Kirjoittaja Aihe: Enkelten maailma  (Luettu 3801 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Enkelten maailma
« : 09.05.19 - klo:19:28 »
   Aikoinaan hyvin tunnettu ja tykätty radioääni ja kirjailija Esko Mustonen julkisti vuonna 1994 monipuolisen ja mielenkiintoisen kirjan Enkelten maailma. Kirjassa Mustonen valottaa enkelasiaa mietitysti ja tutkitusti sekä antaa monien ihmisten kertoa mietteitään enkeleistä ja myös enkelikokemuksiaan. Sana-lehden nykyinen päätoimittaja Heli Karhumäki lyttäsi muinoin tyystin Mustosen mainion enkeliteoksen. Karhumäki kirjoitti silloisessa lehdessään suorastaan häväistyskirjoituksen Mustosta vastaan. Itse olen onnellinen, että minulla on tämä Mustosen enkelikirja, tämä Enkelten maailma. Pidän sitä parempana ja tietyllä lailla tietävämpänä ja etenkin vaikuttavampana kuin esimerkiksi Kotimaassa iätajat touhunneen Olli Seppälän kirjaa vastaavasta aiheesta ja asiasta. :kahvi:

Esko Mustosen Enkelten maailma on antanut minulle paljon. Eikä tuo teos käytännössä vanhene. :023:

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Enkelten maailma
« Vastaus #1 : 09.05.19 - klo:19:35 »
Ymmärrän hyvin, että aiheesta kirjoitat. Minulla on ollut yksi vaikuttava enkelikokemus, joka piti minua voimissani yksien hautajaisten ylitse. Olemme uskon alueella mitä suurimmassa määrin, että ainakaan minä en lähtisi murskaamaan kenenkään kirjoituksia. Toiset ovat uskossaan vuorenvarmoja, toiset taas eivät uskoaan erityisesti mainosta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Enkelten maailma
« Vastaus #2 : 09.05.19 - klo:19:42 »
Minusta Heli on populisti, mutta miten vaan.

Eneklit on kuitenkin totta, eikö olekkin?

Itselläni Jumalan Isän kaikkivaltiaan armosta jokunen Enkeli kokemus.

Kyllä Enkelit kuuluu tohon hullun myllyyn joka ympärillämme käy.

Ois kiva kun ihmiset näkisivät mitä öö onko se kolmas tao toinen ulottuvuus toi henkinen maailma?

Joka tapauksessa totta.

Itseäni kerran vuonna kuokka ja hakku, niin yks homoksi alkanut ystäväni, ja ei oltu homppeli suhteessa, ja niitä vastaan mulla ei ole.
No siis minä heterona jotain, et hitto kun on hankalaa ja hän.
Markku me olemme kokoaika sodassa.
Ympärillämme on hengellinen taistelu ja jotain muuta kundi selitteli.

Siis tää homppeli on melkein pyhimys ja mua verratessa iha pyhimys.
Hän oli aina viemässä leipää kadun miehille, kun bedjas siltojen alla.

Hän oli lähetystyössä, no just siellä huorieb ja homojen ja sen kulttuurien halveksittujen seiassa ns, evnkelioimassa.

Hänestä ei minulla ole pahaa sanottavaa, jos viimeisellä tuomiolla mua pyydetään todistamaan.

Onhan heruttaja yhdistykseeläkin nää omat homonsa, kuten Korkaa, Liisaa ja monia muita, luulen että melkein enemmistönä.

Ei mua se haittaa, että on homo tai jotenkin erilainen.
Raamattu tietysti on kovasti vastaan ainakin joissain kohdin heitä ja aika ankarankin.
Itse en osaa sanoa mitään tuomitsevaa, kun en koe olevani sitä porukkaa.

Mistähän olin kirjoittelemassa, kun eksyin tohon moralistien sotaa käsittelemään.

No oli mitä oli, niin rock and roll, newer kuole.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Enkelten maailma
« Vastaus #3 : 09.05.19 - klo:19:45 »

Niin ne Enkelit.

Kalistajalla on kyllä avoin mieli ja hän tulee jostain hengellisestä pappissuvusta ja uskon, että hän tietää näistä asioista paljon.
Tik toc.

Poissa Kalistaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 2575
Vs: Enkelten maailma
« Vastaus #4 : 09.05.19 - klo:20:04 »


 Viisveisaaja & Muut. Enkeleitä on.  Sanotaan näin, että minulla ei ole tästä ihanasta ja ihmeellisestä asiasta pelkästään tietotietoa, vaan...

Elämä on enemmän, enkelit ovat osa elämää!

Kuunnelkaa heitä, jotka ovat enkeleitä nähneet, kokeneet tai aistineet. Lukekaa kaikessa rauhassa kirjoja enkeleistä. Hyvä olisi vaikka tuon Mustosen ( joka on kirjoittanut myös enteistä sodassa, hän sai tuota "sotakirjaa" tehdessään- siis toinen asia, toinen kirja - raportteja raavailta miehiltä, jotka kertoivat, että kranaatti olisi vienyt heidät sotakentiltä toiseen ulottuvuuteen, ellei...):

Mutta enkeleihin. Kädet ristiin. Keskittykää. Pyytäkää...

Enkelit ovat tänään yhtä totta kuin aiempina aikoina. Niin se on.

Sadut ovat satuja, mutta enkelit ovat todellisuutta. Ne eivät ehkä ole sitä likikään kaikille nykykirkon papeille ja pipeille... Mutta: ehkä juuri sinä koet enkelin ennen pitkää... En minä ainakaan ihmettelisi yhtään jos/kun niin käy. :kahvi:


Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Enkelten maailma
« Vastaus #5 : 09.05.19 - klo:20:12 »
Autuas se joka uskoo, vaikkei näe.  :eusa_angel:
Pyryharakka

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Enkelten maailma
« Vastaus #6 : 09.05.19 - klo:20:23 »
Autuas se joka uskoo, vaikkei näe.  :eusa_angel:

Ihan tottta, mutta jos multa kysytään, niin kaikkee valta sanasookeille.
Tik toc.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8337
Vs: Enkelten maailma
« Vastaus #7 : 09.05.19 - klo:20:30 »
Autuas se joka uskoo, vaikkei näe.  :eusa_angel:

Pyry vaan on aika fiksu.

Kun luen niin tajuan jotain, mutta kun luen toisen kertaa, niin tajuan enempi.

Toi insinöörien tekninen ajattelu jotenkin pystyn siihen, mutta en niin nopeasti.
Tik toc.

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Enkelten maailma
« Vastaus #8 : 09.05.19 - klo:20:44 »
 :icon_biggrin: No, Viisveisaaja, siehän se fiksu olet, kun ymmärrät. Mie vaan toistan fraaseja.  :023:
Taidan olla vähän laiska selittämään. Kyll mie enkeleihin uskon ihan oikiast, vaikk en oo silleensä nähny. Tunnen kyllä muutaman, jotka ovat nähneet tai kokeneet enkelin. Olen minäkin kokenut suojaa ja varjelusta, mutten sellaista kokreettista kosketusta tai tunnetta. Tai sitten minulla on vain huono muisti.  :003:

Ihmiset on vain tehneet enkeleistä kauniita kiiltokuvia ja pikku-pikku enkeleitä. Eihän sellaisiin voi uskoa. Mutta kun lukee raamattua, saa enkeleistä uskottavamman kuvan.
Pyryharakka

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Enkelten maailma
« Vastaus #9 : 09.05.19 - klo:21:29 »
Niin, mistähän se mahtaa olla peräisin, jotta enkeli kuvataan pikkutyttöjen rakastamana kiiltokuvana kauniista, nuoresta naisesta.

Raamatussa enkelit kuvataan taivaallisena palvelusväkenä tai viestintuojana tai sotaväkenä.

Matteuksen evankeliumi:
4:11 Silloin perkele jätti hänet; ja katso, enkeleitä tuli hänen tykönsä, ja he tekivät hänelle palvelusta.

26:53 Vai luuletko, etten voisi rukoilla Isääni, niin että hän lähettäisi heti minulle enemmän kuin kaksitoista legionaa enkeleitä?


2:13 Mutta kun he olivat menneet, niin katso, Herran enkeli ilmestyi Joosefille unessa ja sanoi: "Nouse, ota lapsi ja hänen äitinsä ja pakene Egyptiin, ja ole siellä siihen asti, kuin minä sinulle sanon; sillä Herodes on etsivä lasta surmatakseen hänet."

***

Tiesitkö sinä, joka uskot Jeesukseen henkilökohtaisena vapahtajanasi, että juuri sinut on esitelty enkeleille.

Luukas:
12:8 Mutta minä sanon teille: jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, myös Ihmisen Poika tunnustaa Jumalan enkelien edessä

Enkelit ovat mukana elämässäsi, he seuraavat sinua ja auttavat sinua, taivaallista palvelusväkeä he ovat.
Ei ainoastaan suojelusenkeliä kuvaavassa taulussa ja lapsen suojelijana, vaan tässä ja nyt aikuisen elämässä myös.
Ei ole kuitenkaan tarkoitettu, että  me suoraan puhuttelisimme enkeleitä, sen sijaan voimme pyytää Isältä Jeesuksen nimessä enkeleitä vartioimaan meitä ja tekemään meille palvelusta.



Poissa vn

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 21725
Vs: Enkelten maailma
« Vastaus #10 : 09.05.19 - klo:21:35 »
70-luvulta muistan että kovasti puhuttiin kirjasta, olikohan..."Enkelit puhuivat minulle"
Uskon että meillä on suojelusenkelimme, muuta en osaa tähän sanoa.
Puhutaan enkelihoidoista, tähän olen varsin kriittinen ja varovainen.

Poissa Annikka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 765
  • Eisbärenbaby im Tierpark Berlin
Vs: Enkelten maailma
« Vastaus #11 : 09.05.19 - klo:21:40 »
Sanotaan, että on semmoinenkin ilmiö, että pidetään jotain enkeleihin liittyviä kursseja, joista sitten maksetaan osallistumismaksu.
Tällaista toimintaa en tunne, ihan vaan kuullut jostain olen.


Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6310
Vs: Enkelten maailma
« Vastaus #12 : 10.05.19 - klo:23:27 »
Milloin on alkanut tämä ajatus, että kuolleet ihmiset muuttuvat enkeleiksi? Jotkut luulevat, että se on osa kristinuskon opetuksia.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18465
Vs: Enkelten maailma
« Vastaus #13 : 11.05.19 - klo:07:35 »
^
Hyvä oivallus! Itselläni on tapa puhua enkelilapsestani, vaikka hän eli aikuiseksi. Kristinuskon opetuksista en voi sanoa olevani kovin perillä.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4783
Vs: Enkelten maailma
« Vastaus #14 : 30.08.19 - klo:10:09 »
   Aikoinaan hyvin tunnettu ja tykätty radioääni ja kirjailija Esko Mustonen julkisti vuonna 1994 monipuolisen ja mielenkiintoisen kirjan Enkelten maailma. Kirjassa Mustonen valottaa enkelasiaa mietitysti ja tutkitusti sekä antaa monien ihmisten kertoa mietteitään enkeleistä ja myös enkelikokemuksiaan. Sana-lehden nykyinen päätoimittaja Heli Karhumäki lyttäsi muinoin tyystin Mustosen mainion enkeliteoksen. Karhumäki kirjoitti silloisessa lehdessään suorastaan häväistyskirjoituksen Mustosta vastaan. Itse olen onnellinen, että minulla on tämä Mustosen enkelikirja, tämä Enkelten maailma. Pidän sitä parempana ja tietyllä lailla tietävämpänä ja etenkin vaikuttavampana kuin esimerkiksi Kotimaassa iätajat touhunneen Olli Seppälän kirjaa vastaavasta aiheesta ja asiasta. :kahvi:

Esko Mustosen Enkelten maailma on antanut minulle paljon. Eikä tuo teos käytännössä vanhene. :023:

Olen samaa mieltä päätoimittaja Heli Karhumäen kanssa siinä mielessä, miten harhaopit ja antikristilliset uskonnot ovat saaneet alkunsa enkeli-ilmestyksistä, kuten muun muassa mormonismi, adventismi ja islam.