Kirjoittaja Aihe: Kysymys  (Luettu 59932 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kysymys
« Vastaus #45 : 15.06.18 - klo:21:25 »
Insertissä selitettiin saint:n osuus ihan hyvin. Olisi ollut tietysti hienoa tietää, että onko po joukkue aktiiveista vai resrviläisistä. Ylimmät upseerit eivät pääse reservistä eroon. Pitäähän niitä mitskujen jakajia olla niinkuin viime sodissamme oli.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Kysymys
« Vastaus #46 : 16.06.18 - klo:09:58 »
Hakusanalla Kaaderin Leijonat löytyi vain tämä Kylkirauta-lehti vuodelta 2015. Sivulla 58 on juttua ja kuva. Mikä on joukkue nyt on eri juttu.

http://www.kylkirauta.fi/images/pdf/10/kr3_15.pdf

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kysymys
« Vastaus #47 : 16.06.18 - klo:15:44 »
Oletpa ahkera tutkimaan. Muistin tämän artikkelin lukeneeni. Siinä on hallavatukkainen Salminen näkyvissä. Minulla oli vakaa aie kirjoittaa noin 100-120 sivuinen tutkielma, että opiskeluni tulisi ylempi korkeakoulu tutkinto -värteeratuksi. Salminen oli määrätty valvojakseni. Hän olikin sitten noin vuoden ajan ulkomailla palveluksessa, joten tulin järkiini ja tyydyin, mitä olin siihen mennessä aikaansaanut. Taisi Saarnaajan kirja tulla ajankohtaiseksi. Turhaahan se olisi ollut.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33642
Vs: Kysymys
« Vastaus #48 : 16.06.18 - klo:17:02 »
Hei !

Taidan olla tyttären tavoin ' tutkiva journalisti'. Olen aina tykännyt tehdä tutkimustyötä, mutta on nyt netti antanut siihen aivan uudet mahdollisuudet.

Asioiden yhdisteleminen on kuin salapoliisin työtä. Dekkareita olenkin lukenut satoja, mutta en enää.

" Aika on koota, aika on luopua."  Se on totuus ja sen pitää saada toteutua.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Kysymys
« Vastaus #49 : 17.06.18 - klo:10:01 »
Oletpa ahkera tutkimaan. Muistin tämän artikkelin lukeneeni. Siinä on hallavatukkainen Salminen näkyvissä. Minulla oli vakaa aie kirjoittaa noin 100-120 sivuinen tutkielma, että opiskeluni tulisi ylempi korkeakoulu tutkinto -värteeratuksi. Salminen oli määrätty valvojakseni. Hän olikin sitten noin vuoden ajan ulkomailla palveluksessa, joten tulin järkiini ja tyydyin, mitä olin siihen mennessä aikaansaanut. Taisi Saarnaajan kirja tulla ajankohtaiseksi. Turhaahan se olisi ollut.

Salminen on entinen seinänaapurini ja mukava mies sekä innokas suunnistaja.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kysymys
« Vastaus #50 : 17.06.18 - klo:12:30 »
^
Onpas maailma pieni, kun noin pääsee käymään.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kysymys
« Vastaus #51 : 17.06.18 - klo:13:17 »
Muistan ainoastaan Markku Salmisen, kova suunnistaja joskus...ehkä sukua
Sepon naapurille?
Markku edusti Helsingin suunnistajia.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kysymys
« Vastaus #52 : 17.06.18 - klo:13:43 »
Nietu, pitäisi olla Pertti, kenrm ja valtiottri

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kysymys
« Vastaus #53 : 01.08.18 - klo:12:27 »
On tämä kysymys.
Eilen en voinut pihalla olla helteen vuoksi, muttei pirtissäkään kulunut aika, joten asentelin varjossa piilevään punaiseen Zetoriin öljynpainemittarin. Eihän vanhoissa kamppeissa ole kaikkea tärkeätä.
Asennukseni on ilmanpaine/öljynpainemittareitten yhdistelmä. Joissakin Zetoreissa on sen verran pneumatiikkaa, että on mittari integroituna ratin alla ja minulla oli jemmassa v1995 ostettu öljynp-mittari, josta nyt käytin vain sen anturijohtimen. Oli sattumalta oikeat kierteet, että vain ruuvasin nippelit kiinni. Panin koneen käymään ja ilmanpainemittariin tuli öljynpainenäyttö  :003:.
Järkeilin, että kummankin aineen, ilman ja öljyn, pitää pysyä mittarissa vähentymättömänä. Minulle on sama, jos näyttöä ei voi kalibroida, kunhan viisari värähtää ja ylpeästi nousee.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kysymys
« Vastaus #54 : 01.08.18 - klo:12:55 »
 :icon_biggrin: :eusa_clap:

No justiinsa....ei kukaan muu osaa ja keksi tuollaista kuin sinä!!!
...ainakaan meistä foorumilaisista...näin luulisin....

Mulla taas aika tärkeää on tunnin liikuntasuoritus päivässä....
olkoon sitten...ruohonleikkuuta, kävelyä, pyöräilyä, uintia.....
Nyt helteillä olen aika uupunut ja kiukkuinen ja lösähtänyt...mikään ulkoilumuoto ei suju...
ja uimahalli on vielä 2-3 viikkoa kiinni.

Että silleen...pääkin on ihan tyhjä....runopalstakin olisi käyttövalmiina....mutta ei vaan
inspis iske....

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kysymys
« Vastaus #55 : 01.08.18 - klo:13:17 »
No jospa jatkan vielä vähän, kun tässä toimettomana istuskelen...
Luulen että Peipporämeen isäntää ainakin kiinnostaa...jos ei muita....

Keväällä jutustin että vireillä saada taloyhtiöiden lämpökeskusta varten
1-2 uutta maalämpökaivoa vakuutusyhtiön piikkiin...todettu selkeä rakennusvirhe tässä.
Homma edennyt siten että laatimani kirjelmä ollut vakuutusyhtiössä 2-3 viikkoa "työn alla".
Hyvä merkki ettei tullut paluupostissa bumerangina takaisin...että lienee mietinnässä...
kunhan jahka...päätöksiä tekevät herrat palaa kesälomilta...
Saas nähdä....
Pitäisi olla kyllä selvää pässinlihaa...mutta vakuutusyhtiöt voi aina yllättää...
en tiedä miten ne pystyykin joskus selkeitä edeskunnan säätämiä lakipykäliä
jotenkin soveltamaan omalla tavallaan.
Tuossakin vastuuvakuutuksen rakennusvirhepykälässä ollaan kai yhtiöissä taipuvaisia
ajattelemaan että pitää olla henkilövahingoista kyse??
Se että talvella asukkaat palelee tai sähköä kuluu rutkasti kun kaivokapasiteetti
ei riittävä....ei kai olisi korvattava rakennusvirhe....?
No, odotellaan...

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kysymys
« Vastaus #56 : 01.08.18 - klo:13:49 »
Kyllä Sinulla on vaikeita hommia. Pitäneekö vielä kauan olla, että muut odottelee kädet selän takana, kun Sinä painat. Meillä on ollut pari kolme kertaa vesivahinko, jotka vakuutusyhtiö hoiti kuntoon.
Lisäksi olen itsetekevä liiaksi, että en oikein sovellu taloyhtiön asukkaaksi, mutta talkoissa tykkään olla.

Onko Sinulla ollut yhteys maalämmön tekijäfirmaan, vaiko onko se konkurssissa tai muuta, että se on vapaa vastuistaan. Vakuutuksen piikkiin saa ymmärrykseni mukaan vain selkeästi uudehkoa kamaa esim pakastin, mutta se ei saa olla kuin 3-4 v vanha, sillä oma vastuu syö korvausta aika rajusti.

Pojan kämpiltä minun pitäisi irroittaa Ultimate-lämpölaite, sillä se oli asennettu räystästippuun ja kesti siinä vain pari vuotta, siis edellinen omistaja. Netistä olen yrittänyt ohjeita löytää, mutta nietu tulosta. Taidan olla tapani mukaan kansalaisrohkea ja ottaa kamppeen alas sitä nyt liiaksi särkemättä. "Savun hälvettyä tutkitaan vahingot-menetelmä" on toimiva sekin. :003:

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Kysymys
« Vastaus #57 : 01.08.18 - klo:15:52 »
Tämän sinä vn olet jo varmaan selvittänyt - jotta jos on rakennusvirhe, niin eikö talon rakentanut urakoitsija ole siitä ensisijaisessa vastuussa. Riippuu tietysti siitä, minkä ikäinen talo on kyseessä, jotta onko se rakennettu valmistusaikansa normien mukaisesti vai ei ja onko pidetty esim. 10-vuotismääräaikaistarkastus. Tiedän myös, että rakennusfirmat ovat hyvin niuhoja korvaamaan tällaisia, eikä ne ole helppoja vakuutusyhtiötkään. Jos kumpikin sanoo "ei, ei".  Niin sitten ei kai auta muuta kuin palella tai kilpailuttaa pankit remonttilainasta.

Lainaan tähän vähäsen ARAn sivuilta. Ehkäpä olet nämä jo katsonutkin. Tähän tuo maalämpöjärjestelmän parantamisen saattaisi voida yhdistää.

"Asunto-osakeyhtiön perusparannuslainojen valtiontakaus
Asunto-osakeyhtiötalojen perusparantamislainana valtiontakaus voi olla 70 % kustannuksista. Kustannuksiin voidaan hyväksyä talotekniset ja talon ylläpidon kannalta keskeiset korjaustoimenpiteet, kuten putkisto- ja sähköjärjestelmäremontit."




Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Kysymys
« Vastaus #58 : 01.08.18 - klo:16:34 »
Kiitos kommenteista!    :eusa_angel: :039:

Joo, tilanne se että laitteistot ja kaivot rakennettu 2009.
Sen jälkeen kaikenlaista ongelmaa mitä rakentaja koitti useita vuosia paikkailla, ja maksoi.
Osakkaat hermostui kolmessa taloyhtiössä, jotka lämpökeskuksen takana, välillä palelivat.

Rakentaja meni konkurssiin joskus 2013, samoihin aikoihin edellinen isännöitsijä sai potkut.
Olen nyt ollut siinä muutaman vuoden remmissä...haasteista ei pulaa...
Olen kokenut nämä hommat "palkallisena harrastuksena", mielekkäänä ajan kuluna...
ja olen kokenut että jotenkin sujuukin...enkä ole huomannut että oksaani sahattaisiin...

No, asiaan...
Vakuutusyhtiöön päin vedotaan vakuutussopimuslain 67 pykälään, jossa todetaan
että konkurssiin menneen urakoitsijan vastuuvakuutus korvaa rakennusvirheen, ja juuri
tästä mielestäni kyse, ammattitaitoinen huoltofirma samaa mieltä.
Saa nähdä miten vakuutusyhtiö tulkitsee...ehkä ajatusten vaihtoa edessä...katsotaan.
---------------------
Veli kysyi koska lopetan nämä harrastukseni....sitten kun sinä zetorihommat... :icon_biggrin:
Meillä pitää olla mielekästä puuhaa....

Voisin tietysti lukea paljon enemmän....liikuntaa ei tarvis lisätä...
Keittiössä vain tiskaan ja omaa iltapalajuttua joteskin...
Voisin tietysti paneutua / opetella ruokajuttuja....mutta...mutta....no comments....
Tulee vähän valkattua hommia... :icon_sad:


Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Kysymys
« Vastaus #59 : 01.08.18 - klo:18:02 »
Veli Vn on kova jätkä, annetaan hänen hoitaa hommansa.

Lady Annika kirjoitit sen mustaa valkoisella, mitä itse ehdin vasta tuumailla.
 :023: :039: :icon_wink: :eusa_angel: