^ En. Vaan talossa alkaa remontti, jossa piha muutetaan parvekkeeksi.
Ts. pistetään tähän parvekelasit samaan kohtaan missä on yläkerran parveke, ja ei tule mitään ovea, josta voisin käydä suoraan pihalle.
Lisäksi julkisivuremontti tallaa istutukset.
Muutin tähän aikoinaan nimenomaan siksi, että asunnossa on piha. En halua mitään parvekelaseja. Naapurini tässä alimmassa kerroksessa ovat yhtä lailla tyrmistyneitä. Eivät hekään halua pihan sijaan lasitettua maan tasalla olevaa parveketta.
15. päivä mennessä käskettiin tyhjentää parvekkeet ja huoneistopihat. Sitten pistetään rempan ajaksi ovet ulkoapäin lukkoon. Ihmettelen, miten se nyt lauantaina tehtäisiin, mutta kun näin kerran on sanottu niin varminta uskoa.
Pistää kyllä harkitsemaan muuttamista, mutta Pohjois-Karjalaan en halua. Äitini asunnossa olisi kyllä pihoja kaksinkin kappalein, isoja vielä, joten sen puoleen se olisi oikeinkin houkuttava.
En ymmärrä, miksi kaikki pitää pakottaa samaan muottiin. Me alakertalaiset täällä olemme nimenomaan pihallisen asunnon kaikki halunneet, ja nuo viimeksi muuttaneetkin ovat vielä tänä keväänä laittaneet pihaansa oikein nätiksi. Istuttaneet orvokkeja ym. juuri siihen, mihin tulee seinä ja työmaa. Aikaisin keväällä puhuttiin parvekeremontista, mutta emmehän me sitä niin mieltäneet, että meillä olisi parveke. Toukokuun lopussa minulle asia vasta selvisi, ja sen jälkeen olen yrittänyt neuvotella, ettei niitä tarvitsisi ottaa, ja jopa tarjoutunut maksamaan niiden asennuksen omasta pussista jos ja kun muutan joskus pois. Olin ajatellut asua tässä loppuikäni ts. kunnes ehkä joudun johonkin hoitolaitokseen, mutta saa nyt nähdä.