Kirjoittaja Aihe: Nyt 25  (Luettu 15172 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33723
Vs: Nyt 25
« Vastaus #75 : 17.09.20 - klo:18:39 »
Siivosin ja järjestelin Pinterest-kokoelmaani. Siinä on jo liki 28 000 taulua.

Eräät keräävät postimerkkejä, toiset postikortteja tai tikku-askien kansia. On niitä minullakin, mutta eniten on keramiikkaa, maalauksia ja kirjalijoita. Myös lempimusiikkini on kuvina ja teksteina, sitä ei löydy kovin helposti.

Suomalaiset kaupungit, kirkot ja kartat olen aika tarkkaan kolunnut. Tämä on aika kansainvälistä hommaa, vähemmän on suomalaisia harrastajia, ja kuviakin löytyy niukalti. Kiinasta ja Latinalaisesta Amerikasta ja Espanjasta on paljon. Heillä on melko erilainen makusuuntaus kuin minulla.

Nuoret tätä paljon harrastaa, mutta on minulla yli 80-vuotias kreikkalaismies 'kaverina'.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Nyt 25
« Vastaus #76 : 18.09.20 - klo:06:13 »

   "En tiedä kaikkia asiaan vaikuttavia tekijöitä." Siksi en ota kantaa. Äänestäisin kuitenkin Biden`iä.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 25
« Vastaus #77 : 19.09.20 - klo:18:43 »
On se joka toinen viikonloppu. Lämmitän sakille saunaa. Luen samalla Isaac Baasevish Singerin kirjaa Orja. Voi voi mitä on Juudan kansa diasporassa joutunut kokemaan venäläistenkin taholta. Yksi pogromin naisuhri tuli vatsastaan avatuksi ja sisään oli painettu haukkuva koira.

Irroitin kaivolla pumput vesiyhteydestään ja ilmasin ne, että eivät jäätyisi. On sellainen kutina , että tuleva yö on holodna.

Poissa PekkaV

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 10388
Vs: Nyt 25
« Vastaus #78 : 20.09.20 - klo:06:21 »

   Nyt kyllä. Äsken ei. Kohta taas.

Tervetuloa talkoisiin Vaasaan! Herättäjäjuhlat rakennetaan yhdessä toimien. Juhlien onnistumiseksi tarvitsemme n. 1000 talkoolaista eri tehtäviin. Sellaisia ovat muun muassa juhla-alueen rakentaminen ja purkaminen, kahvioiden ja grillien toiminta, liiken ...

https://herattajajuhlat.fi/talkoot2024

Poissa donpate

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1441
Vs: Nyt 25
« Vastaus #79 : 20.09.20 - klo:09:03 »
Irroitin kaivolla pumput vesiyhteydestään ja ilmasin ne, että eivät jäätyisi. On sellainen kutina , että tuleva yö on holodna.

Torstaina tyhjensin myös mökillä Nira pumpun, kun päätin perjantaina lähteä kaupunkiin, nyt ei aivan ollut yöpakkasta mutta kuitenkin. Saattaa sen verran käydä miinuksella että rikkoo herkän pumpun, näin on käynyt aiemminkin.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 25
« Vastaus #80 : 20.09.20 - klo:09:38 »
Käsipumppu on Nira meilläkin. Olen nähnyt haljenneen sylinterin, mutta siihen saatiin varaosa.
Sähköpumppu on Biltemasta. Olen ollut tyytyväinen kumpaankin malliin.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 25
« Vastaus #81 : 21.09.20 - klo:10:57 »
Kaarina saa jatkuvasti "toimeksiantoja" puolukoillensa, joten hän riensi metsään heti aamutuimaan. Itse jäin kartanoon tekemään kaikkia pikku finessejä talven varalle. Tärkein oli mielestäni se, että vedin tuuman muoviputken suoraksi kaivon pumpulta talon puhdistamolle asti 23 m, että se ei jäätyisi. Kytkentöjä ei kannata tehdä, koska en tiedä milloin tilattu loka-auto tulee. Pakkasella vesi jäätyy. Niin kauan, kun vesi pysyy kaivossa sulana, saan sieltä 1500 litraa täyttövettä Upon puhdistamolle. Näin olen tehnyt mukavuussyistä, sillä pirtistä joudun odottelemaan liian kauan vettä, sillä letku sinne on ohut. Rahaa ei auta ajatella, sillä kuutio puhdasta vettä on jotakin 50 senttiä.
Nyt keitän ylimääräiset kello 11:n kähvit.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33723
Vs: Nyt 25
« Vastaus #82 : 21.09.20 - klo:12:24 »
Nyt väsyttää ruuan päälle, vaikka nukuin viime yönä 11 tuntia. Lauantain höösääminen otti 'omansa', mutta mukavaa oli .
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21729
Vs: Nyt 25
« Vastaus #83 : 23.09.20 - klo:21:08 »
On ollut kaunis aurinkoinen syyspäivä.
Tässä taajamassa valtavasti vaahteroita ja nyt ovat kirkkaissa syysväreissä!   :109:
Ja samoin myös pihlajat, vaikka hieman suppeammassa väriskaalassa.
Koivutkin jo kellertää...
Jotenkin tuntuu että tällaisilla keleillä pitäisi olla vain ulkona kaunista luontoa ihmetellen hiljaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 25
« Vastaus #84 : 24.09.20 - klo:10:10 »
Täälläkin on lämmintä.

Siirsin vanhan trampan uuteen paikkaansa. En sitä purkanut, kun siinä on ruuveja ja jousia minulle piisalle asti. Järkeilin työmaajärjestyksen siinä ajassa, kun sylkeni nielaisin ja aloin hommiin. Alaosaan piti ensin porata 8 reikää ja tukkia ne sitä mukaa peltikaton ruuvilla. Sitten hain PuniZ:n pilttuustaan ja kiinnitin trampan ketjulla kaiken tavaran kuljeuslaitteeseen kiinni. Ajoin hitaalla perällä, n 800 m / t, pihan yli. Nyt siirtelen sen käsipelillä noin 4 m matkan ja tramppa on oikeassa paikassaan. Siihen rakentelen klapilaanin.

Poika, kun tulee jälkikasvunsa kanssa, saa koota uuden trampan entiseen paikkaan sikermiään varten. Maksoi 189 euroa Haapaveden kaupassa ja tietysti dieselpa mennen tullen. Tärkeintä oli se, että ei synny sellaista roinaa, millä ei olisi uusiokäyttöä.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Nyt 25
« Vastaus #85 : 25.09.20 - klo:09:27 »
Nyt lähen potun nostoon. Traktor män jo.  :039:
Pyryharakka

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 25
« Vastaus #86 : 25.09.20 - klo:11:44 »
Lämmin päivä, joten hiki tullee, mutta potut kuivavat kellaria varten. :039:

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Nyt 25
« Vastaus #87 : 26.09.20 - klo:09:28 »
 :039:

On se metkaa, miten erilaiset kesät vaikuttavat eri perunalajikkeiden menestykseen. Viime kesänä Timot oli ihan normaalikokoisia ja tänä vuonna ihan hirmujätti kokoisia. Viiem vuonna Rosamundat olivat hirmuisia, nyt melko normaaleja. Naapurin ruova teki itselleen ja aikuiselle pojalleen perunamuussin yhdestä Timosta ja riitti kuulemma hyvin.  :017:  Se kyseinen peruna taisi olla se puolen kilon painoinen, josta hän aikaisemmin kertoi.
Pyryharakka

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Nyt 25
« Vastaus #88 : 26.09.20 - klo:11:54 »
No, johan oli peruna, kun yhdestä sellaisesta muussiksi kahdelle riitti - vai söivätkö he hiiren annoksia? :icon_biggrin:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Nyt 25
« Vastaus #89 : 26.09.20 - klo:15:22 »
On ollut pitkä kesä kasvaa ja vettäkin on tullut, ainakin meilläpäin, että Timo on jaksanut kasvaa. Siitähän ei tahdo olla talvelle kestäväksi näissä maatiaiskellareissa. Rosamundasta en osaa sanoa mitään, kuullut olen.

Olemme käymässä Oulussa. Kaarinalla on sisartapaaminen ja itse raivasin pojan kanssa hänen tonttiansa. Haapoja niin paljon, että kumit meinaa mennä littuun. Poika on salaperäisenä aikeistaan, mutta haluaa tarkasti tietää, että koska tulen seuraavan kerran.

Leideille vaan ystävällinen lämpimän viikonlopun tervehdys. :039: :039: