Äänestys

Kuka presidentiksi isänmaahamme?

Niinistö
19 (50%)
Haavisto
19 (50%)
Muuu..
0 (0%)

Äänestäjiä yhteensä: 36

Äänestys päättynyt: 06.02.12 - klo:09:08

Kirjoittaja Aihe: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros  (Luettu 112425 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #15 : 23.01.12 - klo:16:55 »
^Koska Lipponen ei ole demari? Suututtanut liian monia omassakin puolueessaan? (Ei silti, kyllä minäkin vähän ihmettelen että se noin vähän sai.)
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #16 : 23.01.12 - klo:16:57 »
^Haavistohan on Sudanissa ollut rauhanneuvottelijana, ja ei siellä minun luuloni (tietoa ei ole) mukaan homoja diggailla sen enempää kuin Irakissa. Huhujen mukaan olisi sielläkin klaarannut homman ihan, mutta tietoa minulla ei tästäkään oikeasti ole.


Kuten sanottu; -tietoa ei ole. Tuskinpa tällaisista paljon huudeltaisiinkaan...

Lainaus
Missähän kaikkialla Saksan nykyinen julkihomo ulkoministeri on vieraillut, onko ollut puoliso mukana ja onko tullut ongelmia?


Paljon mahdollista että on. Ulkoministeriin verrattuna presidentti on kuitenkin huomattavan näkyvässä asemassa.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #17 : 23.01.12 - klo:17:06 »
Minä kyllä sanoisin, että Saksan ulkoministeri on vähän näkyvämmässä asemassa kuin jonkun Suomen presidentti... Eihän näitä vaalejamme ole ulkomailla juuri noteerattu.

Jollakin Haavisto Sudan -googletuksella (tms. tiedonhaulla) voi tietysti koettaa etsiä mielestään  puolueettomaksi arvioimastaan lähteestä tietoa tuosta neuvottelukeikasta.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #18 : 23.01.12 - klo:17:15 »
Ei huudella, ei.
Eihän Halosen maineestakaan maailmalla uskallettu suomessa suoraan puhua, ennekuin Salo aloitti, vaikka on ollut Usa,ssa ja venäjällä monen naurun aihe.

Se on Jampe niin jotta Lipponen ei saa ääniä kun oli talvi, silloin lipposet ei oo parhaita mahdollisia.   ;  )

Otettiinhan uskonto hyvinkin aiheeksi, Soinia haukuttiin kovasti kun ei ole kunnon ateisti vaan kuuluu kirkkoon, katoliseen ja ei hyväksy ihmisen murhaamista sikiöasteella, vaikka lapsenmurhaamista pidetään nykky-yhteikunnassamme äidin oikeutena.   :kahvi:

Poissa Tiitiäinen

  • vaivatulla mielellä
  • Viestejä: 564
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #19 : 23.01.12 - klo:17:16 »
Käsittääkseni joka hiivatin maassa on kuitenkin tapana kunnioittaa toisen maan presidenttiä kaiken maailman kissanristijäisissä, vaikka olisi henk.koht. mitä mieltä ko. henkilöstä sinänsä. Kyllähän mekin täällä muitten maitten pressoja mollataan minkä keretään ja väitän, että sama meininki on vallalla myös muualla! Mutta so not! Se tyyppi on kuitenki valittu pressaksi ja Suomessa voidaan vieläpä sanoa, että se on IHAN OIKEASTI kansan valinta toisin kuin monissa muissa maissa....että sillai...

Ja kylläpä nuo tyypit joilla oikeasti on poliittista valtaa maailmalla, ovat osanneet siviilissäkin sössiä sen verran pahasti, että yks rekisteröity parisuhde ei paljoo mainetta pahenna.....  :icon_wink: Tai menee ja tiedä, mutta luullakseni aika monessa kulttuurissa pettämistä halveksitaan....ja silti nämä pettäjät ovat valtiovierailunsa klaaranneet ilman, että vierailukohteessa ollaan oltu lynkkaamassa virallisissa kemmakoissa....

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #20 : 23.01.12 - klo:17:20 »
Maata hallitsee sellainen jonka kansa on ansainnut.  ;  )

Et lapseni voi tietää miten vähillä aivoilla tätä maailmaa hallitaan.  ;  )   ( Olikohan se kaarle ? )    :kahvi:

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #21 : 23.01.12 - klo:17:21 »
Toinen juttu on että Haavisto ei ole tiedämmä käynyt armeijaa. Miksi?  Onko hän jonkin sortin pasifisti?

Entä jos tulee sota ja maata pitää puolustaa asein?  Onko silloin hyvä olla presidentti joka on itse kieltäytynyt aseista?

Syy miksi en pitänyt myöskään Arhinmäkeä edes vakavasti otettavana ehdokkaana, on hänen negatiivinen suhtautumisensa puolustuvoimiin ja asehankintoihin.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa Jampe

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2205
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #22 : 23.01.12 - klo:17:28 »
luullakseni aika monessa kulttuurissa pettämistä halveksitaan....ja silti nämä pettäjät ovat valtiovierailunsa klaaranneet ilman, että vierailukohteessa ollaan oltu lynkkaamassa virallisissa kemmakoissa....

Mutta kyllähän esim. Bill Clinton menetti roimasti uskottavuuttaan episodien jälkeen, samoin Ruotsin kuningas on joutunut suorastaan naurun alaiseksi, jo pelkistä syytöksistä.  Se, että valtiovierailuilla ei kraakuta näille asioille vatsa kippurassa, ei mielestäni tarkoita etteikö niillä olisi merkitystä presidentin /jonkin muun arvokkuuteen ja uskottavuuteen. Siellähän käyttäydytään aina virallisenetiketin mukaisesti, mutta metsästysreissulla ja saunassa sitten nauraa roikotetaan ja tehdään päätökset asioista vodkalasin äärellä rennossa tunnelmassa.

En usko että me tiedämme puoliakaan kaikesta.
Elämä on ihmisen parasta aikaa -Matti Nykänen-

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #23 : 23.01.12 - klo:17:32 »
Aika erikoista, että vielä vuonna 2012 jonkun homoseksuaalisuus aiheuttaa suomessa näin suuren kohun. Moni väittää että häpeäisi jos kansa valitsee homon presidentilsi - minä ja monet muut häpeämme enemmän moukkia joita toisen homous niin kovin vaivaa. Mulle ainakin on yhdentekevää tasavallan presidentin touhut makuukamarissa, kunhan kartiinit pitää kiinni - oli sitten homo tai hetero.

Voisiko joku kertoa, miksi ja mikä tämä muu -vaihtoehto?

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #24 : 23.01.12 - klo:17:35 »
Entä jos tulee sota ja maata pitää puolustaa asein?  Onko silloin hyvä olla presidentti joka on itse kieltäytynyt aseista?
Pressa voi silloin luovuttaa armeijan ylipäällikkyyden jollekulle pätevämpänä pitämälleen. Eikös Kalliokin (joka ei ollut käynyt armeijaa) niin tehnyt? (Jaa saattoi mennä yksityiskohdissaan toisin, mutta arvioikaa itse oliko pätemätön puolustuskysymyksissä. Ei minkäänmoinen sotilashenkilö siis kuitenkaan.)

Haaviston sivariajasta tuli puhetta duunipalaverissa, kun se on täällä kuulemma ollut. Kysyin onko tietoa oliko hyvä hommassaan, mutta ainoa mitä kuulin, oli, että kuulemma hiljaisenpuoleinen kahvihuonekeskusteluissa.
« Viimeksi muokattu: 23.01.12 - klo:17:39 kirjoittanut öppiäinen »
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #25 : 23.01.12 - klo:17:37 »
Aika erikoista, että vielä vuonna 2012 jonkun homoseksuaalisuus aiheuttaa suomessa näin suuren kohun. Moni väittää että häpeäisi jos kansa valitsee homon presidentilsi - minä ja monet muut häpeämme enemmän moukkia joita toisen homous niin kovin vaivaa. Mulle ainakin on yhdentekevää tasavallan presidentin touhut makuukamarissa, kunhan kartiinit pitää kiinni - oli sitten homo tai hetero.

Voisiko joku kertoa, miksi ja mikä tämä muu -vaihtoehto?

Voin kertoa, kun kerran laitoin sen siihen. Se on vain siksi, että olisi kysyttävää. Toisekseen ajattelin, että joukossa on joitakin, joille kumpikaan ei ole hyvä, niin voi purkaa tunteitaan sinne.
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi

Poissa m.k

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 964
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #26 : 23.01.12 - klo:18:57 »
Mutta kun ei voi purkaa vaaleissakaan, niin pitäisin kyllä täysin turhana kikkailuna. Mulle nyt on justiinsa sama jos joku on niin juntti ettei osaa äänestää kuin Paavo Väyrystä tai Timo Soinia, onneksi heitä oli noinkin vähän.

Vielä teille homofobisille, jotka pelkäätte että Pekka Haavisto ei voisi avoimen homoseksuaalisuutensa vuoksi hoitaa tasavallan presidentin tehtäviä:

http://kaikki-elamasta.blogspot.com/2012/01/tama-aihe-pitaisi-olla-jo-kasitelty.html

Poissa steal

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 1603
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #27 : 23.01.12 - klo:19:23 »
Minä ilimottaudun Juntiksi.

Monella on todellakin homofobia kun aina vaan mediassa kehutaan homoutta ja pidetään sitä jo välttämättömyytenä.
Höh, miksei voitas kehua myös heteroutta, vai onko heterous jo huomattu kieroutuneeksi asiaksi.
Suomessa on muutenkin tietyllä perhepoliitikalla ja uran liiallisella arvostamisella saatu syntyvyys matalaksi, sitten ihmetellään, miksi väestön ikärakenne on kieroutunut.
Vieläkään ei ole herätty tosiasioihin jotta, koiras ei poijji ja nainen on hedelmällinen vain niinkauan kuin munasoluja on.

Kun miettii miten älähdettiin Isäntä ja emäntä sanoihin ja heteroita aletaan sanoa ahdasmieliseksi jos ei hinttailu kiinnosta vaikka kuin sitä yritetään tuputtaa ja kehua mediassa.
En mahda sille mitään, ettei seksi miehen tai nuoren pojan kanssa kiinnosta yhtään.
Ei vaikka ois kuin eksoottinen pörröpää trikoissaan, korkkareissa ja huulet punaisina suudelmaa odottaen.

Olen jo huomannut siis jotta olen Juntti, oikea punaniska joka katselee mielellään naisia kesämekoissaan, oikeaa iloa silmille.   :kahvi:

Kyllähän se Pekan henkilökin saattaa jo osata vieraille suomipaahtoiset kahveet kiehauttaa.  ;  )

Poissa mt

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2621
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #28 : 23.01.12 - klo:19:28 »
Mutta kun ei voi purkaa vaaleissakaan, niin pitäisin kyllä täysin turhana kikkailuna. Mulle nyt on justiinsa sama jos joku on niin juntti ettei osaa äänestää kuin Paavo Väyrystä tai Timo Soinia, onneksi heitä oli noinkin vähän.

Vielä teille homofobisille, jotka pelkäätte että Pekka Haavisto ei voisi avoimen homoseksuaalisuutensa vuoksi hoitaa tasavallan presidentin tehtäviä:

Ei Niinistön lukemiakaan saatu ilman sankkaa junttikuntaa - meitä juntteja on sentään enemmistö tässä maassa. Haavistohan jo totesikin (tosin herrasmiesmäisin ilmaisuin) saaneensa todennäköisesti yllättävän paljon junttien ääniä.

Mt
kantakirjajuntti

Poissa seppos

  • Ylläpitäjä
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 16857
    • http://www.samila.1g.fi
Vs: Presidentinvaalit 2012 toinen kierros
« Vastaus #29 : 23.01.12 - klo:20:11 »
Antakaa nyt ihmeessä Jumalalle anteeksi, että hän antaa tänne syntyä juntteja, heteroita, homoja, tai muita, joita muilla totisesti oikeassa olevilla on oikeus halveksia. Keskitytään omiin puutteisiin, vaikka se ikävää olisikin ja jätetään nimittely ym. pois tältä foorumilta. :kahvi:
Jumala on arjessa
Tekno- ei teologi