Kirjoittaja Aihe: Jumalan Sanaa tähänkin päivään  (Luettu 1474 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Koirannahkalakki

• Rykäisee alkaakseen seurapuheen
Jumalan Sanaa tähänkin päivään
« : 25.06.24 - klo:12:41 »
Kirjoitettu on:

Toinen Kirje Timoteukselle 3
1. Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
2. Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
3. rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
4. pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
5. heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
6. Sillä niitä ovat ne, jotka tungettelevat taloihin ja pauloihinsa kietovat syntien rasittamia ja monenlaisten himojen heiteltäviä naisparkoja,
7. jotka aina ovat opetusta ottamassa, eivätkä koskaan voi päästä totuuden tuntemiseen.
8. Ja niinkuin Jannes ja Jambres vastustivat Moosesta, niin nuokin vastustavat totuutta, nuo mieleltään turmeltuneet ihmiset, jotka eivät uskonkoetuksissa kestä.
9. Mutta he eivät pitemmälle edisty, sillä heidän mielettömyytensä on käyvä ilmeiseksi kaikille, niinkuin noidenkin mielettömyys kävi ilmi.

Totuuden vastustajia onkin jo maailma täynnä ja luopumus Totuudesta on edennyt pitkälle.

Toinen Kirje Korinttilaisille 13
5. Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta.

Johanneksen Ilmestys 3
15. Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
16. Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos.
17. Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.
18. Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit.
« Viimeksi muokattu: 25.06.24 - klo:12:51 kirjoittanut Koirannahkalakki »
Matteuksen 24
42. Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee.

Poissa ramiroflores

• Körttiläisyyden jäljillä
Vs: Jumalan Sanaa tähänkin päivään
« Vastaus #1 : 25.06.24 - klo:13:54 »
Jumalan sana ei koskaan katoa !

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #2 : 25.06.24 - klo:15:28 »
Körttifoorumilla ollaan yleisesti Suomen evankelisluterilaisen kirkon jäseniä. Niimpä elämme kirkon opetuksen mukaan.
Saamme myös ajatella ja kirjoittaa miten kukakin kokee elämän kirkon jäsenenä.

Eivät myöskään muut vanhat kirkot, katolinen eikä ortodoksinen toimi kuten te eräät
tuomion profeetat.
Jumalan lapsina, Kristuksen armahtamina voimme elää ilman että istumme jatkuvasti Raamattua tutkimassa. Niin tekevät juutalaiset orthodoksit. Istuvat päivät pitkät kiistelemässä mitä mikäkin sana Toorassa tarkoittaa.
Siitä Kristus vapahti meidät, siitäkin.

Onko amerikkalainen viidesläisyys  mielestänne kaikelta pahalta pelastava asia.
Ei ole, mielestäni, eikä raamattukaan, kirjana.

Tuomitsijat tuomitaan rakkkaudettomina fariseuksina.
Elämän näen pientareelle piirtyvän...
Lopulla matkaa ikäväni ymmärrän;
Ihmisen on määrä kotiin päästä kerran      (Kaija Pispa)

Poissa Koirannahkalakki

« Vastaus #3 : 25.06.24 - klo:16:08 »
Jumala on sanonut:

Johanneksen 8
42. Jeesus sanoi heille: "Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt.
43. Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.
44. Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
45. Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden.

Matteuksen 24

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #4 : 25.06.24 - klo:16:37 »
Minä rakastan Jeesusta Kristusta, Vapahtajaani. Minua sinun ei tarvitse käännyttää.

Onko tämä taas jonkin lahkon maailmanlopun ennustustyötä.
Sitä päivää ei tiedä kuin yksin Jumala, Herramme.

Poissa Koirannahkalakki

« Vastaus #5 : 25.06.24 - klo:16:50 »
Jumala on sanonut

Johanneksen 14
23. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
24. Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
Matteuksen 24

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #6 : 26.06.24 - klo:17:44 »
Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.

Oletkohan itse täysin ymmärtänyt? Mieti, mitkä Vapahtajan sanat ovat sinun korvillesi sietämättömiä.

Poissa Koirannahkalakki

« Vastaus #7 : 26.06.24 - klo:19:11 »
Mitkään Hänen sanansa eivät ole minulle sietämättömiä, päinvastoin. Ihminen joka vaeltaa pimeydessä, kapinoi Jumalan Sanaa vastaan eli Kristusta.

Ihminen joka vaeltaa Valossa, rakastaa Jumalan Sanaa eikä hyökkää sitä vastaan.

Herramme Jeesus olkoon armollinen meille syntisille ihmisille sillä totisesti ei ole meissä mitään hyvää itsessämme.
Matteuksen 24

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #8 : 26.06.24 - klo:19:56 »
Mitkään Hänen sanansa eivät ole minulle sietämättömiä, päinvastoin.

Ajattelin lähinnä Jeesuksen sanoja, joissa varoitetaan toisten tuomitsemisesta ja uskon mittaamisesta.

Poissa Koirannahkalakki

« Vastaus #9 : 26.06.24 - klo:20:35 »
Ajattelin lähinnä Jeesuksen sanoja, joissa varoitetaan toisten tuomitsemisesta ja uskon mittaamisesta.

Jumalan Sana tuomitsee, en minä.
Matteuksen 24

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #10 : 26.06.24 - klo:21:40 »
Jumalan Sana tuomitsee, en minä.

Sinä toimit tuomarina, kun käytät Jumalan sanaa lähimmäisiäsi vastaan. Laki on Jumalan, mutta tuomarin nuijaa pitelet itse. Lihaksi tullut Sana tuli pelastamaan eikä tuomitsemaan. Joh. 3:17:
"Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan sitä tuomitsemaan, vaan pelastamaan sen.”

Poissa Koirannahkalakki

« Vastaus #11 : 27.06.24 - klo:09:44 »
Sinä toimit tuomarina, kun käytät Jumalan sanaa lähimmäisiäsi vastaan. Laki on Jumalan, mutta tuomarin nuijaa pitelet itse. Lihaksi tullut Sana tuli pelastamaan eikä tuomitsemaan. Joh. 3:17:
"Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan sitä tuomitsemaan, vaan pelastamaan sen.”

Jumala on sanonut

Johanneksen 3
19. Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
20. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.

Jumalan Sana puhuu, kenelle puhuu ja tällä foorumilla on toteen käynyt sananlasku, se älähtää, johon kalikka kolahtaa. Se kehen Sana osuu, se nousee joko vastaan tai sitten alistuu Sanan alle ja tekee parannuksen.

Herramme Jeesus Kristus kutsuu meitä syntisiä ihmisiä luoksensa ja jos me emme tunne itseämme viheliäisiksi niin me tarvitsemme Sanan valaisemaan meidän pimeyttä, että ymmärtäisimme oman viheliäisyytemme.

Herra tahtoo, että tunnustamme syntimme Hänelle ja kadumme tekojamme, teemme parannuksen pimeyden teoista.

Kirje Galatalaisille 5
19. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20. epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
21. kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.

Kaikki mitä on täällä sanottu Jumalan Sanaa vastaan, Pyhää Raamattua vähätelty, on kirjattu ylös ja asianosaiset joutuvat vastuuseen viimeisenä päivänä kun seisovat Herramme Jeesuksen edessä, elleivät kadu ja tee parannusta.

Pohtikaamme sitä jos nyt kuolisimme, että kuinka monta syntiä on tunnustamatta, katumatta ja anteeksi saamatta sillä ne vievät kadotukseen, eikä Herran edessä seistessä ole enää mahdollisuutta tehdä parannusta, silloin kuuluvat sanat

Matteuksen 7
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Matteuksen 24

Poissa Pena

• Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
« Vastaus #12 : 27.06.24 - klo:11:21 »
Jumalan Sana puhuu, kenelle puhuu ja tällä foorumilla on toteen käynyt sananlasku, se älähtää, johon kalikka kolahtaa. Se kehen Sana osuu, se nousee joko vastaan tai sitten alistuu Sanan alle ja tekee parannuksen.

Herramme Jeesus Kristus kutsuu meitä syntisiä ihmisiä luoksensa ja jos me emme tunne itseämme viheliäisiksi niin me tarvitsemme Sanan valaisemaan meidän pimeyttä, että ymmärtäisimme oman viheliäisyytemme.

Herra tahtoo, että tunnustamme syntimme Hänelle ja kadumme tekojamme, teemme parannuksen pimeyden teoista.

Kaikki mitä on täällä sanottu Jumalan Sanaa vastaan, Pyhää Raamattua vähätelty, on kirjattu ylös ja asianosaiset joutuvat vastuuseen viimeisenä päivänä kun seisovat Herramme Jeesuksen edessä, elleivät kadu ja tee parannusta.

Pohtikaamme sitä jos nyt kuolisimme, että kuinka monta syntiä on tunnustamatta, katumatta ja anteeksi saamatta sillä ne vievät kadotukseen, eikä Herran edessä seistessä ole enää mahdollisuutta tehdä parannusta, silloin kuuluvat sanat

Kukaan ei ole hyökännyt Jumalan sanaa vastaan. Edes sinua vastaan ei ole käyty, Koirannahkalakki. Täällä keskustelevat tiedämme olevamme armoa tarvitsevia syntisiä, mutta meillä ei ole mitään syytä tunnustaa syntejämmeo sinulle. Siionin virret, joita veisaamme, sanoittavat suurelta osalta synnintunnustusta ja parannuksentekoa sekä Jumalan armon kaipausta.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #13 : 27.06.24 - klo:14:46 »
Ei Jumala luonut maailmaa ilottomaksi ja ankeaksi paikaksi ihmisen kieriskellä synneissään.
Jumalan rakkaus Kristuksessa on vapauttanut Häneen uskovat iloon, rauhaan, rakkauteen. Ei Jumala kiellä nauttimasta niistä antimista joita Eedenistä karkoituksen jälkeenkin Hän on ihmselle suonut.

Mutta, moralistit, nämä kaiken ilon tappajat, raamatulla osoittelevat ja lyövät, jopa Kristksen omiksi tunnustautuneita vaikka miksi nimittelevät ! kenen omia he ovat, panee miettimään.

Poissa Riitta-mummi

• ystäväkansaa
« Vastaus #14 : 28.06.24 - klo:15:21 »
Arvaan, että tämä Toorauskovaisuus tulee helluntaisuuden suunnalta.
Googlailin hiukan kun en muistanut missä Jeesus käski syödä pääsiäislampaan kokonaan.
Avautui tällainen keskustelu.

https://keskustelu.suomi24.fi/t/15579509/paasiaislammas-on-kokonaan-syotava--mitaan-ei-saa-jattaa-seuraavaa-paivaa-varten-