Kirjoittaja Aihe: Urheiluhullut, 16. erä  (Luettu 15580 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #120 : 10.12.22 - klo:12:14 »
Oliko jo kolmas ottelu joka ratkaistiin rankkareilla.

Oli jo neljäs. Kroatia ollut mukana kahdessa, voittanut kummankin. Argentiinalla ja Marokolla kummallakin yksi kerta ja yksi voitto.

En katsonut eilisen otteluita kun oli muuta hommaa, mutta ilmeisesti olivat hyviä.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #121 : 10.12.22 - klo:12:27 »
Juu, todella hyvä peli se Kroatia-Brasilia ( vai toisinpäin ).

Minä en ole nöhnyt sitä Krostia 1. rankkari-peliä.

Harmittaa kun jaksanut eilistä Hollanti-Argentiinaa. Pitää yrittää nukkua silloin kun nukuttaa.
---

Luin just että Kerttu Niskanen voitti Beitostölenin 10 km ( p )  ja Johanna oli 5

Nyt alkaa ampumahiihto, ja mua nukuttaa....

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #122 : 10.12.22 - klo:14:17 »
Minua harmittaa liberaalina jalkapallon ammattikatselijana tämä typerä ote Argentiinalaisilta. Mutta kyllä Hollantikin pikkasen typeriä otteita esitti. Kroatia oli minulla loistava kansa. Kroatiassa on n. 4 miljoonaa asukasta vähän allekin. Siinä on sitä sisua!!!!
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #123 : 10.12.22 - klo:16:15 »
Kroatialaiset ovat ent. Jugoslavian vähiten slaavilaisia. Ero on suuri serbeihin.
Kosovolaiset ovat muslimeina muuten erilaisia, mutta hienoja taiteilijoita.

Kroatian peli oli kuin uudistunutta, kaikkine hienouksineen, brasseja vastaan.
Valmentajalta fiksuja vaihtoja.Parhaat ja vahvimmat oli säästetty viimeisiksi. Se oikea laituri, Jurosevitz tai joku... oli uskomaton, veti yksin ja veipallon neljältä brassi-puolustajalta. Eikä se jäänyt ainoaksi !
Luca Modritz on joukkueen aivot.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa juhani

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4178
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #124 : 10.12.22 - klo:17:05 »
Brassit eivät osaa puolustaa ei kerta kaikkiaan. Idioottimainen Argentiina osaa puolustaa. Messi kun lähtee niin Argentiina on pulassa. Kroatilaiset osaavat puolustaa ja hyökätä. Modritz on taikurimainen, mutta siellä tulee keskikentästä nuorempia.
wilhelmi niskasen jäljillä

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #125 : 10.12.22 - klo:17:25 »
En nyt sit tiedä?
Ehkä futiksessa on joku sosiaalinen aspekti tai sosialistinen?
Köyhät maatkin pääsee maailmankartalle.
?
Itte en muista kuin pari puulaaki ottelua, jossa enempi telakan eristäjät, siis me enempi pulloiltiin kuin palloiltiin.
Meillä oli maalin takana olut kori josta haettiin virvoitusta ja hoiperreltiin kentälle ja vastassa ilmastointiasentajat telakalta, varmaan jotain voimajuomaa heilläkin.
En muista lopputulosta, mutta maalivahtimme oli innoissaan pelistä ja jutteli syösymisistään koko seuraavan viikon.
Tik toc.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #126 : 10.12.22 - klo:17:58 »
Marokko pelaa hyvin, paremmin ainakin vielä kuin Portugal.
Marokon joukkueessa pelaa myös Allah-niminen nro 25

Olin parikymmentä vuotta sitten Portugalin fani, mutta en enää. En ainakaan samalla sydämellä kuin Kroatian ja Hollannin suhteen.

Pepe on vielä mukana, mutta Luiz Figo ei.   :039:

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #127 : 10.12.22 - klo:19:09 »
Toisella puoliajalla Portugal sai vaihdoilla vauhdin päälle, mutta ei sekään auttanut vaan Marokko voitti ensimmäisenä afrikkalaisen maana ottelun.

Illan peli Eglanti-Ranska , on se ja eama minun kannalta.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #128 : 10.12.22 - klo:22:07 »
Näyttää siltä että Ranska voittaa....

Jos Marokko voittaa vielä pari ottelua, niin hämmästys on suuri ja vedonlyöjätkin ihmeissään.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #129 : 11.12.22 - klo:13:12 »
Marokko pelaa hyvin, paremmin ainakin vielä kuin Portugal.
Marokon joukkueessa pelaa myös Allah-niminen nro 25

Attiat-Allah on hänen ns. sukunimensä. Perinteisesti arabiankielinen nimisysteemi ei tunne sukunimiä, mutta ehkä ne on nykyään käytössä.

Pelkkä Allah ihmisen nimenä olisi varmaan jumalanpilkkaa. Allah sitä ja Allah tätä kelpaa kyllä, Abdallah = "Jumalan orja", jne.

Katsoin ottelun, kannatin Marokkoa. Ronaldon kapteenina olisi tappion hetkellä kuulunut niellä oma murheensa ja jäädä kentälle muun joukkueen kanssa. Olisi ryhtynyt vaikka tennispelaajaksi niin saisi luvan kanssa olla itsekeskeisempi.

Turnauksen kahdeksasta alkulohkosta F oli sitten kovin. Siitä selvisi kaksi maata neljän parhaan joukkoon eli mitalipeleihin. Alun perin tiukan näköisestä E-lohkosta (Saksa, Espanja, Japani, Costa Rica) ei yksikään kahdeksan parhaan joukkoon.
« Viimeksi muokattu: 11.12.22 - klo:13:20 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #130 : 11.12.22 - klo:14:44 »
 :023:

Onneksi Ronaldon vaimo puolusti ukkoaan haukkumalla lehdistössä valmentajan.

Marokkoa on veikattu maailmanmestariksikin. Minä kannatan myös. Kroatian en usko selviävän Argentiinasta, tai sitten tapahtuu taas i h m e.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #131 : 14.12.22 - klo:08:25 »
Kroatia-ihmettä ei sitten nähty. Sitä tuntuivat odottavat monet asiantuntijatkin, en vain minä .

Argentiina antoi Kroatian näyttää taitopeliään liki  1. puoliajan ja alkoi sitten pelata omaa teho-ja tulos-peliään. Messi oli maestro. Mutta kyllä Luka Modric oli myös hyvä.
Tulos 3-0 on oiken. maalit ratkaisee.

Tänään en aio jäädä katsomaan Ranska-Marokko-ottelua.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Riitta-mummi

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 33645
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #132 : 18.12.22 - klo:20:16 »
Näin kaikkien aikojen jalkapallon MM-finaalin !

Vielä 2. puoliajan alkupuolella peli oli täysin Argentiinan halluussa. Sitten alkoi Ranskakin pelata kun vaihtomiehet toivat virtaa.

Sen jälkeen tapahtui vaikka mitä ! Mentiin rankkareihin, jotaka argentiinalaiset hoitivat kotiin. Sitä riemua stadionilla, sekä pelaajien, että tuhansien fanien juhliessa jiukkuettaan, ja eniten Messiä.

Nyt onneksi tulee tauko ja joulurauha näihin urheiluihin. Alkaa sukulointi, jo huomena tulevat ensimmäiset.   


 :109:  R-m

Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #133 : 18.12.22 - klo:22:01 »
No niin. Taisi ne futismitalit sitten mennä oikein, vaikka Ranska aikansa pyristeli. Ei jää jossiteltavaa, että jokin aiempi matsi olisi ollut moraalinen loppu- tai pronssiottelu.

Marokolle olisin toivonut pronssia, mutta ei sitten. Tasainen peli, joka tarjosi vielä viime hetkillä tasoitusmahdollisuuden. Samoin Ranskalle tarjolla jatko-ottelun lopulla voittomaalin paikka, mutta Argentiinan maalivahti venyi uskomattomaan jalkatorjuntaan.

Marokko oli kisojen väriläiskä, tarjosi viihdyttäviä otteluita. Alkulohkon 1. ottelunsa tuleva maailmanmestari Argentiina hävisi Saudi-Arabialle. En katsonut matsia ja nyt ihmettelenkin, mitä siinä oikein tapahtui. Lähtivätkö ns. soitellen sotaan, ylimielisinä?
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Urheiluhullut, 16. erä
« Vastaus #134 : 18.12.22 - klo:22:18 »
Morjensta!
On kai viikko vierähtänyt viime piipahduksestani foorumilla.
Tuli MM-kisat aika tarkkaan seurattua, ja samaa mieltä Öppiksen ja Riitan kanssa, olipahan loppuottelu, hienoa katsottavaa.
Hiihtoa ja ampumahiihtoa myös olen kovasti seurannut.
Mari loisti pikakisassa heti kun vain yksi huti ammunnassa, hiihto kyllä kulkee.
Davosin hiihdoissa tänään Eveliina Piippo pääsi jo kärjen tuntumaan hankalien vuosien jälkeen.
Miehissä Arsi Ruuskasen läpimurto ainakin yhdessä kisassa, Remi Lindholm jo tuttu nimi kärjen tuntumassa.
Snookeriakin sen verran seurannut että pitää ruveta telkkaria virittämään english openin finaaliin: Selby-Brecel