Hyvää lokakuuta sinne Hattulaan ! Kyllä viikko vierähtää nopeasti nykyään. Minulla sen mitta on dosettientäyttöväli. On sunnuntai-ilta,
Ja taas on dosetit tyhjät !
Enää ei ole muuten viikonpäivillä samaa merkitystä kuin aikanaan työelämässä ollessa. Silloin perjantai oikein tuntui, kun viikonloppu oli edessä !
Nyt ainoa poikkeava toimi on sunnuntainen Jumalanpalvelus, sekin nykyään telkkarista.
Pieniin on tapahtumat menneet, mutta näin on Luoja säätänyt. Ja kaikki mikä annetaan otetaan vastaan, niin ainakin toivon.
Matille myös on pyöräily, sekä kuntoväline, että henkireikä ainaiseen istumiseen kirjan kanssa tuolissa. Hän ei huonolla jalallaan juuri kävele, mutta pyörän ja auton ajo sujuu yhä, infarktin läpi käyneeltä mieheltä.
Hyvin on Herra kaiken suunnitellut kohdallamme. Minä en voi enää ajaa autoa, Matti voi.
Matti kuskaa minua kauppaan, lääkäriin, tutkimuksiin ja kyläilylle.
Minä kävelen huoneissa ilman rollaa, paitsi yöllä. Kävelen ja teen kaiken mitä huushollissa tarvitsee, paitsi siivouksen. Siihen on 'palkkapiika' meillä.
Matin pyörälenkit ovat tunnin - puolentoista mittaisia ja liki 20 km, välillä istuen ja leväten. Sitten hän kertoilee havainnoistaan.
Hanhet lähtivät tänään, oli sopiva pohjoistuuli.
Minä keitin kalakeiton ja paistoin uuniomenat ja tein niille vanilja kiisselin.
Nyt kuuntelen Matti Vanhasen päiväkirjaa edellisen hallituksen ajalta. Mielenkiintoa ylläpitävää puhetta politiikan yksityiselämän pakeilta.
R-m