Kirjoittaja Aihe: Martti Luther  (Luettu 3363 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Martti Luther
« : 06.09.16 - klo:17:44 »
 :)
Meidän Martti.

Kuuntelin radiota ja taas siellä oppi isäämme Paavon kylähurjan jälkeen joka oli ihan R.O.C.K. Marttia meidän Lutheria taas arvosteltiin.

Olikohan autoraadiosta radio dei, huh hah hei.
Siis niinku jotain oli taas herätyskristilliset, kun arvostelivat meitä lutherilaisia ja Marttia.

No tää Martti sitten ?
Meni naimisiin jonkun entisen nunnan kansa joka oli karannut luostarista ja tartutti munkki Marttiin antikatolilaisia ajatuksia. (  nainen takana taas radikaalina )
Kaks kapinallista, ei hyvä ja sit sitä soopaa, et luterilaiset sitä ja tätä.

No ehkä emme ole se kapinaliike enään, vaikka jos todellisuutta katotaan, niin helluntailaiset, lestadiolaiset, viidesläiset ja muut on paikoilleen jämähtäneitä.
Lutherlaiset ajaa tasapuolista avioliittoa ja ties mitä uudistuksia.
Eniten vastuussa homoja liikkeessä Korkalaiset  ym.
Naispappeja,, ja ties mitä nyt on meneillä nuoriso edistyseksellisiä opetuksia ja ties mitä.
Jos multa kysytään, niin sama uudistus ja kapina lutherilaisilla vaan kiihtyy, kun muut istuu persuksillaan.

Körttien sanomaan armo yksin, en ees lähde se on niin radikaalia kristillisessä kentässä nykyään, et sitä en ees viitti mainita yhteydessä.
Körttien teologiset painotteet.

Minusta piip huilu haistakaa herätykritilliset. itte ootte jämähtäneet.
Körtit on kapinaliike ja isoin radikaaliliike.

Ollaankohan ei ROCK vaan ihan P.U.N K.

Lähiöbaarin punk musan mukaan.
https://www.youtube.com/watch?v=5Ck4D6sjADg
Musta tää biisi kuvaa körttejä, jengiä ku ajattelee järjellä ja sydämellä ja uskoltaa reagoida sen mukaan.

No itte kait siirryn katolilaisuuteen,. jotenkin ehkä niin, nää nuoret körtit ei diggaamun ajatukia, Minnat ja Raisat,  Korkalaiset, vaikkakaan,, ei vois vähemmän kiinnostaa :)

« Viimeksi muokattu: 06.09.16 - klo:17:57 kirjoittanut Viisveisaaja »
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Martti Luther
« Vastaus #1 : 06.09.16 - klo:18:14 »

Anteeksi.

Siis tarkoitukseni oli, että jos Lutheria käsiteltäisiin.

Jotenkin tuli tunteet pelin.
Siis Martti The Luther,Man with rebellion :)
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10404
Vs: Martti Luther
« Vastaus #2 : 07.09.16 - klo:06:11 »

  Miksei "nää nuoret körtit ei diggaamun ajatukia, Minnat ja Raisat,  Korkalaiset" muka? Mä diggaan, miksei Minnat ja muut muka, koska mä diggaan Minnat ja ja Raisat ja Korkalaiset ja sut, sun ajatukset! Mikä tässä nyt mättää? En ymmärrä.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22092
Vs: Martti Luther
« Vastaus #3 : 07.09.16 - klo:08:57 »
  Miksei "nää nuoret körtit ei diggaamun ajatukia, Minnat ja Raisat,  Korkalaiset" muka? Mä diggaan, miksei Minnat ja muut muka, koska mä diggaan Minnat ja ja Raisat ja Korkalaiset ja sut, sun ajatukset! Mikä tässä nyt mättää? En ymmärrä.

Älä yritä ymmärtää, diggaa vaan tai sillee, josset diggaa, so what.  :003:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Martti Luther
« Vastaus #4 : 07.09.16 - klo:10:24 »
Minulla tulee Lutteeruksesta, körttipastillin makuiset terveiset Juhanille  :eusa_angel:, mieleen heti Wartburgin linna. Se on entisen DDR:n puolella ja pääsin siellä "vanhana aikana" käymään. Esivallan edustajat veivät Lutherin mainittuun linnaan, kun tilanne teesien ympärillä(kö) alkoi kuumentua liikaa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8414
Vs: Martti Luther
« Vastaus #5 : 13.09.16 - klo:12:56 »
  Miksei "nää nuoret körtit ei diggaamun ajatuksia, Minnat ja Raisat,  Korkalaiset" muka? Mä diggaan, miksei Minnat ja muut muka, koska mä diggaan Minnat ja ja Raisat ja Korkalaiset ja sut, sun ajatukset! Mikä tässä nyt mättää? En ymmärrä.

No nyt mäkään en ymmärtänyt.

Siis nämä nuoret, vaikka eihän he nuoria ole siis ihan teinejä, mulle nuoria kylläkin.

Siis siksi en oikein heidän tempauksistaan pidä, kun jotenkin liike jossa seuroissa käy niiitä melkein 60 vuotiaita he tulevat pitämään joitain puheita joistain uusista löydöistään.
Lisäksi mitä olen jutellut kyseisten henkilöiden kanssa, niin aika kaukana ovat ajatuksissaan taas niitä vanhempia körttejä joita tunnen.

Esimerkiksi Hans Daniel Taneli pappi ja Korkalainen ovat niin eri pituuksilla puheissaan, kuin pasila vuosaaresta.
Kerran Hansin kanssa juttelinkin siitä.
Ilmeisesti kuilu on olemassa.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Martti Luther
« Vastaus #6 : 13.09.16 - klo:13:38 »
Minusta piip huilu haistakaa herätykritilliset. itte ootte jämähtäneet.

Tottahan tämä on, vaan jos sitä jämähtäneisyyttä ei näe muualla, niin tarvittaisiin silmävoidetta ja todellista raamatullista herätystä.
Mitä se hyödyttää ihmistä, jos hän näkee vain toisen pahuuden, ja oma jää näkemättä: EI loppupeleissä hyödytä yhtään mitään, aiheuttaa vain eripuraa ja katkeruutta ympäristössään.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Martti Luther
« Vastaus #7 : 13.09.16 - klo:13:51 »
Raamatun mukaan ihmisen saastuttaa se, mikä tulee sisältä.
Kumma, että emme näe sitä sisältämme meihin tulevaa pahuutta, vaan kuvittelemme, että se tulee ulkoa meihin.
Paha se naapurinkin sydän on, mutta ei ole ihmisessä sellaista luontaista ominaisuutta, että voisi sinne naapurin sydämeen kurkistaa. Kuudetta aistia ei ole olemassakaan.
Suurin osa siitä naapurin pahuudesta jää näkemättä, koska se on siellä sisällä.

On varmaan terveellistä verrata omaa sydäntään naapurin ulkokuoreen ja havaita, että se naapurin ulkokuori on varsin puhdas siihen minun omaan sydämeeni verrattuna.
Peräänkuulutan kristillistä realismia tässä asiassa.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21732
Vs: Martti Luther
« Vastaus #8 : 13.09.16 - klo:17:20 »
Mun on vaarallista verrata sydämeni tilaa muihin, luhistun lopullisesti.
Olen niin heikolla itsetunnolla varustettu, koen hyvin herkästi itseni alamittaiseksi
ja riittämättömäksi.
Haluan nähdä enemmän Kristuksen rakkautta ja pelastusta itseänikin kohtaan.
Hän ei näe minua muita huonompana.
Kun katson Kristukseen, tutkin Raamattua, näen Hänet sieltä, ja näen myös sen
että Hän on minussa, vaikuttaen tahtomisen ja tekemisen.
Saan kiittää Häntä kaikesta mitä olen saanut, lähipiirin, ystävät, näkevät silmät,
kuulevat korvat, kirjoittavat kädet.
Käsi-teema puhuttelee ja käy kohti, mm. lauluissa Tyhjät kädet ja Minun käteni soi.

Paikalla Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33826
Vs: Martti Luther
« Vastaus #9 : 13.09.16 - klo:19:11 »
Käsi-teema . Sitä minullekin opetetaan. Katson hartaana Michelangelon maalausta Luominen. Siinä sormessa haluan minäkin riippua, kiinnipidosta huolehtii Isäni, Jumala.

Käsieni hipiään olen sinut piirtänyt, Hän sanoo. Uskotaan se.

Itsetunto voi olla heikko tai vahva tai siltä väliltä. Kuka sanoo mikä on otollisin pelastuksen asiassa.

Näen tuossa tekstissäsi Herran opetuslapsen joka painautuu hänen syliinsä. Tee se Hänen edessään, meiltä et samaa apua voi saada, vain sivustatukea ja ajatuksia.

Ehkä nyt olet lähempänä sitä mitä kaipaat, kuin arvaatkaan.

Ihmisten olkapää on hetken lohdutus, Jumalan rauha on iankaikkinen.


Siunaavin ajatuksin ja rukouksin

R-m
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)