Keskustelu > Yleinen keskustelu

Uusi herännyt

<< < (3/3)

LeenaSisko:
Täällä myös yksi. Ajatukset on pitkäänkin olleet tämänsuuntaisia. Nyt vasta tajusin, että näinhän aattelee jotkut muutkin!

kristitty:
olen keski-ikäinen wanhapoika hämeestä.liityin tänään "herättäjä-yhdistyksen" jäseneksi teknisesti maksettuani verkkopankin kautta jäsenmaksun.jumalan johdatuksesta löysin yhdistyksen netti-sivut ja koin heti sen "omakseni." olen luterilaisen kirkon jäsen:kastettu ja konfirmoitu aikoinaan.minua ilahdutti yhdistyksen sivuilla vapaa lainaus;" ei tarvitse tilittää muille uskoon tuloaan ym hengellisiä ratkaisujaan.jumala kyllä tietää ne." moni uskova tavallaan tiedostamattaan leuhkii;" olen ollut 34v 5kk ja 34 vrk,ta uskossa." vapaissa suunnissa (helluntailaiset, baptistit ym) tällainen "leuhkinta" on yleistä.juuri uskoontullut on jotenkin vähäarvoisempi.minulle jo kysymys"koska olet tullut uskoon ja syntynnyt uudelleen ylhäältä?" on outo.olen uskonnut kolmiyhteiseen jumalaan ja rukoillut jo pikkupojasta.tavallaan edellisessä lauseessani sorruin itsekin leuhkintaan.
rekisteröidyin tänään "körttifoorumille." toivotan kaikille jäsenillle jumalan siunausta!

llwyd:
Mukava tosiaan on toivottaa joukkoon uusia kanssavaeltajia! Raskasmielisyydestähän aina syytetään, mutta kyllä tuo SV155 taas on viime viikkoina puhutellut, ja etenkin nyt pyhäinpäivänä. "Ja isänmaata ihanaa tää matka aina tarkoittaa, he sinne ikävöivät". Tuo "he sinne ikävöivät" on tässä valtavasti puhuttelevassa virressa erityisen puhutteleva kohta. Näissä kadensseissa on universaali sävy, eikä juuri voi ymmärtää herännäisyyden itsepäistä elämää, heikon hiilloksen itsepintaista lämpöä, ellei niitä huomaa. Puhuu asian ohi, ellei puhu niistä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta