Kirjoittaja Aihe: Lapsuus ja usko  (Luettu 31437 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Lapsuus ja usko
« Vastaus #90 : 07.12.09 - klo:17:02 »
Lainaus
Entäs jos on yrittänyt ja rukoillut ja rukoillut, eikä näyttöjä ole tullakseen eikä levon ja vapauden varmuuksia.. On enimmäkseen taistelua. Sitten vaan koettaa uskoa ja toivoa ja jossain määrin luottaa, että Jumala pitää kiinni 



Näin sivusta näyttää sille, että asiasi kumminkin ovat varsin hyvällä tolalla tuonkin suhteen. Vai piruko se panee rukoilemaan ja toivomaan?  Kyllä sen täytyy olla Jumala eikä semmoinen ajatus että rukoillaan ja toivotaan, -synny luonnollisessa ihmisessä itsestä.   Täytyy kyllä sanoa, että kaikkine puutteinennekin te olette paljon uskovaisempia kuin minä. Hyvä niin!
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Lapsuus ja usko
« Vastaus #91 : 07.12.09 - klo:22:37 »
... minä komppaan
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Lapsuus ja usko
« Vastaus #92 : 08.12.09 - klo:11:48 »
- Joskus törmää vähän pihtien pitelemään yritykseen rustata  vängällä jotakin kai sitten lapsennäköistä.  "Käperrytään" "isin kainalokuoppaan"  "sopertamaan synnintunnustusta" "hellään syliin".  Mitäs, kun iskee fiilis että äkkiä ulos ja jokunen senttilitra vinkkua rauhoittamaan mieltä päivystävästä kapakasta... että soperru ittekses ja käperry ittekses...

Aika kamala fiilis tulee kyllä jälkikäteen...kai sitä jokaisen pitäis saada tyylillään...uhhuh. 

Jäin miettimään tuota lapsen uskon "tavoittelua".  Se on aloittajalla ihan alkumetreillä ketjua.  Tuo ylläkuvattukin  kun on varmaan yksi tapa, ei vain sovi mulle.  Mutta kai se ihminen ihan tosissans on. 

Sanotaan ettei voi ottaa mitään ellei taivaasta anneta, mutta toisaalta siitä hellittämättömyydestäkin puhutaan.  Kuin on?  Istunko odottamaan, vai väännänkö tyyliin sinähän et mene ennen kuin siunaat minua..? 

Siis, ymmärtääköhän tätä kukaan... ?  En ole mestari ilmaisemaan itseäni tällaisella sivustolla.
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Lapsuus ja usko
« Vastaus #93 : 08.12.09 - klo:11:51 »
- Tuo "aloitti Hengessä lopetti Helsingissä" onkin tuttu.  Se tarkoitti meilläpäin, et jos rupeat teologiaa opiskelemaan niin äkkiä ulos ennenkuin ehdit huomata missään olleesikaan.  Ei se nyt kai voi ihan noin haurasta tekoa olla, Jumalan Henki...
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22047
Vs: Lapsuus ja usko
« Vastaus #94 : 08.12.09 - klo:12:05 »
En minäkään ossa pitää Isän kainaloon käpertymistä lapsenuskona. Lapsen usko on vahvimmillaan, kun hän ryntää päätä pahkaa leikkeihinsä luottaen siihen, että hänen peräänsä katsotaan.

Poissa Pirska

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6624
  • Vihaaja
Vs: Lapsuus ja usko
« Vastaus #95 : 08.12.09 - klo:13:44 »
En minäkään ossa pitää Isän kainaloon käpertymistä lapsenuskona. Lapsen usko on vahvimmillaan, kun hän ryntää päätä pahkaa leikkeihinsä luottaen siihen, että hänen peräänsä katsotaan.
Olipa hyvin sanottu!   :icon_biggrin:
Vielä, Herra, kutsut meitä,
Vielä sanas saarnataan.

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Lapsuus ja usko
« Vastaus #96 : 08.12.09 - klo:22:40 »
... ja ei katsottakaan
wilhelmi niskasen jäljillä

santtu-62

  • Vieras
Vs: Lapsuus ja usko
« Vastaus #97 : 11.12.09 - klo:17:50 »
Vai piruko se panee rukoilemaan ja toivomaan? 
Ilman Jumalan lupaa ei aatu tekisi mitään... ja jos aatulla olisi täysi valta meihin...hmmm... jäisi "vaippojen vaihto kokonaan pois"... ja alkaisi armoton "kirvely" pakaroissa...

Isä pitää huolen lapsestaan ja "vaihtaa kuivat" sekä sallii "pienokaisen käpertyä" Hänen kainaloon.
Niin on tehty teille ja kaikille muille "vellin syöjille"... minullekin... vaikka ei uskoisi.