Me jotka olemme monisairaita näemme ( vaikka näkö vaivaa ) tämän valtavan muutoksen, sanotaa kymmenessä vuodessa, joka on kunnallisissa terverveyspalveluissa heikentynyt.
Menin jouluksi kotiin ja sielä äitini oli saanut jonkun taudin.
No moikatin kun menin sinne ja hän että mites poika jakselee ja minä, että töitä vaan täysillä.
Hän siinä että niin hänkin vasta 88 vuotta Helmikuussa tulee täyteen ja yksin elää ja tulee toimeen.
No mutsi sai jonkun taudin ja valitti vatsaansa ja vein hänet jouluna Kankaanpäästä Valkeakoskelle päivystykseen ja alkoi 7 tunnin jonotus.
Ekat kolme ok, mutta sitten alkoi poltella vatsaa ja sain hänet johki paareille odottomaan lääkärille pääsyä.
Siinä muutama tunti ja aloin jo miettiä miten ensiapu toimii ja osaanko antaa ja meinasin alkaa raivoamaan ja hajoittamaan paikkoja.
No joku pikkulapsi itki ja parkui tunnin niin ajattelin, että antaa kuoleman korjata, kun vanhakin, että edes lapsi pääsisi jonossa.
No kun päästiin lääkäriin, niin nuori lääkjäri kyseli ja sanoi, että menkää kotiin.
Ei tutkimuksia ei mitään, no kun aatto ja lekurilla kiire kotiin.
No kotiin äidille sitten ja yö jotenkin meni ja meitsi hermono, jos toi kuolee. No yö meni seuraava päivä pyyteli panadolia ja annoin sen kolme. Illalla piti soittaa ambulanssi, tulivat ja ottivat sydänfilimin eivätkä ott<neet, kun tayksissä 110 tunnin jono päivystyksessä.
No selvittiin yö ja aamulla terveyskeskukseen ja verikoe ja tulehdus ja hoitoja.
Olin aika vihainen terkkareiden tasosta ei kun päivystyksen.
Hommasin vihaisena kotihoidon äidille ja kai hän pärjää, mutta hänellä kun aivotoimita niin pahuksen vireetä, ei kuten mulla, niin hän on liian skarppi ja fiksumpi kuin hoitoatekevät, että hän saa ne tekemään niin kuin haluaa, ei niinkuin olisi paras.
Siis niinkuin riitta rakasd mummu kirjoitti, niin terveydenhoito on vaan mennyt alespäin.
Johtuu näistä vesemmistopolitiikoistra ja vihreistä kun jotain hömppää ja ihmiset kärsii.
Että ei lääkäri apua, kotihoito loppuun asti ja muuta.
Lääkäreiksi olisi paljon tulossa, mutta lääkärimafia vaan ei halua että koulutettaisi niin paljoa että hinnat pysyisivät korkeina.
Itse olen aina ollut sitä mieltä, että koko koulutus juttu on vaan yhtä kusetusta.
Lääkäriksi opiskelu 7-12 vuotta, ei ihmisen anatomia ole kovin ihmeellistä, 7-9 vuotta hammaslääkäri, no ei hammas ja suu ole niin vaikeaa ettei sitä voisi oppia no vuodessa, luulisin keskijärjellä omaavalla kestävän jokunen kuukausi max, tai muusikko tao muu akateeminen ammatti, en tajua tota koulutuksen määrää. Kyse on vaan rahastuksesta ja politikoinnista taustalla.
Oon vaan niin vihainen koko hommasta.
Äitini ystävä seurakunnasta, niin korkeammin koulutettu talousalalta, kertoi mulle, että hän saattoi isänsä hautaan ja hermoili hoitajien palveluja ja otti muutaman opinnon lähihoitajaksi, että tajuaisi lääkkeistä ja muusta ja sitten teki koko tutkinnon ihan vaan lonkalta.
Jos multa kysytään nykymenosta, niin vastaisin.
ATOMIPOMMI KYLLÄ Kiitos!!