muutama muu. Paikalla oli viitisenkymmentä ihmistä, siirtotiloissa, evakossa. Varsinainen kirkkosali on remontissa marraskuulle saakka.

Lopuksi oli kahvia ja täytekakkua! :kahvi:

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Kävitkö kirkossa 22
« Vastaus #83 : 09.08.19 - klo:02:53 »
Kertokaa joskus mitä kirkossa kuulitte

En koskaan muista mitä kuulen  :102:. Lukea pitää jos mielin jotain muistaa.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kävitkö kirkossa 22
« Vastaus #84 : 11.08.19 - klo:11:25 »
Kuuntelin kirkonmenot Lahdesta. Kaksi minulle uutta asiaa: naisparin avioliittoasia otettiin esille rukouksen yhteydessä, ei kuulutuksissa, joka lienee virallinen vaade. Sitten Vanhan testamentin lukukappaletta ei ollut, vaan kaksi uudelta puolelta. Minun täytyy kirjoittaa, että se tuntui vähän pahalta hyväksyä.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Kävitkö kirkossa 22
« Vastaus #85 : 11.08.19 - klo:12:21 »
Kuuntelin sunnuntain saarnan radiosta, Kauniaisten Raamattuopistolta. Aiheena oli vääristä opettajista ja vääristä profeetoista.

VTn aikana yhtä oikeaa profeettaa kohden oli iso liuta vääriä profeettoja. Liekö mikään muuttunut tämän suhteen?

Puhuja totesi,  että suurin uhka seurakunnalle ovat seurakunnan sisältä nousevat väärät opettajat ja profeetat ja he eksyttävät ihmisiä.


Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kävitkö kirkossa 22
« Vastaus #86 : 12.08.19 - klo:10:25 »
Kuuntelin sunnuntain saarnan radiosta, Kauniaisten Raamattuopistolta. Aiheena oli vääristä opettajista ja vääristä profeetoista.

VTn aikana yhtä oikeaa profeettaa kohden oli iso liuta vääriä profeettoja. Liekö mikään muuttunut tämän suhteen?

Puhuja totesi,  että suurin uhka seurakunnalle ovat seurakunnan sisältä nousevat väärät opettajat ja profeetat ja he eksyttävät ihmisiä.
Mikään ei ole muuttunut ja pahimpia ovat Raamatulla itsensä oikeaksi todistavat väärät profeetat.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa Mansipaani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1756
Vs: Kävitkö kirkossa 22
« Vastaus #87 : 12.08.19 - klo:10:55 »
Profeetta on aika suuri arvonimi mielipiteiden laukojille, oli sitten kyseessä oikea tai väärä sellainen.

Mutta mahtaakohan olla edes yhtä oikeaa profeettaa olemassa, kun miettii Raamatullisia vastaavia: Eliaa, Elisaa, Jeremiasta, Moosesta ym. Olisi aika mahtavaa jos olisi. Tosin heidän osansa oli hyvin raskas kaikesta vastustuksesta johtuen.

Minäkin olen hiukan kunnostautunut kirkossa käymisen suhteen. On ollut hyvä että olen käynyt.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Kävitkö kirkossa 22
« Vastaus #88 : 12.08.19 - klo:13:53 »
mahtaakohan olla edes yhtä oikeaa profeettaa olemassa, kun miettii Raamatullisia vastaavia: Eliaa, Elisaa, Jeremiasta, Moosesta ym. Olisi aika mahtavaa jos olisi. Tosin heidän osansa oli hyvin raskas kaikesta vastustuksesta johtuen.

Kun muistelen VT:n aikaisia profeettoja, niin onkohan Joona ainoa, jonka sanomaa uskottiin ja jota ei ainakaan kerrota vainotun?
Yhteistä kaikille profeetoille oli se, että parannuksen saarnaa he julistivat, kääntymystä synnistä Jumalan puoleen.

Oikean profeetan eräs tunnusmerkki oli se, että häntä vainottiin.
Väärän profeetan tunnusmerkki oli se, että heitä ei vainottu, vaan kiiteltiin.
Tämä on selkeä päälinja Raamatussa. Tästä päälinjasta saattaa olla ainakin pari poikkeusta UT:n puolella, mutta mitään varmaa en osaa sanoa, että onko.





Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Kävitkö kirkossa 22
« Vastaus #89 : 12.08.19 - klo:13:58 »
Mikään ei ole muuttunut ja pahimpia ovat Raamatulla itsensä oikeaksi todistavat väärät profeetat.

Olisi tietysti hyvä, jos voisit nimetä tarkemmin, keitä he ovat, jotta osaisimme varoa.
Vai ovatko kaikki kyseisen herätysliikkeen opettajat vääriä opettajia?
Saarnaavat ainakin kirkkokäsikirjan mukaisesta tekstistä kuitenkin.

Ehkäpä vieläkin pahempia ovat ne väärät profeetat, jotka ilman Raamattua yrittävät itsensä oikeiksi totuuden julistajiksi itsensä todistaa, näin ainakin veikkaisin asian olevan.

Jos perustaa asiansa Raamattuun, on toki mahdollista mennä vikaan, ilman Raamattua taasen mennään varmasti metsään.