Kirjoittaja Aihe: Pyhä Jumala, täällä Erkki  (Luettu 25697 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa erakko-erkki

  • Kaivaa Siionin virsiä takataskusta
  • Viestejä: 57
  • Seuraan tätä tietä.
Vs: Pyhä Jumala, täällä Erkki
« Vastaus #45 : 11.12.09 - klo:11:17 »
Ikävöivän lailla minäkin pähkäilin omaa uskoani entisissä "kuppikunnissani". Kyseistin, tutkin, yritin omaksua, epäilin, näyttelin toisten mukaisia uskon elkeitä ja vaikka mitä.
Joitakuita kokemuksia tulikin koettua ja luulin niissä löytäneeni uskon ja armon.
Ei oikein kuitenkaan "natsannut" minulle, se oli kannettua vettä.

Iloitsen kiitollisena Riitta-mummin kanssa. Etsivä löytää; ja se on palkitsevaa.
« Viimeksi muokattu: 11.12.09 - klo:11:49 kirjoittanut seppos »
"Jos et taija rukoilla, niin ikävöi, jos ett taija ikävöijä, niin sairasta Herrallen, vaikka et mitään vastausta tuntisi moneen aikaan."

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pyhä Jumala, täällä Erkki
« Vastaus #46 : 11.12.09 - klo:23:07 »
Pyhä Jumala, minä täällä.  Jotenkin minä kuvittelen, että Sinä luet nettiä, ja todistajain läsnäollessa minä saan puheilleni vähän pontta, ja uskallan phua kanssa.  Oli hyvä, kun Erkki aloitti tämän ketjun, Pyhä Jumala.,
-Pyhä Jumala, mikään ei ole toisin kuin on aina pohjimmiltaan ollut. Mikään oleellinen, tarkoitan. Jokin on, joka ei näy, jota ei voi kahlita, joka valitsee - en minä. Hurja, minua pelottaa. Kaikki menee pieleen, minä en edes kuvittele muta ja sehän tässä on pahinta, mutta voisitko tulla taas?  Ole kiltti, Pyhä Jumala.  Minä olen tosissani. Kai Sinä nyt tajuat.  Avaa netti, Pyhä Jumala, niin näet. Minä en harkitsematta kirjoita tällaista julkisesti.  Sehän jää tänne kumminkin.  Nimi ja kaikki.  Ja on tarkoituskin.  Pyhä Jumala, sinä pelästytit minut. Jos et Sinä huolikaan minua?  Mitä minä sitten teen?  Eihän Sinun ole mikään pakko.  Minä olen tyhmä valinta, kai Sinä sen tiedät. Mutta silti.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa karjalaisenkyösti

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5163
Vs: Pyhä Jumala, täällä Erkki
« Vastaus #47 : 12.12.09 - klo:07:30 »
Tuli tuosta Ikävöivän rukouksesta mieleen jännä ajatus: nettiin (taikka mihin tahansa) kirjoitettuna rukous jää jotenkin kongreettisemman tuntuisesti elämään, kuin jos se olisi vaikkapa sanottu ääneen taikka vain ajatuksissa.
Tuossapa tuokin rukous on koko ajan olemassa ja voimassa, vaikka se on vain kerran tuossa ketjussa  esitetty.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pyhä Jumala, täällä Erkki
« Vastaus #48 : 12.12.09 - klo:12:43 »
-Siksi se onkin netissä.  Kai Jumala on sen verran utelias että lukee itsestään kirjoitettuja saitteja...jos ei kuule niin näkee.
"Kunpa minun sanani kirjoitettaisiin muistiin, kunpa ne talletettaisiin kirjaan, uurrettaisiin kallioon ikuisiksi ajoiksi! Minä tiedän, että lunastajani elää, Hän sanoo viimeisen sanan maan päällä. Ja sitten, kun minun nahkani on riekaleina, ja lihani riistetty irti, minä saan nähdä Jmalan".
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Pyhä Jumala, täällä Erkki
« Vastaus #49 : 12.12.09 - klo:14:01 »
Tuli tuosta Ikävöivän rukouksesta mieleen jännä ajatus: nettiin (taikka mihin tahansa) kirjoitettuna rukous jää jotenkin kongreettisemman tuntuisesti elämään, kuin jos se olisi vaikkapa sanottu ääneen taikka vain ajatuksissa.
Tuossapa tuokin rukous on koko ajan olemassa ja voimassa, vaikka se on vain kerran tuossa ketjussa  esitetty.

Tuossa on loistavan iskevä teksti jonain joulunjälkeisenä päivä ikkunaan Pyhä Jumala, minä täällä! Copyright on Erkillä.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Pyhä Jumala, täällä Erkki
« Vastaus #50 : 12.12.09 - klo:15:54 »
Jumala loi ihmisen... pahin valinta
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Pyhä Jumala, täällä Erkki
« Vastaus #51 : 13.12.09 - klo:17:48 »
Jumala loi ihmisen... pahin valinta

Kyllä Jumala tietää mitä tekee.
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pyhä Jumala, täällä Erkki
« Vastaus #52 : 13.12.09 - klo:18:26 »
Yks detalji, ehkä turha: "Ikävöivän lailla minä...", en jaa nyt oikein tätäkään. Olen pahoillani jos pahoittaa mielen, mistä sitä voi tietää.  Mutta minä en ole etsinyt erityisemmin mistään mitään "omaa paikkaani"tms. vaiks joskus on peräti neuvottu niin tekemään.  Sillä misä täs maassa syntyy on ilmeisesti aikamoinen vaikutus sille kuin formuloituina ja painotettuina nämä seikat ensi kertaa esitellään, useimmiten.  Sitten saattaa kuulla jossain jotakin muuta.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pyhä Jumala, täällä Erkki
« Vastaus #53 : 31.12.09 - klo:21:54 »
Pyhä Jumala, minä täällä.
Viime vuosi meni kuten tiedät. Tämä menee kuten kai tiedät. Ulkona on suuri täysikuu ja sinun maasi täynnä kauneutta. On ehkä hyvä etten tiedä eteentulevasta, siitä mihin joudun, katsoisitko perään: Jotta pitäis pinna, että enemmin kysyisin kuin päsmäröisin. Jos viet kuoleman varjon laaksoon, niin kiitos sitten sanoista jotka lähetit varhain kuin minua vastaan, siitä aallosta joka kantaa merelle.  ..eikä ole mitään arvokkaampaa kuin saada olla edes jollekin merkityksellinen...Ensi vuonna harkitumpia sanoja tänne, ja jostakin läheltä on pakko löytää suksenlatu...Kiitos Pyhä' Jumala - tapahtui monta asiaa.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Pyhä Jumala, täällä Erkki
« Vastaus #54 : 01.01.10 - klo:14:55 »
Pyhä Jumala, täällä Pirska!
Kiitos, että tuo Jampen rukous lumettomuudesta ei toteutunut ainakaan vielä. Sain käydä hiihtämässä ja nauttia omasta perinteisestä tyylistäni hitaalla vauhdilla. Kiitos myös tämän foorumin mahtavasta porukasta, josta löytyy niin monenlaista näkökulmaa asioihin. Anna minulle kärsivällisyyttä vastata viesteihin asiallisesti ja malttia lukea toisten viestit niin, että ymmärrän, mitä he tarkoittavat. Kiitos myös ystävistä, joille voi purkautua yksityisviestien kautta, kun kaikkea sielunsa saastaa ei viitsi levittää koko seurakunnan luettavaksi.
Amen!
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16862
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Pyhä Jumala, täällä Erkki
« Vastaus #55 : 01.01.10 - klo:15:15 »
Liityn Jampen ja Juhanin porukkaan toivoen vähälumisuutta. Kun ei tarvitse tehdä niin paljon lumitöitä, joutaa paremmin foorumiin. Olen muutenkin lämpimän ystävä niin ihmissuhteissa kuin säissäkin.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa hippiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2055
Vs: Pyhä Jumala, täällä Erkki
« Vastaus #56 : 01.01.10 - klo:15:22 »
Älkäähän nyt, tästä tulee muuten 
"Kun oma pohja vajoaa, Niin armo yhä kannattaa. Sen päällä, niin kuin kallion, Minulla turvapaikka on."
(SV 113:7)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33765
Vs: Pyhä Jumala, täällä Erkki
« Vastaus #57 : 01.01.10 - klo:16:25 »
Kiva maa meillä, kun talvella on lunta. Ja ympäristön miehillä on katu-palavereita lumilapioihin nojaillen. Autonkäynnistysjuttua ym. mies-asiaa.

Itse tykkään katsella kun lapset leikkivät lumessa ja lumella, isotkin lapset. On kaunista ja äänet vaimenevat pehmeisiin nietoksiin.

Basso puhdistaa turkkinsa lumipesulla ja juo lunta, kun järvi on jäässä.

Jouluviikolla villamatot oli monta päivää hangessa. :eusa_clap:
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa myöhänen

  • Kuulee veisuun Pirtistä
  • Viestejä: 31
Vs: Pyhä Jumala, täällä Erkki
« Vastaus #58 : 01.01.10 - klo:17:22 »
Kuinka kaunis tuo luonto onkaan - puut kantavat upeasti valkoisen verhonsa.
Lumi narskuu jalkojen alla, tosin varpaat jäässä itsellä  :( .
Ja sininen hetki, tulet lyhdyissä - kaunista! :eusa_clap:
" nyt kiitän Herra, kaikesta tämänkin päivän armosta"

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Pyhä Jumala, täällä Erkki
« Vastaus #59 : 01.01.10 - klo:19:10 »
Liityn Jampen ja Juhanin porukkaan toivoen vähälumisuutta.

Ajattelin kyllä myöhemmin omakotitaloissa asuvia! Mikäs minun on ihastella, kun huoltoyhtiö auraa ja tasoittaa tieni ja vielä hiekottaakin.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.