Kirjoittaja Aihe: Pois porukasta?  (Luettu 10062 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vanha lihava mies

  • Lisää kalenteriin seuraavat seurapäivät
  • Viestejä: 265
Vs: Pois porukasta?
« Vastaus #15 : 16.03.11 - klo:14:48 »
Oot kiva  :)
Kaikki me olemme kivoja.

ps.ainakin joskus :icon_wink:, vai mitä Sanneli.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Pois porukasta?
« Vastaus #16 : 16.03.11 - klo:15:03 »
Elä köpi kuitenkaa poistu. Oot kiva  :)

Näen körttifoorumin hyvät puolet sen verran suurina, että kyllä minä täällä olen viihtynyt.
Maailmankuvani on myös avartunut tämänkin foorumin kautta.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Pois porukasta?
« Vastaus #17 : 16.03.11 - klo:15:05 »
Jos jokin yhteisö pystyy keskustelemaan avoimesti ja kiihkottomasti myös omista varjopuolistaan, niin sellaista yhteisöä kutsuisin jo täydellisyyttä omalla tavallaan hipovaksi yhteisöksi.
Sellainen taitaa olla äärimmäisen äärimmäisen harvinaista, mutta silti mielestäni sellainen voisi olla mahdollista.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pois porukasta?
« Vastaus #18 : 16.03.11 - klo:16:33 »
Niin minustakin. Sain itse erimielisyydet usein sovittua kauniistiu yksityisviesteillä silloin kun ottelu näytti menevän kovin kahdenväliseksi, ja iloitsimme usein molemmat. Jos joku esimerkiksi halutaan täältä aivan ehdottomasti pois, olisi mielestäni melko rehtiä keskustella siitä hänen itsensä kanssa ensin. Kysyä esimerkiksi, onko syytöksissä perää, tai mikä motiivoi hänet toimimaan kuten hän toimi, eli vähän tyyliä kuka aloitti ja josko tämä nyt sentään sovittaisiin.  Se olisi pieni vaiva. En tarkoita loputonta kädenvääntöä tyyliin juupas-eipäs. Kertakin avaisi paljon uusia näköaloja.  
Markkinamiehistä en osaa sanoa, muutoin se tuntuisi reilulta, milloin kyseessä on selvästi tähän sitoutunut kirjoittaja. Siis te valitatte -- mistä?  Mitähän sanottavaa hänellä itsellään tuosta olisi?  

Mitä tuumii körttikansa?  Myönnän maan järisevän allani, vaikken Japanista kirjoitakaan, mutta ennenkin on sen repeämät korjannut meitä suurempi ja armahtavampi käsi.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Pois porukasta?
« Vastaus #19 : 16.03.11 - klo:16:47 »
Minun mielestä näitä netissä keskustelemisia ja sinne tänne "kuulumisia" ei kannata ottaa niin tosissaan. Tämähän nyt on tällaista p*skan jauhantaa. Oikea elämä on sitten erikseen.  Tänne tullaan silloin kun ei ole mitään muuta tekemistä.  Minun on vähän vaikea ymmärtää että tällaisesta voi rakentaa itselleen elämän (korvikkeen). Joillekin näyttää olevan kauhean tärkeää että "kuuluu" johonkin tai saa ajatella olevansa jokin -lainen , -läinen.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8392
Vs: Pois porukasta?
« Vastaus #20 : 16.03.11 - klo:16:53 »
Elä köpi kuitenkaa poistu. Oot kiva  :)

Joo, Omanlaisensa känkkäränkkä. :-\

On meitä muitakin ja kait kukin tavallaan.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Pois porukasta?
« Vastaus #21 : 16.03.11 - klo:16:55 »
Ihmiselle on tärkeää kuulua johonkin. Useimmilla on mahdollisuus olla osa 'oikeaa' ihmisyhteisöä, perhettä, työporukkaa, urheiluseuraa tai soittokuntaa. Niitäkin on, joille netin virtuaaliheimot tulevat syystä tai toisesta tärkeimmiksi. Toisen satunnainen ajanviete voi olla toiselle lähes elämän ja kuoleman kysymys. Eihän tästä tarvitse päänsärkyä ottaa itselleen, mutta jonkin antennin voi koettaa pitää toiminnassa. En ole itsekään niitä herkimpiä huomaavaisuuden alalla, mutta useimmiten yritän.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pois porukasta?
« Vastaus #22 : 16.03.11 - klo:17:06 »
Minun mielestä näitä netissä keskustelemisia ja sinne tänne "kuulumisia" ei kannata ottaa niin tosissaan. Tämähän nyt on tällaista p*skan jauhantaa. Oikea elämä on sitten erikseen.  Tänne tullaan silloin kun ei ole mitään muuta tekemistä.  Minun on vähän vaikea ymmärtää että tällaisesta voi rakentaa itselleen elämän (korvikkeen). Joillekin näyttää olevan kauhean tärkeää että "kuuluu" johonkin tai saa ajatella olevansa jokin -lainen , -läinen.

Olet kyllä harvinaisen oikeassa, eikä sellaiseen pidä alkuunkaan lähteä, milloin ikinä muuhun on mahdollisuus. Mutta Jampe,. huomautin tästä joskus aikaisemminkin,  elämä saattaa sitoa sinut joko vuoteeseen tai sallia pääsyn vain kirjoituspöydän ääreen.  Silloin saattaa nettiyhteisöstä tulla, toivottavasti sentään tilapäisesti, sinulle jotakin johon kuulut. Se ei ole milloinkaan hyvä ratkaisu.  Mutta se saattaa siitä huolimatta olla ratkaisu.  Kenties parempi ratkaisu on löyhentää "kuulumista" eli kirjoitella useampaan sivustoon tai omaan blogiin tai kaverien kanssa kimppablogiin.  Ilman ajatustenvaihtoa olo näivettyy, kannattaa lukea siitä tämä:    

John Donnen kirja "rukouksia sairasvuoteelta". Lähes unohdettu kirja, mutta muutama maailman tunnetuimmista lauseista on häneltä. "Yksikään ihminen ei ole saari"  ja "Älä koskaan kysy kenelle kellot soivat, ne soivat sinulle". Kylläpä hämmästyin.  Hän olisi olettaakseni ollut ääreestäns onnellinen mistä tahansa ihmisyhteisöstä.  Hän oli ammatiltaan pappi, leskimies, ja sairasti tarttuvaa, pelättyä toisintokuumetta. Vain lääkäri uskalsi - peloissaan jonka huonosti kätki - käydä hänen luonaan. Samoin, mitä kauemmin sairaus kestää, sitä arkisemmaksi se käy. Sen on kokenut jokainen ja sen näki ammatissaan:  Ensin kukkien ja puhelujen ja ystävien vyöry... vuoden kuluttua potilas on aika yksin.  
Donnen kohtalona oli olla sidottuna vuoteeseen, ja hänen meditaationsa ja rukouksensa ovat tutustumisen arvoisia. En olisi hoksannut omin päin koko teosta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pois porukasta?
« Vastaus #23 : 16.03.11 - klo:17:18 »
Ihmiselle on tärkeää kuulua johonkin. Useimmilla on mahdollisuus olla osa 'oikeaa' ihmisyhteisöä, perhettä, työporukkaa, urheiluseuraa tai soittokuntaa. Niitäkin on, joille netin virtuaaliheimot tulevat syystä tai toisesta tärkeimmiksi. Toisen satunnainen ajanviete voi olla toiselle lähes elämän ja kuoleman kysymys. Eihän tästä tarvitse päänsärkyä ottaa itselleen, mutta jonkin antennin voi koettaa pitää toiminnassa. En ole itsekään niitä herkimpiä huomaavaisuuden alalla, mutta useimmiten yritän.
Kyllä sinä olet huomaavainen, sinulla on se lahja, saisinpa itse saman!  Mutta myös näin, ei edes niin jyrkästi kuin itse äsken otin kantaa.  Eivät ihmisten motiivit minulle kuulu. Heidän tarpeitaan haluaisin kunnioittaa.

Hohhoi, Nyt olen kunnossa nukuttuani kolme kuukautta ja voisin taas aloittaa normaalielämän...    mutta jos rivakasti aloitan normaalielämän  ja saan sen oikean yhteisön en kahden kuukauden kuluttua oleollenkaan  kunnossa. En foorumikunnossakaan, totta kyllä, kun en missään kunnossa.   Täytyy valita... :-\
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Pois porukasta?
« Vastaus #24 : 16.03.11 - klo:17:21 »
Olet kyllä harvinaisen oikeassa, eikä sellaiseen pidä alkuunkaan lähteä, milloin ikinä muuhun on mahdollisuus. Mutta Jampe,. huomautin tästä joskus aikaisemminkin,  elämä saattaa sitoa sinut joko vuoteeseen tai sallia pääsyn vain kirjoituspöydän ääreen.  Silloin saattaa nettiyhteisöstä tulla, toivottavasti sentään tilapäisesti, sinulle jotakin johon kuulut. Se ei ole milloinkaan hyvä ratkaisu.  Mutta se saattaa siitä huolimatta olla ratkaisu.  Kenties parempi ratkaisu on löyhentää "kuulumista" eli kirjoitella useampaan sivustoon tai omaan blogiin tai kaverien kanssa kimppablogiin.  Ilman ajatustenvaihtoa olo näivettyy, kannattaa lukea siitä tämä:    

John Donnen kirja "rukouksia sairasvuoteelta". Lähes unohdettu kirja, mutta muutama maailman tunnetuimmista lauseista on häneltä. "Yksikään ihminen ei ole saari"  ja "Älä koskaan kysy kenelle kellot soivat, ne soivat sinulle". Kylläpä hämmästyin.  Hän olisi olettaakseni ollut ääreestäns onnellinen mistä tahansa ihmisyhteisöstä.  Hän oli ammatiltaan pappi, leskimies, ja sairasti tarttuvaa, pelättyä toisintokuumetta. Vain lääkäri uskalsi - peloissaan jonka huonosti kätki - käydä hänen luonaan. Samoin, mitä kauemmin sairaus kestää, sitä arkisemmaksi se käy. Sen on kokenut jokainen ja sen näki ammatissaan:  Ensin kukkien ja puhelujen ja ystävien vyöry... vuoden kuluttua potilas on aika yksin.  
Donnen kohtalona oli olla sidottuna vuoteeseen, ja hänen meditaationsa ja rukouksensa ovat tutustumisen arvoisia. En olisi hoksannut omin päin koko teosta.


Kyllä minä myönnän tämän kaiken. Mutta tässä on kysymys erikoistapauksesta. Itse puhuin siitä n. 90 % keskihajonnasta eli tavallisesta tapauksesta jota eivät sairaudet tms. rajoita.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Salis

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4426
  • Körtti
Vs: Pois porukasta?
« Vastaus #25 : 16.03.11 - klo:19:34 »
Minun mielestä näitä netissä keskustelemisia ja sinne tänne "kuulumisia" ei kannata ottaa niin tosissaan. Tämähän nyt on tällaista p*skan jauhantaa. Oikea elämä on sitten erikseen.  Tänne tullaan silloin kun ei ole mitään muuta tekemistä.  Minun on vähän vaikea ymmärtää että tällaisesta voi rakentaa itselleen elämän (korvikkeen). Joillekin näyttää olevan kauhean tärkeää että "kuuluu" johonkin tai saa ajatella olevansa jokin -lainen , -läinen.

On yksinäisiä susia, jotka eivät halua kuulua mihinkään ja kuuluttavat omanlaatuisuuttaan. Toiset taas haluavat olla joukon mukana. Kuulumisissa on vaihtoehtoja! Joskus on tarve yksin, joskus polttava tarve olla porukan kanssa. Perhe tai hyvä parisuhde saattaa jo täyttää kuulumisen tarpeet. Joskus sekin on liikaa.
Acta, non verba.

Poissa Atanasia

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2189
Vs: Pois porukasta?
« Vastaus #26 : 16.03.11 - klo:20:07 »
Lainaus
Minun mielestä näitä netissä keskustelemisia ja sinne tänne "kuulumisia" ei kannata ottaa niin tosissaan. Tämähän nyt on tällaista p*skan jauhantaa. Oikea elämä on sitten erikseen.  Tänne tullaan silloin kun ei ole mitään muuta tekemistä.  Minun on vähän vaikea ymmärtää että tällaisesta voi rakentaa itselleen elämän (korvikkeen). Joillekin näyttää olevan kauhean tärkeää että "kuuluu" johonkin tai saa ajatella olevansa jokin -lainen , -läinen.

Nyt kyynikko-Jampe puhuu täysin läpiä päähänsä.

Asia on sillä tavalla, että ihminen joko antaa asioille merkitystä tai sitten ei.
Nettikeskustelu ei ole yhtään sen paskempi tai pyhempi kuin mikään  muukaan ihmisen toiminta.
Tämä on aivan samaa "oikeaa elämää" kuin kadulla kävely tai töissä kököttäminen, ei minkään korviketta tai muuta.
Ihan itseään. Ainutlaatuista ja kertaluontoista hetkeä. Elämää.

Ja joillekin (useimmille meistä sosiaalisista elukoista)on tärkeää kuulua johonkin, milloin mihinkin.
Joskus hetken ei mihinkään. Ja kaikki on oikeaa elämää.



Herra armahda.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22063
Vs: Pois porukasta?
« Vastaus #27 : 16.03.11 - klo:20:14 »
On yksinäisiä susia, jotka eivät halua kuulua mihinkään ja kuuluttavat omanlaatuisuuttaan. Toiset taas haluavat olla joukon mukana. Kuulumisissa on vaihtoehtoja! Joskus on tarve yksin, joskus polttava tarve olla porukan kanssa. Perhe tai hyvä parisuhde saattaa jo täyttää kuulumisen tarpeet. Joskus sekin on liikaa.
Yksinäiset sudetkin tarvitsevat porukan, johon nähden ovat erillään. Yksin oleminen ei ole aina yksinäisyyttä ja yksinäinen voi olla ruuhkassakin.

Englantilainen herrasmies pelastettiin autiolta saarelta. Ihmeteltiin hänen rakentamiaan kolmea majaa. Miksi yksi ei riittänyt?
"Keskimmäinen on kotini ja oikeanpuoleinen on kerho, jossa käyn. Vasemmalla on kerho, jossa en käy."

Kuuluuko ryhmään kuulumiseen aina tietoisuus joukosta, johon ei kuulu?

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Pois porukasta?
« Vastaus #28 : 16.03.11 - klo:20:28 »
ja kuuluttavat omanlaatuisuuttaan.

Kokemuksieni mukaan on vielä enemmän niitä jotka tärkeilevät kuulumisellaan johonkin ja kuuluttavat "oman laatuisuuttaan".
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Pois porukasta?
« Vastaus #29 : 16.03.11 - klo:20:30 »
Nettikeskustelu ei ole yhtään sen paskempi tai pyhempi kuin mikään  muukaan ihmisen toiminta.
Tämä on aivan samaa "oikeaa elämää" kuin kadulla kävely tai töissä kököttäminen, ei minkään korviketta tai muuta.
Ihan itseään. Ainutlaatuista ja kertaluontoista hetkeä. Elämää.


No ei kyllä tosiaankaan ole. Tämä on virtuaalikeskustelua ja virtuaalielämää.  Ihan hyvä asia sinänsä ja toisinaan ajanviete mutta ei pidä ottaa liian vakavasti sillä oikeaa elämää tämä ei ole.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-