Kirjoittaja Aihe: Tuleeko sota 3.  (Luettu 20498 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Tuleeko sota 3.
« Vastaus #105 : 15.04.22 - klo:14:04 »
Mulla on kaverini siellä sotimassa ja yritän sille neuvoa sotilasoppeja mitä Suomessa sain.

Ryssä aikoo jonkun ison ryntäyksen tehdä, mun pitäis olla neuvomassa kaveriania, kun tiedän miten rakas ns, potero mikä tehdään kenttälapiolla. 1944 tietäisi kaiken tästä, mutta mitein pitäiskö mun mennä nyt tonne ja neuvvoa, vaikka ihan tykkimies ja jääkäri olen vain, mutta pahapäinen sotilas, taisin tehdä suomen ennätyksen etunojapunnerruksissa, kun haistatatlin jollekkin neliöruutu upseerile, et haista vittu ja hän, et Niemi 10 ja sitä tehtiin aamusta iltaa ja hän, et nIEMI JA MÄ ET HAISTA VITTU JA TAAS KYMMENEN MUN UMPILUUPÄÄ TEKI VARMSATI SUOMEN ENNÄTYKSEN ETUNOJAPUNNERNKWISSA JA VIELÄKIN TEKISIN NIIN HURJA LUONNE.
https://www.youtube.com/watch?v=UojBaKX5Vz4&list=RDEMDHx1mzcs_wPqWOntgHDScQ&index=1

1944 me tiedetään miten sotia, itte tiedän terrorismistakin jotain.



« Viimeksi muokattu: 15.04.22 - klo:14:12 kirjoittanut Viisveisaaja »
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Tuleeko sota 3.
« Vastaus #106 : 15.04.22 - klo:14:49 »
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Tuleeko sota 3.
« Vastaus #107 : 15.04.22 - klo:15:02 »
Kyllä se taitaa valitettavasti tulla. Kohta saanee Venäjälläkin puhua sodasta. Mitäs menivät ukrainalaiset häiritsemään erityisoperaatiotaan suorittavia venäläisjoukkoja! Pakko puolustautua ja alkaa rekrytoida reserviäkin rintamalle.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Tuleeko sota 3.
« Vastaus #108 : 15.04.22 - klo:17:58 »
Kyllä se taitaa valitettavasti tulla. Kohta saanee Venäjälläkin puhua sodasta. Mitäs menivät ukrainalaiset häiritsemään erityisoperaatiotaan suorittavia venäläisjoukkoja! Pakko puolustautua ja alkaa rekrytoida reserviäkin rintamalle.
Aamen!  :023:

Mikäli Kreml haluaa jatkaa sotaa Ukrainassa, on sen tehtävä kovia poliittisia valintoja, eturivin sotilasasiantuntija Michael Kofman arvioi.

– Moskova yrittää käydä sotaa Euroopan suurinta valtiota vastaan julistamatta sotatilaa kotimaassa. Ukraina on suorittanut täyden liikekannallepanon ja sillä on kattava tuki lännestä. Venäjällä voi olla paperilla enemmän sotilaita ja kalustoa, mutta ne eivät ole poliittisesti saatavilla, Michael Kofman summaa Twitterissä.

Ukrainalaisten julkaisemien lukujen mukaan Venäjä on menettänyt sodassa arviolta jo ainakin 18 000 sotilasta ja valtavat määrät kalustoa.  :eusa_clap:

Lähde

Hyökkääjältä loppuvat joukot: Moskova voi joutua julistamaan sotatilan
https://www.verkkouutiset.fi/a/hyokkaajalta-loppuvat-joukot-moskova-voi-joutua-julistamaan-sotatilan/#8945b1b7


Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Tuleeko sota 3.
« Vastaus #109 : 15.04.22 - klo:18:01 »
Venäjän lippulaivan Moskvan uppoaminen on Venäjän merivoimille suurin yksittäinen tappio sitten toisen maailmansodan. Moskva-aluksella palveli 510 merisotilasta. Miehistön kohtalo on epäselvä. Turkki kertoo pelastaneensa merestä viitisenkymmentä sotilasta.

Pohjoisella Mustallamerellä olleet venäläisalukset siirtyivät etelämmäksi.

Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi ylisti perjantaina ukrainalaisten puolustustahtoa 50 päivää kestäneessä sodassa.

– Venäläiset alukset osaavat mennä muualle, jotkut pohjaan saakka, sanoi presidentti Zelenskyi viitaten Moskvan tuhoon.  :eusa_clap:

Lähde

Moskva vaipui Mustanmeren aaltoihin – mitä Venäjän lippulaivan uppoamisesta tiedetään?
https://yle.fi/uutiset/3-12407028

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Tuleeko sota 3.
« Vastaus #110 : 15.04.22 - klo:18:45 »
Ukraina on suorittanut täyden liikekannallepanon ja sillä on kattava tuki lännestä.

Tiedä tuosta lännen kattavasta tuesta... Saksa kokemattomine liittokanslereineen pelkää ja horjuu.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tuleeko sota 3.
« Vastaus #111 : 16.04.22 - klo:09:05 »
Tiedä tuosta lännen kattavasta tuesta... Saksa kokemattomine liittokanslereineen pelkää ja horjuu.

En ole noin vakaan tietoinen hänen affektimaailmastaan kuin Öppiäinen täällä, mutta siitä sen sijaan olen, ettei Saksan teollisuus muuta kuin syöksyy taantumaan jos sen energiansaanti katkaistaan.  Se johtaa koko Euroopan talouslamaan.   

Olisi minustakin siistiä kerralla katkaista energiaostot Venäjältä ja sanoa että en leiki sun kanssas enää ikinä.  Kuinka suurta viisautta ja kokemusta sellainen sitten osoittaisi, enpä tiedä.  Siinä jää äkkiä pakolainen vaatettamatta ja ruokkimatta myös --- vai mitä  Öppiäinen Saksalta odottaisi nyt?  Tietääkseni siellä etsitään korvaavaa energiaa minkä ennätetään.  Vai onko sekin ihan kokemattomuutta ja pelkoa? 
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tuleeko sota 3.
« Vastaus #112 : 16.04.22 - klo:10:36 »
Saksa on itsekkäästi ajatellut omaa hyväänsä. Rikkaana maana, mammona luotiin kovalla työllä ja Marshall-rahalla, on menneisyytensä vanki ja hyvin pasifistinen. Tästä ei Ukrainan johto oikein pidä. Luulisin, että teutonien varastoissa on vielä käypää sotamateriaalia annettavaksi.
USA on järkevä avustaja. Siellä myös riittää tavaraa. Tästä asiasta ei Venäjä taas pidä. Näkkyypähän ,,,,,

Poissa öppiäinen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 6335
Vs: Tuleeko sota 3.
« Vastaus #113 : 16.04.22 - klo:13:25 »
En ole noin vakaan tietoinen hänen affektimaailmastaan kuin Öppiäinen täällä, mutta siitä sen sijaan olen, ettei Saksan teollisuus muuta kuin syöksyy taantumaan jos sen energiansaanti katkaistaan. 

Niin tekee, siis Saksan teollisuus. Sitähän se Saksa kokemattomine liittokanslereineen pelkää, ja siksi horjuu kattavan tuen yhteisrintamasta.
Mä mitään usko... kunhan kysyn vaan.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tuleeko sota 3.
« Vastaus #114 : 17.04.22 - klo:11:33 »
Saksa on itsekkäästi ajatellut omaa hyväänsä. Rikkaana maana, mammona luotiin kovalla työllä ja Marshall-rahalla, on menneisyytensä vanki ja hyvin pasifistinen. Tästä ei Ukrainan johto oikein pidä. Luulisin, että teutonien varastoissa on vielä käypää sotamateriaalia annettavaksi.
USA on järkevä avustaja. Siellä myös riittää tavaraa. Tästä asiasta ei Venäjä taas pidä. Näkkyypähän ,,,,,

Tuotatuota...    Saksa ei taida olla n i i n  vauras, että se voisi seisauttaa teollisuutensa kokonaan?  Olen tätä kovasti miettinyt, sillä näpsäkkä näpäytys rusnatsi Putlerille olisi totta kai seisauttaa kaikki kauppa tännepäin.  Kuinka on.

1.  Onko kyseessä kokemattoman hiirulaisrn arkuus, kun Saksa sitä temppua empii?

2. Pidätkö mahdollisena että Saksan talous, syökasyessään taantumaan, vetäisi muun Euroopan mukanaan?

3. Olisiko se pikkuharmi jota me täällä emme urhokansana tietenkään vaivaudu pelkäämään. ellei mitään anna ei mitään saa, niinhän se on, niin se on.


4.  Pidätkö mahdollisena --kuten minä siis mietittyäni -- että tämä johtaisi inflaatioon josta Saksalla on kauhistuttavia muistoja, sisäpoliittiseen levottomuuteen --- eikä yksin Saksassa --- ja siten yleiseuroopppslaiseen yleisräyhään, jonka seurauksia voi opiskella historiankifrjoistra (jos siis netistä ei yllättäen löydäkään)


Uskon että netistä löytyy juuri tuo:  Saksan kokematon pelkurimainen jne jne.  jossaib elämäni vaiheessa tarvitsin Saksan historiaa, ja muistuttaisin että jokainen maa kantaa historiaansa mukanaan ja toivottavasti siitä myös oppii. 

Enemmän kuin mitään haluaisin näpäyttää rusnatsi Putleria oikein kunnolla.  Minulla ei ole kunnia tuntea Saksan liittokansleria niin hyvin että vielä päättelisin hänen persoonallisuuttaan, enkä liioin lue sellaista netistä vaikka sieöltä saa kaikkea niinb nopeasti.


Ajhattelen lukemieni perusteella, että sodankäynti tarvitsee myös viisautta ja seuraamuksien arviointia.  Suomi suostui aikanaan erillisrauhaan, tuomitsemaan ns sotarikolliset ja elämään kuin kusi sukassa, kaikki tämä edusti sitä, mitä Ryti sanoi lähtiessään käfrsimään kuritushuonetuomiotaan:  Isänmaataan voi palvella monin tavoin. 


Saksa lähetti juuri kun täällä oli julkaistu Öppiäisen arvostelma  viuisi miljardia käytettäväksi sodankäyntiin, joskin siellä muistetaan yhä liian kipeästi mihin johti edellinen hyperinflaatio pidän sitä kunnioitettavana.  Sotia käydään myös järjellä, ja luulisin että olemme tästä aika lailla samaa mieltä. 


Jos jossain erehdyn, oikaisisitko.  Rauhaa ei öluullakseni saada ilman voittoa, mutta voittoa ei, jos tämä Euroalueen rintama kerrassa romahtaa.   :kahvi:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Leena

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 11590
Vs: Tuleeko sota 3.
« Vastaus #115 : 17.04.22 - klo:11:38 »
Natsimenneisyyden muistaminen ei minun mielestäni ole pelkuruutta.  Pelkuruutta olisi sen unohtaminen, jostta kaikki sitte tykkäis.   :003:
Jos ahdistuksen tie on edessämme, myös silloin Kristus meitä kuljettaa. Annamme Isän käteen elämämme, Hän itse meille rauhan valmistaa.

Poissa Viisveisaaja

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 8383
Vs: Tuleeko sota 3.
« Vastaus #116 : 17.04.22 - klo:12:17 »
Saksa on itsekkäästi ajatellut omaa hyväänsä. Rikkaana maana, mammona luotiin kovalla työllä ja Marshall-rahalla, on menneisyytensä vanki ja hyvin pasifistinen. Tästä ei Ukrainan johto oikein pidä. Luulisin, että teutonien varastoissa on vielä käypää sotamateriaalia annettavaksi.
USA on järkevä avustaja. Siellä myös riittää tavaraa. Tästä asiasta ei Venäjä taas pidä. Näkkyypähän ,,,,,

Jostain luin keskustelusta, jossa Simon Peres ja Wladimir Putin jutteli.
Löytääköhän kukaan?

Siis Simon kysyi Wladimirilla, miksi teillä ihmiset elävät keskimäärin 63 vuotiaaksi ja Amerikassa 82 vuotiaiksi. Miksi Amerikalla joka antaa paljon menee taloudellisesti hyvin, mutta teillä huonosti, vaikka otatte milloin mistäkin itsellenne.

Sitten oli paljon muustakin, pitää jakaa josko tulee vastaan uudelleen.
Kaikki valta tekoälylle!

Poissa Pena

  • Nettitoimikunta
  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 22049
Vs: Tuleeko sota 3.
« Vastaus #117 : 17.04.22 - klo:12:25 »
Natsimenneisyyden muistaminen ei minun mielestäni ole pelkuruutta.
 
Sen unohtaminen, mikä oikeasti on natsismia, on joko tyhmyyttä tai tietoista valehtelua. Järjestäytynyt väkivaltainen kansalliskiihko on natsismia myös Putinin Venäjällä.

Poissa 1944

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 18466
Vs: Tuleeko sota 3.
« Vastaus #118 : 17.04.22 - klo:15:33 »
Kyllä Saksan talousromahdus vaikuttaisi koko Euroopan talouteen.

Poissa luterilainen

  • ystäväkansaa
  • Viestejä: 4817
Vs: Tuleeko sota 3.
« Vastaus #119 : 17.04.22 - klo:18:50 »
Venäläinen kenraalimajuri Vladimir Frolov on kaatunut. Tiettävästi ainakin kahdeksan venäläiskenraalia on kaatunut Ukrainan taisteluissa.  :eusa_clap:

Lähde

Venäjältä kuoli taas kenraali Ukrainassa
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000008756861.html