Kirjoittaja Aihe: Körttibaari, osa 11  (Luettu 30660 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Körttibaari, osa 11
« Vastaus #120 : 18.02.20 - klo:20:36 »
Aamen  :039:

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Körttibaari, osa 11
« Vastaus #121 : 22.02.20 - klo:20:29 »
Ajattelen samalla tavoin, että hommia painetaan silloin, kun niitä on. Kaikilla ei ole.

Kun elämän varsitie koukkasi ulkomailla, niin silloin ajatuksen juoksuun tuli uudenlaisia painotuksia. Tämä körttiporukka kuitenkin on ajatusmaailmaani muokannut tietyissä asioissa hyvin paljon, suhtautuminen seksuaalivähemmistöihin esimerkkinä ja politiikassa, että ei kannata omastaan kovin tarkkana olla, erimieliset puolustavat reviiriään samalla lailla. Sotilaan osa ja Israel, ne pidän aina mielessäni, että ei saisi halveksien näistä kirjoittaa.

Minua körteissä kohtasi heidän outo huumori.

Se oli samalla aaltopituudella kuin minun

Aina olen ollut samaa mieltä heidän kanssaan, että armon alla olemme, emme onnistumisien tai tekemisien.

Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Körttibaari, osa 11
« Vastaus #122 : 22.02.20 - klo:20:37 »

Ja nyt takas baaritunnelmaan.

Latviaan tää mun työni on vienyt mut useasti nykyään.

Tykkään kuin hullu puuroa hämmentämässä tästä maasta.
Omat hulluutensa näillä on ja paljon kärsineinä, työttömyyttä ja muuta, niin he ovat nöyriä ja tietävät, että kärsimystäkin on.

Kuitenkin joku optimisti löytyy kansan parista ja tavoista.

Vähän kuin oli Virossa itsenäistyessään.

https://www.youtube.com/watch?v=7CgKJTNU4lQ



Kaikki valta tekoälylle!

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6331
Vs: Körttibaari, osa 11
« Vastaus #123 : 25.02.20 - klo:22:46 »
Ei Jumala varmastikkaan vaadi keltään enempää kuin kasvattaa perheensä ja käydä töissä.
Siinä huolessa ja vastuussa on varmasti ihan tarpeeksi.

Me perheettömät työttömät pääsemme sitten tosi helpolla  :109:
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Körttibaari, osa 11
« Vastaus #124 : 26.02.20 - klo:21:11 »
Täällä baarissa ei paljon muut nähtävästi kirjoittele, kuin tärähtänyt ufologi.

https://www.youtube.com/watch?v=4E9ydw_aDMg
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Körttibaari, osa 11
« Vastaus #125 : 26.02.20 - klo:21:47 »
Yksin.....siis parhaassa mahdollisessa seurassa.  :icon_lol:   Niinhän se vanha vitsi kuuluu.

Toisaalta, eihän se kai kuulu yleisiin tapoihin baarissa, kirjoittaa.  :017:  Tai enpä tiedä, miten ne useat musiikin tekijät. Onko heillä tapana kirjoitella baarissa lauluja?  :102: 

Mulla on sellainen käsitys baareista, että niissä etupäässä kuunnellaan musiikkia ja otetaan kuppia. Täytyy sanoa, ettei minulla ole paljonkaan omaa kokemusta asiasta. Ihan vaan kuulopuheiden perusteella kommentoin. Eikös se ole yleisin tapa esittää mistä hyvänsä asiasta mielipiden. Ilman aiheen asiantuntemusta, ihan vain kuulopuheiden perusteella.

Olen kuullut selityksiä sille, miksi ravinoloissa ruoka on liian suolaista ja miksi siellä musiikki soi liian kovalla volyymillä. Siksi että ihmiset olisivat janoisia, evätkä kuluttaisi aikaa juttelemiseen juomisen sijasta.  :017:

https://www.youtube.com/watch?v=SuRZxDEHGDU
Pyryharakka

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Körttibaari, osa 11
« Vastaus #126 : 26.02.20 - klo:21:59 »
Yksin.....siis parhaassa mahdollisessa seurassa.  :icon_lol:   Niinhän se vanha vitsi kuuluu.

Toisaalta, eihän se kai kuulu yleisiin tapoihin baarissa, kirjoittaa.  :017:  Tai enpä tiedä, miten ne useat musiikin tekijät. Onko heillä tapana kirjoitella baarissa lauluja?  :102: 

Mulla on sellainen käsitys baareista, että niissä etupäässä kuunnellaan musiikkia ja otetaan kuppia. Täytyy sanoa, ettei minulla ole paljonkaan omaa kokemusta asiasta. Ihan vaan kuulopuheiden perusteella kommentoin. Eikös se ole yleisin tapa esittää mistä hyvänsä asiasta mielipiden. Ilman aiheen asiantuntemusta, ihan vain kuulopuheiden perusteella.

Olen kuullut selityksiä sille, miksi ravintoloissa ruoka on liian suolaista ja miksi siellä musiikki soi liian kovalla volyymillä. Siksi että ihmiset olisivat janoisia, evätkä kuluttaisi aikaa juttelemiseen juomisen sijasta.  :017:

https://www.youtube.com/watch?v=SuRZxDEHGDU

Sivistän nyt oman huonon tietämyksen mukaan Pyrtsiä.

Siis kapakoita tai Kro tai versthus, niin on erilaisia ja kaikissa on omanlaisensa svengi.

On lähiöbaareja, jossa kokoontuu lähikulmien porukka ja ne tuntee kaikki toisensa, kun on naapureita ja ne juttelee lähiönsä asioita.
Kulmabaareiksikin niitä kutsutaan.

Sitten on biljardi ja darts baareja, jossa pikkasen pelataan ja on jännitystä ilmassa ja useasti jutellaan peleistä.
Siis hevos ja futis ja ties mistä.
No ne on ne ns, urheilubaarit, mutta siellä ei nouse kuin omapaino.

No sitten on musa ja bilabaarit, joista ilmeisesti Pyryharakan kokemukset vähäiset.

Sitten on ties mitä oman ammattialan baareja joissa kokoontuu lentoemot ja teknikot ja eristäjät ja peltisepät ja ties mitä.

Sitten on ties mitä muuta teatteri ja taiteiliabaaria ja muuta.

Baarit ei ole ihan vaan meteliä.

Tallinnassa tykkäsin aina kävästä taiteilia baarissa, kun siellä oli kirjailijoita ja niitten kanssa oli hauska vääntää juttua.

Eli kaikenlaista on ja niiden väliltäkin.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Körttibaari, osa 11
« Vastaus #127 : 26.02.20 - klo:22:02 »

Niin ja körttibaarikin on, siis mun lemppis.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pyryharakka

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 5094
Vs: Körttibaari, osa 11
« Vastaus #128 : 26.02.20 - klo:22:52 »
 :icon_biggrin:  No, niinpä. Ei juuri ole kokemusta. Täältä syrjästä on niin vaikea lähteä tutustumaan baareihin. Lähin on sellainen, jossa en todellakaan viihtyisi. Näen sen paikan porukkaa ulkona tupakalla, kun käyn saman rakennuksen ruokakaupassa. Kaupunkiin on pitkä matka. Siellä olisi kai erilaisia vaihtoehoja tarjolla. On siellä ainakin sellainen paikka, jossa olen tyttären kanssa käynyt kuunelemassa Steave'n'Seagulls keikkaa.

https://www.youtube.com/watch?v=e4Ao-iNPPUc

Niin ja kerran oltiin Helsingissä Virgin Oil'sissa kuuntelemassa Semmareiden keikkaa.

Siis vähiin jää meikäläisen kokemukset.  :icon_biggrin: 
Pyryharakka

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Vs: Körttibaari, osa 11
« Vastaus #129 : 26.02.20 - klo:23:27 »
:icon_biggrin:  No, niinpä. Ei juuri ole kokemusta. Täältä syrjästä on niin vaikea lähteä tutustumaan baareihin. Lähin on sellainen, jossa en todellakaan viihtyisi. Näen sen paikan porukkaa ulkona tupakalla, kun käyn saman rakennuksen ruokakaupassa. Kaupunkiin on pitkä matka. Siellä olisi kai erilaisia vaihtoehoja tarjolla. On siellä ainakin sellainen paikka, jossa olen tyttären kanssa käynyt kuunelemassa Steave'n'Seagulls keikkaa.

https://www.youtube.com/watch?v=e4Ao-iNPPUc

Niin ja kerran oltiin Helsingissä Virgin Oil'sissa kuuntelemassa Semmareiden keikkaa.

Siis vähiin jää meikäläisen kokemukset.  :icon_biggrin:

Onkohan pyryllä ennakkoluuloja, voihan ne olla ihan ok ja hauskaa porukkaakin.

No sen jonkun kun nähnyt pyryn, niin tolkun ihmien, etä tietää parhaiten.

Tuli vaan mieleen yks leffa olikohan Jakomäki, jossa joku hienostosta jouti muuttaan Jakikseen tai oliko Kondekaan.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8382
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Körttibaari, osa 11
« Vastaus #131 : 27.02.20 - klo:08:46 »
Olen ihan tyvessä hesalaisten murteessa.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Körttibaari, osa 11
« Vastaus #132 : 27.02.20 - klo:11:21 »
Slangi on monikerroksinen juttu. Yksi kerrostuma liittyy aikaan. Arvo Turtiaisen runo Arska Stadista kuvaa tätä. Siinä näkyy myös slangin kehittyminen pikkurikollisten 'salakielestä' nuorison puheenparreksi. Slangi on kerrostunut myös alueellisesti levitessään ja samalla liudentuessaan. Mitä tuohon 'hesalaisiin' tulee, vanhan slangin puhujat ovat usein tarkkoja siitä, että kaupunki on Stadi, Helsinginkatu on Hesari ja sanomalehti on HeSa.

https://www.youtube.com/watch?v=tLbnQO4FIwM

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Körttibaari, osa 11
« Vastaus #133 : 27.02.20 - klo:13:22 »
Minua ei häiritse vaikka olisivatkin slangissaan tarkkoja.

Televisiossa joskus havaatten, kun niin kiekautetaan sitä hesalaista ja säätiedot kerrotaan etelä-Suomea koskien enimmäkseen. Mutta eivät pahasti pohojalaastakaan irvi, vain lappilaisia Pirkka-Pekka ja kaverinsa aika pahasti kohtelivat.

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22043
Vs: Körttibaari, osa 11
« Vastaus #134 : 27.02.20 - klo:14:10 »
Pasilan studioilla ei ehkä aina muisteta, että siitä huolimatta, että väestö pakkautuu lounaiseen Suomeen, säätä on tasaisesti joka kolkassa. YLE.n meteorologit puhuvat mielestäni asiallista yleissuomea. Muiden kanavien säänennustajista en osaa sanoa. Joillakin saattaa olla tarve olla rennon letkeä. Voisihan sitä olla tuttavallinen vaikka tornionjokilaakson murteella.