Sinä toimit tuomarina, kun käytät Jumalan sanaa lähimmäisiäsi vastaan. Laki on Jumalan, mutta tuomarin nuijaa pitelet itse. Lihaksi tullut Sana tuli pelastamaan eikä tuomitsemaan. Joh. 3:17:
"Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan sitä tuomitsemaan, vaan pelastamaan sen.”
Jumala on sanonut
Johanneksen 3
19. Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
20. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
Jumalan Sana puhuu, kenelle puhuu ja tällä foorumilla on toteen käynyt sananlasku, se älähtää, johon kalikka kolahtaa. Se kehen Sana osuu, se nousee joko vastaan tai sitten alistuu Sanan alle ja tekee parannuksen.
Herramme Jeesus Kristus kutsuu meitä syntisiä ihmisiä luoksensa ja jos me emme tunne itseämme viheliäisiksi niin me tarvitsemme Sanan valaisemaan meidän pimeyttä, että ymmärtäisimme oman viheliäisyytemme.
Herra tahtoo, että tunnustamme syntimme Hänelle ja kadumme tekojamme, teemme parannuksen pimeyden teoista.
Kirje Galatalaisille 5
19. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20. epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
21. kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
Kaikki mitä on täällä sanottu Jumalan Sanaa vastaan, Pyhää Raamattua vähätelty, on kirjattu ylös ja asianosaiset joutuvat vastuuseen viimeisenä päivänä kun seisovat Herramme Jeesuksen edessä, elleivät kadu ja tee parannusta.
Pohtikaamme sitä jos nyt kuolisimme, että kuinka monta syntiä on tunnustamatta, katumatta ja anteeksi saamatta sillä ne vievät kadotukseen, eikä Herran edessä seistessä ole enää mahdollisuutta tehdä parannusta, silloin kuuluvat sanat
Matteuksen 7
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.