Ei mikään ihme jos väsyy tässä iässä , vallankin kun on sairauksia. Mutta kun on hyvät lääkkeet ja lääkärit, pärjäillään.
Onneksi meitäkin on kaksi. Siitä muistamme kiittää melko usein.
Eilen olin naapurissa kahvilla, meitä oli neljä naista tästä talosta. Kaksi on leskiä, yksi on neiti. Puhuttiin mitä on tehty ensi talven mahdollisten sähkökatkosten varalle., ja muutoinkin vanhuuden vuoksi. Ovat minua nuorempia, 5 -10 v.
Leskirouvat ovat tyhjentäneet ylä-kaapit koska eivät pääse ulottumaan niihin. Eikä meistä kukaan enää saa nousta apu-portaille.
Meillä Matti ulottuu, eikä minun ole tarve kaappeja tyhjentää. Ne ovatkin hyvää säilytystilaa vähemmän tarvittaville tavaroille. Todella tarpeelliset meillä.
Yksin elävä seinänaapuri pitää aina kännykkää taskussaan ja panee sen kylppärissä käydessään lattialle sen varalle jos sattuisi kaatumaan, niin ylettyy sitten soittamaan.
Mattoja ovat ottaneet myös pois lattioilta, kaatumisen pelossa. Sitä se onkin.
Olen kaksi kertaa mattoon kompastunut, ikävin seurauksin.
En ole kaikkia mattoja vielä poistanut , sillä meillä on rollaattorit. Ne vakauttaa liikkumisen.
Yöllä minäkin käytän sitä vessareisulla. Päivällä menen huoneissa ilman, ja Mattikin jo aika usein.
Tällaistahan tämä, mutta ei hullumpaa. Kun Luoja soisi tämän tällaisena jatkuvankin.